Wednesday, July 7, 2010

Surat Pembaca: Nasib Melayu Penang

LGEKK
(Lim Guan Eng Kon*t Kecil)

E mel di bawah adalah kiriman saudara Din Rozlan

Rasanya semua org sedar taktik DAP merupakan pembersihan etnik secara legal (guna kuasa kapitalis) dan menyusun penempatan utk tujuan PRU13. Mereka nampaknya kelam kabut dan tergopoh gapah sekarang kerana projek rumah tersebut perlu dimulakan sebelum PRU dan pembeli rumah baru dpt daftar mengundi di situ Di tambah lagi dengan tekanan2 oleh Perkasa dan Blogger2 pro-kerajaan.

Sy ada sedikit cadangan utk cuba mengatasi cubaan jahat DAP

Jika tindakan rampasan tersebut tdk dpt dielakkan sy cadangkan bantu penduduk di situ beli kondominium yg akan didirikan.

Menggunakan pampasan 75k setiap keluarga+ bantuan derma orang ramai/badan ekonomi melayu/kohilal (erkkk) sebagai duit muka akan meringankan jumlah pinjaman penduduk. Penduduk masih perlu mendapatkan pinjaman mudah perumahan tetapi jumlahnya sudah pasti rendah dngn bantuan yg diberikan. Mungkin juga ada yuran maintenance yg perlu di ambil kira.

UMNO/Perkasa dan MIC/Makhal Sakti juga blh bekerjasama dengan menyatukan penduduk Kg Buah Pala dan penduduk kampung Melayu terbabit dan bersama-sama menghimpunkan mereka sebagai satu komuniti di situ. Hasilnya hasrat DAP untuk mewujudkan fix deposit penyokong mereka di kawasan tersebut akan terbantut.

Bg saya objektif DAP hanya untuk menyusun pengundi supaya dpt meneruskan penguasaan di Penang. Jika rancangan ini berjaya, DAP pasti berbulu dan harapan saya dasar pentadbiran BN dapat ditegakkan kembali di Penang.

* Jika ada organisasi sah yg menganjurkan kutipan derma utk tujuan tersebut, saya berbesar hati untuk turut sama memberi sumbangan walaupun tak sebanyak mana, insyaallah setakat yg saya mampu. Sy hanya mengharapkan ada tindakan dr pihak/badan berkaitan dngn mencontohi tindak balas segera Allahyarham Tun Razak dulu yg sentiasa disusuli dngn tindakan yg terbukti berkesan dalam menyelesaikan masalah ketidakseimbangan sosial masyarakat Malaysia. Semoga DS Najib mewarisi ketokohan arwah bapanya.

* Saya hanya rakyat biasa yang bercita2 melihat usaha BN berjaya mencapai matlamat perjuangannya membina Bangsa Malaysia yg bersatu-padu

3 comments:

Zairul said...

Saya amat bersetuju dengan cadangan ini..saya juga akan menghulurkan bantuan semampu saya..

Anonymous said...

bagaimana pula jika ada melayu yg menyokong penuh dap kat sana

Jeffry said...

MOLEK BEBENOR TU YOP!..AKU STUJU! BIAR LIM K**E KCIK MENGLABAH SMPI PRU13 NTI! >}D