Wednesday, April 21, 2010

P94 (6) ZAID IBRAHIM: "DULU KAFIR" "SEKARANG ISLAM"

Semalam Ahli Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamuddin Md Taib telah menyamakan UMNO sama seperti Kafir Quraisy yang menyerang Khalid Ibnu Walid selepas beliau memeluk Islam. Klik sini

Kalau Ustaz kata UMNO sama dengan Kafir Quraisy

Bermakna

Zahid sebelum ini adalah kafir dan sekarang baru memeluk Islam. Betul tak ?

Tak mengapalah....

Kami terima kata-kata Ustaz.

Ustaz ambillah 'muallaf' tersebut dan jagalah dia baik-baik.

Beri didikan Islam secukupnya kepada beliau.

Ajarlah dia sembahyang , puasa dan sebagainya dan laranglah dia dari terus minum arak dan berjudi.

Kalau Ustaz boleh buka mulut dalam bab ini, jangan lupa juga untuk buka mulut dalam bab liwat Anwar.

Ustaz sebenarnya lebih awal tahu dalam bab liwat Anwar semasa Ustaz menjadi Imam Besar Masjid Negara.

Keluarkan balik rakaman yang Ustaz rakam 12 tahun lepas.

Saya berharap Ustaz tidak terus menjadi MUNAFIK.




8 comments:

TINTABIRU said...

hahahahaha

Cencaluk said...

Tu le aja yang pas tau kalau nak menegur orang lain bukan main siap keluarkan sejarah Islam tapi bila berlaku didepan mata pun buat-buat tak nampak aja.

Apakah hukum bagi seorang yang tahun mengenai perbuatan salah orang lain tapi buat-buat tak nampak dan tida menegur malah bersubahat dan mempertahankan orang salah itu adakah munafik atau perkataan apa yang sepatutnya di klasifikasikan dalam perkara ini.

Tolong jawab USTAZ

Cencaluk said...

Tu le aja yang pas tau kalau nak menegur orang lain bukan main siap keluarkan sejarah Islam tapi bila berlaku didepan mata pun buat-buat tak nampak aja.

Apakah hukum bagi seorang yang tahun mengenai perbuatan salah orang lain tapi buat-buat tak nampak dan tida menegur malah bersubahat dan mempertahankan orang salah itu adakah munafik atau perkataan apa yang sepatutnya di klasifikasikan dalam perkara ini.

Tolong jawab USTAZ

Anak Lenggong said...

Aku tak nak komen banyak sangat sebab ilmu agama aku tak setinggi ustaz taib tu tapi nak tanya pulak apakan pandangan uztaz yang mulia berkenaan dengan apa yang telah dilakukan oleh pak lobai PAS di Kuala T'ganu, Permatang Pasit dan Bagan Pinang..kenapa perlu ustaz bersikap hipokrit dan menghalalkan apa yang dilakukan oleh rakan seperjuangan dan penyokong ustaz..SO CAKAP JANGAN TAK SERUPA BIKIN ..KALAU CAMNI BUANG JE KETAYAP KAT KEPALA TU...

kicap masin said...

r b f,

hehe..nice one !! bravo, bro....

FAN said...

Ustaz Taib ni lama kerja dalam kerajaan sampai jadi imam negara. Kalau dia anggap teruk sangat kerajaan tapi kenapa selama kerja dan banyak makan gaji untuk membesarkan keluarga tak pulak dikutuknya kerajaan masa tu..ntah la..nak membayangkan ustaz Taib cakap kerajaan mcm kafir quraisy memang tak terjangka tapi bila dia cakap juga dah hilang respect dengan dia..

Anonymous said...

Salam...Ustaz kena jawab soalan tu...sbb sya dah keliru dengan bab ni...Anu war atau Khalid ygmana satu betul.. berkenaan dgn tape...betul ke saperti yg di dakwa ??
Uztaz takan nak kelentong kot...berdosa....

d'B said...

...jawab Ustadz....pita rakaman yg 12 tahun dulu tuh....xkan lupa kut...jgn plak dikeluarkan edisi yg telah diEDIT okeh ustadz?

Really, I also lost respect on this kinda what so called Ustadz yg hypocrite!...