Thursday, July 14, 2011

Babi Gila dan Anjing Gila

Dua hari sebelum menjelang perhimpunan haram di KL kita dikejutkan dengan peristiwa cemas yang berlaku di Muar.

Seramai 30 orang kanak-kanak dan empat guru dijadikan tebusan oleh seorang lelaki yang menggunakan senjata tajam.

Sebaik sahaja kejadian berlaku, polis memulakan tugas mereka untuk menyelamatkan nyawa 30 orang kanak-kanak tersebut yang kesemuanya adalah anak orang-orang cina.

Sepasukan UTK diterbangkan khas dari Bukit Aman ke Johor untuk operasi menyelamatkan nyawa kanak-kanak tersebut.

Akhirnya pasukan UTK berjaya masuk dan menembak suspek yang kemudiannya cedera parah dan meninggal dunia pada malamnya.

Tidak ada seorang pun kanak-kanak dan guru-guru yang dijadikan tebusan cedera atau meninggal dunia dalam kejadian itu.

Begitulah cekapnya pasukan polis kita bekerja untuk menyelamatkan nyawa mereka-mereka yang dijadikan tebusan.

Pernahkan anda terdengar pemimpin Lim Kit Siang atau pemimpin-pemimpin DAP lain mengucapkan terima kasih kepada polis kerana telah menyelamatkan 30 orang nyawa anak-anak orang cina ?

Adakah anda mendengar parti-parti pembangkang mempertikaikan tindakan polis menembak suspek sehingga mati ?

Langsung tidak ada !

Jika kita tanya kepada Lim Kit Siang atau pemimpin-pemimpin parti pembangkang yang lain mereka akan jawab dengan jawapan yang cukup mudah, "itu tugas polis".

Tetapi apabila polis menjalankan tanggungjawab atau tugas mereka menghalang perusuh-perusuh melakukan rusuhan di jalanan Sabtu lepas, Lim Kit Siang bagaikan babi gila mempertikaikan tindakan polis.

Manakala pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain pula bagaikan anjing gila mempertikaikan tindakan polis.

21 comments:

Anonymous said...

tu la manusia.. nde baik x nmpk.. nde buruk cpt je tersebar..

Anonymous said...

Itulah dunia mereka. Segalanya berteraskan 'gila'. Gila kuasa, gila harta, gila sex, gila glamour, gila publisiti. Pendek kata mereka semua hidup dalam sindrom gila sehingga ahirnya mereka menjadikan diri mereka seperti anjing dan babi gila.

Anonymous said...

memang setan diaorng ni

Anonymous said...

cuba fikir kalau adalah orang tebusan yang terbunuh, konfem DAPig akan hentam polis habis-habisan!konfem DAPig gunakan isu ini sebagai modal pilihanraya macam kes teoh beng taik yang mati bunuh diri tu!

Anonymous said...

moralnya ialah, keuntungan POLITIK dijadikan sandaran paling utama untuk setiap perkara yang berlaku. Sekiranya ia menuntungkan maka seperti tidak cukup tanah akan dilarikan dan dilaungkan. Setuju Anon 1:35PM, cuba kalau ada kematian dari kanak-kanak yang disebabkan oleh orang gila tersebut, maka riuh sedunia dijaja papa jahat.. opsss silap.. Polis jahat. Nasib juga daPIGS tidak meroyan sebab orang gila tersebut mati ditembak Polis. Kalau meroyan, baik jangan tolong perkara apa saja yang melibatkan daPIGS, semua disalahkannya nanti.

mg7

Anonymous said...

kesian polis..aku rasa org pas,dapIG,pKr ni dah tak bleh nak terima pemerintah Malaysia..semua kerajaan buat tak betul..hanya betul masa kerajaan bagi bantuan hari raya..kau sarankan lah kepada mereka-mereka yang tak cintakkan negara ni tolonglah keluar dari negara malaysia ni..pergi lah merantau ke seluruh negara yang kamu-kamu semua boleh jadikan contoh negara yang kamu-kamu indamkan..jangan nak rosakkan kerharmonian negara tercinta ini..yang melayu bolehlah berhijrah ke indonesia,yang cina boleh lah berhijrah ke China, yang India pula boleh lah kamu berhijrah ke India..tinggalah kami disini yang amat mencitai keamanan malaysia..tolonglah..jangan lah sekadar menjadi petualang,janganlah menjadi perosak kerharmonian negara,kepada para pembangkang yang berkerja dalam kerajaan,tolong lah berhenti kerana kamu berkhidmat dibawah majikan yang zalim,bagilah kami-kami penyokong kerajaan ruang untuk pula berkhidmat..ada berani???..

