Thursday, May 19, 2011

Update:Iblis Baru Nak Jadi Manusia

Update@10.10am

Komen dari pembaca bernama M.Hamdi
Bob Lokman adalah suatu contoh seorang manusia sudah terantuk baru tengadah.
Saya mengikuti beberapa ceramah beliau. Sebenarnya saya tidak simpati malah menyifatkan beliau seorang yang LUPA DIRI.

Mengapa perlu beliau menyalahkan pihak lain sedangkan Allah telah menunjukkan jalan kepadanya sejak dari muda.Sebagai pelajar sebuah sekolah agama dari tingkatan 1 sehingga 5, tidak kah satu ilmu yang beliau ceduk atau beliau faham. tidakkah doa yang pernah beliau baca di dalam perhimpunan setiap hari Isnin disekolah agama tersebut masuk kedalam hati dan jiwa beliau.Malang sungguh nampaknya seorang manusia bernama Lokman Hakim, tersedar diri hanya setelah diuji oleh Allah.

Wahai Lokman Hakim jangan lah marah kepada Awie setelah anda menyapu bersih duit yang sepatutnya menjadi milik beliau dan rakan2. Mungkin sekarang anda ditimpa musibah kerana dosa2 tersebut.Jangan salahkan kerajaan jika anda yang sendiri masuk kelubuk. Jangan salahkan kerajaan sekiranya anak anda telah kotor jiwanya kerana perbuatan dan dosa anda yang lalu.

Wahai Lokman Hakim anda telah GAGAL dan PAS menyanjung anda. Adakah PAS penyanjung orang2 yang gagal?

May 19, 2011 1:02 AM
Masa berlakon gagah perkasa, masuk Pas ingatkan makin gagah, rupanya makin teruk, ceramah pun sambil duduk.



Orang seni yang baru 'berhijrah'...belum menemui ketenangan dan keredhaan...digunakan untuk berceramah politik.. Pengisian ceramah penuh dengan kemarahan dan hamburan tuduhan keatas pemerintah yang dipersalahkan diatas segala benda yang berlaku keatas kehidupan beliau sebelum penghijrahan. Sehinggakan masalah beliau dengan anak pun diletakkan kesalahan atas sistem pembelajaran yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Apakah beliau belum diajar oleh 'Ustaz' atau 'Sheikh' beliau bahawa apa yang berlaku kepada kita adalah ketentuan Illahi??? Kita perlu redha dengan perjalanan yang Allah tentukan untuk kita disamping berusaha - dengan hidayah dan keredhaan Illahi - untuk memperbaiki keadaan kita. Bukan nya mengherdek dan mempersalahkan kerajaan dan orang sekeliling kita untuk apa saja yang kita 'rasa' tidak adil buat diri kita... Cari lah keredhaan yang sebenar dan baru naik pentas dan bercerita pengalaman kamu wahai Bob Lokman... naik meloya dengar ceramah kamu...berceramah lah secara ikhlas..

Bersyukurlah kerana telah diberi nikmat oleh Allah dalam menempuh perjalanan yang penuh dengan nikmat dunia dan kemudian diberi pula peluang oleh Allah untuk mendekatkan diri dengan Nya tanpa perlu menempuh alam barzakh dahulu... ingat lah Bob.

Dipetik dari : Minaq Jinggo Fotopages
Bersyukurlah kita semua kerana mempunyai ibu bapa yang pandai mendidik kita sehingga kita tidak pernah menjalani kehidupan iblis seperti Bob Lokman dulu. Nasib baik kita tak jadi seperti dia, bila dah tua baru nak insaf.

Itulah buktinya ibu bapa dia tidak pandai mendidiknya sehingga dia pernah menjalani kehidupan iblis.

Bob Bodoh, tolong jangan salahkan kerajaan, salahkan ibu bapa kau yang gagal mendidik kau. Di Malaysia ada puluhan ribu imam, ustaz, ustazah dan al-hafiz. Kenapa mereka semua dapat jadi begitu dan bukannya jadi pelakon seperti kau sedangkan kerajaan yang memerintah adalah kerajaan yang sama ?

Semuanya kerana didikan ibu bapa.

Sekarang apabila kau gagal mendidik anak-anak kau, maka kerajaan juga yang kau salahkan. Sedangkan kau yang perlu dipertanggungjawab. Bagaimana kau nak didik anak-anak kalau separuh kehidupan yang kau jalani adalah kehidupan bersama iblis.

