Tuesday, July 12, 2011

Video: Tian Chua dan Gerombolan Serang Polis

Tindakan Tian Chua dan gerombolannya seperti yang dipaparkan dalam video di bawah inilah yang menyebabkan polis melepaskan gas pemedih mata di KL Sentral yang mana gas tersebut juga turut terkena Anwar Ibrahim sehingga membuatkan Anwar tidak sedarkan diri dan masih terlantar di hospital dalam keadaan nyawa-nyawa ikan sehingga ke hari ini.



Sudah tiga hari mereka dendangkan isu polis ganas. Sekarang anda saksi dan anda nilailah sendiri samada wajar atau tidak polis lepaskan gas tersebut.

30 comments:

Anonymous said...

Bro...

Itu sebab mereka dah berSABAR peringkat GABANG dahh....duduk saja pun kena gas, air gatal..kena balung...abis tuu kalu aku maki hang..aku butuh mak bapak hang...adik hang...aku ludah muka hang..

takkan hang nak duduk diam ajaa..
Hnag pegi laa tgk video yg berlambak dlm YouTube.....Hang tanya lah suara hati hang yg peringkat dalam sekali..


http://www.youtube.com/watch?v=vCetbFLceFI&feature=player_embedded

TQ

Anonymous said...

bro,

aku cadangkan lepas ni kita pertandingan skrip untuk setiap tindakan2 yg anwar @ pembangkang nak buat provokasi/drama terbaik macam bershit2.0 ni...sapa yang skripnya paling hampir drama diorang kita bg hadiah..bila jalan cerita dah bocor wayang diorang dah tak menarik lg..cerita jd basi..kalau banyak skrip dipaparkan puak2 ni binggung nk buat drama mereka nnt..takut diorang buat drama terjun dr klcc ramai2..puak bodo la katakan

Anonymous said...

hahaha padan ngan muka, buat semak KL jer... aku org KL xde bodo cam dorang ni... pasal korang KL ni semak, buat huru-hara tempat orang. akal xdak ka???

-eWe- said...

ader sesape perasan tak yg si T Chua yg lari pth balik dulu... usha 0.25s...rsnye ler sbb dia jek yg pakai kuning ms serang tuh...

Anonymous said...

sial punya TC! disengajakan untuk memperlihatkan mmg polis akan tembak tear gas. lps tu dapatlah shot menarik untuk spin pasal "keganasan" polis.

dinKlang said...

bro,

minit 0:21 bila polis lepaskan tembakan, ada suara2 jerit "tangkap gmbr! tangkap gmbr!"

nmpk sgt motif dieorg mmg sengaja nk burukkan imej polis.

korg kata berhimpun itu hak & kebebasan korg..tp korg lupa mcm mner dgn hak2 org yg terkandas kt highway smpai 5-6 jam?? bukan ke itu ZALIM namanyer? so, xyah lh nk tuduh polis tu zalim k!!

harap rtm & tv3 siarkan video ni sbg menjawab tuduhan dieorg..

Anonymous said...

salam bro...

tolong buat ulasan tentang isu rosmah beli cincin rm24 juta dari blog chegu fart.jgn biar fitnah tu berlarutan.

Anonymous said...

Bangang alias dungu

Polis dah keluar amaran, polis dah ingatkan, even ada peraturan yang tidak boleh berkumpul lebih 5 orang, macam macam dah dibagi tahu, ini semua demi menjamin ketenteraman majoriti

anjing tetap anjing, nampak bangkai tetap nak makan ... jenis yang suka langgar undang undang ni memang jenis tak reti bahasa, cakap macam mana lah

Lu orang tak nampak ke lu orang semua tolol, yang depan lu sekali kan china kafir lahanat, nak rempuh pun teragak agak, toleh toleh ke belakang, lihat sama ada si bangang dan dungu dungu melayu ikut atau tidak, bila TC lihat ada melayu yang ikut, dia pun patah balik

Lu orang memang Melayu dungu cuma perasan bijak ,,,

whiteorange said...

