Friday, May 11, 2012

Mohon Pendapat dan Ramalan Anda Menjelang PRU 13

Mohon pendapat anda...

Adakah BN akan kekal memerintah selepas PRU 13 kelak ?

Jika ya, ramalan anda berapakah jumlah kerusi yang boleh dimenangi BN daripada jumlah 222 kerusi parlimen yg dipertandingkan ?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

99 comments:

Anonymous said...

ya, BN akan menang

Anonymous said...

....BN AKAN MENANG ...DAN MERAMPAS NEGERI DIKUASAI PEMBANGKANG TERUTAMA KEDAH DAN SELANGOR .....!

Anonymous said...

Tgk kepada sokongan rakyat sekarang, BN akan terus memerintah dan mandapat majoriti 2/3, Kerusi Parlimen PAS dan PKR kepunyaan BN tahun 2004 akan kembali kepada BN, cuma DAP mungkin akan kekal atau bertambah sedikit, namum tidak melebihi 35 kerusi.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

UMNO/BN akan MENANG hanya jika CALON yang diTAMPILkan adalah BERSIH dan kelihatan BERSIH..

Kalau asyik TAMPILkan CALON yang berbau dengan POLITIK WANG, jangan MIMPIla nak MENANG..

RBF, pohona PAUTan kepada BLOG anda..

http://sensecredaccountability.blogspot.com/

Wallahualam..

ZACKO said...

Saya setuju dgn pendapat Anon 12.32PM...dan juga BN harus letakkan calon baru / berwibawa / bersih yang diterima oleh ahli-ahli gabungan parti dan juga masyarakat setempat...

Anonymous said...

50-50 di semenanjung..
sabah dan sarawak - bn kekalkan majoriti

keseluruhan - bn masih menguasai parlimen dengan majoriti kecil kecuali parlimen di selangor dan kedah bn mendapat majoriti.

Anonymous said...

BN akan menang, tidak mustahil akan rampas Selangor, Kedah 50/50... tapi mungkin ada kejutan pada Kelantan dimana PAS mungkin kehilangan beberapa kerusi Parlimen... Penang DAP masih menguasai tetapi kebanyakkan kerusi PKR dan PAS akan jatuh ke tangan BN..
Wallahualam, semoga Malaysia sentiasa maju dan berjaya

Anonymous said...

Setakat hari ini kalau dipuchong BN susah nak menang..sebabnya...BNsyok sendiri..ahli UMNO disini tak dipeduli...calaon berebut kerusi..lobi melobi antara calon jelas kelihatan..ada 3 puak yang mula bercakaran...walaupun faktor dalaman..kami ahli UMNO yang dipiggirkan ini memerhatikan saja..

Anonymous said...

aritu anwar dtg kempen kt tmn klang jaya. dr segi audience, kota raja ssh nk dpt blk ke BN.

RBF Online said...

Mohon rakan2 kemukakan pandangan yg fokus kepada soalan yang ditanya. Soal calon dan lain2 kita bincangkan dlm tajuk lain selepas ini.

Anonymous said...

aku doakan satu kerusi pun pakatan haram nie tak dapat....

Anonymous said...

Bn memang...

tetapi pulau pinang n kelantan masih di tangan pembangkang

Perak Bn menang

ladybird said...

BN

Anonymous said...

johor masih jd kubur pembangkang, namun diharap pru kali ini pembangkang pupus sama skali, itu pun kalu ghani othman terus x nampak muka time pencalonan nnti.

Anonymous said...

BN maintain jd government, but tidak 2/3 tp dapt lebih dari 2008..

Kaum cina jelas menolak BN..kaum cina tak kisah pasal skandal seks pemimpin mereka (itu sbb CSL dipilih ketua MCA)tp mereka menggunakan alasan BN so corrupted (padahal nak menCINAkan Malaysia menggunakan DAP)..

Kelantan masih PAS, tp kurang kerusi dar 2008..itu aku tak terkejut sbb org kelantan ramai yg bodoh2 rata2nye (yg jenis dok harap janji syurga nik aziz adalah majority org kelantan)

Selangor balik ke BN..confirm

Penang masih LGE -- beb, pegi blog2 & forum cina, diorg mmg anggap LGE adalah the best utk jadi PM...harapan beb!

Kedah paling aku tak sure..senyap sgt kat sane, ape UMNO bn buat kat sane aku tak tau la..langsung tak amik advantage kegagalan PAS dikedah..

KL masih lagi PR, mcm biase -- CINA ramai mengundi kat sini..

Perak -- masih PR la beb..yg lompat katak itu hari tu takleh pakai la beb..

yg lain2 tu BN la jugak...

Anonymous said...

Bn Menang. Kedah & Selangor BN amik balik. P.Png - DAP, Kelantan 50 - 50. Semoga menang lebih besar dari jangkaan ini. AMIN.

Anonymous said...

saya ramalkan BN akan mendapat kerusi hanya lebih sedikit daripada PRU lepas dan PAS akan kalah di banyak kerusi

Anonymous said...

Ramalan saya BN akan menang besar,selangor,kedah akan dapat semula ke tangan BN,kemungkinan besar penang dan kelantan akan jatuh ke tangan BN semula,ini disebabkan parti pembangkang bukan berlawan dengan pemerintah atau BN tetapi berlawan dengan kuasa ALLAH,manusia merancang dan ALLAH juga merancang,perancangan ALLAH yang menentukan segalanya terjadi,qadha dan qadar ALLAH yang akan menentukan terjadinya perkara ini.

