Tuesday, May 1, 2012

Puak Bersih di Mekah dan Madinah Kini Disiasat Polis Saudi


Jumaat lepas saya ada menulis tentang tindakan bodoh orang-orang pas yang melancarkan bersih sehingga ke dalam kawasan Masjid Nabi di Madinah. Sini

Rupa-rupanya tindakan bodoh mereka itu kini sedang disiasat oleh pihak berkuasa Arab Saudi. Padan muka !

Antara petikan dari sel13.com
Namun begitu polis Masjid Nabawi berjaya juga mengesan aktiviti mereka melalui CCTV dan satu laporan telah dihantar kepada pihak atasan.

Pihak berkuasa tempatan melalui agensi Istikhbarat Al-Fedaraliyah iaitu special branch telah melakukan siasatan tentang Bersih dan dikatakan risikan mereka telah mendapat info penglibatan beberapa NGO antarabangsa yang berkiblatkan yahudi bersama dengan Bersih.

Segala bukti- bukti kukuh dari segi gambar-gambar yang dirakam dari CCTV sekitar Restoran D’Saji, Masjid Nabawi dan yang disebarkan melalui internet kini telah berada di tangan pihak berkuasa Arab Saudi.

Selain itu pihak berkuasa juga sedang mengadakan penyiasatan dan akan menghubungi kafil-kafil (sponsor) para pelajar dan profesional terbabit bagi tujuan siasatan.

Untuk laporan penuh sila klik di sini
Kedudukan selama ini atau hari ini rakyat Malaysia tidak perlu berhadapan dengan kerenah atau prosedur yang ketat untuk memasuki Saudi. Di Mekah dan Madinah pun sama juga.

Jika selepas ini ada banyak masalah , jangan salahkan kerajaan. Tolong salahkan Pas kerana mereka yang pergi buat kerja-kerja bodoh yang boleh menyusahkan kerajaan Malaysia. 

Saban hari, saban bulan, saban tahun kerajaan jalin dan jaga hubungan baik dengan Saudi, terutamanya bagi menjaga kuota haji . Datang puak-puak mereka buat kerja-kerja bahlol.

36 comments:

Anonymous said...

PAS MEMANG BODOH

Anonymous said...

Keserabutan minda mereka, memungkinkan memberi kesan negatif dan menyusahkan orang lain. Kepada rakyat Malaysia yang beragama Islam ayuh mulakan satu gerakan mudah- memohon kepada Allah SWT supaya pemimpin2 sesat ini dimusnahkan demi menyelamatkan umah. Kita boleh melakukannya. Allah SWT sentiasa bnersama orang2 yang benar dan percayalah Allah tidak memungkiri janji.

Anonymous said...

salam
anak buah saya yang sedang belajar di madinah pun memaklumkan perkara yang sama melalui telefon malam tadi.

hj karim
nilai

Anonymous said...

takpe kalau polis sana tangkap masukan je dalam penjara, kami rakyat Malaysia rheda, lagi lama lagi bagus :))

Anonymous said...

PAS jadi duta kepada Ambabiga untuk ceroboh & bawa masuk LGBT ke Arab Saudi terutamanya Mekah.

Terimalah balasan Allah SWT wahai manusia yang dilaknat...terutamanya manusia yang suka dirinya digelar NABI.

Cikgu rokiah said...

Sekalung tahniah buat polis arab saudi yg bertindak tegas....

Anonymous said...

polis Malaysia dan Polie Arab Saudi sama saja siasat dan amaran. Cukup kah tindakan ini ?

Anonymous said...

Mahluk2 yang biadap nie seharusnya dikena tindakan undang2 oleh KERAJAAN , kerana mencemarkan Masjidil Nabawi dan nama Negara.Kesan tindakan mereka ini boleh menyebabkan Kerajaan Saudi menggantung kunjungan umat2 Islam dari Malaysia yang bernaiwaitu LILLAHI TAALA kesana.

Anonymous said...

Anon 11:22, Insyaallah semuanya akan mendapat pembalasan nanti.Lihat saja pengarang buku 'shit' yg tak bangun-bangun dan peresiden Pas yg kuat mencanangkan konspirasi mengenai Anwar dan al Maunah,berdepan dengan keadaan yg sama sebelum meninggal.Nik Aziz dan Hj Hadi tidak terkecuali degn izin Allah.Anwar akan menerima balasan paling teruk.

Anonymous said...

Dah ketua dia kata wajib DEMO...anak buah apa lagi????

ni kes orang yang tak suka keamanan yang sedia ada...apa dia nak lagi agaknya...nak jadi macam tunisia, mesir, sudan, syria baru mereka puas hati....Lepastu Malaysia diperintah balaci US....masatu baru senang nak beribadat dan laksana hukum Islam.

anti bohmau said...

