Monday, May 14, 2012

Apakah Anda Rasa BN Mampu Tawan Selangor Pada PRU 13 ?

Pada pandangan dan pendapat anda, mampukah BN kembali menawan Selangor dalam PRU akan datang ?

Berapa kerusikah yang mampu dimenangi BN daripada 56 kerusi yang dipertandingkan ?

Dapat bentuk kerajaan dengan majoriti 2/3 ?

Dapat bentuk kerajaan dengan majoriti mudah ?

Melepas lagi ?

Atau apa-apa sahaja pandangan serta pendapat anda asalkan tidak lari dari tajuk yang dibincangkan ?

Mohon respon dari naluri dan hati yang ikhlas tanpa dipengaruhi emosi,dendam atau apa-apa perasaan lain yang seerti dengannya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

46 comments:

Ms Pearl said...

BN boleh menang di Shah Alam

lain lain tak pasti.

Anonymous said...

saya berpendpat jika bn boleh membawa pengundi dari masyarakat india menyokong bn inyaallah bn boleh kembali memerintah selangor dengan kelebihan tidak lebih dari tiga kerusi

Anonymous said...

entahla..sebab aku bukan orang selangor..tapi kat tempat aku Insya Allah, BN akan menang.

i'm sorry..hehehe

Anonymous said...

boleh menang kalau masalah tempatan diselesaikan. contoh, di sepang. punca 2008 undi beralih ke pas ialah sebab masalah tempatan. orang kampung marah kpd pemimpin umno disana. kalau dikawasan salak tinggi, dan kawasan estet tu, biasalah, cina dan india konar baring 360 degree sebab tukar selera. masalah org melayu ialah pemimpin tempatan. jangan ambik org lama sudah lah..

Anonymous said...

BN bole Menang Insyaallah...

Siak Yakin....Kena kerja kuat....
Kena buktikan BN laksanakan....

Laksanakan juga dasar Air percuma setelah dapat tawan.....

Yang baik mereka buat kena terima......

PAS akan dibuang di Selangor.....

DAP memang laknat kerana menanamkan fikiran jahat dalam otak kaum mereka....

Bagi siak, MCA akan mendapat sedikit perubahan kerana Chua yang baik....

sedikit tmbahan,Pemimpin yang bakal ditabalkan bukan calon gagal....

Anonymous said...

BN perlukan calon yang lebih muda dan berkelibar,selesaikan masalah dalaman dengan segera, adun atau ketua bahagian turunlah ke kawasan mulai sekarang, pengundi akan merasa lebih dekat dengan pimimpin, lupakan perbezaan politik ketika bersemuka dengan pengundi, layanlah mereka dan hormatilah pengundi

Anonymous said...

INSYAALLAH. BN AKAN MENANG.

Anonymous said...

aku org shah alam...pakcik2 yg dulu undi pkr & pas dah x sabar2 nak terbalik dan bakul sampahkan diorang...sebab shah alam skg dah xde seri, sampah x bersapu...pokok bnyk mati...lesu...yg bnyk rumah urut!

Anonymous said...

国阵有信心,一定要赢回雪州。
我是雪州子民,会支持国阵精神。

Anti PR said...

Kalau lihat sokongan semasa sekarang, BN memang boleh menawan Selangor dgn majoriti mudah. Ada setengah tempat masih kuat menyokong peliwat sebab mereka suka LGBT dilaksanakan di M'sia. Hancurkan PR di Selangor.

Anti PR said...

Kalau lihat sokongan semasa sekarang, BN memang boleh menawan Selangor dgn majoriti mudah. Ada setengah tempat masih kuat menyokong peliwat sebab mereka suka LGBT dilaksanakan di M'sia. Hancurkan PR di Selangor.

Tauke Ikan said...

anon 10:12 PM

我同意

Anonymous said...

Confirm buleh especially Shah Alam, BN buleh menang, Overall menang with 4 or 5 seats majority.

Anonymous said...

太有很多的项目。太多的人参与。这不是党,而是有“利益”的人。钱结合这些peple无论是从国民或公关...国阵的好运

Anonymous said...

dengan izin Allah SWT Selangor akan kembali ke pangkuan BN dengan syarat calon-calon yang diketengahkan mestilah muka-muka baru yang lebih muda dan ada "uummphh"..x semua calon2 lama kurang bermutu tetapi harus diingat penentu untuk kemenangan kali ini adalah undi dari orang2 muda..

Anonymous said...

