Monday, May 9, 2011

Lagi Kisah Artis Beraksi Separuh Bogel

Saban waktu ada sahaja berita-berita tentang artis-artis tanahair kita yang berani melakukan aksi-aksi terlampau dalam dunia hiburan.

Tujuan mereka tidak lain tidak bukan adalah untuk popular dan melariskan filem, drama atau lagu yang melibatkan mereka.

Rata-rata artis yang berani beraksi sedemikian rupa adalah dari kalangan artis-artis melayu.

Gambar diatas memaparkan aksi separuh bogel seorang artis yang tidak popular dan kita tidak kenali sebelum ini, Nurul Ain Nordin, dalam filem Satu Malam Kubur Berasap.

Saya tahu, tindakan saya menulis tentang dia di sini sedikit sebanyak akan menyumbang kepada kepopularan dia, kerana itu yang dia mahu. Tapi saya terpaksa ketepikan itu semua, kerana tujuan saya menulis di sini untuk mengadu hal kepada kerajaan.

Saya membuat carian di google untuk mengetahui siapa artis ini, kerana saya tidak pernah mendengar namanya sebelum ini. Hasil carian yang dilakukan mendapati artis tersebut juga merupakan seorang blogger dan blognya, gnolaqeda.blogspot.com

Sungguh mengejutkan apabila saya dapati salah satu tulisan dia di dalam blog tersebut terdapat satu artikel yang bertajuk 'Terima Kasih Tuhan'.

Dalam tulisan itu dia berkata Alhamdullillah kerana telah berjaya menamatkan pergambaran filem Satu Malam Kubur Berasap dan bertanya kepada pembaca adakah itu rezekinya dan menyebut perkataan Allah serta mengucapkan terima kasih.

Anak siapakah ini dan jenis apa punya manusiakah ini ? Sudahlah melakonkan aksi separuh bogel, kemudian boleh ucapkan Alhamdullillah dan menyebut perkataan Allah pula. Tolong ingat sikit cik adik oiiii, rezeki yang kamu dapat dari hasil lakonan seperti itu adalah rezeki haram atau pun dalam bahasa kasar dipanggil wang lendir , sama seperti wang yang Azmin Ali ada hasil daripada menyerahkan isterinya kepada Anwar Ibrahim untuk mengadakan hubungan seks.

Oleh yang demikian, saya ingin mencadangkan agar Kementerian Penerangan melalui agensi-agensi dibawahnya termasuk Finas agar mengharamkan filem tersebut daripada ditayangkan. Jika mereka ingin tayangkan juga, mereka perlu potong babak-babak separuh bogel.

Kementerian Penerangan berada bersama dengan Kebudayaan dan menteri yang menjaga kementerian berkenaan, Datuk Seri Rais Yatim , beliau adalah orang yang sering menitik beratkan tentang adat serta budaya melayu. Adalah sangat-sangat wajar untuk Datuk Seri Rais Yatim menggunakan kuasanya sebagai menteri bagi menghalang filem tersebut daripada ditayangkan dengan babak-babak sedemikian rupa kerana ianya bertentangan dengan budaya dan adat melayu.

Sudah sampainya masanya untuk kerajaan bertegas dalam hal ini sebelum ianya menjadi penyakit yang lebih besar dalam dunia hiburan tanahair. Bertindak tegaslah dengan kuasa yang kerajaan ada. Jangan sampai satu hari nanti anak cucu kita juga berani beraksi sedemikian kerana katanya artis buat, mengapa mereka tidak boleh lakukan aksi sedemikian. Menyelamatkan jutaan lagi generasi yang kita ada lebih penting dari menyelamatkan seorang dua produser filem atau segelintir artis.

Harapan besar rakyat Malaysia sandarkan kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan kita untuk bertindak tegas dalam hal ini. Biarlah Datuk Seri tidak popular di kalangan orang-orang filem, tetapi Datuk Seri popular di kalangan rakyat jelata dan paling penting Datuk Seri berjaya menyekat pengaruh-pengaruh buruk daripada meresapi minda generasi-generasi dibawah kita.

12 comments:

Anonymous said...

kalau cam tu tak gempaq ...lagi hebat kalau bogel terus beraksi dengan china doll.....apa nak heran.