Tuan,

pas jadikan agenda bersihjijik tu sebahagian dari ibadah WAJIB di Mekah!!! hebat ajaran tok guru n.ajis & ustazah ambiga!!

Anonymous said...

Lepasa ni conform pemimpin2 PAS yg nak ke Mekah dan Madinah akan disiasat oleh polis Arab Saudi. Sebab mereka penyokong kuat bershit.....

Anonymous said...

lepas ni bila kena tangkap dgn polis arab saudi rasa la mcm mana layanan mereka kpd para pesalah dlm jail di bandingkan dgn layanan polis msia plak...
jgn plak minta bantuan & simpati kerajaan msia plak....

hangkedee said...

Kemana kah sinar keimanan dan adab seorang Muslim sejati ketika berada di Tanah Suci dan Tanah Haram.Nak kata bodoh serban dan jubah mengalahkan Yusuf Tantawi.

helang said...

Resmi pas, berdemo tu lebih wajib dari menegakan islam. Pas jugak yg menggalakan ahli lebih percaya brader anuar dari hasan ali.

Anonymous said...

Bagi je semua bukti bersih ni ditaja kafir termasuk yahudi.objektifnya tak menyentuh islam langsung.kalau objektif dia termasuk wujudkan negara islam laksana hudud aku mungkin ok sikit kalau bawa banner tu ke masjid .ini tidak.bersih tidak islamik langsung!memalukan bila agenda ini dipromosi di masjid di makkah pula tu.

Anonymous said...

semua nya kerana "BERSIH" = BERSama Ibu Hindu - Ambiga.... Allah pun dia orang pelekeh cakap Allah pun mencarut, inikan pula setakat masjid nabi...apa ada hal...memang otak lembu Pengikut Ambiga Sreenevasan = PAS..

Anonymous said...

Ambiga bkn rugi pon....sebab bkn die nk gi haji!

Anonymous said...

Nik Aziz dan mefatwakan Sembahayang sama juga dgn demonstrasi,jadi mereka ikut je lah.Demo tu ibadat wajib bagi mereka.Itu sebab ,bagi saya yg tak banyak ilmu ugama ni pun saya berpendapa Nik Aziz sesat lagi menyesatkan.

Anonymous said...

Elok kalau Kerajaan Arab Saudi blacklist je nama diorg ni. Jangan bagi masuk dah lps ni. Ini sbg pengajaran kpd pelajar2 lain di sana yg tujuan sbnr mereka ke sana ialah utk belajar. Bukan tunjuk jaguh kat negara orang. Sedih betul tgk pelajar2 Malaysia dlm dan luar negara diperkudakan oleh org2 yg berkepentingan politik. Patutnya mereka yg lebih terpelajar dr org lain ni tahu berfikir yg mn baik yg mn buruk. Kalau fikir Kerajaan Malaysia tak boleh ambil tindakan sbb kat luar negara, kita perlu ingat negara luar pun ada undang2 mereka sendiri.

Anonymous said...

kadang kadang terfikir juga, dimana kewarasan mereka ini....padahal ada diantara mereka hafal quran...betul mereka sebenar nya hafal dan baca tidak mengamalkan nya....yang pelik anak didik nik aziz pun ada......malu malu.....kalau malu itu separuh drp iman...maka mereka ini kurang beriman kpd allah swt.

Anonymous said...

agak nya ada fatwa baru tak.....yang membolih membuat onah diMakkah/Madina....tanya "tok guru"

Anonymous said...

PUAK PASETAN DGN PUAK PAKATAN KALAU PASAL DIA JADIK ROSAK...UMNO JUGAK KENA ..NAK MUHASABAH DIRI TAKDE...LE

Deruan said...

mane link berita dari arab saudi? saya duk di mekah sekarang ni dan benda ni tak heboh pun.. Macam tak logik pun ade..

Anonymous said...

masyaAllah. perjuangan ambiga yang jadi penganjur murtad pun boleh lepas masjid nabawi. nauzubillah. ya Allah ya tuhanku kau lindungilah umat islam.

Anonymous said...

saya pun duduk di mekah.saya dengar tentang berita tentang pihak berkuasa tempatan menyiasat perkara itu.pihak pengurusan d'saji juga telah disoal siasat.nama-nama yang disebut semuanya saya kenal termasuklah penghantar komen diatas yang semuanya kaki pas.

Anonymous said...

Hasil daripada fatwa Demontrasi serupa dengan solat berjemaah dan wuquf di Arafah.

Anonymous said...

Aku selama ini bersimpati dengan PAS.. Tetapi selepas peristiwa ini tidak lagi..PAS pergi mampus..Nik Aziz anak beranak biar ditimpa bala

Anonymous said...

DERUAN May 1, 2012 4:15 PM tu duduk kat kelantan @ serambi mekah ker, tu pasal tak tahu benda berlaku kat TANAH SUCI MEKAH!