11 thn aku sokong pkr. Nth mcmana thn lepas lepas tgk video china doll menyedarkan aku siapa anwar. Aku rasa ramai lg org mcm aku so bn boleh sapu bersih dgn sikap najib yg mesra. Cuma rosmah kena ubah persepsi negatif tu je.

Anonymous said...

Insyallah boleh menang....meru konpom dapat balik...pinjam pada dr rani kejap jer....india akan undi Bn semula....

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Orang melayu tau dan sedar apa bahananya kalau PR menang. Yg masih sokong cuma yg ada kepentingan peribadi mcm kroni anwar ibrahim.

Orang India mungkin 60-40. Isu isu kaum india yg gagal ditangani oleh PR menyumbang kepada peratusan ini. Isu yg paling kuat bertiup dari penang hingga ke selangor ialah kampung buah pala. Menangis airmata darah sekalipun, babai kampung buah pala.

Orang cina, bangsa kiasu, mmg 100% PR, ini tidak syak lagi. Bagus juga. MCA kalah semua kerusi, maknanya kaum cina tiada wakil dlm kerajaan.

Congak punya congak, menang mudah insyaAllah. Menang 2/3, tidak mustahil.

duluPas said...

Ya insyallah BN menang, majoriti 2/3 atau majoriti mudah tidak penting. Yang penting kawasan majoriti Melayu semua kembali ke BN.

Jika DAP menang semua kerusi, bermakna MCA, PKR dan PAS akan kecundang. Lebih baik simple majority daripada 2/3 majority keraa kaum cina umumnya menolak BN jadi mengapa perlu diberi kedudukan dalam kerajaan jika cina menolak MCA. Itu pilihan mereka.

Apapun, Khalid Samad dan Dr Rani akan kecundang jika bertanding dalam kawasan majoriti Melayu.

Anonymous said...

Insyallah, saya yg x pernah mengundi ni pun akan mengundi! Bukan sahaja itu, akanku pastikan saudara mara juak handai semua mengundi! Kita kuburkan PAKATAN HARAM ! Dah diberi peluang! Apa yg dibuatnya? APA? X cukup masa? Dibandingkan dengan PM Najib banyak yg dibuat walau tempoh SINGKAT!!!!! maklumlah ambil alih tampuk dr PM yg LELAP!!!!!!!!!!!!

Mat Shah Alam

dugo said...

Daripada komen bahasa cina oleh anon rasis 10.31pm yang hanya mahukan kaum cina faham, masa saya bertambah tekad untuk menyokong BN dan menolak munafik2 politik PAS dan melayu PKR.

Anonymous said...

Semoga semua orang cina 100% ke DAP. Aku dah tak nak tgk dah menteri cina dalam kabinet. Mintak itu ini. Letih dibuatnya. Apa yg tak cukup lagi aku pun tak tau.

Sekolah cina ada. Radio cina, tv cina. Cuba duk australia ke..us ke..mana ada semua ni.

Nak ada semua ni, balik china, hong kong atau taiwan. Eh, lupa singapork.

Orang orang melayu yg tak penah penah daftar mengundi, dah siap siaga daftar. Bekobar kobar nak mengundi first time.

Kerana apa? Dulu ingatkan, aku undi ke tak ke..takde apa pun.. Lepas PRU12 baru lah aku sedar dan faham makna sekeping kertas undi. Kawn kawan sepupu sepapat, semua sudah pakat nak membuang undi kali ini.

Aku tak tau apa org lain pk, tapi, aku tau apa aku pk, apa kawan kawan aku pk. Semuanya BN dan UMNO sahaja.

Kami letih dgn huru hara dan iklim benci dendam kesumat yg sangat menebal di kalangan ahli politik sekarang.

Rimas tau tak!

Pak Tam said...

Insyaallah BN menang. Jika MCA/Gerakan kalah semua kerusi. Ertinya tiada wakil Cina dalam kerajaan BN. Eloklah BN lebih tegas dlm melaksanakan program yang menguntungkan org Melayu dan bumiputera. Mertabatkan bahasa Mewlayu sebagai bahsa kebangsaan dan hapuskan sekolah2 cina.

Anonymous said...

tempat aku confirm 99.9% BN boleh menang kerana setelah sepenggal orang tempatan terpilih wakili bn, ternyata banyak perubahan ketara dan pembangunan dilakukan. Pembangkang bepeluang tipis utk menang memandangkn hasil kerja yb sekarang memang memuaskan.

Anonymous said...