Anonymous said...

producer & pengarah filem dalam malaysia la nie mana ada modal lain bersepah-sepah dok buat citer hantu bodoh tahyul syirik aku pun heran pasai apa yg kerajaan dok lepas .... baik kat wayang sampai kat drama tv berlongok citer hantu, gila ka hapa, aku dok peghati citer camnie dok mengajar anak-anak terutama orang MELAYU ISLAM lebih takut dekat hantu syaitan iblis laknatullah dari Allah S.W.T .... minta kerajaan tolong tegur atau band citer bodo macam nie kat tv malaysia .... tak ada faedah nya baik di dunia mau pun di akhirat .... sauk la bhai .... KALO AK BELI SANTAN @ KELAPA PARUT CONTACT AKU ...

Wau Janak said...

kalau era 80an-90an dulu, artis mcm ini sudah kena 'gam'.

Anonymous said...

aku tak heran dgn melayu yg seperti pelakon ini sanggup berbogel dan saya percaya ramai lagi diluar sana berperangai seperti ini walaupun tidak dilaporkan.lihat lah disekeliling anda.anda akan fhm maksud saya,.kenapa begitu ramai mencabar tentang agama rasmi negara?dan baru2 ini kedengaran berita tentang agama kristian sebagai agama rasmi negara?kerana mereka fhm tentang ramainya melayu yg begitu senang dimurtadkan.melayu separuh bogel seperti diatas itu adalah contohnya,.

Anonymous said...

baguih sangat ka budak nih?

Bingai @ Bangang said...

Aku rasa filem "Pusaka Puntianak" hitam putih lakunan Haji Mahadi, Ahmad Daud dll lebih menyeramkan walaupun ianya bukan filem hantu!

Mai baca pendapat Bingai @ Bangang kat
Sini UUM-Penindasan ilmu atau rompakan yang sah di sisi undang-undang

Anonymous said...

kah kah kah... dah abis idea nak fitnah ke bang...

sekarang nak jadi blogger hiburan pulak..

kah kah kah...

tapi tetap selit politik basi

kah kah kah...

kah kah kah...

pegi lanchoww la woit..

Anonymous said...

Bro , kali ini aku kena kondem Rais

Benda macam ni dah banyak kali jadi tapi Rais tarak buat apa pun.kecewa.sangat2.tgk budak baru pas habis sekolah tayang tetek baru2 ni.Apa tindakan?Takdak lgsg!!

_Melayu Jati Kelantan_

Anonymous said...

terlampau byk cite tahyol y menyesatkan fahaman. . smpi ramai percaya kalo mati jd antu. . antu asal dr org mati. . antu kaco org smpi org 2 mati. . antu leh g cekik org smpi entah la apa2 lg. . perkara n ptot dbendung dr skrg. . artis laki bkak bju haram. . artis pmpn bkak bju pejam mata. . artis pmpn x ckp kain pjam mata malahan dh mkin trok smpi dh x tau beza antara melayu beragama Islam yang suci @ bkan. .

Anonymous said...

dear rbf

kalau dah artis artis begitu tidak bermoral sampai sanggop dedahkan aurat nasihat saya lebeh baik lah terlanjang terus dan jadi lah pelacur kelas atasan atau sebaliknya lagi baik dan dapat pulangan yang lumayan dari nak jadi popular sampai sanggop dedah kan tubuh badan gila....manusaia yang nak kejar glamour sampai camtu memang artis tu tidak bermoral dan menjijikan . harap kementerian yang bertanggungjawab jangan lah diam diri je ambil lah drastik action terhadp artis laknat saperti tu...dan lg kalau nak banyak dapat duit jadi lah pelacur kelas satu dan tangkaplah ikan ikan paus tu dan roncoh betul betul dan dapat banyak duit dalam gelap jgn tunjuk body yang nak jadi umpan neraka tu pada orang ramai lebeh lebeh lagi generasi muda yang sedang belajar .

tuhan bagi otak suroh fikir yang baik dan kalau dah nak jadi pelacur jangan nak bertelanjang di khalayak tolong lah masa ni badan tengah cantik solid molid tapi ingat bila dan jadi tak guna jangan cari hospital untuk berubat itu celaka nama nya....susah kan orang..harap kementerian yang terlibat tolong lah celik lah mata seluas luas nya dan ambil lah tindakan jgn biarkan pekara ini berluasa kalau betul negara ini negara islam dan jgn jadi isle pulak

Anonymous said...

perasan cantik sangat la tu...haprak betui...

anti bohmau said...

sapala mak bapak budak ni? kesian betullaa nak menanggung...