Anonymous said...

mencemarkan rumah allah....sdgkan org palestin sedaya upaya memperthankan rumah allah....tidak tahu bersyukur...yang belajar di madinah bukan calang2 org...bile hati sudah kotor....otak pun jd kotor...yang xbleh diboleh kan....ALLAH S.W.T sentiasa bersama orang yang benar....

Anonymous said...

NAK PI BUAT IBADAH KA ATAU NAK PI BUAT TAIK??? JANGAN IKUT NAFSU SANGAT. KITA SELALU PESAN KAT SAHABAT-SAHABAT YANG NAK PI SANA SUPAYA RAJIN-RAJIN BUAT IBADAH. NI SAMPAI BAWA KAIN RENTANG. HAMPA TOK SAH BUANG DUIT LA LAGU TU...

Deruan said...

Pasal pa payah sangat nak bagi link.. hehe. Duk di mekah betul r, bukan serambi2.. Tahu la yang ade orang buat bersih kat sini, tapi tak tahu plak yang polis cari peserta bersih.

Surat kabo aku dah beli, sebijik pun takde cerita pasal ops buru ni. D'saji aku dah pergi, tapi takde kecoh2 pun kat sana. Di Travel2 pun, takde polis datang tunjuk gambar orang yang terlibat tu..

bukan aku nak mintak ape pun, mintak bagi link kenyataan pihak keselamatan saudi berkenaan isu ni.. Yang duk serang aku tak pasal2 apasal.. lawak r korang nih..

Anonymous said...

Habislah lepas ni puak2 PR akan salahkan UMNO. Macam biasalah UMNO dah beli polis2 Saudi..

Anonymous said...

Menatang jenis manusia PAS ni memang bodoh..puak-puak bodoh ni la yang mudah ke jajah..PAS MENATANG BODO...

Anonymous said...

sekiranya saudi mengambil tindakan keatas BERSIH , apakah saudi jugak dikatakan talibarut UMNO ? apakah polis saudi juga atas suruhan menteri KDN Hishamuddin ?

apapun alasan , puak pembangkang tetap salah , jadah apa beerdemo dekat Tanah suci ?
orang kemekah bawa hati yg bersih , hati yang kudus semata2 kerana Allah , mencari keredhaan Allah , mendekatkan diri zahir dan batin kepada Allah , mereka lupakan dunia ..mereka lupakan politik , mereka lupakan UMNo atau apa pun !

tapi , orang pas yg mengaku sanggat islamik rupanya ke mekah dengan membawa dendam dan hati yg penuh kekotoran , hati yg penuh dengan kesumat , ada agenda lain dalam hati mereka ..
sekarang hasil apa mereka dapat ? dapat pahala tambahan ke ? dapat pujian seantero dunia [kalau ada yg memuji pun hanyalah yahudi dan Israel ]

itulah pasal , buat kerja tak fikir dulu , tindakan bertuhankan nafsu dan hati yg kotor , akhirnya buat kerja sia2 tak ada faedah dunia akhirat ,
sekiranya saudi benar2 mengambil tindakan , itu hak mereka ! pas harus bertanggungjawab , kerana yg membuat itu orang2 pas , pkr juga harus bertanggungjawab , kerana ada orang pkr yg terlibat sama , ambiga ? ambiga dah sah kafir ...dia tak tahu apa , dia kemekah pun tak berani , ada kena panah petir hidup2 !

pas , pkr ..nik aziz , Hadi , anwar harus bertanggungjawab sekiranya perkara khabar buruk diterima dari saudi !!

Anonymous said...

Selepas kira2 1 tahun demo bersih di Madinah semuanya aman damai. Kalau berdasarkan laporan dan komen puak UMNO, polis Saudi akan buat tangkapan kpd peserta demo dan juga pemimin PAS. Mereka juga akan di blacklist dan quota haji malaysia akan dikurangkan. Memang besar betul dosa peserta demo ni. Boleh dihukum mati ni!. Tapi spt yg saya katakan, skrg takda apa-apa pun tindakan baik oleh polis Saudi atau pihak berkuasa saudi. Mungkin mereka juga suka akan demo bersih tu. Lagipun demo Bersih bukan ditujukan kpd kerajaan Saudi tp kpd pemerintah Malaysia yang zalim dan anti Islam. Jadi siapa sebenonya yg bodoh, PAS atau org UMNO yg komen berapi2 tu ke. Ketahuilah bahawa demo Bersih dilakukan serentak di serata dunia, bukan di Mekah atau Madinah saja. Saya pun turut serta di Indonesia pada waktu itu. Saya ingatkan kpd mereka yg meletakkan komen di sini jaga mulut dan periksa akidah sendiri. Adakah diri kita dah betul2 Islam atau sekadar Islam cara UMNO je. Kalau solat sekali sekala tak payah cakap tntg org lain la!