Wednesday, July 13, 2011

Kisah Orang Pas Ditipu Di Hari Perhimpunan Haram

Selama ini orang Pas sering mengatakan mereka cerdik, mereka bijak, mereka pintar dan semua yang baik-baik hanya milik mereka sahaja. Yang bodoh , yang jahat dan segala-gala yang buruk semuanya milik orang yang sokong BN.

Sekarang saya nak kongsikan dengan anda bagaimana saya dan dua rakan blogger melihat orang-orang Pas ditipu.

Lebih kurang jam 10.30 pagi saya serta blogger GAP dan blogger Pisau berada di Stesen Keretapi KL. Pada masa itu sudah ada muka-muka orang Pas berada di stesen berkenaan.

Mereka berlagak sebagai penumpang komuter dan berada dalam keadaan berpecah-pecah, sekelompok di tengah , sekelompok di hujung , sekelompok di platform 1, platform 2 dan platform 3.
Mereka berada di situ akibat tidak lepas untuk pergi berkubu di Masjid Negara kerana kawasan tersebut dikawal ketat oleh polis.

Bilangan 'penumpang' komuter bukannya semakin berkurangan setiap kali tren tiba , tetapi semakin bertambah. Yang bertambah pula semuanya muka-muka Pas.

Lalu pihak polis mula membuat pemeriksaan dan bertanya kepada 'penumpang-penumpang' tersebut. Semuanya jawab tunggu tren. Apabila ditanya tiket mereka mula pening dan tunjuk tiket yang telah digunakan. Ada juga yang berpura-pura belum beli tiket lagi. Polis nak ambil tindakan tak boleh kerana mereka kata mereka sedang menunggu tren. Makin lama makin bertambah lagi.

Tup...tup...masuk seorang lelaki dalam lingkungan 40-50an yang tiba-tiba sahaja letak kopiah putih yang dipegangnya ke atas kepalanya dan berjalan menuju ke arah jejantas yang menghubungkan antara platform dan menjerit TAKBIR. Tiba-tiba sahaja bergema seluruh stesen dengan sahutan ALLAHUAKBAR.

Beberapa kali diulangkan oleh lelaki itu, TAKBIR, dan disahut oleh penyokong-penyokong Pas, ALLAHUAKBAR.

Semua penyokong-penyokong Pas yang berlagak sebagai penumpang tren sebelum itu dah nak sheh dan berlari menghampiri lelaki berkenaan. Yang berada di platform 2 dan 3 berlari-lari naik jejantas menuju ke arah lelaki yang melaungkan takbir yang berada di platform 1.

Sekelip mata sahaja mereka penuh di platform 1 dengan harapan lelaki berkenaan akan mengetuai 'rombongan' mereka untuk menuju ke Masjid Negara.

Pada masa itu anggota-anggota polis yang berkawal di luar stesen juga telah masuk ke dalam. Polis larang mereka dengan baik dan minta mereka bersurai. Polis kumpul mereka satu tempat dan bawa naik jejantas ke platform 3 dan iring mereka sampai mereka keluar di pintu belakang yang menuju ke Pasar Seni.

Stesen kembali tenang dan mulai lengang. Hanya tinggal penumpang-penumpang yang benar-benar hendak menggunakan tren. Selepas itu Polis Bantuan KTM memeriksa tiket semua penumpang yang berada di platform untuk memastikan mereka benar-benar penumpang tren. Tugas kakitangan KTM memeriksa tiket-tiket penumpang menjadi mudah kerana jumlah penumpang yang berkurangan pada hari itu dan puak-puak Pas pula semuanya telah dikeluarkan dari stesen.

Selesai hal dalam stesen. Kami pun keluar untuk meninjau di bahagian luar pula kalau-kalau ada episod menarik. Rupa-rupanya memang benar ada episod yang menarik di bahagian luar stesen.

Tiba-tiba blogger GAP cuit saya dan menunjukkan seorang lelaki yang berada berhampiran dengan restoran di luar stesen. Aik ! terkejut saya melihatnya. Lihat muka macam kenal, tapi baju sudah bertukar dari putih kepada baju kuning. Kopiah putih pula sudah bertukar kepada kopiah hitam. Itulah lelaki yang memancing penyokong-penyokong Pas dengan laungan takbir sebelum itu.