Kasihan anak bini kau, dulu mereka makan duit haram yang kau cari dari hasil lakonan yang kau kutuk dan keji sekarang. Kau seorang suami yang tidak bertanggungjawab kerana memberi makan anak bini duit haram dan seterusnya menjadi darah daging. Mungkin sebab itulah anak-anak kau degil dan bodoh. Bukannya sebab kerajaan, tetapi sebab kau sumbat duit haram kepada mereka.

Berani ke kau jual segala harta yang kau ada sekarang yang dibeli hasil dari duit berlakon dulu ? Itu duit haram Bob.....

Jual Bob, jangan tak jual. Itu semua hasil duit haram.Bila dah jual, duitnya masukkan ke dalam tabung Pas. Kemudian dapat duit hasil dari ceramah tipu orang ramai, pergi beli harta benda baru kerana ianya wang yang halal.

29 comments:

Anonymous said...

Aku perhatikan ramai org yg tikam kerajaan dari belakang hidup nya tidak aman..ada saja musibbah berlaku dlm keluarga...tidak mahu bersyukur dan berterima kasih pada Tuan yg beri mereka Makan dan segala kesenangan,ibarat melepaskan anjing tersepit.

potonglancau said...

aku tukar nama dari BOBLOKMAN kpd GOBLOKMAN

Anonymous said...

rbf,tajuk kau memang power

Nanang Kesuma said...

Kesian la si Bob ni, anak orang lain boleh berjaya, anak dia tak berjaya. Mudah je Bob, duit tu duit haram, tak berkat bagi anak makan, tu yang tak berjaya. Bukan kau je Bob, mak bapak kau pun aku rasa bagi kau makan duit haram. Hasilnya mak bapak kau lahirkan kau dan kau juga tak berjaya dalam hidup, kerana balik kepada asal tadi, duit mak bapak kau juga tak berkat dan duit haram. Rumusannya , aku rasa kau ni dari keturunan anak haram menjadah...apa macam..ok ke Bob, kalau aku kata kau ni anak Haram....Marah...hehehe sabar Bob, kang tak masuk syurga ...wakakakaka

cucukerinci said...

Mengata orang cukup pandai kamu ni rbf...yg sakit hati BL dah berubah nak jadi baik tu pasal apa??? dia ada ambik duit kamu ke atau usik bini kamu???....
Kalo dia masuk UMNo tentu kamu puji melambung...yg jelas dunia artis memang jauh menyeleweng drp ajaran Islam...Cuba kamu nyatakan apa yg baiknya dunia artis??? sudahlah jgn suka buat fitnah..

umnosokmo said...

buat Bob. Mati nanti kamu akan ditanya tentang agama dan amalan kamu.. agama dan amalan anak dan isteri kamu ... itu yang paling utama.. adakah kamu akan memberitahu malaikat yang menjaga kubur nanti bahawa kamu tak bersalah kerana gagal mendidik anak dan isteri kamu dan menyalahkan kerajaan apa yang telah terjadi kepada kamu didunia..

maae said...

Salam (RB)Faisal,

1.Apa yang saya faham,jika dah sedar diri,bertaubat nasuha, jangan lah buat semula masuk semula dalam 'kandang...'politik. Bukan kah lebih baik berguru dan bersuluk. Gara-gara fantasia bulan madu agak nya... Siksa Tok Kenali...

2.Kemudian mulut celupar pulak hambur finah,maki orang dan macam-macam lagi jelik laku agama yang di lakukan.Siksa lagi Tok Kenali...

3.Bob Lokman ni dah salah langkah. Jika berjenaka santai sambil berdakwah, jauh lebih baik amalan nya jika di praktikkan. Sesungguh nya Allah tidak menyukai perbuatan yang melampaui batas. Haram tetap haram sehingga semua nya telah di bebaskan melalui taubat nasuha. Tapi Harta haram tetap haram.

4.Memang betul coret sdr tu...

Anonymous said...

baru sekarang sembahyang cukup 5 waktu sehari semalam. namun bini bob sekarang ni pun masih pakai skir lagi... anak je baru tukar sekolah ke sekolah tahfiz. cis jenis manusia baru reti erti islam, sebelum ni memang jahil tukil.... woh sebeh besar macam sami budha ... cis pergi mampos la wahai "uncle bob"

M.HAMDI said...

