Wednesday, May 16, 2012

Selangor:Taktik Pas Tarik Orang Ramai Datang Dengar Ceramah Mereka di Surau


E mel yang dikirimkan oleh Mohd Shafa Hanizam 

Assalamualaikum bro, aku azam...nickname aku tulis komen hanizam...2-3 hari lepas, kat kampung aku di Berjuntai Bestari (korang pernah buat liputan pasal pasir). 

Mak aku ada bagitau kat masjid ada ceramah agama...penceramah yang dipanggil Ustaz Zawawi Yusof...biasalah, penceramah top nak datang, mesti teruja mak ayah aku... 

Tup-tup, bila sampai masjid, ketua kampung (pakatan) dia bagitau, kononnya ustaz zawawi tak dapat datang sebab ada hal...(kat situ mak aku dah rasa lain dah)...

Lepas tu diperkenalkan penceramah lain...orang PAS rupanya...lepas tu biasalah, meroyanlah berceramah dok salahkan kerajaan itu, ini dalam masjid... 

Pendek kata memang menyesal mak ayah aku pergi masjid hari tu...dorang rasa ramai lagi macam tu...kalu nak info lebih, aku rasa blogger contact balik sape yang entertaint korang masa buat liputan pasir dulu...mungkin dorang simpan surat jemputan ceramah tu...mak aku dah buang sebab sakit hati sangat... 

Pada aku pulak, PAS memang sial...depa tau kalau bagitau awal-awal penceramah PAS datang, mesti jemaah kurang...sekarang macam nilah taktik PAS...

16 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST

Anonymous said...

AKU HENSEM

rbf skarang dh famos macam GAP so nk jd first commentator kat cni plak

RBF Online said...

Aku hensem, boleh jadi 1st, 2nd, 3rd, itu no problem. Tapi kalau boleh komen baik2 sikit. Takut orang lain marah nanti. Asyik FIRST ja....

hanizam said...

terima kasih bro siarkan email aku ni...

cuma nak perincikan sikit, nampak kat sini orang akan kata orang tua aku akan datang masjid bila ada ceramah je...

mereka memang selalu datang cuma bila ada majlis ilmu seperti ini, pastinya mereka akan lebih teruja mendengar isi kandungan ceramah yang mungkin dijadikan pedoman bukan saja pada mereka tapi seluruh kariah yang datang...

cuma yang dikesalkan, tak perlulah edarkan jemputan kononnya untuk tarik kariah untuk dengar ceramah politik yang memang lari dari tujuan asal iaitu menyampaikan & berkongsi ilmu agama untuk semua...

memang sedih PAS tak habis-habis menggunakan masjid untuk kepentingan politik...

memang orang tau, ceramah PAS takda ape hasil pun...hanya dok maki hamun & menyalahkan kerajaan walhal kadangkala mereka sendiri yang salah...

biasalah, sape nak mengaku salah sendiri...memang lebih senang & seronok menyalahkan orang lain.

Itulah PAS pada masa kini...

Anonymous said...

RBF,
Tektik murahan PAS ini bukan sekadar untuk menarik golongan yang berminat untuk mendengar ceramah agama sahaja malah boleh dikatakan dalam segenap hal. Contohnya baru2 ini PAS mengadakan konsert pop yeh yeh dengan memasang pemidang yang mempaparkan Jefferridin dan L Ramlee sebagai tarikan utama. Apabila Jefferidin membuat penafian, PAS cepat2 menukar kepada pemidang lain.
Disurau2 pula majlis2 ilmu akan tetap terselit dakyah mereka dengan memburuk2kan kerajaan BN dan UMNO.
Saya pasti Jika PRU13 diadakan selepas Aidilfitfi nescaya 'tazkirah' Ramadhan akan menjadi ceramah politik. Tazkirah yang biasanya mengambil masa 15 minit tidak mustahil akan menjadi ceramah yang memakan masa 1 atau 2 jam. Ini pernah berlaku ditempat saya satu ketika dahulu.
Apa pun saya yakin PAS hari ini dipimpin oleh pemimpin2 paling lemah dalam sejarah PAS itu sendiri, maka tidak hairan lah hari ini semakin ramai ahli2 PAS sendiri yang menanggalkan sticker PAS dikenderaan mereka kerana merasa malu dilihat sebagai penyokong PAS.