Bro Jinggo said...

Pakatan Haram Pembohong! PAS yang dilihat seperti kuda tunggangan kepada DAP dan PKR

Anonymous said...

semoga allah menetapkan hatiku bersama pas

Anonymous said...

jangan nak susah pk.ni kita bagi yang senang
ssiapa polis?????
org Melayu
jadi jenis pembangkang ni yang baik tak boleh ada pada org melayu.menyelamatkan budak2 cina tu melayu jadi jangan komen.Tapi kalo da budak cina yang mati...... kompem satu dunia tau.Heboh kata polis tak tau wat koje.
tu kan adat pembangkang terutama DAPIG

Anonymous said...

Bro!

mereka ni memang gila!

Satu BABI Gila

yang satu

Anjing Gila

ANON 2:51
oRANG MACAM LU MEMANG LAYAK IKUT pas pis pus

Anonymous said...

Tue sbb dia makan babi... byk makan babi sgt.. dan perangai2 juak2 pas lak mmg cam anjing! bagi jer tulang (duit) pastue ilang arah...

anwaribrahimmmgpembohong

Anonymous said...

God Father Nik Aziz,Hadi awang Besi,Anwar sodomi semua penuh nafsu gila babi tahap gaban...

Hidup,hidup...hidup rakyat!!....

mati,mati... anwar peliwat!!

Hidup,hidup..hidup rakyat!!

Nik aziz mati,Islam selamat!!!

Sudir said...

Bro Anon July 14, 2011 2:51 PM

Betulkan syahadah ko.. PAS tak de dalam soalan mungkar & nangkir

Anonymous said...

semoga Allah menetapkan hatiku bersama Islam..

PAS tu bkn agama..tu hny satu parti politik laaa..

hanizam said...

sebenarnya, kalau nak menyalak, takda dapat ape pun, sebab taska tu milik swasta, tengok anak cina yang ramai...selamat & takda yang mati katak, sebab tu depa diam...

cuba ada budak @ cikgunya yang mati, mau runtuh KLCC depa menyalak...pelakunya kita kena tengok gak...

pelbagai sudut perlu diambil kira kalau depa ni nak menyalak...takda hasil yang memberangsangkan untuk dipolitikkan...

Anonymous said...

http://gamasp.tumblr.com/post/367592275/anwar-ibrahim-sodomy-trial-poses-key-test-for-malaysia

pro-pembangkang (siasahkini.blogspot) bilang polis m'sia teruk layan rakyat tak mcm polis isreal layan baik ja...ahhahahahah muntah hijau saya.

timun said...

agak2 la x de ka anak2 penyokong pas pis pus yang kerja sbg anggota polis...hari2 dok kutuk polis, tempias kena anak sendiri atau sebaliknye. inilah doa mustajab "ahli syurga" terhadap anggota keluarga dan umat islam keseluruhannye...Astaghfirullah..!

Anonymous said...

Orang Cina DAP tak mahu dianggapkan dan dilihat sebagai berterima kasih kepada polis, kerana kerja mereka ialah menghentam polis. Jika polis berbuat sesuatu yang tidak menyenangkan hati mereka , mereka akan hentam polis habis-habisan. Jika polis membuat sesuatu yang bersesuaian dengan kehendak mereka, mereka akan berdiam diri je... Inilah sahaja yang ada dalam sanubari orang Cina DAP. Tak patut jadi rakyat Malaysia.

tasya said...

anon 2.51 pm..syahadah byk2.....lagi lama ko ngan PAS..lagi sesat ko..baliklah ke pangkal jalan..

Anonymous said...

Bukan jam sahaja, Kasut dan beg Tangan Rosmah jadi Isu. Puak-puak ni percaya habis soal ni. Orang Poliitik ni faham orang Melayu ni Perasaan hasad dengki dia tebal. Ini lah cara yang mudah untuk pengaruhi mereka.

Anonymous said...

Kalau PR memerintah mereka akan menghapuskan jawatan POLIS dan digantikan dengan SUKARELAWAN KEBAJIKAN.

akuantiPAKATANBANGANG.