Apa lagi saya,GAP dan Pisau ketawa berdekah-dekah sampai berair mata terkenangkan juak-juak Pas yang telah ditipu hidup-hidup oleh lelaki berkenaan yang berpura-pura menyamar sebagai orang Pas.

Itulah adalah salah satu contoh kebebalan penyokong-penyokong Pas. Mereka-mereka ini jenis manusia yang menyokong membabi buta tanpa usul periksa terlebih dahulu. Ada orang laung takbir mereka terus sahut tanpa usul periksa. Sebab itu mereka semua mudah ditipu oleh pemimpin-pemimpin Pas.

Pemimpin minta pergi ke KL untuk sokong bersih , mereka pergi tinggal anak bini tanpa usul periksa siapa pemimpin bersih dan apa tujuan bersih itu.

Pemimpin minta derma kepada parti untuk perjuangan , tanpa usul periksa mereka derma habis wang serta harta benda yang ada sampai nak makan pun susah.

Pemimpin kata undi Pas boleh masuk syurga , maka mereka pun pergilah canang keliling kampung ,kota dan desa supaya semua orang undi Pas untuk masuk syurga.

Pemimpin minta buat kerja untuk parti, maka mereka pun buatlah kerja untuk parti siang dan malam sampai kerja sendiri pun hilang.


Posting saya selepas ini kita akan lihat video pula bagaimana seorang pemimpin Pas sedang memperbodohkan pengikut-pengikut mereka.

27 comments:

Hahn said...

Takbir telah menunjukkan mereka macam binatang anjing yang di bunyi loceng untuk makan.

Takbir mengumpan mereka keluar dari persembunyian di mana pada mulanya menipu pelbagai alasan tentang kehadiran mereka di setesen.

Macam binatang. Dengar jer satu sebutan terus ikut.

Begitu lah Allah kalau hendak menjadikan sesuatu.

Dengan sekali takbir sekumpulan orang jadi binatang. Masih lagi tak faham mereka ni.

Anonymous said...

Manusia adalah hamba Allah taala.Fahamkah maksud perkataan 'hamba'.Hanya ALLAH yang menentukan siapapun yang hendak diberikan pahala dan ganjaran syurga.

Jika kita kerja sebagai kuli, kita akan diberikan gaji, jika kita kerja sebagai hamba,terpulanglah samada tuan kita nak bagi gaji atau tidak kepada kita,semuanya terpulang pada tuan kita.

Maka lakukanlah ibadah kerana ALLAH taala, janganlah melakukan ibadah kerana menganggap akan mendapat ganjaran syurga, apatah lagi mempercayai kata2 ulamak pas yang mengatakan undi mereka masuk syurga, sedangkan beliau belum tentu ALLAH Memberikan jaminan syurga.

Sekadar berpesan kepada teman2 di luar sana

Anonymous said...

tq rbf.. can't wait your next posting..geram sungguh melihat puak puak melayu yang tak sedar diri ni..depa tak perasan ke.. cina dan india dah berani buat kita melayu macam donkey.

Anonymous said...

Bro RBF,

Best giler posting ni...pengikut PAS yang tongok dan bongok dianjingkan oleh individu yang sudah siap mengkaji psikologi puak-puak PAS. Tahniah bro!!!
Aku ingat banyak lagi insiden kelakar pengikut PAS ni semasa 9 hb tu..
Harap bro boleh citer lagi...
Lebih lawak daripada maharaj lawak!!! kah kah kah...

Anonymous said...

Salam bro,
since bro ada turun masa demo hari tu, tak ramai kan yang turun. dalam 2-3 ribu je dgr nye kan bro? mana ada sokongan lagi diorg ni, 2 ribu je yg ade .btol tak bro?

Anonymous said...

Kalau macam tu lah nak berjuang, alamat mati katak, kena umpan sikit masuk perangkap. patutnya puak-puak pas ni pergi traning kat Isreal cara-cara berdemo.

Anonymous said...

EH...EH..
SEJAK BILA PULAK AHLI2 PAS NI CERDIK?
HE...HE..

Anonymous said...

rbf,lelaki tersebut mesti polis yg menyamar kan ?