MTK

Anonymous said...

saudara RBF

surau kpg saya pun sama...tiap2 kuliah maghrib memang ade kuliah agama mengutuk kerajaan..sampai org malaih nak p dengar..melainkan kuncu2nye sahaja..heran..takde pemantauan..kalau kite tegur...dikata kite macam2..disumpah seranah kite macam...maklum la..depa kan maksum..semuanya betul...

kpg dibawah parlimen bukit gantang,
Yb nizar yang muke tembok...tau nak mmfitnah

Anonymous said...

BETUL..

TEMPAT AKU PUN DORANG BUAT CAMTU JUGAK.

Anonymous said...

same gak kt kg aku...bosan nengok org2 pas nie...mcm masjid dh jd harta mak bapak die...

Anonymous said...

Lain kali kalau jadi...pakat keluar je ramai2...tngok apa fatwa depa keluarkan...pastikan dirakam jugak..

Anonymous said...

biasalah Pas ni kan ajaran Bapak Kafir pok nik aziz.

Anonymous said...

boleh plak menyesal datang masjid.tgk konsert tak menyesal plak..

hanizam said...

ANON 2.37PM...

KONSERT ATUK KO...TAK TAU LAH PULAK KALAU MAK AYAH KO LAYAN DANGDUT KAT KELAB MALAM PULAK...

MAK BAPAK KO KENA MACAM TU PUN, DORANG AKAN RASA MACAM TU JUGAK BODOH...

KALAU NIAT DARI MULA SERONOK NAK DATANG MAJLIS ILMU, KEMUDIAN DENGAR PULAK CERAMAH MAKI HAMUN, TAK PASAL DAPAT SAHAM, APE CERITA BEB??

TAK TAULAH PULAK KALAU MAK AYAH KO SPESIS SUKA DENGAR CERAMAH MAKI HAMUN, ADU DOMBA & KALAU PENCERAMAH TU KATA MAKAN TAIK BOLEH CUCI DOSA PUN AKU RASA MAK AYAH KO PERCAYA KOT...

TULIS TU LAIN KALI AGAK-AGAK...KALAU BERANI PAKAI NAMA SEBENAR...

Anonymous said...

maksud hanizam tuh..tak kira penceramah mana pun..pastikan ceramah/kuliah yang nak disampaikan selari dengan tajuk yang diberitahu..bukan dari awal mula hingga habis dok mengutuk..sebarkan agenda ideologi parti..PAS yang ada skang nih tidak macam dulu..dizaman arwah fadzil noor PAS menjadi pembangkang yang amal maaruf nahi munkar..dalam hal yang baik..PAS sokong..dalam hal yang tak baik..PAS lawan..tapi sejak golongan pro amik alih dari golongan agama..PAS semakin hilang arah tuju..lagi la dengan adanya DSAI..dan orang2 dia dalam PAS..semakin sesat dalam perjalanan politik mereka

Anonymous said...

TERBAEK LAH HANIZAM ! BRAVO BRAVO BRAVO

poyo said...

umno tu islam,islam tu umno..kah..kah.... perjuangan suci konon...hak melayu pu dh bnyk tergadai kt mca...

Anonymous said...

PAS lagi hina, habis ISLAM tergadai kepada DAP. Cakap berdegar ... nak tutup kilang arak bila menang. dah nak habis 1 penggal dah tak tutup pun kilang arak. HUDUD tak de pun dalam buku jinggay. Negara Islam tukar jadi Negara Kebajikan. Habis islam tergadai dek penangan PAS.