Bob Lokman adalah suatu contoh seorang manusia sudah terantuk baru tengadah.
Saya mengikuti beberapa ceramah beliau. Sebenarnya saya tidak simpati malah menyifatkan beliau seorang yang LUPA DIRI.
Mengapa perlu beliau menyalahkan pihak lain sedangkan Allah telah menunjukkan jalan kepadanya sejak dari muda.
Sebagai pelajar sebuah sekolah agama dari tingkatan 1 sehingga 5, tidak kah satu ilmu yang beliau ceduk atau beliau faham. tidakkah doa yang pernah beliau baca di dalam perhimpunan setiap hari Isnin disekolah agama tersebut masuk kedalam hati dan jiwa beliau.
Malang sungguh nampaknya seorang manusia bernama Lokman Hakim, tersedar diri hanya setelah diuji oleh Allah.
Wahai Lokman Hakim jangan lah marah kepada Awie setelah anda menyapu bersih duit yang sepatutnya menjadi milik beliau dan rakan2. Mungkin sekarang anda ditimpa musibah kerana dosa2 tersebut.
Jangan salahkan kerajaan jika anda yang sendiri masuk kelubuk. Jangan salahkan kerajaan sekiranya anak anda telah kotor jiwanya kerana perbuatan dan dosa anda yang lalu.
Wahai Lokman Hakim anda telah GAGAL dan PAS menyanjung anda. Adakah PAS penyanjung orang2 yang gagal?

Anonymous said...

Syukur kerana telah insaf tapi tersilap pula memilih kawan.

Anonymous said...

dlu(TT)-teksi tunai..skrg pn TT jgk(tabung tunai) ..awie lbh tau sape BOBo ni..

Anonymous said...

bro bob lokman ni lebih kurang si akhil khai.si mangkuk akhil khai dulu lepas dia insaf dr rock masuk pas.cermaha guna pentas pas.masa tu bukan main hentam kerajaan.kata bini menteri xpakai tudung,hudud dan mcm 2 lagi.sama dgn apa yg bob cakap dlm cermahanya skang.tup tup.bila nama dh glemer.dpt masuk astro.masuk tv program sendiri,xnak pula si mangkuk tu gunkana pentas dia dpt dlm tv utk tegur pemimpin.kenapa?sbb takut duit xmasuk nanti..kalau betul berjuang nk dakwah sebutlah dlm tv apa yg dia melalak dulu atas pentas pas.dan tgk apa jadi dgn akhil khai.tgk2 dia yg makin jd mengaurt.dpt awke waheeda cerai bini dia.skang ni bila dh xpopular mula nk bisnes MLM gampang.

Anonymous said...

Dia ni Us'start' bidan terjun, ramai dalam PAS tu. Bahaya us'start' bidan terjun ni, sendiri ingat baik luar dalam...Pernah jumpa orang berperangai lagu ni, 3 hari lepas cerita pasal nombor ekor kat kedai makan, hari ni pakai ketayap pi dengar ceramah PAS, alim konon tapi pada masa yang sama duk cerca orang lain...Hey bob, cermin ada depan, cahaya seri tak nampak kat wajahmu..

zamsalam said...

Betul Bro,

"sesungguhnya semulia-mulia manusia di sisi Allah SWT adalah mereka yang berTaqwa".. bukannya "masuk" PAS.

Sebagai "artis" yang berTaqwa, Bob Lokman hendaklah:

1. Maafkan kesalahan orang lain (baca kerajaan BN);
2. Jangan dedahkan keaiban orang;
3. Tuntut Ilmu Fardhu Kifayah dan perbaiki kehidupan sendiri sebelum Tarbiah orang (baca ceramah politik);
4. Ramaikan "Kawan", kurangkan "Musuh" dengan menjaga mulut;

p/s: Rindu kepada Ustaz Asri Rabbani, "artis" sepanjang zaman.

Anonymous said...

Bob lokman buat ceramah cari makan bro....keje dah takde so kene buat ceramahlah,nak lagi best ceramah tu bob lokman buat crita bodoh sampai juak pas pun percaya kahkahkahkah....

dah jadi makanan juak pas crita2 bodoh,temberang dlm ceramah jadi kegilaan juak pas.

Anonymous said...

