Thursday, May 19, 2011

Air Disimpan Dalam Kereta Boleh Sebabkan Barah

E mel yang dikirimkan oleh seorang pembaca.

Perkara yang baik kita kena pakat-pakat sebar.

Air dalam botol plastik di dlm kereta anda, sangatlah berbahaya.

Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payudara. Dia tampil di acara Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara,
terutama di Australia ...

Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payudara baru-baru ini. Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta.

Doktor berkata bahwa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta, dan kirimkan ke teman-teman wanita Anda.

Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.

Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak perempuan mengetahui ini semua.

Wah....nampaknya saya juga kena hentikan amalan sedemikian.

Berhati-hatilah wahai rakan-rakan sekalian dengan kanser. Sekarang ini di negara kita nampaknya kanser makin menjadi-jadi. Pusing kiri orang penyakit kanser, pusing kanan orang penyakit kanser. Macam-macam jenis kanser yang ada sekarang ini. Yang saya baru jumpa baru-baru ini orang kena penyakit kanser hidung. Itu pun ada juga zaman sekarang.

Beringat-ingatlah sebelum kena. Kalau dah kena susah wahai kawan-kawan sekalian. Berubat kanser bukan benda senang. Kena berulang alik hospital untuk buat kimo. Kerja pun tak boleh buat, pendapatan pun terjejas. Lepas buat kimo, muka jadi hangus, badan lemah, rambut gugur, muntah boleh keluar muntah hijau.

Susah....susah...wahai kawan-kawan sekalian. Kalau sembuh nasib baiklah, kalau tak sembuh, jawabnya pergilah kita dengan berbekalkan kain putih serta amal ibadat dan sedekah jariah yang kita lakukan sebelum ini dan tinggallah anak-anak yang masih kecil serta suami yang kacak atau isteri yang cantik.

Sama-samalah kita berdoa minta jauhkan kanser kepada diri kita, ahli keluarga kita, sahabat handai serta muslimin dan muslimat sekalian.

Berdoa sahaja tidak jadi, doa itu kena disusuli dengan tindakan.

18 comments:

HHalem said...

Tuan RBf,:-)

Wahhhh. Ini bahan cerita sensasi ni:-)

Tajuk " RBf Ada Payu Dara"

Bergurau Tuan.

Saya dan family pun kena berhenti minum air yg dipanaskan kereta.

Tqs for the Info.

Frm HHalem

Anonymous said...

kau rbf pasal bakar sentimen memang power gila beb.nak mengalir air mata aku dibuatnya.

anyway tq atas ingatan

Panglima Harimau said...

Bro RBF..
Nak minta izin ambil artikel ni..

ruang bicara faisal said...

hhalem,
kah...kah...kah... lelaki pun ada juga kanser payu dara.

anon 3.32
ingat-mengingat satu sama lain

panglima harimau
teruskan...
sebar....sebar....

Anonymous said...

info yg baik.
terima kasih

Aurafaz said...

thank bro!!

Anonymous said...

Saya setuju dengan artikel ini di sebarkan.

Satu lagi nak kongsi dengan semua pembaca.

Pernahkah kita terbaca ada pasangan mati dalam kereta, sedangkan semasa ditemui enjin kereta masih hidup?
Berhati hatilah jika kita terlelap dalam kereta sedangkan enjin kereta dan pendingin hawa juga dihidupkan. Teorinya amat mudah. Kematian adalah disebabkan gas karbon monoksida yang amat beracun yang keluar dari ekzos kereta. Keadaan tekanan dalam kereta dengan tekanan di luar kereta adalah barbeza. Di dalam kereta yang berhawa dingin tekanannya menjadi rendah jika dibandingkan dengan tekanan udara di luar. Asap yang mengandungi karbon monoksida akan meresap masuk perlahan-lahan melalui lubang atau liang pada badan kereta, sekiranya kemasukan karbon mokoksida terlalu banyak akan menyebabkan orang tertidur akan terus menghidu gas beracun tersebut dan akhirnya tidak sedarkan diri dan terus mati.
Cuba anda buat ujikaji ini dengan membuka sedikit pintu peti sejuk dan jika anda saorang perokok, cuba hembuskan asap di tepi pintu peti sejuk itu. Anda akan dapati asap tersebut akan meluru masuk kedalam peti sejuk tersebut. Manakala udara sejuk dalam peti sejuk akan mengalir keluar. Ini lah satu teori yang menunjukkan udara panas dari tekanan tinggi akan bergerak masuk ke ruang udara yang bertekanan rendah. Awas jika anda tidur di dalam kereta sedangkan enjin dan penghawa dinginnya dihidupkan.

aim_abdullah said...

Terima kasih atas makluman dan mohon di paparkan di FB saya utk makluman kawan2

Panglima Perang Cyber said...

aku nak pinjam juga artikel ni ttp nak guna tajuk lain : Anwar ada kanser payu dara ? hehehe


gempak sikit !


bro tulis lagi.saya menunggu apa jua bahan terbaru bro tulis.


selalunya memang saya akan sebarkan..


walau ada orang komen di blog saya seperti saya tiru idea bro.


padahal niat saya ialah utk menyebarkan.


bukan sebaliknya.

azwandengkil said...

Gunalah bekas tupperware.

anti bohmau said...

dah lama dah tahu pasal air mineral yg tersimpan lama dlm kereta tak boleh diminum, 2,3 THUN LEPAS DPT INFO NI DARI SMS SEORANG KAWAN BAIK 'JAMIE' & aku sebarkan kepada rakan2 tp ramai yg tak kisah sbb TAK KENA LAGI!!!

Sahrul said...

cerita ini sebenarnya ada kebenaran. mak saudara saya meninggal dunia akibat diserang 3 jenis kanser pada satu masa iaitu kanser darah, kanser buah pinggang dan kanser paru-paru. Kegemarannya meminum air putih yang disimpan di dalam kereta, kereta ini adalam kereta sama yang digunakan suaminya untuk pergi kerja dan menghantar arwah ketempat kerjanya dulu.

Imind said...

Crow has been treated for breast cancer but she's never blamed it on bottled water. http://www.truthorfiction.com/rumors/d/dioxins.htm. Or see: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=YHKeRjoKMBI

Don't spread rumours

Anonymous said...

liman..ko nak minum..minum jelah. logik bhn kimia pada botol mineral mmg ade...aku mmg x minum air yang tinggai2 dlm kete ni. botol air mineral x sesuai untuk diguna semula...dah abis buang terus

Yastro said...

Kemungkinan sy juga akan sharing citer ni...thx bro

armouris said...

info tentang kualiti air di SIHAT SELALU - Kualiti Air Bergantung Kepada Proses Penulenan

Anonymous said...

Salam..En. Faisal izinkan saya masuk artikel ini dalam FB saya..Terima Kasih


Eta Yaacob

Anonymous said...

Salam..En. Faisal izinkan saya masuk artikel ini dalam FB saya..Terima Kasih

Eta Yaacob