Tuesday, April 6, 2010

KISAH BENAR DARI KLANG : NIZAR DIHALANG MASUK KAMPUNG

Berita yang baru diterima oleh seorang teman di Klang. Untuk sementara waktu saya catatkan yang ini terlebih dahulu. Saya akan bawa berita penuh menjelang tengahari nanti. Maaf, kerana saya kesuntukan waktu untuk ke tempat kerja.

Nizar dihalang ratusan penduduk kampung dari memasuki Kg.Jalan Kebun ,Klang malam tadi sewaktu hendak menghadiri program ceramah Pas.

Nizar berjaya meloloskan diri dengan bantuan beberapa orang kampung yang menyokongnya. Beliau dapat masuk ke tempat ceramah menggunakan jalan tikus.

Ratusan penduduk kampung membuat sekatan jalanraya di jalan masuk utama ke kampung berkenaan.

Mereka tidak membenarkan pengkhianat bangsa atau barua DAP dari memasuki kampung mereka.

Puluhan banner mengutuk Nizar dipasang di sekitar kampung sebagai bantahan kehadiran barua DAP ke kampung mereka.

Pendududuk kampung cuba hendak menyerbu ke tempat Nizar berceramah. Mereka membatalkan hasrat selepas dinasihati polis.

Kehadiran penyokong PAS/PKR dari luar ke tempat ceramah sekitar 300 orang sahaja. Orang kampung Jalan Kebun jika ada pun sekitar 20-30 orang sahaja.

Nizar berceramah dalam keadaan ketakutan dan terpaksa memedekkan ceramahnya. Sekitar 25-30 minit sahaja.

Berceramah di kampung melayu guna bahasa inggeris. Beberapa orang kelihatan mengangkat punggung keluar, kerana meluat dengan gelagat tersebut.

Nizar terpaksa diiringi puluhan orang Unit Amal Pas hingga ke Subang Jaya , sewaktu meninggalkan program.

Nampak gayanya buku telah hampir bertemu ruas....

6 comments:

pedutorres said...

Jika benar bagai dikata, saya tabik penduduk Kg Jalan Kebun!

Anak Lenggong said...

Sepatutnya anjing Dap ni dibaling dengan telur busuk je masa dia buat ceramah tu..Dia ni dah takde modal..sebab tu didalam mana-mana ceramah apa yang di bicarakan adalah mengenai dia kena sepak keluar daripada jawatan MB Perak..

nun manjung said...

ALLAHUAKBAR kesian dia. Itulah lain kali jangan keras kepala sangat nak tunjuk samseng. samseng2 pun takut juga kat orang kampung...

Anonymous said...

zambry diherdik orang kg depan2 rumah mertuanya kao tak komen kan...tak pa,biarlah gedebe kg menyokong rejim kejam UMNO/BN. Gambar ceramah PAS kat KT cama mana? Nampak gempak kan.

pejuang/// said...

Tahniah RBF atas pendedahan ini. Kalau ada gambar lagi cantik. Mohon keizinan untuk saya linkkan artikel saudara ke blog saya.

Pakatan Rakyat said...

Aku bangga jadi org Klang....hahahaha kami tak perlukan haiwan seperti dia... ANJING!!!!