Anonymous said...

salam 1 Malaysia..kebarangkalian BN dpt 2/3 kerusi parlimen agak kuat.kalau ikut keadaan semasa ni..kedah mumkin peluang BN 50/50 sebab asyik berebut nak jd calon.Pas Kedah pun tak lah lemah yg disangka..kesilapan2 pimpinan Pas mcm nik aziz,hj hadi,mat sabu & mahfuz yg membantu sikit kebangkitan Umno..tp tak cukup kuat lg.kalau penang mumkin BN dpt balik kot dgn majoriti Umno kuasai.selangor tu lani pun dah nampak dapat kat BN.Kelantan pulak mcm ada perubahan..tp org klate ni tak leh agak.boleh jd BN menang kuat juga.harapan saya dap kalah teruk.

Anonymous said...

Selangor BN. Kedah 50-50 pasai umno kedah tak buat keja. Penang maintain LGE, ramai cina penang racist + melayu penang yg mudah di doktorin. Perak BN. Kelantan PAS, cuma banyak kerusi parlimen akan beralih ke BN seperti gua musang. Total BN masih memerintah kerajaan. Aku harap PKR mampus tros dalam PRU ni. PAS menang sorak kampung tergadai.

Anonymous said...

Aku rasa pru 13 ni BN MENANG BESAR disemua negeri sebab pakatan pembangkang yan tak berpakat mudah aje BN patahkan... Sebab tu lah gabral sangat..

Anonymous said...

Kemungkinan Besar, BN akan memperolehi kemenangan yang besar dari kemenangan yang lepas pada PRU12.

Dari 222 kerusi parlimen yang dipertandingkan, BN mempunyai peluang yang amat cerah untuk sapu bersih 180+ kerusi.

Dan Penang, BN akan kalah - tapi itu bukanlah bererti BN perlu kalah sebelum di istiharkan dengan rasminya akan kekalahan mereka.

Kelantan, agak sukar untuk diperkatakan. Tapi, Insha'Allah, jika berkerja kuat, Kelantan Milik BN.

Kedah, Perak, dan Selangor adalah sesuatu yang akan memberikan kita kejutan. Namun, yang perlu difokuskan adalah Perak. Keadaan di situ amat tidak stabil. BN perlu fokus dan kuatkan jentera Parti di Perak dengan apa cari sekali pun.

hanizam said...

pendapat aku,

BN akan menang 2/3 @ lebih baik dari 2008...

kalau kita ingat 2008 PR menang sebab undi protes pasal Pak Dollah & kroni buat perangai....

Selangor,Perak,Kedah Bn akan perintah semula...

Penang pulak, 60 % rasanya boleh dapat balik, dengan syarat UNMO & kompenan kena kerja kuat...kalau dapat undi dari malayu 70 % & india 50 %, Cina 40%....Bn dapat balik...

Kelantan rasanya akan ada kejutan, tu pun kena kerja keras...ni bukan aku mintak, tapi takdir tuhan kita tak tau, kalau Nik Ajis Meninggal, memang PAS akan goyang...silap-silap runtuh...la ni mereka taksub je lebih...ape yang dikatakan mereka percaya...

negeri lain insyaallah, masih selamat...melaka,NS yang PR dapat 1/3 dulu, banyak kerusi akan balik ke BN...

kat johor kerusi yang PAS menang percuma dulu pun akan dapat balik...

Pahang pun sama...

yang penting kalau calon tu buat kerja elok-elok, tak sombong, selalu nampak muka, bukan TAIK RASUAH, Insyaallah Kerajaan sekarang akan kekal...

Semoga Impian Juak PR untuk menjahanamkan malaysia tak jadi kenyataan...

Anonymous said...

setuju dgn anon May 11, 2012 1:05 PM

cuma nak tambah sikit utk Sabah & Sarawak. BN mungkin menang dgn pengurangan dari segi majoriti. ini disebabkan sentimen lembut kerajaan dlm menangani pembangkang yg byk membuat onar. Juga disebabkan faktor2 ketlisan dalam pengurusan kewangan (isu NFC sebenarnya byk memberi impak), melindungi YB2 yg tidak berektika dan terlalu lama dalam jawatan (Sarawak). utk makluman, pilihan DUN Sarawak Taip sudah memnbuat kenyataan utk berundur tetapi masih belum ada tanda2 yg positif (isu kredebiliti pemimpin BN).

Sebaiknya BN harus mengecilkan ruang2 kelemahan ini dlm menghadapi PRU13 drpd hanya menumpukan kempen2 bantuan yg pelbagai2, kerana rakyat seluruh negara juga semakin bijak, ambil apa yg diberi, mulut mesti manis tapi undi belum tentu...

Anonymous said...

BN akan menang dgn majoriti 2/3, anak2 muda sangat teruja dgn najib, golongan warga emas terharu dgn najib. penjawat awam takut dgn pr kerana dap akan kurangkan jumlah penjawat awam.
BN akan rampas kedah kembali, rakyat d kedah dah tak tahan dgn pas yg cakap tak serupa bikin, pusat judi bertambah, hotel bajet bertambah, nak bayar bil air pun susah, madrasah pula akan droboh, jalan d kawasan permahan berlubang teruk tak pernah aku jumpa semasa BN memerintah dulu

hanizam said...

RBF, kenapa yek ko keluarkan artikel ni??? kongsilah sikit...

hanizam said...

pendapat aku,

BN akan menang 2/3 @ lebih baik dari 2008...

kalau kita ingat 2008 PR menang sebab undi protes pasal Pak Dollah & kroni buat perangai....

Selangor,Perak,Kedah Bn akan perintah semula...

Penang pulak, 60 % rasanya boleh dapat balik, dengan syarat UNMO & kompenan kena kerja kuat...kalau dapat undi dari malayu 70 % & india 50 %, Cina 40%....Bn dapat balik...