Insyaallah BN boleh menang, sebelum ni ramai yg undi pembangkang sebab nak kurangkn majoriti kerana marah pada Pak Lah, x sangka pula sampai selangor bertukar tangan, tapi kali ini ramai yg akan kembali kpd BN termasuk saya, tak sanggup lg nak bernaung di bawah PR..........habis harta negeri di sapu berih, kita mesti selamatkan Selangor
.

Anonymous said...

nevím, nikdo dostal ránu se mnou a ne prospěch mne přímo jsem ještě trochu těžký život jugak mampoih tu s. pozdravit syn vítězství .... nabrat la Dol

Anonymous said...

walau macam manapun, aku harap rakyat selangor kembalikan negeri itu kepada BN kerana hanya BN yang mampu memerintah dengan adil. pembangkang? parti haprak jer, penyebat duit rakyat hingga selangor berlubang di sana sini, sampah di merata tempat. kalau BN kalah, alamat rakyat selangor akan kehausan pada tahun 2014 nanti, bila projek air dari pahang gagal beroperasi.

Hamdan said...

Secara adilnya sdr rbf BN masih perlu kerja keras bukan sahaja selangor tetapi seluruh Negara,golongan muda Sekarang ini Sukar di ramal undi mereka,bukannya mereka suka kepada parti pembangkang,tetapi ramai org muda tidak memahami kesan daripada pemerintahan parti yg tidak sehaluan seperti gabungan pas,pkr Dan dap,pemimpin umno gagal memberi penjelasan terbaik kepada golongan muda yg mengangap politik itu bukan urusan mereka,begitu juga pemimpin mic Dan ppp juga ipf,mereka gagal menjelaskan kepada kaum India bahawa lebih baik menyokong umno daripada parti yg dipimpin oleh china,kerana terbukti masyarakat melayu bersikap lebih baik terhadap kaum India jika di bandingkan kaum china,saya berkesempatan berjumpa dengan teman2 saya yg berkaum India,saya Tanya mereka mana lebih anda suka di Malaysia ini,org melayu atau cina,dengan jelas mereka menjawap mereka lebih selesa Dan yakin melayu yg memerintah mereka berbanding cina,jika ini dapat di jelaskan pada kaum India saya yakin mereka akan menyokong BN,selangor Dan perak dua negeri yg hampir sama,jika pengundi melayu 62 peratus menyokong BN Dan 60 peratus India mengundi BN,cina beri 15 peratus kepada BN saya penuh yakin selangor Dan perak termasuk kedah Akan di perintah oleh BN..tetapi jika gagal mendapat 60 peratus pengundi India selamat tinggal BN...tetepi jangkaan saya Kali ini PAS Akan kehilangan lebih banyak kerusi berbanding DAP Dan PKR..Allahualam

Anonymous said...

UMNO bergabung dengan PAS. Baru MCA dan DAP dapat dilenyapkan.

Anonymous said...

Dr Hassan Ali kata jangan biarkan tangan tangan KOTOR dipilih menjadi pentadbir .....rasa nya hanya melayu muslim sahaja yang faham......

Anonymous said...

Kita dah bagi sekali untuk cuba..rupa2nya PKR dan PAS..mmg tak bolih harap..

Kita bersatu dan bagi balik ke BN..Melayu harus bersatu..

Penat juga Tok Najib nak repair kereta rosak ni..Ini kerja pak lah..bagi rosak,lepas tu org lain kena repair..Nasib baik TUN ada lagi..

Anonymous said...

sy rasa boleh menang tp kena teruskan kerja keras demi selamatkan agama dan negara. Teruskan perjuangan dan betulkan niat kerana politik sekarang demi agama kerana mereka memang nak lihat agama kita dan bangsa kita tersungkur dan di hina. Sy sentiasa doakan yang terbaik untuk negara yang tercinta ini....

Anonymous said...

Insa-Allah BN akan dapat menawan kembali Selangor dengan majoriti 2/3.
Jika dianalisa senario politik semasa di Selangor, saya fikir tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa hanya DAP sahaja yang masih mampu mempertahankan kerusi yang mereka menangi pada PRU13 lalu. PAS dan PKR akan mengalami kekalahan teruk kerana sikap bodoh sombong mereka. Peluang memerintah Selangor tidak dimanafaatkan sebaiknya oleh PR di Selangor malah lebih banyak kerosakan yang mereka lakukan sama ada kerosakan moral pemimpin2 mereka dan juga kerosakan ekonomi serta kerosakan sistem pentadbiran Selangor sendiri.
Rakyat Selangor muak dan jelak dengan Kerajaan Selangor dibawah pimpinan Khalid Ibrahim yang dilihat tidak ada kredibiliti dan intergriti didalam pentadbirannya.
PRU 13 adalah PENAMAT segala kegilaan Pembangkang (PR) di Selangor khasnya dan di Malaysia Amnya. Insya-Allah.

mtk

Anonymous said...

