Monday, July 18, 2011

Lagi Ahli Pas Tunjuk Bangang


Mamat tongong dalam gambar yang ke dua diatas hendak saman akhbar Berita Minggu. Katanya akhbar itu memfitnah dia membawa pisau pada hari perhimpunan haram Sabtu lepas. Klik di sini

Orang-orang Pas ni bangang tak habis-habis.

Adakah akhbar tersebut membuat tuduhan itu dengan menyiarkan wajahnya serta menyebut namanya ?

Siapa tahu siapakah lelaki yang memakai topeng tersebut ?

Setakat seluar, baju , topi dan topeng sama tak boleh jadi bukti. Itu semua orang boleh beli di kedai. Yang penting muka dan nama beb...

Berita Minggu tak tuduh itu dirinya, tapi dia yang terlebih perasan dan beritahu satu dunia itu dirinya.

Bagaimana jika esok tiba-tiba Papa Gomo mengaku lelaki bertopeng dalam gambar yang disiarkan Berita Minggu adalah dirinya dan dia mengaku dia memegang pisau serta menyatakan dia tidak berhasrat menyaman akhbar itu ?

Kalau nak cari duit pergilah kerja. Jangan hanya ingat nak saman orang kerana nak dapat duit beratus ribu.

Tapi kalau dia nak saman Berita Minggu pun elok juga, dah tentu dia kalah. Nanti dia kena bayar segala kos guaman dan ganti rugi kepada Berita Minggu.

20 comments:

Anonymous said...

betul kata u rbf.org2 pas bodoh tak habis2

Anonymous said...

kalau rasa harta berkoyan pi la bwk kes masuk court sb dah sah mmg takde kes pun yg nk disabitkan sebagai fitnah. lainlah kalau ada nama dan muka jelas terpampang. silap2 nanti BH tu pulak boleh counter saman dia balik kerana menfitnah BH sb kata dia menfitnah... apa mcm? rasa2 boleh menang ke? kalau saya jd BH saya saman je sejuta dua. tgk pd gaya main lontar2 bkn main lagi hebat... tp baru gambar tanpa nama dan wajah keluar kat front page dah kalut gabra? mcm mana nk jadi pejuang... gaya dah mcm ala2 rakyat palestin tp hati kecut... perkataan bodoh tu pun dah kire molek, ni dah lebih dari bodoh dah ni saya rasa mamat ni. apa nk jadilah penyokong pas/pakatan ni... ramai yg tak berjenis dr yg berjenis...

zsk69 said...

Memang sah mamat nie nak cari duit extra. Bro, get a job. La ni u dah fofular, senang nak cari kerja. Ha ha.

Anonymous said...

Mamat ni hebat di jalanan tetapi menangis di pentas. Sama macam lakonan aljuburi malaysia. Potong je la kemaluan tuh.

Anonymous said...

Kita kena sahkan dulu identitinya, Jangan lah buat tuduhan melulu. Cuba lihat perutnya? kah.kah..kah..

Anonymous said...

Silap2 PRU13 nanti, mamat ni bertanding sbgi calon Pas. sama2 kita nantikan...

Anonymous said...

Baik dia tawar diri pergi lawan dengan Yahudi... naik kapal flotila tu free je.. kerajaan boleh tanggung... setel habis.. jangan jadi tin kosong.. Bunyi je kuat...Daripada hang baling kat polis baik hang pi baling kat puak yahudi tu..Sayang betui..badan macam dia tu elok hantar pi Palestin... puak yahudi tengok pung mesti cuak..

hitch said...

elok jugak dia mengaku...atleast polis dah dapat sorg perusuh yg membliang objek pada polis...

kadang2 berok2 PASial ni pandai x bertempat....kan senang2 kena tangkap nanti..

Anonymous said...

apa barang menangis ni bro masked&crying_unmasked. kemain berketul2 badan (aljuburin mesti syok klu dapat), lontaran bak olympik melempar cakrawala, alih2 menangis di pentas. bukan unit amal pas la cemgitu bro.

Anonymous said...

Mamat ni bodoh dan penakut macam pemimpin2 mereka gak. Pemimpin mereka lagi lawak. Cakap berdentum dentam macam dah nak kiamat. Bila Karpal Singh batuk je dah mula kecut telor dan dalam hati menangis meraung2.Pas dari pemimpin teratas sampai ahli2 mereka semua sama. Tak pernah berfikir sebelum bercakap yang akhirnya memperlihatkan kebodohan maksima.

Anonymous said...

bro gomo.. berita harian tu kertas mana bole buat bukti, mesti ada 4 orang jadi saksi..kwang kwang..

Anonymous said...

aku tak rasa dia akan saman...sbb dia akan kalah. nampaknya seseorang sedang dipergunakan....

Unknown said...

biarkan si tongong dengan labu2nye...

marilyn said...

mamat ni dari unit amal ke? unit amal dah mcm unit taliban.

Anonymous said...

PAS memang suka penyokong mereka bodoh-bodoh..sebab boleh ikut membabi buta,bila dah jadi pemimpin ikut je DAPig cakap apa..lama-lama semua orang pas jadi bodoh..

hanizam said...

harap badan je besar, kote kecik...baik buang bagi anjing makan (tu kalau anjing nak le...)

masa berdemo punyalah nampak ganas, tau-tau menangis...

bak dialog filem KONGSI " muka ganas, nangis macam pondan"...

Anonymous said...

Saya fikir mamat bangang ini nak cari publisiti murahan. Saya setuju dengan RBF, dahlah muka tak nampak, nama pula tak disebutkan dalam akhbar itu, apa yang dia terasa sangat? Ini adalah idea basi Pas, parti begini nak memerintah negara? Saya fikir Berita Harian hanya akan gelak bila mamat ini kata nak saman. Inilah bagusnya ada orang Pas yang bangang, semoga UMNO ambillah peluang, jangan pula ikut bangang macam Pas.

Anonymous said...

BAIK2 AKU TAK TAHU..
SKRG DAH TAHU SAPE MAMAT BANGANG TU..
KAH KAH KAH

Anonymous said...

assalamualaikum...
DS Dr Rais Yatim dan menang saman RM400k..berita minggu tak teringin ka? saman pi la RM3mil ka?

Anonymous said...

menangis konon..
harap badan je beso.. kerja tetap xda.. pastu menangis.. puiii