Kelantan rasanya akan ada kejutan, tu pun kena kerja keras...ni bukan aku mintak, tapi takdir tuhan kita tak tau, kalau Nik Ajis Meninggal, memang PAS akan goyang...silap-silap runtuh...la ni mereka taksub je lebih...ape yang dikatakan mereka percaya...

negeri lain insyaallah, masih selamat...melaka,NS yang PR dapat 1/3 dulu, banyak kerusi akan balik ke BN...

kat johor kerusi yang PAS menang percuma dulu pun akan dapat balik...

Pahang pun sama...

yang penting kalau calon tu buat kerja elok-elok, tak sombong, selalu nampak muka, bukan TAIK RASUAH, Insyaallah Kerajaan sekarang akan kekal...

Semoga Impian Juak PR untuk menjahanamkan malaysia tak jadi kenyataan...

ASHAMSURI said...

Untuk kerusi Parlimen, BN akan menang dan mojoriti 2/3 tu akan tercapai. Pusat kita masih kuat..tapi DUN belum tau..Pandangan perubadi saya, Kelantan, Selangor dan Penang masih lg milik PR. Perak juga masih 50:50 tp nampaj cenderung akan jd milik PR. Kedah insyaAllah boleh menang tp kena letak calon MB yg betullah..wallahualam..
ashamsuri.blogspot.com

ASHAMSURI said...

Untuk kerusi Parlimen, BN akan menang dan mojoriti 2/3 tu akan tercapai. Pusat kita masih kuat..tapi DUN belum tau..Pandangan perubadi saya, Kelantan, Selangor dan Penang masih lg milik PR. Perak juga masih 50:50 tp nampaj cenderung akan jd milik PR. Kedah insyaAllah boleh menang tp kena letak calon MB yg betullah..wallahualam..
ashamsuri.blogspot.com

Anonymous said...

BN akan menang lebih baik dari 2008..ramai undi protes macam aku dah kembali ke pangkal jalan..semuga PR terus mampus..

Anonymous said...

BN akan menang Insya Allah..sebab ramai pengundi protes pada PRU12 lalu akan mengundi BN semula.. unless BN buat stupid blunder menjelang PRU13..maka Insya Allah boleh kekal memerintah..
Jumlah kerusi tak tahu tapi berdoalah semoga majoriti 2/3 diperolehi...AMIIIN

Anonymous said...

BN menang..
menang besar..
sebab myanmar, nepal sume ngundi tok BN..
undi pos lagi..
mau tak menang besar..
n dgn SPR nye penerusi pun org UMNO..
so lagi la menang besar..

Anonymous said...

Gua harap selangor still pembangkang..dapat air free..kng elok bg je BN, confirm tarif air naik...

Anonymous said...

BN mesti menang ...wajib menang ...INSYA-ALLAH....sbb aq dah xsanggup dok di bwh pemerintahan PAKATAN LANUN.....negeri yg dulu indah, sekarang dah umpama gadis yg ternoda....

HIDUP BN

Anonymous said...

BN DAPAT LEBIH SIKIT KERUSI DARI 2008. ITU PUN KERUSI PKR DAPAT BN RAMPAS. PAS AKAN KEHILANGAN KERUSI SIKIT TAPI DAP AKAN DAPAT LEBIH SIKIT MAYBE DLM 35 - 38 SEATS.

Anonymous said...

hahahahhaha...ayat x boleh bla..
"negeri yg dulu indah, sekarang dah umpama gadis yg ternoda...."

bapak sengal ayat puitis ni...hhahahahahahha..

yg aku tau amah ternoda, gadis kena bom..
korang tau x pasal ni ?hehehehe

P/S : RBF xnk komen psl perbicaraan yg negara kita face sekarang tu ke ? ala.kt court oversea tu..psl kes beli kapal selam yg xboleh menyelam tu...

Anonymous said...

InsyAllah, BN akan menang. Dgn convincing majority. 2/3 kita doakan. Amin.

Tapi Pinang, saya rasa susah sikit.
Selangor, InsyAllah, akan kembali kpd BN. Perak, InsyAllah sama.
Di Kelantan mungkin Pas lagi, tetapi kerusi Umno bertambah (state/Parl)

Anonymous said...

semoga BN akan menang majoriti 2/3 kerusi di papua new guinea..not in Malaysia...

Anonymous said...

InsyaAllah, kawasan majoriti Melayu, BN bakal menang dengan undi yg agak selesa. Walaubagaimanapun, kawasan yg pengundi cina melebihi 40%, bukan tak boleh menang cuma sukar sedikit. Pandangan ikhlas saya adalah BN akn mengekalkan Kuasa Kerajaan Persekutuan. Dari segi jumlah kerusi mungkin melebihi daripada kerusi yg ada sekarang cuma jumlahnya samar-samar. Majoriti 2/3 mungkin dinafikan lagi. Kedah dan Selangor bakal menjadi milik BN cuma mungkin sekadar majoriti mudah. Anwar sudah tidak membawa kesan terhadap undi kaum Cina. Faktor perkauman, janji-janji yang tidak realistik oleh DAP sebenarnya menyekat undi kaum cina. Seliranya MCA & GERAKAN mampu berbuat sesuatu, tidak mustahil Pulau Pinang dapat ditawan balik malah majoriti 2/3 langsung tidak menjadi masalah.

Anonymous said...

Anon 3.03

Amah yg ternoda, aikkk...yg wat statement tuh dah kena saman sbb wat pitenah....hang pon teringin ke nak kena saman...

Yg kene bom tu kan dah jatoh hukuman,,..kalo hang nak kaitkn dgn DSNajib, takat bukti gambar superimpose...baik hang terjun bangunan la...

Pasai wat pitenah ,,pakatan lanun mmg JUARA...pasai rasuah, kroni n sgl mala maksiat n kemungkaran juga kini di JUARAI oleh PAKATAN LANUN..

So SAY NO TO PAKATAN LANUN....

BN INSYA-ALLAH MENANG BESAR....

