Monday, July 11, 2011

Lakonan Al Jub Depan Media Asing Berjaya

Secara mata kasar kita boleh katakan perhimpunan haram Sabtu lepas gagal kerana mereka gagal melakukan apa yang mereka rancang.

Tetapi kita tak boleh lupa ada yang mereka berjaya. Mereka berjaya mencalarkan imej negara di mata dunia.

Sebab itu mereka bermati-matian hendak adakan perhimpunan tersebut di KL dan menolak tawaran MB Selangor untuk adakan perhimpunan di Stadium Shah Alam serta tawaran polis untuk permit perhimpunan di lokasi berkenaan.

Jika diadakan dalam Stadium Shah Alam yang besar dan kawasan sekelilingnya juga luas sudah tentulah suasananya aman. Sedangkan mereka mahu supaya suasana huru-hara berlaku agar ianya menjadi perhatian dunia.

Satu perkara lagi, jika dilakukan di Stadium Shah Alam jumlah kehadiran dapat dikira berdasarkan tempat duduk yang ada. Maka sudah tentulah susah nak menipu untuk istiharkan 300-400 ribu yang hadir.

Mereka nak sangat Stadium Merdeka kerana mereka tahu stadium itu tidak boleh memuatkan ramai orang dan sudah pastilah ramai yang akan berada di luar stadium dan kawasan sekelilingnya, maka dapatlah mereka istihar beratus ribu yang hadir dan tidak dapat masuk dalam stadium. Jumlah tempat duduk Stadium Merdeka 22 ribu. Tetapi ianya tidak dapat menampung jumlah sebanyak itu sekarang kerana faktor usia. Satu lagi mereka nak adakan di Stadium Merdeka kerana hendak berarak keliling KL sebelum sampai ke stadium itu. Maknanya mereka dapat dua benda. Dapat berarak dan dapat stadium.

Pada hari perhimpunan, Anwar telah meminta media-media asing mengikuti pergerakannya supaya senang dirakam apa-apa yang terjadi ke atasnya.

Jam 11.30 pagi saya berada di depan KTM lama berhampiran dengan Masjid Negara bersama dengan sekumpulan wartawan-wartawan tempatan dan wartawan asing. Tiba-tiba seorang wartawan asing (wanita) menerima panggilan telefon yang memintanya serta rakan-rakannya bergerak ke KL Sentral untuk mengikuti pergerakan Anwar. Mereka bergegas ke sana. Wartawan-wartawan tempatan tidak dijemput.

Sepertimana yang kita tahu, mahkamah telah mengeluarkan perintah yang melarang Anwar , Ambiga dan puluhan lagi gerombolannya berada di KL pada hari berkenaan. Sekiranya mereka melanggar arahan itu mereka akan ditangkap.

Anwar tahu sebaik sahaja dia keluar dari suite mewahnya di Hotel Hilton dia akan ditangkap kerana dia telah melanggar perintah mahkamah. Sebab itu sebelum dia keluar dari suite mewahnya dia panggil semua media asing bersedia dan meminta mereka semua mengikutinya supaya boleh rakam bagaimana dia ditangkap dan dilaporkan ke seluruh dunia bahawa Kerajaan Malaysia menangkap ketua pembangkang.

Seperti dijangka , sebaik sahaja Anwar turun polis menghalang pergerakannya dan gerombolannya daripada berarak ke Stadium Merdeka selaras dengan perintah mahkamah. Tindakan polis itu telah menyebabkan pendekar-pendekar tempang dan cicak-cicak mengkarung peliharannya yang mengelilingi Anwar bertindak ganas.

Setelah keadaan menjadi huru-hara polis tiada pilihan lain selain melepaskan gas pemedih mata. Tanpa disangka-sangka tiba-tiba Anwar tukar pelan A (ditangkap) kepada pelan B, iaitu berlakon cedera depan media-media asing.

Hasilnya dapat dilihat dalam video di bawah yang dirakam oleh Reuters. Entah pati sirap dari mana yang disapu ke jaketnya supaya dunia dapat tahu Kerajaan Malaysia zalim.



Baru lepas kena gas pemedih mata masih boleh berjalan dan masih boleh bercakap dengan media asing. Tapi selepas daripada itu kena usung , dimasukkan oksigen dan dipakaikan penyokong leher.

Kebiasaannya orang yang cedera tidak boleh bercakap sebaik sahaja berlaku kemalangan atau kecelakaan. Mereka akan diberi rawatan terlebih dahulu dan selepas keadaan stabil barulah mereka boleh bercakap.

