Monday, May 9, 2011

Anwar Maki PM Menggunakan Perkataan ANAK BABI



Jika minggu lepas pemimpin Pas, Mahfuz Omar menggunakan bahasa-bahasa kesat di laman twitter dia, minggu ini giliran Anwar Ibrahim pula memaki PM, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pada sabtu (7 Mei) Anwar telah menghadiri satu majlis ceramah bersama masyarakat india di Dewan Hamzah, Klang.

Dalam ceramahnya Anwar telah memaki DS Najib dengan menggunakan bahasa tamil yang berbunyi 'pandikutti'. Perkataan tersebut membawa maksud anak babi.

Portal FMT turut melaporkan itu,
“Najib is a real ‘pandikutti’,” he said, drawing laughter and applause from the crowd. Pandikutti is a Tamil word for piglet.
Pandikutti dan piglet membawa maksud anak babi dalam bahasa malaysia.

Ini bukanlah kali pertama Anwar menggunakan bahasa-bahasa kesat dalam ceramahnya, sebelum ini perkataan 'haram jadah' 'barua' dan sebagainya sering keluar dari mulut Anwar semasa berceramah.

12 comments:

Anonymous said...

anwar DEWATA segala BABI!!! nama dia pun BABI bro anwar bin ibrahim..kah!!kah!!kah!!

Anonymous said...

Bahasa Jiwa Bangsa.
anwar banyak menuntut ilmu dengan Hindraf.Bahasa kasar ucapan anwar adalah keterlaluan.Tidak ada ciri ciri ketua yg baik untuk diketengahkan.Dalam otak anwar penuh dengan 'taik'.
Dalam mulut anwat penuh dengan 'ulat taik'
Dalam jubur ada apa?

Anonymous said...

Saya biasa melihat anak babi. Perangai anak babi serupa dengan ibunya iaitu menyondol tanah tidak kira apa kotoran yang terdapat pada tanah tersebut termasuk tahi untuk mencari makanan terutamanya cacing tanah. Siapa yang gemar menyondol lubang najis untuk memuaskan nafsu kalau bukan Anwar. Oleh itu sebenarnya Anwarlah yang lebih sesuai dipanggil anak babi atau babi.

Anonymous said...

Anwar depan orang keling sembah hantu berhala memanglah mulut cakap macam pantat keling busuk... berani kah dia ulangi depan orang orang melayu/islam... bangsa jenis pengecut dia tu...

Anonymous said...

serupa ngan kurang pun...

nik aziz ......pork nik
mahfuz.........mr bean
khalid mb selangor....khalid gagap.
kalid samat.....pederi melayu.
kj.....si kitol


tak salahkan?

serupa saja....

Anonymous said...

Jangan LAYAN je di ni, lama2 dia jadi gila babi..

Anonymous said...

Orang yang bersalah, banyak buat dosa memang akhirnya akan terserlah perangai asalnya..

So mcm si NUAR ni skrg dia gelabah berok sbb jam OMEGA belum siap lg kot?
So untuk menutup najis yg di buatnya, maka DS Najib jadi sasarannya.. pemimpin jahat mcm Nuar ni Tuhan pasti akan aibkan kt dunia lagi!

Anonymous said...

dsai joint ceramah ngan hindraf kerana nak sangat sokongan orang india utk pru akan datang. pr lihat india kini 45% telah kembali kpd bn ... mereka dah takut ... biar apa pun .. bahasa yg digunakan tidak sempurna kpd manusia yg akan diangkat sebagai pemimpin negara ... fikirkan lah ...

VoidDance said...

Tau guna Twitter ke tak ni?

Kalau ada tanda @ sebelum nama, maknanya bukan tweet asal pemilik twitter tersebut. Malah bukan retweet pun. Itu cuma tweet orang lain yang hinggap dalam wall pemilik akaun twitter tersebut.

Isk.. Jangan menipu, berdosa.

Anonymous said...

anak B.A.B.I yg sebenar adalah Nurul Izzah..heheh

Anonymous said...

Anon May 9, 2011 10:25 AM,

Yang gelar orang Pork Nick, Mr. Bean, Khalid Gagap dsbnya bukannya DS Najib. Budi bahasa PM kita tinggi tak macam budi bahasa "Bekas TPM Terlampau" tu. DS Najib pun tak pernah doakan orang lain pecah perut.

Blogger Pakatan pun apa kurangnya. Persoalannya sapa yang start dulu?

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

dah setengah gila mantan tpm kita ni kena laknat...tak sudah sudah nak jadi pm...