Tak tipu said...

Memang gitulah selalunya demo tu. Sokmo2 dok keno tipu. Phah ni kayo le demo. Ceramoh serata geri kutip pitis sumbangan pd anokbini si mati. Samo ghok dgn isu Memali. Demo kebas pitis juta2, anak yatim n balu tak leh apa. Woi, mu org Pas, takbir lagi bagi kuat2, untung2 dngar sampe syuruga.

pakngah santan said...

pemikiran mereka dah dilembukan oleh ceramah2 pas saban malam. sebabt tu jadi begitu.

mat sabun juga yang pandai. kena langgar LAND ROVER polis. land rover remuk (ha ha) tapi dia luka di lutut saja.

Anonymous said...

Bekas sepupu ipar saya penyokong tegar PKR...dia cakap YB YB ni adalah kuli kepada rakyat...BUKAN Rakyat kuli kepada YB...siap posted dlm FB...

Anonymous said...

Saya ingin mencadangkan 2 perkara..

1) Bawa lahanat lahanat ini ke Palestine atau ke Sudan/Somalia selama 5 hari (sosial work) kita minta Air Asia buat penerbangan khas bawa mereka yg kena tahan ni..tgk samada otak mereka ni boleh pakai atau tidak

2) Minta Suruhjaya DiRaja Kes Vidoe Anwar ditubuhkan.

3) Kes Datuk Trio's, saksi saksi utama termasuk anwar, wan jijah.

Ehmmmm

Anonymous said...

kepada anon July 13, 2011 9:25 AM..... apa yg anda katakan tadi saya setuju...... lau nak lebih sempoi lagi tunggu bulan ramadan semasa solat tarawikh....

kaldai.... kaldai .... kaldai itu yg mampu saya katakan kepada penganut agama PAS...... berbuih mulut dah nasihat kat depa.....

Anonymous said...

Realitinya ialah memang hajat PAS nak gantikan UMNO BARU dalam pakatan baru memerintah negara dan bukan sebagai kuda tunggangang PKR atau DAP.
Realitinya ialah PAS memerlukan undi-undi Cina, India, Kadazan, Iban dll juga dan cuma dapat diperolehi malalui parti komponen PR.
Realitinya ialah pengundi Melayu telah disesatkan oleh TDM dan kroni-kroninya dengan perjuangan UMNO BARU yang telah jauh terpesong daripada perjuangan sebenar UMNO lama.
Realitinya ialah pengundi-pengundi Melayu yang penyokong tegar UMNO BARU adalah mereka-mereka yang :
1. Terpaksa bergantung pada UMNO untuk projek-projek dan jawatan.
2. Kakitangan kerajaan yang bergaji lumayan dan hidup senang.
3. Tentera dan Polis yang hidup dan berkampung kat kem-kem dan dibutakan kehidupan diluar.
4. Pengundi-pengundi yang lemah iman mereka semasa pilihanraya apabila disogokkan dengan wang, lakonan dan cakap-cakap mulut manis.
Perjuangan PAS ni dah mengambil masa yang terlalu lama dan semakin lama UMNO BARU ditabalkan sebagai pemerintah, semakin lama itulah rakyat semua tak dapat menikmati kesejahteraan dan kegemilangan pemerintahan bersih dan berkebajikan yang dapat diberikan oleh PAS.
PAS merayu sokongan kepada semua bangsa negara ni dan lain-lain bangsa dah nampak keikhlasan PAS semasa pilihanraya yang lepas.
Tau kah anda semua berapa susahnya nak dapat kepercayaan orang-orang yang bukan Melayu dan beragama Islam untuk menyokong PAS kerana PAS sebuah parti Islamik?
Mengapakah lain-lain bangsa dapat melihat kesucian PAS dalam perjuangan ni tetapi orang Melayu sendiri yang beragama sama tak mempercayai seruan jihad PAS ni?
Tau kah anda semua, PR jika memerintah nanti, akan dapat memberikan apa-apa yang dinikmati sekarang seperti subsidi, biasiswa, pembangunan dsbnya malah mungkin lebih dari apa yang disediakan sekarang kerana penjimatan berbilion-bilion dari ketirisan kewangan untuk projek-projek kroni.
Tau kah anda, kebimbangan "Tak akan Melayu hilang di dunia" tak akan terjadi walaupun PAS mengambil alih tempat UMNO.
Tau kah anda, jika UMNO Baru teruskan pemerintahan bagini bukan saja bangsa Melayu yang akan hilang malah rakyat berbilang bangsa dan negara Malaysia akan turut hilang di dunia.

