Friday, January 14, 2011

Kenapa Batalkan Penyertaan Saya ?

Pada 20.12.2010 saya menghubungi Pejabat Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan di talian 09 7433529 untuk mendaftar bagi menyertai pertemuan blogger-blogger dengan MB Kelantan yang akan diadakan di KL. Sini

Pendaftaran saya diterima dengan baiknya. Lebih kurang 15 hari selepas itu saya mendapat khabar dari beberapa rakan yang menyatakan pertemuan itu bakal diadakan di Hotel Grand Season KL pada hari sabtu (15.01.2011) jam 8 malam.

Itu saya hanya dengar dari rakan-rakan. Penganjur tidak memaklumkan apa-apa kepada saya walaupun mereka berjanji akan menghubungi semula untuk memaklumkan tempat dan tarikh.

Sehingga ke hari rabu (12.01.2011) saya masih belum mendapat apa-apa berita dari mereka. Lalu pada tarikh berkenaan saya menghubungi Pejabat Urusetia Penerangan Kerajaaan Kelantan bagi mengetahui status penyertaan saya. Mereka kata akan hubungi saya kembali.

Hari ini pada jam 3.11 petang tadi saya menerima panggilan dari satu nombor sulit (private no), pemanggilnya seorang lelaki yang memaklumkan penyertaan saya dibatalkan. Apabila saya bertanya kenapa , dia berkata dia hanya terima arahan untuk memaklumkan kepada saya.

Saya tidak berpuashati lalu saya terus mengasaknya bagi mengetahui kenapa penyertaan saya dibatalkan. Jawapan yang dia berikan sama dan akhirnya dia mendiamkan diri dan memutuskan talian.

Memandangkan nombor yang dia gunakan untuk hubungi saya adalah nombor sulit, maka saya tidak dapat menghubunginya kembali. Saya cuba mengubungi Pejabat Urusetia Penerangan Kelantan, tetapi tiada jawapan kerana hari ini adalah hari cuti di Kelantan.

Sekarang anda semua boleh lihatlah betapa baculnya parti Pas. Tempohari bukan main lagi jemput semua blogger datang tanpa mengira idealogi politik. Sekarang apabila orang nak datang dia tidak benarkan pula.

Apa yang nak takut sangat ? takut aku 'serang' Nik Aziz ke ? jangan jadi bacullah beb !

Cakap berkobar-kobar kononnya mereka pejuang demokrasi tulen, kebebasan media dan sebagainya. Tiba-tiba batalkan penyertaan aku tanpa sebarang sebab.

Haram jadah !

17 comments:

Utusan Pribumi said...

mereka dah melanggar kebebasan bersuara dan kebebasan media, saudaraku!.

sabarlah saudaraku. itulah permainan politik kerajaan PAS. mereka takut blogger BN masuk event diorang.

tabahkan hati teruskan perjuangan

EN MOHD FADLY
Blogger Muda Utusan Pribumi
Blogger Pro UMNO-BN

suarapribumi.blogspot.com

Utusan Pribumi said...

sabar2.

Anonymous said...

erm..mmg bacul pun,mcm cibai je

-pengembala kambeng

Anonymous said...

mereka hanya bebas bersuara dgn geng aje. tertutup seperti mting dgn geng. itu menunjukkan mereka terbuka dan bebas utk semua org kecuali bn aje. tertutup pembangkang serupa dgn kebebasan bersuara ala -ala western. terbuka bn, tafsiran pembangkang tertutup macam komunis.

Anonymous said...

belasah diaorang habis habisan!

Anonymous said...

sememangnya dorang lebih bacul dari UMNO...! kata perjuangkan islam, tapi bila bagi bantuan pelajaran, sape2 yang cop penghulu/penggawa BN.. automatik akan di riject...! tak kisahlah orang yang memohon tu wlupun dah habiskan RM40 utk setem hasil

bongok punya PAS.. cakap xserupa bikin, moga tumbang PAS d kelantan PRU 13....!

perjuangan ISLAM hanya retorik semata-mata..!

Anonymous said...

mengada-ngada plak ayat Utusan peribumi ni..huhu..

pada RBF, teruskan perjuanganmu!!

Anonymous said...

Tuan , saya x ingat dah tapi saya tahu ada kod yang leh detect nombor private..mungkin Tuan boleh tanya2 kawan yang lebih arif..lebih kurang macam *nombor# macam tu la lebih kurang

Anonymous said...

kasi pancung la bhai kaw..kaw...

Anonymous said...

Pakai je jubah hijau dan kopiah putih...gatecrrrashhhhhhhh!!

Anonymous said...