TQ kpd Bershit krn mmbuka mata kpd betapa bahayanya seandainya pemeriintahan negara jatoh ketgn puak BABI KUNING yg xbertamaddun....

Anonymous said...

Insya-Allah BN akan menang 2/3. PKR dan PAS akan mengalami penurunan ketara manakala DAP akan terus mendapat undi Cina. Selangor dan Kedah Insya-Allah akan kembali ketangan BN. Kelantan 50:50 dengan Pas akan mengalami penurunan undi yang banyak. PUlau Pinang akan terus berada dalam genggaman DAP keana faktor undi Cina.

Pengundi Baharu said...

BN kembali 2/3! InsyaAllah.

Reverse Gear said...

PR menang Majoriti 2/3!! tapi kat kutub selatan la, undi dari pinguin2 kat sana..

Malaysia, ambo yakin BN pegang lagi lepas PRU ni. 150-160 kerusi dewan rakyat. tak sanggup pembalun chinadoll jadi PM..

Anonymous said...

INSYAALAH BN MENANG BESAR..

baniADAM said...

BN menang insyallah....2/3.....PR sembang saja lebih....banyak mudarat dari kebaikan....

Anonymous said...

BN mesti menang di Shah Alam tempat tinggalku khasnya dan Selangor amnya.

Anonymous said...

hi bagi saya BN dpt 2/3 , sgor dan kedah BN. Penang dan kelantan PR. NS 50-50 dan Melaka Dap tambah kerusi

RBF Online said...

Hanizam bertanya kenapa saya keluarkan persoalan ini ?

Hanizam, tujuannya saya hendak dapatkan pandangan dari rakan-rakan pembaca. dlm kita berblog, pandangan dari pembaca amat2 penting.

RBF Online said...

Saya juga berkeyakinan BN akan kembali memerintah negara. Saya akan tulis minggu depan.

Naza said...

BN akan menang besar,bye2 PR sb dlu aku sokong ko tp skrg dh talak 3

Anonymous said...

Betul tu RBF.
BN mesti menang besar.

Kita kan dah dapat support Nepal, Myanmar semua. Takkan kita tak menang besar lagi.
Betul tak ?
Di Pekan sahaja, baru-baru ni ada pertambahan 20,000 pengundi baru. Lagi confirm la kita menang. Betul tak ?
Marilah kita bersama-sama mengucapkan terima kasih di atas bantuan nepal dan myanmar yang telah diiktirafkan kewarganegaraannya semudah A B C dan sekaligus membantu BN menang besar dalam pilihanraya ini.

Anonymous said...

Insyaallah BN akan menang dgn majoriti 2/3 dn merampas kembali Selangor dan kekal berkuasa di Perak..

Anonymous said...

anon:May 11, 2012 4:28 PM
hang jgn nk buat fitnah,fitnah itu dosa besaq,aku hairanlah puak2 PR ni selalu suka buat fitnah,tp bila suruh bg bukti habuk pun tarak,hang terima je la kenyataan yg BN terutamanya UMNO akan menang besaq sb dlu aku pun PR,kawan2 aku pun ramai PR,tp kami dh insaf,skrg ni kami akan undi BN,jgn marah anon 4:28,sayonara PR.

Anonymous said...

Bro RBF

Firasat aku kata BN menang di Penang. Walaupun ramai cina yg sokong LGE tapi jangan lupa undi Melayu + India yg ditindas dan sebahagian Cina yg tak sokong cara LGE. Tu belum campur polis dan penjawat awam. Kalau dulu orang Penang marahkan Tun Dollah, sekarang ni mereka marahkan LGE. Penang tu nampak je ramai mata sepet tapi sebenarnya foreigner - Singaporean, Jepun dan Korean. InshAllah....kun faya kun.

rakab said...

1..BN akan menang kerusi parlimen lebih 2/3 .

2..BN akan mengekalkan pemerintahan di negeri-negeri yang ditadbirnya sekarang dengan jumlah kerusi yang bertambah.

3..BN akan merampas kembali Selangor dan Kedah.

4..BN akan menang tipis di Kelantan.

5..Kedudukan di P.Pinang PR 55%, BN45%. UMNO akan menang besar tetapi kerusi komponen BN yang lain bermasalah !

6..Kerusi parlimen di Wilayah Persekutuan: BN 5 , PR 5 .

7..DAP tambah kerusi, Pas dan PKR merudum !!

8..Anwar sekeluarga sakit jiwa !

9..Kumpulan Anwarinas dalam Pas dijatuhkan.

10..Nik Aziz menjalani hari-hari terakhirnya di hospital.

Anonymous said...

Berdasar pada apa yang Najib buat hingga hari ini; BN boleh menang tapi masih tak majoriti. Kalau Najib tak buat apa-apa hingga hari ini - pun masih menang dan tak majoriti juga.

Najib suka main dengan duit yea... Sekarang bagi duit siapa pun akan ambil. Undi BN belum tentu bang; hati orang kita mana tahu.

Kalau mula esok Najib pilih mereka yang boleh buat kerja jadi calon; mungkin jangkaan aku akan tersasar. Pada aku - calon jadi penentu berapa kerusi akan BN menang.

BN tetap pegang kerajaan InsyaAllah.

Anonymous said...

ramalan patik... BN still menang,, lebih sket dari pru12.. selangor n kedah bn dapat balik cuma beza kerusi shj yg sikit.. apa2 pun kita doakan yg terbaik untuk negara kita..

Anonymous said...

anon May 11, 2012 4:28 PM

ang boleh kompom ka ,, kalau betul semua yg ang dakwa tu,, wujud ,, kompom ka semua tu nak undi BN..???

Anonymous said...