Anonymous said...

Org melayu terlalu takut,kerana mereka banyak membuat dosa.Bila ada special offer utk jalan singkat ke surga maka berdoyong2 mereka mengikutinya.

Kepada kerajaan tolong jgn terlepas pandang pada gologan sektor perkilangan,kerana mereka inilah yg mahu kestabilang negara kerana bila negara stabil maka banyak pelabur masuk.

Tak usahlah kerajaan nak harapkan kakitangan sektor awan dan GLC untuk memberi undi pada kerajaan kerana mereka dah hidup selesa dan mewah.

Anonymous said...

Wahai anon 12:03
Lirik anda sama lirik dengan kebanyakan org PAS(bila hujah ngan diaorang...ini lah benda2 yang dia org sebut). Meh nak cakap sikit..

Kalau PAS begitu kuat dan dominan dalam PR, barulah saya boleh percaya lirik tersebut. HAKIKATNYA...PAS terus menerus dipergunakan/dilembukan oleh DAP yang akhirnya akan memberi keuntungan kepada PR. TERLALU JELAS BAHAWA YANG PALING BERKUASA DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN IALAH DAP. LIHAT BAGAIMANA DEGILNYA ADUN-ADUN DAP DALAM DEWAN RAKYAT/PARLIMEN. ADUN PAS..LEMBAB...SELEMBAB-LEMBABNYA.Kes arak di Shah Alam satu contoh jelas.
Orang CINA sgt kiasu. Dia orang nak sapu semua. So jangan haraplah PAS akan dominan dalam PR.
Tidakkah saudara rasa bersalah melihat melayu penuh dijalan. Orang Cina duk sambung bisness? MELAYU..majoritinya BODOH, belajar tak tinggi..senang dipergunakan. Merempit, bohsia,dadah..MELAYU.
Ah LOng, Gores menang, rumah urut,pelacuran..CINA. Itulah hakikatnya. Impian saudara tu hanyalah angan2..
Ditempat saya tingggal semenjak PR memerintah rumah urut macam cendawan tumbuh. Iklan lucah kat trafic light(ADULT TOY). Orang PAS tak berhenti ceramah kat MASJID...maksiat berleluasa.
Sebab PAS TAKKAN BOLEH STOP cara hidup orng CINA kerana tuhan mereka ialah DUIT.
Kebanyakan ORG PAS terlalu BODOH kerana masih percaya dan berbaik sangka ngan DAP. Guna logik akal saudara.
Seburuk2 UMNO, pemimpin masih lagi mengucap dua kalimah syahadah. Bukankah banyak ayat Quran menyatakan kita tidak seharusnya percaya sikafir...jgn lah membutakan hati. Jadi lah muslim yang intelek,cerdik dan bersatu sesama islam. Bersama membetulkan yang tak betul.

Anonymous said...

anon 1203

Jangan harap PAS akan dapat perintah..selagi peminpin anda bercakaran...Lagipun kalau dilihat didalamm senarai peminpin tertinggi PAs tiada yang layak untuk dipilih menjadi wakil rakyat yang islamik... Haji Hadi pun baru khatam Al Quran , Nik aziz baru bersunat dan tak matang-matang lagiii..Percayalah PAS akan tersungkur di PRU 13 nanti...