Tetapi oleh kerana Anwar adalah pemimpin anugerah tuhan, maka tuhan ada bagi keistimewaan kepada dia. Dia boleh berjalan dan boleh bercakap kepada media selepas kemalangan. Selepas itu baru dia lembik, tak boleh berjalan dan kena usung serta perlu dimasukkan oksigen.

23 comments:

Against The Wind said...

shit man..muka Anwar sebijik macam dlm video sex..

Anonymous said...

klu nuar trus jlnnnnn lagi bagui

Anonymous said...

Yang peliknya dalam ribuan perusuh hanya Anwar Ibrahim sahaja yang 'cedera teruk' dan digamdarkan seolah2 setengah mampus. Juak2 yang mengelilingi dia tak pulak cedera. Bagus punya berlakon.
Dey Al Jub, kamu jangan lupa temujanji dengan mahkamah rabu ni.

Anonymous said...

Bro RBF,apa yang nak dihairankan?Kalau setakat berlakon,menipu,spin cerita,berdolak dalih bagi jelah kat anwar.Semua sapu bro!Lelaki,perempuan,china doll pun sapu jugak,hahaha...sebab tulah media barat sayang sangat kat dia ni..pemimpin Anugerah Tuhanlah katakan...

Anonymous said...

tgk betul2 wajah anwar tu langsung tak ada "nur" memang muka penyangak,,,

whiteorange said...

Bro,

Gua ingat majoriti rakyat Malysia dah muak dengar cerita BABI ni,

Gua rasa majoriti rakyat nak dengar satu je cerita tentang BABI ni,

Apa Dia ?

Bila dia mampos!!!!

tu je yang majoriti nak dengar.

Anonymous said...

Melayu Singapura,
Bro tentang Raja Lawak Anwar ni gua tak hairan sebab dia ni memang tak tau bershukur tapi yg pelik ni org2 Pas seperti Hadi yg beriya benar utk berdemo.Pada gua, baik hadi salat isthihara dan minta Allah tunjukkan kebenaran.Pas di uji oleh Allah dengan kemenangan yg agak baik dalam PRU12 tapi adakah mereka bershukur.Jawapan nya tentu tidak kerana mereka sudah lupa yg Allah menguji mereka dgn amanah,amanah utk jadi pemimpin yg kechil sebelum di beri tugas yg lebih besar utk memimpin Malaysia.Ujian dari Allah dengan takbur mereka berkata jika pilihanraya di adakan dengan bersih mereka akan membentuk kerajaan dlm PRU13.Adakah mereka bershukur dgn mikmat yg Allah hadiahkan kepada mereka?Tidak kah Allah dah tunjukan kepada mereka yg mereka sudah tidak berpegang dengan tali Allah.Mereka dgn sedikit kesenangan yg di beri oleh Allah sudah lupa asas perjuangan yg mereka laung2kan.Insyaallah akan Allah cabut kesenangan itu dgn satu penghinaan yg akan melumpuhkan mereka.Bagi gua bro mereka sudah lupa siapa yg memberi kemenangan kepada mereka dan mereka ini ada lah Manusia yg melihat tapi buta,mereka mendengar tapi pekak dan mereka berkata tapi bisu.Selagi mereka tidak kembali kepada Quran dan Sunnah selagi itu mereka akan di kaburi Oleh Allah. Utk pemimpin2 Pas yg belum di sesat kan kembali lah kejalan Allah dgn sebenar benar nya.

Anonymous said...

ak nk gelak je ngn anwar ni..krajaan kite kne byk tnamkn ideologi politik cintakn negar n krajaan..ni sbb dorg suma ni da didioktrin dgn fahaman dan fakta2 yg diputarbelitkn..dorg rata2 bukn golongan berilmu tp hnya ikut saja..ds najib btlah sesuatu..sy sedih juga lihat kwn2 sy d ipta mnyokong brsih..

Anonymous said...

Sedih melihat kalau-kalau masih ada lagi orang-orang muda yang terpedaya dengan si spinner nih...semoga janji temu hari rabu di mahkamah nanti menghasilkan keputusan untuk rakyat..bukan lagi kepada al-Jub!!!! Hidup UMNO dan BN...

Anonymous said...

Aduh bro.. Kalau dah umno patriot tu x dapek kumpul org n perkasa telor kecut pon x berani tunjuk muke nak kate anwar belakon pon pegi mampos die la.. Tu yg vid polis terajang org siap pelempang.. Tembak kat org awam.. Percik kat spital lagik.. Ape cer bro? Cer cite cer cite! Dok nak pekene anwar bende lain org nampak la brok!

