Wednesday, May 16, 2012

Selangor: Kerajaan Khalid Ibrahim dan Theresa Kok Tolak Balai Raya Dijadikan Klinik Sementara


Selama ini mereka memekik , melolong, bertempik dan sebagainya kononnnya mereka kerajaan kebajikan dan berjuang untuk rakyat. 

Hakikat yang sebenarnya mereka hanya kaki kelentong dan semata-mata nak mengejar undi dengan menjual nama rakyat.

Apa yang terjadi di selangor ini sungguh menyedihkan dan mempamerkan kepada kita sikap sebenar kerajaan kebajikan ala PKR, DAP dan DAP. 

Sebuah Klinik Desa di Daerah Kuala Langat memohon untuk menggunakan balai raya bagi dijadikan klinik sementara kerana kilinik asal diubahsuai telah ditolak oleh kerajaan Khalid Ibrahim dan Theresa Kok. 

Akhirnya klinik tersebut terpaksa berpindah ke sebuah kedai yang usang.

Selanjutnya sila klik di sini

13 comments:

Anonymous said...

Celako..celako..celako.. memang celako Kerajaan Pakatan Haram ni...
Orang nak bagi khidmat Kesihatan kepada penduduk pun tak dapat diberi kelonggaran untuk guna Balai Raya???!!!
Di Kampung tu rasa2 kawasan PAS bertapak...memang Parti Ajaran Sesat.....tak ada kebajkannya dia...

siti said...

Buka klinik....bukan ada kepentingan theresa kock,kecuali jikalau buka kandang babi...tadbir le hamPAS.

Jokiden said...

Nak tambah sakit hati puak ni aaa..

Ingat balairaya tu pakatan haram yang buek ko??? Itu kerajaan BN dulu yang buek tu..

Dah ompek tahun bokuaso.. boghapo buah balairaya dio dah bina>>>

Anonymous said...

PR kerajaaan bodoh dan haprak

Anak Lenggong said...

Kerajaan PR tak bodoh yang bodohnya melayu yang menyokong nya..contoh lagi satu betapa celakanya kerajaan Selangor...

Kira-kira 30 peniaga barang permainan bercahaya kesal apabila barang niaga milik mereka dirampas Penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) ketika sedang berniaga di pekarangan i-City, Seksyen 7.

Salah seorang peniaga, Abd Raub Ibrahim, 42, berkata, ia berlaku Rabu lalu pada jam 9.30 malam, ketika peniaga sibuk melayan pelanggan.

Katanya, semua peniaga terlibat termasuk pelanggan terkejut dengan tindakan sekumpulan penguat kuasa MBSA itu.

“Penguat kuasa sanggup merampas barangan daripada peniaga yang cuba disimpan dalam kenderaan ketika serbuan,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Tindakan itu disifatkannya keterlaluan selepas rayuan agar barangan tidak dirampas tidak diendah.

Abd Raub berkata, beliau juga kesal dengan tindakan penguat kuasa terbabit terhadap peniaga kaum wanita.

“Mereka (penguat kuasa) menjerit dan mengarahkan peniaga patuh kepada arahan,” katanya kepada media yang membuat liputan di kawasan berkenaan.

Abd Raub berkata, berikutan insiden itu, mereka membuat laporan Polis di Balai Polis Seksyen 9, Shah Alam.

Dia yang mewakili semua peniaga mempersoalkan bagaimana MBSA boleh menyerbu ke dalam kawasan berpagar i-City sedangkan kawasan itu milik persendirian.

“Kami syak mungkin mereka diarah pihak tertentu untuk bertindak sedemikian ke atas kami. “Sebelum ini banyak peniaga asal terpaksa berpindah dari satu tapak ke tapak lain berikutan timbul masalah,” katanya.

Menurutnya, disebabkan itu perniagaan mereka tidak stabil, malah pernah menyewa kedai dengan kadar RM500 seminggu.

Katanya, anggota Penguat kuasa MBSA diharap lebih bertolak ansur dan sentiasa bersikap profesional.