Anonymous said...

sbnrnye ape yg diorg perjuangkn tu adalah sebuah PARTI.. bukannya ISLAM seperti yg diorg selalu laungkan.. berjuang untuk ISLAM.. berjuang untuk ISLAM..

cara sebenar untuk perjuangkan ISLAM adalah dengan melakukan usaha-usaha dakwah.. keluarlah ke jalan ALLAH paling kurang pn keluar 3 hari.. kalau mampu lagi keluar 40 hari.. ataupun 4 bulan..mantapkan iman dalam diri ni.. ntah2 ade antara pengikut diorg yg xtau pn pasal ni.. blajo kenal dulu pasal ni baru la boleh nk kata berjuang untuk ISLAM..

ada gak antara pengikut diorg yg kata nk pemimpin diorg dari kalangan ulamak.. kalau betul niat di hati kenapa pemimpin diorg ajak org buat benda2 mcm ni.. ajak berhimpun la ape laa.. kenapa tak ajak diorg pergi buat usaha dakwah.. kan lebih baik dan mulia tu..

undi diorg masuk syurga..sape diorg nk tentukan seseorang tu masuk syurga ke tak? kalau org tu minum arak, zina, tak solat tapi undi PAS.. agak2 boleh ke masuk syurga?

otak kalau dah diracun, ape pun org lain cakap diorg tak akan dengar..

maae said...

alahai,saya pernah tulis melayu ni dengan rokok sebatang pun boleh di beli,di pengaruh,tersengeh suka macam kerang busuk.lepas tu suruh lah buat apa pun.hujung pangkal tolak belakang,janji muncung ada asap....

ape lagi rm..rm..(tak banyak mane,4org makan kat kedai mamak,rokok sekotak seorang,duit poket rm 20,kerja tanggung beres...) rbf tak buat kaji selidik sikit ke.....saya agak je...paham bebenor perangai melayu otak udang ni

lebih 50 tahun merdeka....MERDEKA kah kita? merdeka kah pemikiran kita? jika di nilai,itu kenapa melayu masih terhegeh-hegeh minta simpati kat sesiapa pun,lebih lagi pada taikor dan taikun

patut kerajaan lebih hebat dan bijak 'menangguk' semua mereka yang tiada pendirian ini.....

Anonymous said...

ok lah... semua orang ckp 'perhimpunan' tu merugikan... apa kata kita bagi semua apa yang diminta tu... rasanya tak lah benda pelik yang mereka minta tu... nanti kita tgk akan dtg ada lagi tak perhimpunan macam tu... dan juga apa keputusan pada PRU akan dtg... masa tu baru tahu sapa yang benar... pada pihak BN jgn takut... anda akan menang kalo anda di pihak yang benar dan layak... pada pakatan rakyat juga jangan takut jika anda benar dan layak... rakyat sekarang tidak bodoh untuk menilai dan jgn bodohkan rakyat...biar rakyat yang tentukan...
buat Hahn... jgn rendahkan martabat 'Takbir'... Allah Maha Besar... bimbang buruk padahnya nanti...

Anonymous said...

Lain kali, bila depa buat demo lagi, Polis boleh guna taktik sama. Lepas takbir , bawa mereka terus masuk Black Maria, beramai-ramai.. Saya ada satu lagi cadangan;

Elok kita cadangkan pada JAKIM supaya keluarkan fatwa, haramkan Sembahyang atas jalanraya, lebih2 lagi dalam suasana kelam-kabut masa demo. Buat malu Islam saja. Khusyuk ke? Ada bersuci ke? Ayat apa yang di baca dalam sembahyang tu? Doa apa yang dipohon? Nak bagi Tuhan atau siapa nampak?
Kalau satu hari nanti, makbul doa solat jalanan PAS, DAP yang memerintah negara, macam mana? Bila kita minta bina Masjid, DAP kata; dah banyak dah BN bina dahulu. Lagi pun, atas jalanraya pun kita boleh sembahyang. Masjid nak buat apa lagi. Sembahyang la kat padang bola, tak ganggu pengguna jalan raya. Dah la setiap kali buat demo, mesti lepas solat Jumaat.

Saya syorkan, pinda undang2, beri kuasa Polis atau Jabatan Agama tangkap sesiapa, walaupun sedang solat atas jalanraya, tempat yang bahaya & kotor. Pergi mengendap & tangkap orang berkhalwat, boleh pula. Jangan biarkan sesiapa salahguna agama secara buta-tuli. Agama lain akan menjadikan ia sebagai bahan lawak. Nanti orang lukis kartun, kita juga yang marah. Solat bukan untuk tunjuk2 pada orang. Solat dalam gua pun, Tuhan dapat lihat. Berlakon warak boleh memperdaya orang ramai untuk mengelak persepsi negatif ke atas moral seseorang. Solat hajat pun sama. Mesti buat peraturan. Tidak ada publicity dan ambil gambar. Tidak boleh minta turun bala atas sesiapa. Tidak di benarkan berkumpul selepas solat Jumaat. Selesai solat, mesti sambung berkerja.