Dari apa yang gua tengok, mereka yang ikut demo ni semua jenis yang ada "chronic mental disorder"

mereka adalah terdiri daripada golongan yang merasa mereka sahaja yang hebat, mereka sahaja yang betul, mereka sahaja yang bijak, mereka sahaja yang kuat, mereka sahaja yang layak !!! akhirnya ada otak pun di letak dibawah tempurung lutut .....

Anonymous said...

Kalo Tian Chua, aku x heran apa dia nak buat apa pun. Zaman 98 dulu dia guling2 atas jalan.Tu sebab kejap je nama dia top.Dah jadi MP , geget polis pulak.Jenis Ah Beng kan ?

njah50 said...

Tengoklah tu, perangai orang kita, seorang Cina mengetuai satu grombolan orang Melayu menyerang Poslis Melayu. Lepas tu jerit 'tangkap gasmbar!' Kesimpulannya dari clip video ini memang sengaja untuk memburukkan PDRM. Orang kita kena ingat pada penghujung jalan nanti orang kita juga yang rugi

Anonymous said...

hantar je asassin senang cter..

Anonymous said...

nampak sgt TC pun penakut, lari 2 3 langkah, toleh blkg, takut takde org follow...yg lain duk mengikut mcm xde anu...dah kene sembur asap, tau lari plak...bukan sembur api pun

La sedih nya aku.. said...

2:16...obviously CINA BABI TU PLAN ...
KESIMPULANNYA PUN CAM TU
DAN CINA BABI PUN SETAKAT TUNGGU BUNYI PELURU JE..DIA PU. PATAH BALIK.. MEMANG SIAL

YG NYATA TERANG BENDERANG
SEMUA PRK LATEST BN MENANG
PRN SERAWAK DAP=12.PKR=2.PAS=0

itula pasal mrk buat.BERSIH 12.2.0
aku pun kalau jd pembangkang indikator ini membimbangkan...

SEBURUK2 Najib dia akan menyelamatkan semua org islam termasuk pas...tengok petanda pas=0. kat atas..pas sgt bahaya dlm PR..tanpa ia sedari...

pas xkan dpt kuasa..tp dapat kerja (mendengar kata.). lihat petanda nombor2 diatas.... sgt clear sgt jelas...

Anonymous said...

utube memang jelas pihak yahudi ...setiap kali abis utube mesti ofer video propembangkan...memang yahudi!!! korang chek la kata2 aku ni

Anonymous said...

PR ni memang Penipu Rakyat

anakmahathirbolotpetronas said...

Kenapakah kontrak Petronas di bagi hanya kepada anak Mahathir dan Shahril Shamsuddin? Adakah pemimpin UMNO mengizinkan anak Mahathir membolot kontrak Petronas sedangkan EPF adalah pemegang saham kedua2 syarikat. Dimanakah Mohzani Mahathir dapt duit berbilion beli saham jika bukan duit EPF. UMNO patut tetapkan Undang2 perlu supaya kontrak Petronas sepatutnya hanya untuk anak syarikat PNB supaya ramai Melayu dapat kongsi keuntungan oil and gas.
Dalam merger anak syarikat ini CIMB atau Nazir Razak untung lagi. Adakah hairan melayu tak peduli UMNO?

Mahathir pernah berkata jika kita berkongsi sama rata kita hanya berkongsi kemiskinan. Oleh itu biarlah anak dia sahaja jadi bilionair? Inilah yang patut kita orang Melayu perangi. Pemimpin UMNO yang tak peka dengan selok belok investment bankers.

Walhal Maybank adalah anak Syarikat PNB, dan PNB adalah pemegang amanah Melayu. Tapi wang Maybank digunakan untuk mengkayakan dua individu saja dan bukan pemegang saham PNB!

PAS sayang Cina kafir said...

Bila Melayu Islam mengikut ketua Cina Kafir itu bermakna mereka tak faham ugama.

Dengki ke atas bangsa sendiri. Agaknya mereka nak hidup mcam Tian Chua tak basuh berak pakai kertas tisu saja.

Bersalaman dan berpelukan dengan Kafir mcm Hadi dgn Kit Siang. Melayu bodoh dengki kepada kejayaan melayu lain. Mengharapkan Cina kafir menjatuhkan UMNO.. pelik tapi perlu di tangani.