KALAU BN NAK MENANG MULAI SEKARANG JANGAN ADA LAGI ISU2 BESAR...CALON MESTILAH KEHENDAK AKAR UMBI BUKANYA CALON KETUA BAHAGIAN...START BUAT KERJA DAN JANGAN LAGI ADA TIKAM BELAKANG..ORG CINA NIE MEMANG SUSAH NAK JANGKA TAPI PERCAYALAH KALAU BN BOLEH JANJI EKONOMI AKAN OK MESTI DIORG SOKONG BN PUNYA...MONEY IS EVERTHING FOR CHINESE :)

AYOONG PUTRAJAYA

cermin2mirror said...

INSYAALLAH BN AKAN MENANG.TETAPI DENGAN SYARAT

1.Jangan ada 'cah keting'.jangan sabotage calun yg di pilih.Bantu membantu.

2.Calun2 mesti yg berjiwa rakyat dan bukan calun yg bermuka2 dengan rakyat.

3.Buat kerja macam PM.Tak letih2 turun padang.

4.Calun mesti sanggup bersembang di kedai kopi dengan rakyat.Saya suka cara DS Syed Razak.Bekas MB Kedah.Rasa 'dahaga'beliau berhenti mana2 kedai kopi tepi jalan.Semua terkam ucap selamat Pak Tuan.(nama samaran syed razak)..maksud disini..Kita kena 'humble".

5.Bakal calun di pilih mesti di persetujui semua dalam bahagian atau cawangan.Muka2 lapuk..pls step back..Cukup lah..bagi muka baru pulak yg ada kemampuan berfikir.

6.Masa berkempen di kampung2,jangan berlagak bawa kereta mewah.Rakyat di kampung tak suka.

7.Wanita dan puteri,jangan pakai 'rantai' besar2.Bibir merah tu,kurang kan tebal sikit.

8.Senyum tu biar ikhlas..macam PM.

9.Kalau org kampung ajak masuk rumah,jangan lupa buka kasut yg mahal tu..mcm TS Khalid..kurang ajar.

10.Bercakap tu,jangan mengutuk parti lawan.Biarlah dia org nak kutuk UMNO.Itu kerja ALLAH nak membalasnya.Maintain 'macho'.yang berpada2.

11.Hand phone tu masuk la dalam poket.jgn pegang dan jalan mengengkang dalam kampung.Pakai baju batik atau T- shirt murah.Baju2 silk tu letak jauh2.

12.Bila majlis makan2,jangan dok berkumpul dengan gang2 jer.Berpecah dan bergaul lah dgn org kampung.

13. PRU 13 ni,Insyaallah ,akan menang.Kena ingat.Letak kepentingan parti di depan.Jangan dok ingat kepentingan diri jer..Kesian kat PM,kerja kuat sgt.Saya tengok dia pun dah letih..

Anonymous said...

Unlike others, aku rasa SELANGOR still PAKATAN pegang..tapi PUSAT still BN pegang..bukan ape sbb aku tgk ramai member2 aku kt selangor&kl turun bersih hari tu..on top of that ramai lagi pemimpin2 bn berebit nk jadi calon kat selangor ni..faktor plg penting which is calon MB pun still x selesai..camane lah BN nk take over..

Anonymous said...

Aku sukalah cermin2mirror. Orang tua kat kampung berjanggut tunggu borang PPRT lah, JKM lah, bantuan itu lah, bantuan inilah. Setahun dah jangan cakap orang atau wakil; borang pun tak nampak!!! Dia nak nak mintak tak tau nak mintak kat siapa. Siapa wakil? Ketua kampung? ADUN? Ahli perlimen?

(sori emo sikit hehe, aku cuma nak bagitau kat sapa-sapa yang baca ni terutama yang baik-baik dengan wakil kepada wakil kepada wakil kepada wakil rakyat - prihatinlah sikit kat orang kampung yang tak tau apa-apa...)

Anonymous said...

walaupun undi adalah rahsia, tapik aku nak bgtau juga aku akan undi BN!! Aku harapkan sangat dapat menang 2/3 supaya country lebih stabil!! tak macam skunk...kelam kelibut!!!Insya Allah!! Amin!!

Anonymous said...

Insya Allah BN akan kekal majority..

UMNO akan jadi parti dominan dalam Parlimen utk BN.. dan DAP akan jadi parti dominan dalam PR..

dan bertembung kuasa Melayu dan kuasa Cina di Parlimen nnt...

Anonymous said...

keadaan skrg bukan spt tun dollah jd pm.sblm 2008 terlalu byk isu yg x selesai.kebykn isu2 masa tu x ada penyelesaian pun.time tu PM entah ke mana x nampak muka.bila dia buat statement,mmg buat org menyampah.scr keseluruhan,apa yg tun dollah umumkan kebanyakan keputusan yg x popular dan boleh menghancurkan kerajaan klo berterusan.serangan tun mahathir masa tu pun memberi mileage politik kpd pembangkang.apapun,insyaAllah BN akan mendapat semula majoriti 2/3.pengundi kena tolak wakil2 rakyat yg x buat kerja bantu rakyat dan suka buat huru-hara.jgn bg mereka2 ni duduk kerusi parlimen atau DUN lagi.mereka dpt elaun,rakyat x dpt apa2 manfaat pun dr mereka ni.dosa hasutan,adu domba dan fitnah je dpt.

Anonymous said...

anon May 11, 2012 6:46 PM
aku pun setuju dgn anon 6:46,aku pun akan undi BN,hari2 aku berdoa supaya ALLAH memberi kemenangan kpd BN,sb datok aku bgtau jgn sekali2 bg cina harbi memerintah malaysia ni,mereka ni kejam

Anonymous said...

PR confirm menang besar sokongan di Israel.

Aslan said...

InsyaAllah BN yang diterajui UMNO akan menang

Jubah Hijau said...

Macam mana nak dapat borong kalau dah wakil rakyat Pakatan sibuk dok korek pasir.