Khaik Tuiih….(Berjangkit kat PapaGomo).
Saya selalu buang kahak atas jalanraya, sambil memandu kereta, bermotorsikal atau berjalan-kaki. Buang tahi hidung, tak payah cakap la.

RD

whiteorange said...

Bro!!

Cerita Lu buat Gua gelak berguling guling atas jalan macam orang PAS buat, tapi bukan waktu raja lalu. Sebijik anjing, lagi lagi waktu ko****K ramai ramai.

anon 12:03

Lu tak cerita pun satu Malaya dah tahu . Cuma satu je yang lu cakap itu betul iaitu "PAS memang terdesak dan meroyan nak ganti UMNO"

Lu tau kenapa? sebab pemimpin pemimpin LU dah kemaruk kuasa !!!! sebab dah rasa nekmatnya ada kuasa. Orang orang macam lu cuma lembu dungu yang di dendangkan dengan ayat ayat quran untuk menyesatkan otak otak lu semua.

Realitinya Pemimpin dan pengikut PAS PIS PUS yang dah tersesat jauh.

Pas MERAYU kepada semua bangsa nampak keikhlasan? Patutlah wang koperasi berjuta juta , skim cepat kaya ratusan juta kena sapu lu orang diam.Ini satu lagi bukti betapa dungunya pemikiran orang orang PAS.

Malu lah beb, sampai nak menyembah menyembah apek nak mampos nak dapat kuasa!! Sampai lacorkan agama, sampai lacorkan ayat dan hadis !!!

Lu tau tak kenapa PAS sampai menyembah nyembah , sebab pemimpin pemimpin PAS tahu mereka dan parti mereka dah nak mampos. Lu sebagai ahli yang dungu tak reti reti bahasa dilembukan oleh pemimpin pemimpin lu. Pemimpin pemimpin lu pulak sanggup dilembukan oleh DAP dan Nuar Berahim.

"Tahukah anda PR perintah dapat semua" termasuk dapat kongkek China doll dan bini orang maksud LU?

Gua rasa lu ni setiap saat, setriap minit, setiap jam, setiap hari, setiap minggu, setiap bulan , setiap tahun, selama bertahun tahun cuma dengar tarbiah PAS hingga tak sedar diluar sana ada lagi tarbiah tarbiah yang lebih bagus, PATUTLAH LU TERUS DUNGU MACAM NI..

Sebenarnya gua kesian sama lu dan spesis macam lu yang terus dungu dan didungukan....

Berhentilah buat lawak kat sini, sebab hujah lu langsung tak ada class,,,,"TYPICAL MENTALLY RETARDED PAS FOLLOWERS"

Anonymous said...

Bravo Bro whiteorange...pun begitu sesiapa tidak dihalang untuk menyokong UMNO dan BN. Demi keadilan keamanan dan kesejahteraan..yang orang PAS tak sedar bahawa ada lagi tarbiah selain drpd PAS...kesian dah kena pukau..almaklum...

Anonymous said...

DAP kata "take beer!"
tapi dungu2 ni salah dengar kot

Anonymous said...

betul kata anons 10;06
Bob Lokman bagi ceramah pun nganga habissss....

Anonymous said...

ORANG PAS DAH BODOH SEJAK DULU LAGI......TAK KIRALAH SIAPA SEMUA NYA BODOH...INI TERMASUKLAH WALI SELIPAR DARI KELATE @ NIK AJIS......MEREKA NI JADI BELASAHAN SIKAFIR,JADI MAKANAN SIKAFIR...KAH..KAH..KAH....ORANG PAS MANA ADA SEEKOR PUN YANG CERDIK...BOLEH DIKATAKAN 100 % MEREKA SEMUA NYA BEBAL DAN BODOH.....SEBAB ITULAH ALLAH TIDAK IZINKAN MEREKA UNTUK JADI PEMERINTAH...MEREKA ALLAH JADIKAN UNTUK JADI PENGACAU...SSAHAJA

Anonymous said...

ape yg klakarnya ni?