Anonymous said...

MANA KE TAK BERJAYANYA, DAH DISEKAT SANA SINI, LRT DIHENTI PERKHIDMATAN TAPI MASIH RAMAI ORANG MENYERTAINYA, BAYANGKAN KALAU TIADA PENYEKATAN....LAUTAN MANUSIA AKAN DATANG MENUNJUKKAN SOKONGAN....

Anonymous said...

economic reforms?? bodoh punya reporter, sebut Kuala Lumpur pun tak betul Kuale Lumpurrrrrr

Najib Rezakk??

goblok macam ni pun boleh jadi reporter

Anonymous said...

tahun ni shaheizy sam tak boleh menang enugerah pelakon popular lg dah.

Anonymous said...

haji...

Bro Najib sudah goyang / melatah...marah sangat kat Bro Anwar..

Yg best tuu apa ke jadahnya Bro Najib nak buktikan dgn walking kat jalan TAR !
Ptuiii....teknik walking dah basi dahhh...

Lps tuu mengadap & menyumpah Anwar di depan para hadirin Veteran..org yg bertongkat, Ex Komando/Silat yg dah expired...perempuan tua ( wanita UMNO lorr.. ) yg dah monopouse!

lepas nii TRANSFORMER akan belasah Kak Rosmah lak....coz nak jatuhkan Bro Najib dari tampok kekuasaan....tipsnya ialah dgn hancur/musnahkan Queen/permaisurinya ! Alaa cam dalam cerita Aliens tuu laa...

Macam mana nak hancur/musnahkan Kak Rosmah ??
1. Beli & hadiahkan beg yg mahal mahal...then bior beg itu timbung Kak Ros sehingga dia sesak nafas & lemas..
2. Hang fikir sendiri lor...

TQ..

Shaari said...

sakit tul hati dgn Brader Anwar Bin Ibrahim ni. pengkhianat!

Anonymous said...

anon 10:57 PM banyak terpengaruh filem. mesti hg jenis 24 jam layan dvd.

Anonymous said...

anon 10.10 pm

Mereka patut bersyukur bila polis masih tidak menggunakan KUASA yg ada dengan sepenuhnya... Pihak polis masih boleh bersabar walau pun di provok..yg BODOHNYA adalah penunjuk perasaan itu..AMARAN dah diberi , so bila mereka usik polis maka terima padahnye..Berita terkini polis ada rakaman video yg menunjukkan provokasi oleh penunjuk perasaan... Tunggu tangkapan selepas ini... Sebagai Rakyat Malaysia aku sokong polis..

Anonymous said...

benda ni simple la. kalau polis tak berkeras dan buat segala sekatan maka 9 julai akan jadi lah rusuhan. bila polis buat sepertimana yg kita tgk maka jadi la cerita polis ganas.

so jgn dilaya nsgt anwar pandikuti & pengikutnya. kaki spin, trouble maker, pengkianat negara.

Anonymous said...

Pengikut Anuar nak ckp apa pun ada aku kesah...Bagi aku tindakan Polis adalah betul dan terbaik...lain kali kalau ada masalah jgn cari polis yer...g minta tolong dgn cina DAP...mati idup balik x akan selamat...Sendiri cari pasal sendiri tanggunglah...

Anonymous said...

... apa-apa pun, pokoknya perhimpunan tu perhimpunan haram, yg bersalah menyertainya, tetntulah menerima akibatnya. Undang-undang tetap undang. Syabas polis!.

Anonymous said...

hello bro RBF..saya dah lama tahu ttng Anwar ni...cumaaa...eheheh..orang bodoh yg tak mau berfikir je yg terpedaya dgn taktik Anwar ni..MARI KITA UNDI BN PRU 13 NI..walaupun kita bukan orng BN..saya dah muak dah lihat mereka-mereka yg semakin "naik tocang" ni..Kita buktikan pada mereka..Mereka menang PRU12 tu bukannya mereka kuat..TP..mmmm..yg penting..kita "halau penyangak2 daripada POLITIK sehingga berkubur karya politik mereka" yang ingin merosakkan negara kita..

Anonymous said...

Tahniah PDRM..yg kutuk PDRM tu..orang yg tak guna akal..mereka berfikir menggunakan hati..tak pakai otak langsung..TAPIIII..PDRM perlu TEGAS..nanti lama2 penjenayah kat Malaysia ni naik syok..sbb dia tahu PDRM tak ganas punya..

Anonymous said...

hello Bro..prasaan tak..geng lain dah mula bersatu..tapiii..geng kita makin berpecah-belah..