Syok kena urut sambil minum arak habis tu kumpul main judi.

Besok pula ceramah menipu rakyat. Mana ada masa nak jaga atau ambil tau masalah rakyat.

Lebih2 lagi kalau bantuan tu dari Kerajaan Pusat.

Ada bau hancing tak kencing Pakatan.

Anonymous said...

Ramalanku ini, BN:
Perlis 3/3
Kedah 8/15
Perak 14/24
Pulau Pinang 5/13
Kelantan 4/14
Terengganu 7/8
Pahang 16/16
Selangor 14/22
Kuala Lumpur 3/11
Putrajaya 1/1
Melaka 6/6
Negeri Sembilan 7/8
Johor 25/26
Sabah 24/25
Sarawak 29/31
Labuan 1/1

BN menang dengan 177 daripada 222

Anonymous said...

aritu anwar dtg kempen kt tmn klang jaya. dr segi audience, kota raja ssh nk dpt blk ke BN.

....
masalahnya puak2pas mmg aktif dgr ceramah..siang mlm pagi ptg...payah nak ukur pkai audience

Anonymous said...

najib org bijak ..lahir tahun ayam..ayam laga. sifat ayam laga.. bertahan cukup lama..buat musuh menderita..dgn sifat sabar ayam... sapa nak jatuhkan akan menyesal.. KEKUATAN PD NAJIB AKAN BUAT BN MENANG DGN IZIN ALLAH



mahathir LAHIR tahun KERBAU..KERBAU BAWAK MESIN. cukup kuat buat kerja..xkira penat. memang berwatak teguh .(ingat najib bersifat sabar dan kepahlawanan)

Anwar lahir thn BABI.

SIFAT babi juga kuat kerja mcm lembu.. tp terlebih kuat dan ada nafsu kerja luar biasa. tak dpt melupakan org yg dikasihi..ada sifat bolos dlm percintaan.. berupaya kemahiran pelbagai2 (all rounder)

jika tak percaya search la sendiri hakikat ..maksud tahun cina ni..'

wallhualam

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita sensasi terkini DAN PERCUMA Freemalaysiakini2

Anonymous said...

Didoakan BN menang di semua negeri dan kerusi parlimen....saya akan undi umno/BN

jebat said...

kalau di pahang..insyaAllah BN akan menguasai parlimen sepunuhnya.. cuma parlimen kuantan dan indera mahkota perlukan calon baru yg bebas kontrovesi..

Anonymous said...

Parlimen 60 kerusi PANAS BN tak akan menang mudah yang lain BN akan sapu licin ... kira sendiri congak sendiri kat mana 60 kerusi Tuuuuuuuuu ..... sauk la bhai .. boleh jadi Nujum Pak Bolalang pulak heheh

Utara man said...

Umno dan Dap akan menang besar.

Pkr dan Pas akan kalah besar di kawasan majoriti Melayu.

MCA dan MIC akan menang beberapa kerusi tapi hanya di kawasan majoriti Melayu.

Gerakan akan pupus di semua, atau hampir semua kawasan.

2-3 calon melayu DAP akan menang di kawasan majoriti Cina. Mereka akan lompat keluar menjadi Bebas kemudiannya.

Ramai pemimpin2 besar melayu PKR akan kalah di kawasan Melayu. Yang menang pun hanya di kawasan majoriti Cina. Azmin pasti kalah jika bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Nik Aziz dijangka tidak akan bertanding kerana risiko kekalahan beliau boleh merosakkan Pas.

Beberapa calon Bebas sekarang akan bertanding atas tiket BN dan mereka dijangka menang tipis.

Anwar, hmmm dia akan cari tempat yang selamat, iaitu yang sekurang2nya 40-60% non Malay. Kerana dia sangat bermasaalah di Permatang Pauh. Jika pun dia boleh menang di situ, majoriti akan merudum.

2/3 majoriti sangat bergantung kepada keputusan di Sabah Sarawak.

Tempat saya di Sg Petani, Johari Abdul hampir pasti kalah.

Anonymous said...

Aku dah resign terus ikut PAS.Alhamdulillah,aku mendapat hidayah dari ALLAH.
Semoga yg taksub lain2 tu,kita ucapkan Jutaan Terima Kasih kpd UMNO yg selama ini memperjuangkan HAK kita.
PAS bukan lagi sebuah parti yg memperjuangkan HAK melayu.
PAS memperjuangkan HAK mereka yg di atas saja.

Terima kasih BN.

Ameen

Anonymous said...

BN akan menang dengan majority 190 kerusi d parliament.

BatuBara said...

Ya BN boleh,terutama umno menang dengan cemerlang,insaallah.Amin.

Anonymous said...

BN pukul habis puak pakatan dgn ambik Selangor, kedah dan kelantan. Penang 50-50 tapi BN dapat juga kerana ada parti Kadilan lompat ke BN Ha ha.

Anonymous said...

BN menang, DAP dan Pas berkurang, PKR - tsunami... kalah blako

Sungai Petani said...

salam..semua komen sedap didengar..aku takut puak2 pembangkang pos 2 3 kali stiap orang bagi kita leka dan tak payah kerja..jadi, hati2 lah..

1 aja yg aku rasa betul adalah dulu ni rakyt menolak Bn kerana atas kobodohan, kelemauan, kebanganggan Pak Bodolah..diharap kalau Bn nak menang lebih sikit kena bagi sembunyi2 sikit rosmah tu..aku takut sebab salah satu sebab tu orang tolak Bn..salam hormat

el halim said...

BN InsyaAllah boleh menang..pada aku kena buat PRU 13 cepat sikit,skg mood nak menang tgh membuak-buak ni..kalau lambat nanti takut ada isu2 besar yang timbul di sebelah BN, susah pulak..harap2 takdelah ye..