Sudah lah bob belum tentu lu tau apa tu iman apa tu takwa...yg lu terpekek terlolong tu satu fakta yang lu belum lagi beriman dan bertakwa... Allah dh beri pertujuk ucapan syukur tidak malah lu menghina lagi ada...lagi banyak lu bercakap lagi banyak lah lu berbohong....syukur ya Allah enkau telah menunjuk aku supaya jgn lah jadi mcm si bob ini islam pada pakaian menunjuk2 dan riak pada lakonan nya sakarang....lu fikir2 kan lah bob dan cermin kan diri lu dulu

Anonymous said...

Bob patut ikut jejak Azmil Mustapha a.k.a Ali Setan. Ada beliau terpekik terlolong dipentas politik selepas menerima hidayah?

JD Ipoh said...

Kisah Cinta Dua Dunia........

Ingat lagi senikata lagu ni.., memang sekarang dah berada di dalam dunia yang satu lagi, dulu dunia huruhara, sekarang dunia ustat-ustat......
Syabas Uncle Bob, balun dan balun lagi kerana itu senikata ustat2 hijau......

Hingga musim berubah,
Mentari menyepi bernyalalah api
Api apa ya....
tolong kawan2 sambung

Anonymous said...

umnosokmo said...

buat Bob. Mati nanti kamu akan ditanya tentang agama dan amalan kamu.. agama dan amalan anak dan isteri kamu ... itu yang paling utama.. adakah kamu akan memberitahu malaikat yang menjaga kubur nanti bahawa kamu tak bersalah kerana gagal mendidik anak dan isteri kamu dan menyalahkan kerajaan apa yang telah terjadi kepada kamu didunia..

SUKA GILA KOMEN NI~! BERNAS~!
sikap salah menyalahkn org lain ni
mmg diajar dalam PAS...

BLACK PARIA said...

Jawapan pendek BOB "Saye ader gout". kikiki...

Mr.Uda said...

Nasihat saya 1 saja Bob, jangan esok2 bila dah tak laku di pentas ceramah politik Pas setelah anda hentam dunia artis,rakan seperjuagan dan Kerajaan atas segala musibah yg menimpa anda dan orang dah bosan dengar ceramah2 anda.

Maka anda terjun balik ke dunia glamour artis SEPERTI Uztas rock Akhil Khai sebab duit tak masuk, dunia hiburan duit masuk banyak so fikir2lah masak2 jangan sedap menghentam orang kemudian menjilat balik.

Anonymous said...

sudah2lah bob, khatamkan erti kenal diri dan Allah baru kita tahu bahawa du dunia dan akhirat itu kena seimbangkan, usahlah menyalahkan orang lain kalau diri kita yg terjerumus ke arah itu, kalau begini cara kau maknanya kau masih belum kenal apa itu dakwah, Nabi Muhamad dihina orang tapi tetap dgn akhlak yg mulia menziarahi sipesakit yg menghinanya, maknanya hadapilah setiap apa yg kau lihat dengar dan rasa dgn kelembutan cara Nabi kita, bukan kau dah selangkah kedepan terus memaling meludah sahabat2 yang dulunya bersama samamu, mereka juga manusia yang pasti membuat kesilapan tapi dgn cara sahabat juga hendaklah kau berdakwah.

Faith Ajar said...

Elok goblokman ni wat satu rancangan syurga tunai kat tvpas..syurga kan pas yg punya, jawap satu soklan boleh naik level syurga.kalu tak reti jawap bole call nik ajis...

Anonymous said...

Salam semua, saya orang dari PARTI TUPPERWARE, saya perhatikan orang yang suka maki hamun kerajaan ini hidup mereka tak tenteram, muka mereka tak ceria..kehidupan keluarga kelam kabut.

Jiran saya dulu orang kuat UMNO, entah apa yang tak kena sekarang masuk PAS. Habislah UMNO busuk sekarang.

Walaupun telah berpuluh-puluh tahun dalam UMNO dan baru setahun jagung dalam PAS tetapi bakat maki hamun cukup meyerlah dan seperti biasa 'trade mark' PAS selain maki hamun seperti: menghasut, fitnah, mengadu domba - CUKUP LENGKAP ada pada mereka sekarang.

Memang SENANG nak jadi jahat, nak jadi keji..tak perlu sekolah tinggi tinggi dalam bab maki memaki ini.