Dia berkata, pihak berkuasa tempatan tu juga diminta menyediakan tapak untuk peniaga-peniaga Bumiputera berdekatan i-City.

Anonymous said...

Ketika PAS mula2 berkuasa diTerengganu dahulu,perkara pertama yang mereka lakukan ialah menutup Tadika Kemas yang kebanyakannya beroperasi di Balai2 Raya seluruhn Terengganu. Perbuatan ini amat ZALIM kerana PAS telah menafikan hak anak2 ini untuk memulakan pendidikan awal diperingkat prasekolah. PAS hanya bertahan selama satu penggal dengan kegagalan.

Khalid Ibrahim mengikuti jejak zalim PAS tetapi kali ini cuba menafikan penduduk Kampung dari mendapat rawatan awal dikelinik kerajaan. Kebetulan Kg yang dinyatakan adalah Kg saya sendiri.

Negeri Berkebajikan telah menjadi Negeri Kebejatan. Mereka menamakan pakatan haram mereka sebagai Pakatan Rakyat hanya untuk mengelirukan rakyat. Tetapi sebenarnya mereka yang keliru sehingga ketahap haru biru. Ini memudahkan rakyat menilai siapa mereka.

PR telah melakukan terlalu banyak kegilaan.PRU13 kelak adalah penamat bagi segala kegilaan Pakatan Rakyat.

mtk

Anonymous said...

Nak buat macam mana DOH .. semua PEMIMPIN MELAYU DALAM PAKATAN RAKYAT TELAHHH DI CUCUK HIDUNG DENGAN .... oleh DAP

azman said...

Assalamualaikum rbf...

Balairaye tu PR ke yang buat pade asalnye?, baru dapat kuase mentadbir dah buat mcm harte mak bapak die...

Pengundi PRU13 nanti, fikirkanlah kembali.

azman said...

Assalamualaikum rbf...

Balairaye tu PR ke yang buat pade asalnye?, baru dapat kuase mentadbir dah buat mcm harte mak bapak die...

Pengundi PRU13 nanti, fikirkanlah kembali.

Anonymous said...

Kalau beginilah cara PR memerintah sungguh malang sekali bagi rakyat Selangor. Tak kan rakyat Selangor tidak faham, sejak mula mereka memerintah sudak nampak tembelang mereka. Mereka ini bukan membela nasib rakyat tetepi mereka mengambil kesempatan dengan kemenangan mereka diSelangor untuk membuncitkan perut kroni2 mereka dan kempentingan mereka sendiri. Orang Melayu diSelangor apa akan jadi? MELOPONG. Kroni Ronnie Lieu kayaraya.

Anonymous said...

salam rbf

kampung eden ni...kuikuikui..jadik bahan citer plak... FYI, balairaya tmpt eden ni siap kene kunci bila pkr menang 2008. baru ni terbako plak bgn balai lama tu. (ada 2 bgnan balairaya -lama&baru). tu pun masih pagor lagi...

aku ingat sesaje je pindah ke kedai lama tu.. (pemilik kedai tu imam kg)..kuikuikui...emang zalim betui pukitan rakyat ni.hak tuih..

tempat eden ni kuat umno...temasuk eden (penyokong je la)...tapi kg seblah lain citer lerr...( 2 kg.. satu batu 10 [tmpt klinik] and batu 9)..

CIFUT said...

Mereka kata padan dgn muka BN. Ini adalah balas dendam. Klu k'jaan tak benarkan himpun kat Dataran Merdeka, K'jaan Selangor pun boleh tak benarkan guna balairaya. Tak kira lah utk tujuan apa pun... lantaklah pada org miskin yg sakit demam, bersetan dgn kehendak rakyat, yg penting dendam pada BN mesti dibalas. Kuasa ditangan mereka.

Anonymous said...

Bukanlah...citer sebenar dye camni...nurse kt klinik tu mls nk angkat barang2 jaoh2. Kedai ni kt depn klinik je. balai raye tu jaoh sket je dr klinik. kebenaran gune balai raye dah diberi. tp nurse yg malas nk angkat brg tu pasal pilih kedai kosong yg kt don klinik je. Citer di disensasi kan je lebih...