Anonymous said...

setuju dgn Sungai Petani.

Mustaqim Abdul Rahman said...

BN menang federal government dengan majoriti mudah tapi takdapat 2/3......

selangor penang xmungkin dapat pada bn....

kedah dan kelantan bn amik balik....

perak, pahang, n9 sabah bn kalah.....

pastu pas menang kita akan berada sekali lagi di ambang 13 mei......sbb kuasa x seimbang.....

maka terjadilah seperti apa yang diramalkan tukang ramal.....baca kapsul masa tun dr mahathir di http://mustaqimabdulrahman.blogspot.com

Anonymous said...

BN PERLU MENANG DEMI UNTUK SURVIVAL ORG MELAYU. BN TELAH TERBUKTI MEMBAWA MSIA KE ARAH KEDAMAIAN DAN KEMAJUAN. PR YG BERCELARU HANYA AKAN MEMBAWA KPD KEHANCURAN.

warga malaysia said...

insayaallah...drpd apa yg di dngr dan diperhatikan,BN akan menang majoriti 2/3....dan saya sgt yakin kedah akan menjadi milik BN kembali dengan izin Allah.

Anonymous said...

aku ade turun ke beberapa kampung,aku rase kerusi pas disapu bersih oleh umno.,dan orang2 pas akan mengundi umno sebab kekecalaruan parti mereka.

Anonymous said...

salam,
dalam kajian saya, kawasan pengundi cina susah sikit, mungkin parti cina yang mewakili bn akan kalah semua kerusi.

di selangor, masih pakatan dapat bertahan lagi, tapi dengan mejoriti mudah.

perak pulak mungkin juga milik pakatan, tapi masih dalam suasana sama, pakatan dapat lebih sikit ja kerusi.

pulau pinang pakatan mungkin tak tergugat langsung dan mungkin membuat penambahan kerusi parlimen or dun

kedah pula jatuh ketangan bn tapi dengan sikit lebihan kerusi dan mempunyai risiko bila2 lompat parti belaku.

kelantan sedia maklum lah tpi pas kekurangan sedikit kerusi, pas masih lagi menjadi kerajaan

terangganu akan melihat satu kejutan, tipi tetap bn yang menang dengan mejoriti mudah

di n.sembilan, dap akan mendominasi di setiap kawasan ditandinginya, malahan pengaruh dap telah mula meresapi pada orang2 melayu. ramalan kejutan perubahan akan berlaku

dilain2 negeri tetap bn yang memerintah, namun demikian johor adalah negeri yang menjadi perhatian kerana johor adalah negeri yang jugak mempunyai pengundi cina teramai. dilihan kawasan yang mempunyai 40peratus pengundi akan jatu ke pakatan.

namun demikian, malaysia tetap diperintah oleh bn tetapi dengan mejoriti tipis dengan 117 bn dan 105 pakatan.

ini cuma ramalan saya, apa2 kesilapan harap mohon maaf.

Anonymous said...

salam,
dalam kajian saya, kawasan pengundi cina susah sikit, mungkin parti cina yang mewakili bn akan kalah semua kerusi.

di selangor, masih pakatan dapat bertahan lagi, tapi dengan mejoriti mudah.

perak pulak mungkin juga milik pakatan, tapi masih dalam suasana sama, pakatan dapat lebih sikit ja kerusi.

pulau pinang pakatan mungkin tak tergugat langsung dan mungkin membuat penambahan kerusi parlimen or dun

kedah pula jatuh ketangan bn tapi dengan sikit lebihan kerusi dan mempunyai risiko bila2 lompat parti belaku.

kelantan sedia maklum lah tpi pas kekurangan sedikit kerusi, pas masih lagi menjadi kerajaan

terangganu akan melihat satu kejutan, tipi tetap bn yang menang dengan mejoriti mudah

di n.sembilan, dap akan mendominasi di setiap kawasan ditandinginya, malahan pengaruh dap telah mula meresapi pada orang2 melayu. ramalan kejutan perubahan akan berlaku

dilain2 negeri tetap bn yang memerintah, namun demikian johor adalah negeri yang menjadi perhatian kerana johor adalah negeri yang jugak mempunyai pengundi cina teramai. dilihan kawasan yang mempunyai 40peratus pengundi akan jatu ke pakatan.

namun demikian, malaysia tetap diperintah oleh bn tetapi dengan mejoriti tipis dengan 117 bn dan 105 pakatan.

ini cuma ramalan saya, apa2 kesilapan harap mohon maaf.

Anonymous said...

salam,
dalam kajian saya, kawasan pengundi cina susah sikit, mungkin parti cina yang mewakili bn akan kalah semua kerusi.

di selangor, masih pakatan dapat bertahan lagi, tapi dengan mejoriti mudah.

perak pulak mungkin juga milik pakatan, tapi masih dalam suasana sama, pakatan dapat lebih sikit ja kerusi.

pulau pinang pakatan mungkin tak tergugat langsung dan mungkin membuat penambahan kerusi parlimen or dun

kedah pula jatuh ketangan bn tapi dengan sikit lebihan kerusi dan mempunyai risiko bila2 lompat parti belaku.

kelantan sedia maklum lah tpi pas kekurangan sedikit kerusi, pas masih lagi menjadi kerajaan

terangganu akan melihat satu kejutan, tipi tetap bn yang menang dengan mejoriti mudah

di n.sembilan, dap akan mendominasi di setiap kawasan ditandinginya, malahan pengaruh dap telah mula meresapi pada orang2 melayu. ramalan kejutan perubahan akan berlaku

dilain2 negeri tetap bn yang memerintah, namun demikian johor adalah negeri yang menjadi perhatian kerana johor adalah negeri yang jugak mempunyai pengundi cina teramai. dilihan kawasan yang mempunyai 40peratus pengundi akan jatu ke pakatan.

namun demikian, malaysia tetap diperintah oleh bn tetapi dengan mejoriti tipis dengan 117 bn dan 105 pakatan.

ini cuma ramalan saya, apa2 kesilapan harap mohon maaf.