Anonymous said...

"Faith Ajar said... - Elok goblokman ni wat satu rancangan syurga tunai kat tvpas..syurga kan pas yg punya, jawap satu soklan boleh naik level syurga.kalu tak reti jawap bole call nik ajis... May 19, 2011 1:35 PM"

betul2 buat aku ketawa sampai berpeluh badan, adooohhhhh ....

memang sokong idea ni. dalam rancangan tu boleh selitkan lawak bodoh berunsur fitnah goblokman, orang berkopiah putih memang suka dengar tu ...

Anonymous said...

Aku pun rindu ngan ustaz Asri rabbani. Kalau masuk pas tak ada sapa yang kisah pun. Tak payah la dok mengutuk orang sana sini. duduk diam diam belajar apa yang patut. Baru la orang hormat...

Anonymous said...

Bersyukurlah dengan rezeki yang Allah telah berikan kepada kamu wahai Bob Lokman selama ini. Kalau ini pilihan saudara Bob, Alhamdulillah dan dalam masa yang sama janganlah mengutuk dan mencaci orang lain pula. Kalau Bob rasa Bob dah nak jadi orang 'baik' dan orang lain yang seangkatan dengan Bob dahulu tidak baik, than have itu your own way, jangan tambah dosa mengutuk orang. Mungkin orang yang Bob kutuk lebih baik dari Bob sendiri

Naza said...

assalamualaikum..

Mr Faisal.. berkenaan Bob Lokman nih, ini komen saya..

Lebih awal sedikit dari Bob Lokman, wujud lagi rakan seperjuangan beliau dalam dunia hiburan ini yang dah bertaubat.. Beliau yang saya maksudkan ialah saudara Syam Kamikaze.. Bezanya taubat mereka ini ialah :

1) Syam tidak announce dia bertaubat, kerana Islam tak minta kita announce dan promote kita dah bertaubat.. Bob berbeza..

2) Syam dilahirkan dan dibesarkan dalam keluarga yang tidak islamic.. Tidak seperti Bob Lokman atau Akhil Hai Rawa, mereka berdua nih dari keluarga berteraskan agama..

3) Syam selepas bertaubat terus mendalami agama.. Bob, Akhil, Radzi Melisa bertaubat mendalami PAS..

4) Syam selepas bertaubat terus berada dalam bidang hiburan, cuma bidang itu diasimilasikan dengan Islam berdasarkan kemampuan dirinya.. Bob pula meninggalkan bidang itu dan menghentamnya dan salahkan bidang itu...

5) Syam bertaubat mencari ulama'.. Bob bertaubat mencari ahli politik..

Ini video Syam dan komentarnya tentang taubatnya..

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1592227944435&comments

Ini video yang sama di Youtube.. tapi Syam punya part bermula pada minit yang ke 1:16:00

Lebih baik dari BOB (bagi saya), Syam bertaubat mencari pandauan hidup dari ualma' tersohor Malaysia, Dr Asri Zainul Abidin, Bekas Mufti Perlis..

Saya harap Mr Faisal dan bloger len boleh highlight video ini di blog masing2.. Terima kasih..

Semoga Allah rahmati Mr Faisal.. Allah rahmati umat Malaysia..
Allah rahmati kita semua.. assalamualaikum..

Anak Lenggong said...

Kesian aku dengan artis yang menjayakan rancangan teksi tunai ni..hasrat dihati untuk mendalami islam dan menguruskan hal keluarga yang tak terbela sewaktu dia menjadi artis dengan bergabung dengan PAS..

Tapi....sekarang ni adakah anak dan keluarga nya terjaga dengan sempurna..apa yang diperhatikan keluarganya lagi tak terurus pabila dia sendiri mengaku bahawa dia dipentas ceramah sampai berhari-hari dan tidur bangun pun kat masjid..so apakah sebenarnya dicari oleh siBOB ni..

Sekarang ni diperah secukup-cukupnya oleh PAS untuk berceramah penuh dengan maki hamun dan fitnah..so adakah ini pengajian agama yang dia nak dalami..dan terbelakah anak nya pabila dibergelumang dengan PAS..ataupun sumber baru rezeki sesudah kian malap sinar sebagai artis..dia menjadikan kutipan tunai yang didermakan oleh penyokong PAS sebagai sumber kewangan barunya...so fikir2kan laa