Saturday, July 17, 2010

BullRate Lu La Musam Kusam



Husam: Malaysia Bebas Cukai 5 Tahun Jika Pakatan Rakyat Mentadbir Malaysia selepas PRU 13

Kuala Krai, 16 Julai - AJK PAS Pusat yang juga merangkap Exco Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan, YB Husam Musa memberi jaminan bahawa jika diberi mandat oleh rakyat dalam PRU 13 untuk mentadbir Malaysia, Pakatan Rakyat akan memansuhkan cukai selama 5 tahun.Jaminan dan idea ini ditawarkan oleh yb husam dalam ceramah anjuran PAS/ Pakatan Rakyat di Kuala Krai,Kelantan semalam. Ceramah Penerangan Isu semasa ini anjuran PAS Kuala Krai.

Turut berceramah bersama adalah ADUN Mengkebang, YB Ustaz Latif, ADUN Manek Urai, YB Fauzi, Ahli Parlimen Kuala Krai, DR Hatta Ramli, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (DAP) YB Tony Pua.

Pakatan Rakyat memiliki formula istimewa untuk merealisasikan "Malaysia Yang Bebas Cukai Demi Kesejahteraan & Kemakmuran Rakyat"

Semua ahli parlimen dan adun Pakatan Rakyat membantah sekeras-kerasnya tindakan drastik Kerajaan UMNO-BARISAN NASIONAL menaikkan harga minyak/gas dan bahan asas makanan tanpa membentangkan terlebih dahulu di sidang Parlimen. Jelas dan Nyata bahawa UMNO-BARISAN NASIONAL bertindak sesuka hati seumpama negara ini milik mutlak mereka dan bebas berbuat apa saja tanpa memikirkan kesan kepada rakyat yang rata-ratanya masih berpendapatan rendah dan miskin.

YB Husam yang juga merangkap Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan. menyelar etika kerja Kerajaan UMNO-BARISAN NASIONAL yang zalim dan tidak bertanggungjawab apabila projek-projek mega yang memakan kos berbillion-billion serta pembelian-pembelian dengan kos yang melampau/tidak masuk akal tetap diteruskan pada masa rakyat terus menerus dibebankan dengan pelbagai kenaikan harga dan cukai contohnya yang terbaru Pengumuman Kenaikan Harga Minyak,Gas, Gula dan Tepung yang diumumkan secara tergesa-gesa oleh Najib pada malam 15 Julai.

Kenaikan harga barang tanpa kenaikan taraf ekonomi dan gaji rakyat malaysia yang majoritinya terdiri dari petani,nelayan, buruh, peladang, bekerja sendiri dan bekerja di sektor swasta pastinya akan merana akibat malapetaka ekonomi dan inflasi yang teruk di Malaysia.

YB Husam serta barisan penceramah dalam majlis penerangan isu semasa mengajak semua rakyat Malaysia dari semua kaum dan agama untuk menolak UMNO dan BARISAN NASIONAL dalam pilihanraya akan datang serta menyokong Pakatan Rakyat yang diwakili oleh parti PAS,DAP,PKR demi kesejahteraan dan kemakmuran rakyat Malaysia

Sumber: sini

RBF - BullRate lu la Musam..! BullRate lu la PAS/PR, Kepala BullRate lu la pengundi-pengundi PAS/PR...!!!

20 tahun dah di Kelantan apa yang kepala BullRate tu bebaskan. Cukai tanah ? cukai pintu ? Di Selangor bila cukai pintu nak dihapuskan ? Bercakap berdegar-degar tapi mulut BullRate.

Perhatian: Posting ini mengambil iktibar apa yang ditulis di sini. Mereka buka laluan, kita ikutlah. Tak salah kan ?

17 comments:

Anonymous said...

nak kate bengap..kasar plak bunyiknya..propa je musam berjanggoat nieh

Anonymous said...

Hai RBF highlight kat entry ni macam nak suruh umno sokong Pas aje. Rakyat akan termakan juga akhirnya, kerana tawaran yg diberikan oleh husam tu cukup lumayan.