Anonymous said...

salam,
dalam kajian saya, kawasan pengundi cina susah sikit, mungkin parti cina yang mewakili bn akan kalah semua kerusi.

di selangor, masih pakatan dapat bertahan lagi, tapi dengan mejoriti mudah.

perak pulak mungkin juga milik pakatan, tapi masih dalam suasana sama, pakatan dapat lebih sikit ja kerusi.

pulau pinang pakatan mungkin tak tergugat langsung dan mungkin membuat penambahan kerusi parlimen or dun

kedah pula jatuh ketangan bn tapi dengan sikit lebihan kerusi dan mempunyai risiko bila2 lompat parti belaku.

kelantan sedia maklum lah tpi pas kekurangan sedikit kerusi, pas masih lagi menjadi kerajaan

terangganu akan melihat satu kejutan, tipi tetap bn yang menang dengan mejoriti mudah

di n.sembilan, dap akan mendominasi di setiap kawasan ditandinginya, malahan pengaruh dap telah mula meresapi pada orang2 melayu. ramalan kejutan perubahan akan berlaku

dilain2 negeri tetap bn yang memerintah, namun demikian johor adalah negeri yang menjadi perhatian kerana johor adalah negeri yang jugak mempunyai pengundi cina teramai. dilihan kawasan yang mempunyai 40peratus pengundi akan jatu ke pakatan.

namun demikian, malaysia tetap diperintah oleh bn tetapi dengan mejoriti tipis dengan 117 bn dan 105 pakatan.

ini cuma ramalan saya, apa2 kesilapan harap mohon maaf.

Anonymous said...

Pakatan menang di peringkat Federal dengn majoriti mudah insyaallah. Yang tinggal untuk parti kuno yg memerintah cuma Johor dan melaka sahaja, ha! ha ! Segala kemungkaran oleh pemerintah yang ada akan ditelanjangi oleh mahkamah rakyat!. NFC, skandal Scorpene dll akan jadi tali penjerut parti dinosaur itu. Doakan kejayaan ABU. Amin!!!

Anonymous said...

penang masih lge sebab rasis 2n singapore, kedah, perak & selangor bn & lain2 kekal bn cuma kelantan 50 bn 50 pihak islam jumud sehingga dtg amirulmukmineen DYMM pemerintah dunia.

Anonymous said...

salam satu sulu satu ic, fitnah didahulukn rasuah diutamakn.bn akan tumbang pasti berlaku itu ramalan saya orang bumiputra sabah.

pete zamsh said...
This comment has been removed by the author.
pete zamsh said...

PERLIS - BN
KEDAH - PR
PULAU PINANG - PR
PERAK - PR
SELANGOR - PR
KUALA LUMPUR - PR
PUTRAJAYA - BN
N. SEMBILAN - PR
MELAKA - BN
JOHOR - BN
PAHANG - BN
TERENGGANU - PR
KELANTAN - PR
SARAWAK - BN
LABUAN - BN
SABAH - PR

Anonymous said...

SERONOK JUGAK JADI TOK NUJUM NI,KADANG2 BETUL KADANG2 SALAH,BIASALAH NAMA PUN NUJUM PAK BELALANG,NI SEMUA KEBETULAN,TAPI APAPUN AKU TAK RESPON SGT NGN TUKANG2 RAMAL NI.YG AKU NAK HIGHLIGHT NI PASAL KESELAMATAN NEGARA ,AKU TENGOK SAMADA DIPIHAK KERAJAAN ATAU PEMBANGKANG SAMA SAJA, SEBOK NGAN KEMPEN,FITNAH,KOSPIRASI,RASUAH.....X ABIS2 NGAN POLITIK,ORG PAS P/RAYA TUTUP CITER,SAPA MENANG DIA PERINTAH IKUTLAH ACUAN YANG TELAH DISEDIAKAN,TAPI YG AKU NAMPAK, PAS P/RAYA-POSTMORTEM,PASTU STRATEGI,PASTU KEMPEN.....BUANG MASA LIMA TAHUN.....SAMPAI ORG CEROBOH DAN LARI BALIK PUN X NAMPAK....CUBA PAKAT ELOK2 DOK SATU MEJA RUNDING MACAMANA NAK JAGA NEGARA.....YG AKU NAMPAK MALAYSIA DAH JADI NEGARA TEMPAT PATI CARI MAKAN...X PERCAYA...?, NEGRO JUAL TALI PINGGANG NGAN BEG DUIT, MYANMAR JUAL SAYUR KAT PASAR BORONG,VIETNAM JUAL PANTAT KAT RUMAH URUT(JALANG),INDON KONTRKTOR BUAT BANGUNAN.THAILAND JUAL TOMYAM....ENTAH APA BANGSA LAGI AKU PUN MALAS NAK TULIS BANYAK2.....NAK TANYA....ADA KERAJAAN YANG ADA NI KISAH.....BUAT DEK JE....SBB DEPA IDUP MEWAH...KERETA BSR,RUMAH BSR,ASET BSR, BINI BSR....SEMUA BSR BELAKA....RAKYAT PASANG PAYUNG NAK JUAL NASI LEMAK,PBT BAWA LORI...YG AKU GERAM BERSEPAH ORG LUAR BUAT BISNES X KACAU PUN....AKU RASA PBT DAH KENA SUAP KUT...YANG AGENSI BERWAJIB LAIN PUN AKU RASA SAMA JUGAK LE....SBAB TU NEGARA KITA DAH JADI MALAYSIA69....SETUJU TAK?