Kalau tak ditangani di tampari. Orang bodoh tak boleh dilayan mcam orang siuman.

Hadi dan Mat Sabu tu melayu buncit tak siuman.

TianChua is hilarious said...

This China man, Tian Chua is hilarious. Look at 0.16s, after one two three he rushes off. Then turn to look around if he has nt made a fool of himself...hehe.

Luckily there were two or three idiots following and immediately the police fire tear gas which they were longing for some cheap thrill.

"ambik gambaq..ambik gambaq" the voice is heard saying "take pictures..take pictures." Presumably to upload on youtube their cheap thrill hehehe.

A waste of public fund. Those gas are expensive. The police should use the batons as they are non conusmables and can be used on these naughty middle age men..

Anonymous said...

pada yang dok ikut bontot anwar... cube usha bende ni http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0713&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm agak menarik utk dibaca dn dijadikan pengajaran... cube baca bukan dalam situasi benci pada kerajaan.. sebaik2nya dibaca dlm keadaan emosi yg tenang...

Anonymous said...

@ anakmahathirbolotpetronas


hoi bodoh, sejak bila pulak mokhzani jadi billionair? nak menipu ye.

hoi bodoh, pnb dah memberikan pulangan kepada pemegang saham sejak dulu lagi, ko tu yang bodoh kalau saham ko sikit, sikit la dividend ko dapat apa ke bangangnya pnb nak mengkayakan pemegang saham yang ciput? pnb pulangan stabil, tak caya ko pegi tanya dekat cina2 yang banyak melabur dalam pnb.

tapi mangkuk macam ko takkan faham sifir pelaburan, mangkuk macam ko join pkr supaya kaya dapat duit dari yahuri!

Anonymous said...

klip video tu harus disebarkan sebelum puak2 penakut dan penipu pkr ni padam dari youtube.

Anonymous said...

Kenapa kata mereka SERANG polis? Adakah mereka guna senjata? Macam mana nak serang??? cakap buta aje.

Anonymous said...

Rakan sekalian, cuma satu persoalan saje - Kenapa Dato Sri Najib TIDAK ENGGAN menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja utk menyiasat proses pilihanraya (spt yg dibentangkan dlm memorandum Bersih 2007 yg tlh dibentangkan kpd YDA, PM & Parlimen bm.bersih.org/?page_id=392) sejak 4 tahun dahulu, mengapa tak boleh?

Anonymous said...

Kalau takde orang ikut tian chua tu lari boleh hantar video ni masuk maharaja lawak.
Apa kan daya, ada jugak melayu yang ikut...

Anonymous said...

Penyokong PR kata tian chua nak buat larian marathon, bukan nak serang polis hehehehe dah masuk vidio mula kelam kabut nak putar belit, sama je macam video sex anwar.
Bila dah buta hati, mata pun dah tak nampak yang mana benar yang mana tipu.

Bomo said...

Provokasi yang di cetuskan oleh pihak pendemo. Bila Polis/FRU bertindak mereka salahkan Polis/FRU.....Jika dilihat boleh kita katakan bahawa pendemo sengaja berbuat demikian untuk Polis/FRU bertindak agar mereka boleh mengambil gambar/video dan tunjukkan kepada rakyat yang Polis/FRU bertindak ganas. Tapi apa2 hal mereka cari Polis jugak...BODO punya Olang lo.....

Anonymous said...

Bingai...menyerang x semestinya guna senjata...klu aku tumbuk tepat kena muka ko...tu apa namanya? ckp mcm budak x skolah jer....hati ko tu dh buta...tu yg x nmpak salah..benda salah pun jd betul...

Anonymous said...

Cuma satu persoalan utk saudara, seperti yg dipertanyakan dlm video: kenapa Dato Sri Najib TIDAK ENGGAN menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja utk menyiasat proses pilihanraya (spt yg dibentangkan dlm memorandum Bersih 2007 yg tlh dibentangkan kpd YDA, PM & Parlimen bm.bersih.org/?page_id=392) sejak 4 tahun dahulu, mengapa tak boleh?

Anonymous said...

Bodoh...bangang...Kalau aku polis aku pakai Taser. Sekali tembak dlm ramai2 pasti yg kena karan..biar depa rasa.