Kalau diorang batalkan penyertaan saudara,buatlah press konferen/perjumpaan sendiri dan jemputlah diri sendiri...dan cakaplah apa yg terbuku di hati saudara.....habis cerita.Ingatlah negara ini negara demokrasi,olih itu adalah menjadi amalan di mana mana ,tuan rumah mempunyai kata pemutus samaada hendak menjemput saudara atau tidak.Walaubagaimana pun teruskan perjuangan saudara.

anti bohmau said...

bersabarlah rbf!

pas ada semua ni - kebebasan bersuara? ikhlas berjuang? tidak pandai putar belit? telus? kebebasan memilih? keadilan sejagat?

peegirah!!!

kelmarin ada ahli totok pas mengaku ka aku, dlm pas ni kalau bukan kroni tok guru @ siap2 dlm parti Islam tu, jgn harap dapat jadi mudir (pengetua) sekolah agama negeri kelantan!!!

ni bukan benda baru, dah lama sejak dari dulu lagi...

dlm sekolah kerajaan pusat, ada penyokong totok pas jadi pengetua. macam bekas pengetua sekolah member aku dulu. siap takmo ada dewan besar walaupun peruntukan dah lulus, kononnya takmo persekolahan terganggu bila pihak jpn @ ppd gunakan dewan utk sesuatu aktiviti PADAHAL DIA TAKMO UMNO GUNAKAN DEWAN TU!!

sekarang dgn pertambahan pljr, sekolah tu mengalami kesukaran utk perhimpunan mahupun aktiviti yg besar krn dewan dlm bangunan sekolah tu tak mampu menampung hampir hampir 1,600 pljr!!!

inilah akibat politik sempit yg dimiliki oleh bekas pengetua tersebut. setiapkali hujan, perhimpunan terpaksa dibatalkan, begitu juga kegiatan hari kokurikulum atau apa2 acara yg perlukan tempat yg luas...ramai guru & pljr yg merungut2 & menyumpah2 pd bekas pengetua tu...celako! celako! celako!

Anonymous said...

biasalah penakut pas pis pus ni, tak lama lagi berkubur laa parti tu sekali dengan musyamdol am nya yang nyanyok gila tu

Anonymous said...

KEPADA SDR RBF BERSABARLAH DAN CUBALAH FAHAM SIAPA PAS YANG SEBENARNYA...MEREKA ADALAH MAKHLUK ALLAH YANG PALING DAYUS DAN TERAMAT TAKUT UNTUK MENERIMA KEBENARAN....MEREKA HANYA JAGUH DAN HERO DI KALANGAN MEREKA...MEREKA CUMA HIDUP DAN BIJAK DI KALANGAN MASYARAKAT BAWAH TEMPURUNG....DI DALAM SYURGA SEMPIT CIPTAAN MAHAGURU DUNIA NIK AZIZ......MEREKA TIDAK AKAN MENERIMA KEBENARAN MESKI PUN IANYA NYATA SERTA TERBUKTI.....USAH RISAU DAN BERKECIL HATI DENGAN MAKHLUK INI...SESUNGGUHNYA MEREKA ADALAH DAYUS, TIADA PENDIRIAN BAHKAN BERANI TIDAK BERTEMPAT....PERCAYALAH BLOGGER PRO BN SUDAH MENDAPAT TEMPAT DI HATI RAKYAT....DAN BLOGGER PRO PAS SEMAKIN HARI SEMAKIN JAUH DI HATI MASYARAKAT.....MEREKA SEMAKIN BOHONG DAN TERUS BERBOHONG.....DEMI SURVIVAL POLITIK BODOH DAN MURAHAN......TAK PAYAH RISAU KERANA EVENT MEREKA TIADA NILAI....TIADA KUALITI....BAHKAN SEMAKIN MENJADI SAMPAH DALAM BLOG.....SEMUANYA FITNAH SEMUANYA KEBENCIAN DAN KEJAHATAN YANG MENGHIASAI BLOG PRO MEREKA.....KEPADA RBF TERUSKAN PERJUANGAN ANDA USAH BERPALING LAGI.....TERUSKAN MENYELONGKAR DAN MENYELONGKAR KEPINCANGAN YANG DIBAWA OLEH PARTI SUCI PAS.......

super said...

Sabar la RBF, depa demokrasi tak terpimpin..penakut lagi bacul..kalau blogger seiring dengan depa takpa la..depa lagi suka tapi yang menentang arus depa takut sangat2 dasar pengecut.kat sini pun kita dapat point mcm mana pas punya kepimpinan ni baru pegang negeri..kalau pegang negara habis tunggang langgang jadinya negara ni

Anonymous said...

PARTI PAS DIKELILINGI ORANG YANG MUNAFIK. PEMIKIRAN PENYOKONG PULAK MACAM KERBAU. APA YANG KELUAR DARI MULUT PEMIMPIN PAS DIANGGAP UMPAMA WAHYU DAN MENERIMA BULAT-BULAT.

Anonymous said...

mereka cari blogger blogger islam sahaja, yang islam pun yang ada nilai nilai islam