Wednesday, May 16, 2012

Dua Kejadian Kurang Ajar Membuat Rakyat Makin Kenali Pembangkang


Dalam tempoh dua hari ini berlaku dua kejadian kurang ajar yang melibatkan parti pembangkang.

1) Nizar ke pentas ceramah Umno tanpa diundang

2) Cubaan mengacau ucapan PM di London

Melihat kepada dua kejadian tersebut, sudah tentu dapat kita bayangkan apa yang terjadi sekiranya yang membuat hal itu dikalangan pemimpin atau penyokong BN.

Tetapi oleh kerana yang membuat hal adalah pembangkang dan yang terkena adalah BN, tidak ada sesuatu yang buruk yang berlaku. Dari situ rakyat boleh menilai bagaimana bezanya antara pembangkang dan BN.

Katakanlah apa yang terjadi di Perak itu, Dr Zambry tiba-tiba meluru ke pentas ceramah Pas dan duduk ditempat duduk penceramah Pas , maka sudah tentu beliau telah dimaki, dicaci, dibaling kerusi atau dibelasah oleh penyokong-penyokong pak-khatan rakyat tidak cukup tanah kerana bersifat kurang ajar menerjah pentas orang tanpa diundang. 

Apa yang terjadi anda boleh lihat bagaimana matang dan sabar penyokong-penyokong BN berhadapan dengan sifat kurang ajar pemimpin Pas. Walaupun dia cuba melakukan provokasi sedemikian rupa , jangan kata nak baling kerusi , botol air pun tiada yang terbang. Hanya setakat sorakan sahaja. 

Jika Nizar beri alasan dia hendak dengar apa yang dikatakan tentang pembohongannya dalam ceramah Umno tersebut, dia boleh duduk bersama orang ramai di belakang untuk mendengarnya, bukannya dengan bersifat kurang ajar meluru ke pentas dan duduk disana. 

Kerana telah diajar dengan sifat kurang ajar oleh partinya dan sifat itu menebal dalam dirinya dia sanggup lakukan itu tanpa ada sedikit rasa bersalah dan dijulang sebagai hero pula oleh partinya.

Kejadian di London pula, cuba anda bayangkan apa akan terjadi sekiranya yang berucap itu adalah Anwar Ibrahim dan yang membuat kacau pula penyokong BN. 

Sudah tentu disitu juga tidak cukup air liur Anwar sembur orang yang membuat kacau itu dengan ayat-ayat lazimnya. 

Itu kerja umno....itu budaya Umno....Umno kurang ajar.....bla....bla....Umno....Najib.....Rosmah...bla....bla...dan penyokong-penyokong Anwar yang ada disitu sudah pasti akan kerjakan si pembuat kacau.

Namun oleh kerana ianya terjadi ke atas Datuk Najib , maka anda boleh lihat tidak ada satu kejadian yang tidak baik pun dilakukan oleh Datuk Najib sendiri atau penyokong-penyokongnya. Dengan aura seorang pemimpin dan suara yang tenang, hanya dengan 2-3 kali tegur si pembuat kacau yang pada mulanya begitu gedebe boleh layu tunduk kepada teguran Datuk Najib. 

Itulah perbezaan antara manusia bertamadun dan manusia yang tidak bertamadun. Itulah perbezaan manusia yang dididik dengan sifat kurang ajar dan yang dididik ilmu,adat dan budaya. Itulah perbezaan antara BN dan pembangkang. 

23 comments:

Anonymous said...

peyokong lgbt ah tu...nak undi konon masa duk malaysia time undi tido kat umah

RashidAli said...

inilah satu manifestasi ajaran sesat. bagaimana gamaknya situasi negara jika dalam genggaman pemerintahan mereka? rasanya rakyat malaysia seperti kita tidak akan dapat merasai lagi rasa dihormati, kedamaian, keindahan sebagai umat islam, kebanggaan sebagai anak melayu. mana tidaknya, bila berucap diganggu macam kera tanpa protokol, bila mengundi diserangnya bas dikatakan pengundi hantu, demonstrasi di mana2 ikut suka saja, kite reti demo tupperware je. entah le, tlg ingatkan yg atas yg bawah, yg org cm saya x de apa2, masa kadang2 ada...hehehe

Anonymous said...

Sebab apa si NIZAR CELAKA tu datang dengan muka tak tau malu ke majlis UMNO...??? sebab ceramah dia cancel kot tak ada sambutan...kah..kah..cina du ekor tu patut tarik kerakyatan biar bangsa yang tak kenang budi ni dok merempat sama dengan hanjing-hanjing pakatan...

Anonymous said...

SETUJU DENGAN ANON 2.09...NAMPAK GAYA MACAM GENG LGBT....NIZAR BENGANG CERAMAH DIA XDER ORG TUE YG PI SERANG CERAMAH UMNO....

Anonymous said...

Semua orang tahu Nizar ni orang gila. Gila kuasa. Dulu dia dipanggil Yang Amat Berhormat kemudian turun kepada Yang Berhormat. Selepas PRU 13 nanti dia bukan sahaja hilang status YB tetapi mendapat title baru OG (orang gila).
Beberapa ekor monyet yang meracau2 di London tu pulak, perasan dia hebat. Tetapi sebenarnya mereka mendedahkan kepada kita bahawa mereka sebenarnya terencat akal. Kalau mereka waras pasti perlakuan biaDAP tersebut tidak akan berlaku.
PRU13 kelak akan menjadi penamat kepada segala kegilaan pembangkang khasnya PKR dan PAS.

mtk

Anonymous said...

