Thursday, April 1, 2010

BN KELANTAN BELI ARAK ???

Resit pembelian arak diatas saya petik dari blog Bagan Utama. Tajuk postingnya Resit Pembelian Arak Calsberg Untuk Bilek Gerakan BN. Tetapi caption pada gambar resit tersebut ditulis Resit Pembelian Arak...Pemimpin-Pemimpin Umno Tak Habis-Habis Buat Perangai.....!!!

Tajuk BN kemudian tembak kepada Umno. Nampak sangat hendak memfitnah. Resit palsu diatas sudah lama dijaja oleh juak-juak Pas Kelantan. Ianya dijadikan bahan kempen 36 jam terakhir oleh Pas semasa p/raya kecil Dun Pengkalan Pasir tahun 2005 yang mana keputusannya ialah Pas tersungkur di tangan BN.

Akibat sudah kekeringan modal, maka bahan kitar semula digunakan untuk memfitnah Umno. Tak mengapa, itu tidak menjadi masalah kepada Umno. Umno dah kalis dengan kempen fitnah oleh Pas semenjak kewujudan Pas lagi.

Ya betul...memang betul pemimpin BN minum arak. Koh Tsu Koon, Bernard Dompok, Samy Vellu, Chua Soi Lek, T.Murugiah, Sk Dewamany, semuanya minum arak. Kenapa ? Salah.

Begitu juga dengan Pak-katang Rakyat, Tian Chua , Sivarasa, Elizabeth Wong, Lim Kit Siang dan juga ahli Pas iaitu Hu Pang Chaw. Semuanya minum arak. Kenapa ? Salah.

Bagaimana pula dengan Zaid Ibrahim ? Jeng....jeng....jeng....

Yang menjadi masalah sekarang ini ialah Pas. Dari dulu sampai sekarang janji tak pernah betul. Hassan Ali hampir terpelanting, gara-gara berperang pasal arak dengan Ronnie Liu.

Kilang Guiness Sg.Way


Kilang Carlsberg Batu Tiga. Bila mau tutup ?

Dulu sebelum memerintah Selangor, berjanji sekiranya diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah mereka akan tutup kilang arak di Selangor. Sampai sekarang sudah dua tahun, habuk pun tarak.

Jawab yang itu dulu wahai saudara Ali Bagan Utama.

Berbalik kepada resit diatas, harap pembaca blog ini perhati betul pada tulisan dan tandatangan yang tertera dalam bil berkenaan. Yang membekal arak sudah tentu cina. Saya pun berniaga , tapi jarang saya nak berjumpa dengan tulisan cina yang cantik , halus, menyenget ke kiri dan tandatangan yang penuh dengan seni. Biasanya cina , tulis cincai-cincai sahaja.

Lagi satu, peniaga cina, biasanya dia tak tulis secara detail kepada siapa resit itu ditujukan. Biasanya mereka tulis CASH. Kesimpulannya , itu bukan tulisan cina, tetapi tulisan yang dirancang dengan rapi untuk mengenakan orang lain. Nak tipu orang Pas yang sememangnya otak bingai boleh lah..... Nak tipu orang lain sorry lahhhhh.....








9 comments:

Shah Qamary said...

kalu btol la resit ni:
1. mcm yg bro faisal ckp, ni pesanan dr bn. bukan dari umno. dorg ni dh xdpt bezakn umno dgn bn gamaknya. gelojoh sgt nk memfitnah, bnda tu pn leh slh.
2. carlsberg kelantan? mksudnya di kelantan masih ada urusan jual beli arak la ek? ingatkan kelantan bebas arak. rupanya ada lg. komersil lg. bukan arak kampung.

tu pn kalau btol la. blom lg kira kalau resit ni tipu. hujah bro faisal masuk akal n praktikal. sgalanya dihalalkan, jika mahu menumbangkan umno. itulah fatwa agama baru, agama pas. org bagi kain kita pakai, org taja haji kita pergi, janji projek kena bagi. haha..

Local Fighter said...

Ala..taktik reverse pshyo ni memang tak menjadi!

Siapa lah punya idea ni! hehe..

Sama gak macam budak yang dakwa dipukul dan ditetak tapi tak luka!

Hanya makluk Pas dan PKR yang percaya! Merekakan born to be a stupid!! hehehe

seman said...

Taktik resit palsu ni dibuat zaman PRU Pengkalan Pasir 2004 lagi.Dasar HamPAS penfitnah no 1.Munafik.

ya salam said...

ala bodonye nak menipu...
isi bil pon xreti..
rajin plak si tauke tu isi lawa2..
aku yg bkerja ngn pomen cina pon xpnah tulis lawa camni..

Pena Agenoz BERBISIK... said...

Salam RBF

PAB sebagai PEMERHATI BEBAS pun tertanya-tanya bila PAS nk tunaikan janji TUTUP KILANG ARAK TUE.. Sejak PAB belajar kt s.alam samapai dah merantau kt ng penyu nie.. masih juga terbentang luas KILANG ARAK TUE...

Yg SEDIHNYA...yg BEKERJA tue BANGSA MELAYU.. YANG MINUM PUN... BANGSA MELAYU...PAB tgk sendiri kemungkaran tue masa PAB bertugas di S.ALAM.

INGATAN PAB.. KALAU PAS MUNGKIR JANJI..PAB YAKIN ramai org PAS yang akan keluar PAS di SELANGOR kerana itu yang org PAS selalu bagi modal kt PAB kalau dpt PERINTAH SELANGOR.

So... le nie cam ner.. CAKAP SAJER..BUT DOK...

Buat PUAK UMNO... KALAU NAK TAWAN SELANGOR SEMULA...Pastikan PERANGAI LAMA tue BUANG JAUH-JAUH.. RAKYAT tak benci PARTI UMNO tapi benci PEMIMPIN UMNO yang LEBIH DAP dari DAP

Wassalam
Sayonara

Anonymous said...

budaya fitnah ni dh jadi sebahagian cara hidup anuwar dan konco-konconya

jgn risau bro. rakyat sdg khyusuk perati tingkah laku fakatan ni

Pak Tam said...

Itulah dunia akhir zaman, ramai mengakui Islam tetapi tidak mengamalkan ajaran Islam. Fitnah sudah menjadi biasa kpd mereka.

Harap rbf dpt linkkan blog ini http://suarasatuduaumno.blogspot.com.
utk pengetahuan saya dah linkkan blog rbf ini. tk.

Anonymous said...

rbf!
aku tanya hang direk. jangan berpura dan jangan menjadi penipu.
Parpukari tu peminum arak ke?
kao jawab. jangan kata tak tau.
kes di karnival sudah tersebar luas.
jawab jawab jawab

Anonymous said...

Sudah terang tak yah bersuloh, ini mesti budak2 si Tantaik tu punya kerja. Sama juga waktu PRK ingat tak, budak kena tetak tapi tak berdarah. ishh ishh ishh ishh ishh kalo pun nak buat fitnah atau kerja menipu si ahlul2 bahalul dan pemimpin2 terencat akal Parti Ajran Songsang memang No. wahid, tetapi biao lah fitnah yg berakal, ini fitnah budak2 yg kencing masih belum tahu chaybok, macam kawan2 mereka DAPig yg berak mencret tak chaybok, tetapi harap2 Tantaik dan kawan2 mereka boleh tolongkan pakai tangan mereka tolong chaybokkan pantan ngek dan ngok, Bala, Kit Siang anak beranak, karpal anak beranak. Binawe punya budak2 ini.