Anonymous said...

yes bull rate,kepola hotak dia,mcm mana negara nak beroperasi kalau tak ada cukai,kat selangor contohnya..kata nak hapus culki pintu

-don- said...

HAHAHAHAHA!
DIA NI BUAT LAWAK BODOH KE HAPA..KALAU NAK JANJI PUN, RASIONAL LA..BODOH LA PAKATAN BEBAL NI..INI LA HASIL BERKAWAN NGAN PENASIHAT EKONOMI RM 1..HAHAHAHA!

Anonymous said...

memang cukai akan takde, tapi benda lain balak, pasir, silap, silap Malaysia ni dia jual nak buat bayar gaji pekerja.

tu dinama auta paling bijak, beli undi dengan janji-janji manis mu.

habis manis sepah dibuang.

Anonymous said...

bodoh punye husam kusam!!! kat selangor janji pun tak tertunai ni nak buat janji baru. munafik!!!!

Anonymous said...

kahkahkah.. saya mesti pileh!.. mana lobang lah nak digali lepasni..


die ni punye style btul2 style anwar.. janji dulu.. yg lain BELAKANG KIRA

Anonymous said...

cuba bg ceramah dpn pakar2 ekonomi.org kg boleh la ko nak kencing.

Cucu said...

Kalau PR menang PRU13 dia akan jadikan Selangor sekarang sebagai model ekonomi Malaysia nanti.OK,lets say no tax for 5 yrs- so in order to pay salaries and keep utilities running what can the PR govt do? Silly you- jual more pasir la bodoh! And also cut more forest to sell timber lah.Or make Malaysia the biggest pig exporting country in the world! Better still- sell the whole Iskandar Region in Johor to Singapore! Worst case scenario they just ask for economic aids from Uncle Sam la.No need for people like you and I to pay any tax maaa!! Well these ideas are actually conceived by The Honorable Economic Advisor to the current Selangor Government-This Economic Advisor is schooled in the Pengajian Melayu from UM.Hehehe pandainya org2 PR ni kan??

Anonymous said...

Itupun akan ada manusia yang bebal untuk terpengaruh dan undi mereka. Contohnya rakyat kelantan yang ramai cerdik pandai, cari makan kat luar dan becakap ekonomi cukup pandai. Negeri kelantan terus menerus diberi kepada wali seliper yang kononnya semua akan free. Pantat siam sempadan kelantan pun kena bayar la husam

Anonymous said...

pas nie org LHDN, kastam tak pyh susa2 kutip cukai. sumer boleh goyang kaki kat ofis tggu gaji masuk tiap 24/25hb. memang terer la mamat nie. memang layak jadi exco pelaburan. memang qualified n jd sanjungan. saper la yg lantik tak tau la...

memandangkan aku penduduk kelantan jd aku tumpang bangga lah... bangga sbb dpt exco yg suka tabur janji manis, asal boleh ajer asalkan dapat kuasa. janji macam haram,

paramsinghwalia said...

haha....tanya dulu musang tu..apasal parking MPKB bandaraya kotor bharu tu yang termahal sekali di malaysia???janji dulu nak turun lepas pru...menang besar terus sonyap...

nak buat tu pun tak leh...nak hapus

Anonymous said...

manusia2 bodoh...patut la dewa-dewa umno yg bodoh2 bole dungukan juak2nyo yang bebal.

manusia yg otak separuh...dia cuma faham suku je apa yg orang lain cakap.

bullrate ba.b betul

Anonymous said...

Ape ke bodoh Husam ni.. cakap lancar je.. kerja sendiri xterbuat..nak target tinggi2...
Kerja xbuat, tapi ceramah burukkan orang sibuk nak buat..

Anonymous said...

bengong menate beghuk...cukai pintu yg dijanji di Selangor pun x leh nak buat...sialll..

Anonymous said...

Bangang punya Kusam ni...turunkan dulu cukai pintu yg PR janji masa PRU12 tu..bengong .. menate beghuk

Anonymous said...

bengong menate beghuk..cukai pintu selangor yg PR janji pun x leh buat..