Tun la yang mulakan kebobrokan UMNO, die gi letak minyak diesel dalam tank buat pe.... rosak la kereta vintage UMNO ni....ish...ish...ishhhh....

Anonymous said...

boleh menang balik,, kg jawa / kota raja aku tgk cam ada harapan,, banyak ranting2 PKR dah berkubur... cuma kena kerja lebih kuat!! pastikan calon yg terbaek!! insyallah BN menang balik..

aloya said...

Sabtu lepas ada ceramah DAPigs kat tempat aku, Teo Ni Ching dan sorang lagi mangkok Adun Sekinchan tu..

Kehadiran?? kahkahkah ada segelintir melayu haprak yang duk dengar, aku pegi tinjau..amek gambar dan balik, ada petugas DAP suh aku duduk..

Nak je aku maki...

Berambus Teo Ni Ching dari P. Serdang!!!!

Anonymous said...

Alhamdulillah, saya amat gembira bila tenguk banyak komen komen yg menyokong BN utk memerintah Selangor. Saya pengundi di Kota Raja dan telah mengundi calon PAS sebanyak 2 kali di kerusi Parlimen dan saya merasa amat menyesal mengundi PAS bila cakap tak serupa bikin. Untuk PRU 13, undi saya hanya utk BN dan kita bagi lah peluang kepada BN semula di Selangor ni sebab sudah ada perubahan yg positif didlm BN. Jgn lupa suruh ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai utk undi BN di PRU 13 INI.

aliffnajmi said...

InsyaAllah, Allah akan bersama BN.
Masa PRU12 dulu aku dan bini aku TERpangkah PR sbb kami TERmakan janji2 manifesto derang. PRU13 nnt InsyaAllah kami takkan termakan lagi kata2 dari golongan munafik tu.

Anonymous said...

undi bn kalau cukup amal insyaallah ke syurga tapi undi pas tak beramal macam dap juga

Anonymous said...

Anon: May 15, 2012 2:57 PM . u r right my friend.. kita bagi balik kota raja pada BN.. aku dah serik tgk rakan2 kita di kotaraja kena tipu.. don wory jentera biru akan bekerja lebih kuat kali ini,,, KOTARAJA BN punya!!!

Jack Dozer said...

Selangor belum dapat jatuh ke tangan BN lagi.

kamarul73nks said...

insyaallah pakatan rakyat bukan sahaja dapat kekalkan negeri selangor tetapi tambahan 2 negeri dari 4 negeri yang ada sekarang ni rakyat sekarang celik ilmu bukan boleh diperbodohkanlagi dengan keadaan semasa sekarang;berkenaan sara hidup kenaikan harga barang isu masyarakat dan sebagainya

kamarul73nks said...

insyaallah pakatan rakyat bukan sahaja dapat kekalkan negeri selangor tetapi tambahan 2 negeri dari 4 negeri yang ada sekarang ni rakyat sekarang celik ilmu bukan boleh diperbodohkanlagi dengan keadaan semasa sekarang;berkenaan sara hidup kenaikan harga barang isu masyarakat dan sebagainya

kamarul73nks said...

insyaallah pakatan rakyat bukan sahaja dapat kekalkan negeri selangor tetapi tambahan 2 negeri dari 4 negeri yang ada sekarang ni rakyat sekarang celik ilmu bukan boleh diperbodohkanlagi dengan keadaan semasa sekarang;berkenaan sara hidup kenaikan harga barang isu masyarakat dan sebagainya

kamarul73nks said...

insyaallah pakatan rakyat bukan sahaja dapat kekalkan negeri selangor tetapi tambahan 2 negeri dari 4 negeri yang ada sekarang ni rakyat sekarang celik ilmu bukan boleh diperbodohkanlagi dengan keadaan semasa sekarang;berkenaan sara hidup kenaikan harga barang isu masyarakat dan sebagainya

Anonymous said...

Amacam..betul sgt ke ramalan korang..hehe..sebenar nya pengaruh pas makin kuat di selangor sampai dap jd kalut..korang ingat korang tuhan ke..nmpak tk kt situ mcm mana syok sendiri nya kamu semua..nasib baik tun ade lah itu lah last last tun pun penjilat tegar bahan gak..camne happy tk ngan pm kita sekarang ni..