Saya ingin cadang agar UMNO membuat satu laungan tempur ( war cry) "JANGAN BIADAP!" untuk di paparkan pada t shirt atau kain rentang. Ini sebagai petunjuk tahap kesabaran kita kepada pencaci pencaci yang lantang mengutuk UMNO dan orang Melayu tanpa berhemah.
Saya teruja dgn video clip wartawan yang menerjah Ah Soh Cina supaya jangan biadap pada perhimpunan Bersih 3 dulu.

Anonymous said...

Alhamdulillah....tekad Melayu Bangkit dah ketara sekarang ni. Selepas Dr Hassan Ali dengan IMR dan kempen jelajah setiap hari....datang pula Tunku Aziz menikam DAPig. Kita boleh tengok DAPig & associates kepanasan sekarang hingga dah tak terkawal emosi mereka.

MELAYU BANGKIT, MELAYU BANGKIT, MELAYU BANGKIT.

jebat said...

Nizar ni contoh melayu menjatuhkan melayu..

Anonymous said...

Opposition dah tertekan..

Anak Lenggong said...

Puak puak ni apa sahaja yang dilakukan oleh kumpulannya terhadap pihak yang tak sehaluan mereka akan disokong dan dipuji..mereka merasakan diri mereka terlalu besar dan tidak boleh disanggah oleh mana2 pihak didunia ini walaupun melakukan perkara itu dinegeri orang..begitu juga lah terjadi diMekah dan Madinah Disebabkan rasa terlalu pandai daripada orang lain mereka langsung tidak menghormati undang2 dan tatasusila sesebuah negeri dan masyarakat tempatan...bila ditempelak mereka dengan mudah menjadikan UMNO sebagai kambing hitam..

Anak Lenggong said...

Puak puak ni apa sahaja yang dilakukan oleh kumpulannya terhadap pihak yang tak sehaluan mereka akan disokong dan dipuji..mereka merasakan diri mereka terlalu besar dan tidak boleh disanggah oleh mana2 pihak didunia ini walaupun melakukan perkara itu dinegeri orang..begitu juga lah terjadi diMekah dan Madinah Disebabkan rasa terlalu pandai daripada orang lain mereka langsung tidak menghormati undang2 dan tatasusila sesebuah negeri dan masyarakat tempatan...bila ditempelak mereka dengan mudah menjadikan UMNO sebagai kambing hitam..

Anonymous said...

Yang semakin tertekan sampai nak mati tu UMNO....

Anonymous said...

Hahaha...kalau dah dasar pencacai pakatan rakyat..UMNO juga yang dia nak kondem si anon 5:07 tu..gua tak salah kan lu tapi lu banyak sangat makan belacan samapi buta mata dan pekak telinga..sapa yang tertekan...UMNO ke BN..??? yang melalak macam hanjing kat London tu sapa hah...bingai tak abis2...buat lah bersih 4.0...lagi cepat pakatan haram berkubur.

Anonymous said...

nak menang simple majo rasanya dah okkkk.insAllah...ABU...

tp xnak lah peristiwa lompat16ekor beruk berulang nak busineas pun xbuleh maaa




ABU = Allah Bersama Umno

Anonymous said...

Itu STAIL Penganut PAS .. Dia lakukan terhadap UMNO ..BOLEH ..
UMNO lakukan seperti PAS lakukan ..Penganut PAS TERPEKIK TERLOLONG MENHEMTAN UMNO..

Anonymous said...

Nizar tu separa melayu. Itu sebab sifat biadap tak boleh hilang dari dia. Didikan tetap cina.

Anonymous said...

Orang melayu kene sedar dr sekarang pentingnya perpaduan, org DAP dh mula tunjuk hebat sbb tahu org melayu berpecah belah,sampai PM pun dia tak hormat...memang sgt kurang ajar...kita ptut bersyukur krn hidup di Malaysia semuanya ada,hargailah kenikmatan pd hari ini,supaya kita bersyukur dan jgn gadaikan masa depan ank2 kita atas kebutaan hati kita skrg,bersama kita selamat Malaysia pada PRU-13 nnti. Selamatkan negara ini dr anasir jahat yang mahu merosakan perpaduan org Melayu dan kuasa org melayu.

Anonymous said...

lu pikirlah sendiri itu PR memang celako...celako.,,siapa gurunya ??? lu pikirlah sendiri

poyo said...

kah..kah..bila masa nizar serang ceramah umno.dia cuma datang dgr jer.gentleman le bro...kalau nak feedback dari PR ,bg ler masuk TV3 suku...jgn melalak mcam orang 3suku...

joned said...

yo, bro...kata demokrasi bro..takkan tak sokong umno tak boleh dapat BRM.bukan duit umno pun..duit cukai aku tu...umno perabih duit jer.hampas bg kt rakyat...

samson said...

ya ke nizar gila kuasa.ke umno yg gila talak nak merampas kuasa..UMNO dah nazak...

Anonymous said...

Nilailah sendiri antara manusia yg
berhemah,bertamadun dan berprinsip
dgn yg sebaliknya sblm PRU13,agar
tidak lg tersalah pilih..

poyo said...

betu,betul betul!