Tuesday, May 17, 2011

Sayuti Omar Betulkan Pembohongannya

Semalam Sayuti Omar kata PM berjumpa Ketua Hakim Negara kelmarin yang diejanya kelamrin. Rujuk tulisan saya sebelum ini di bahagian bawah.

Setelah pembohongannya berjaya dipatahkan, hari ini Sayuti membetulkan ayat kelmarin kepada kelmarin dulu nu, yang diejanya pula kelamarin dulu nu. Lihat sini.
Bahawa menurut tokoh berusia lebih 70 itu, Perdana Menteri, Mohd Najib Razak sebelum berlepas ke luar negara kelamarin dulu nu, telah bertemu dengan Ketua Hakim Negara. Tidak pula disebut di mana pertemuan itu tetapi mungkin di pejabat PM atau di tempat lain. Masa pertemuan itu ialah selama 6 jam.
Kelmarin dulu nu dalam istilah Kelantan bermakna tiga hari sebelum hari ini.

Sekarang mari kita sama-sama guna istilah Kelantan untuk dijadikan rujukan bagi membongkarkan lagi pembohongan MSO.

MSO tulis cerita berkenaan hari isnin dan dia kata kelmarin. Maknanya kelmarin itu adalah hari ahad.

Hari sabtu dipanggil kelmarin dulu.

Hari jumaat dipanggil kelmarin dulu nu.

Dalam pembetulannya Sayuti menggunakan ayat 'kelmarin dulu nu', maknanya hari jumaat.

MSO oh MSO , niat hati anda untuk membetulkan keadaan ya ? Tapi sayang ianya makin merosakkan keadaan.

PM berangkat ke luar negara pada hari jumaat jam 9.30 pagi. Lihat di sini .

Sayuti kata PM jumpa Ketua Hakim Negara selama 6 jam sebelum berangkat ke luar negara. Maknanya, PM mengadakan pertemuan dengan Ketua Hakim Negara pada jam 3.30 pagi. Logik ke ?

Beginilah wahai MSO, sekiranya anda hendak mempertahankan dakwaan anda itu, sila buktikan dimana PM jumpa Ketua Hakim di tengah-tengah malam atau awal-awal pagi begitu.

Terimalah hakikat wahai MSO yang kamu sama sahaja dengan RPK yang selalu kamu kutuk itu. RPK dulu buat dakwaan Datin Seri Rosmah berada di tempat pembunuhan Altantuya, sedangkan pada tarikh dan masa itu beliau berada dalam majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim di Bangunan Tabung Haji.

Tuan MSO, tiada gunanya untuk anda menegakkan benang yang basah. Anda akan dipandang mulia sekiranya anda sudi memohon maaf di atas pembohongan yang telah dilakukan. Tunjukkanlah peribadi yang mulia sebagaimana anda menggambarkan diri anda seorang yang mulia.

21 comments:

Lina said...

buang karen je layan orang tua bengong ni..

beginilah mentaliti puak pakatan.. tak ada apa yang kita boleh percaya. Dari ketuanya sampai ke orang paling bawah... nothing can be trusted, their writings are meant for their pandikuti followers only........

awie958 said...

Abang Faisal ni la kali pertama saya baca perkataan kelamarin dulu nu.hehe agak kelakar bunyinya, jadinya kalau bukan hari jumaat, hari khamis, saudara MSO kena tulis gini la yer kelmarin dulu nu nu :-)

Nim Yorza said...

Ini jenis manusia yang tidak berpendirian apabila duit menjadi Tuhan...Hilang segala kemuliaan berganti dengan kecelaan...

Anonymous said...

kantoi....

Anonymous said...

MSO kepala hotak dia. Mangkuk keparat ni sanggup tulis apapun janji bayar. Bangsat ni anak bini pun dia sanggup jual utk duit. Dasar bajingan.

Anonymous said...

Manusia PAS ni kebal dosa. Hanya UMNO sahaja tidak kebal dosa.

Anonymous said...

dah tua masih tak insaf lagi sayuti omar.. dari muda sampai tua dok bukak cerita fitnah dan cerita blawak dia... rumah kata pergi.. kubur kata mari.. bertaubatlah sebelum terlambat

Anonymous said...

cuba rbf suruh MSO jawab pernah ke dia terima hadiah berbentuk percutian dari Datuk Ibrahim Ali yang sering dikeji beliau kini dan berapa beliau teriam imbuhan dari siasah yang telah dialibabakan oleh beliau ha ha ha jawab jangan tak jawab

Anonymous said...

cuba rbf suruh MSO jawab pernah ke dia terima hadiah berbentuk percutian dari Datuk Ibrahim Ali yang sering dikeji beliau kini dan berapa beliau teriam imbuhan dari siasah yang telah dialibabakan oleh beliau ha ha ha jawab jangan tak jawab

Anonymous said...

Gunakan mata dan telinga ada lah lebeh baik dari menggunakan mulut.
Kerana mata dan telinga , masing2 mempunyai dua (se pasang) sedangkan mulut hanya mempunyai satu saja. Dan dari segi productivity pun itu ada lah lebeh baik.

Renungan buat Sayuti Omar.

pakteh adam said...

Kenapalah sekarang ni alam Melayu di penuhi dengan tua kutuk yang langsung tidak membawa contoh yang baik kepada generasi muda?

MSO.... dah lah tu. Kamu dan Nik Ajis tu tolong selalu dongak ke langit. Tengok dan fikir betapa MAHA HIDUP nya DIA.

Anonymous said...

Bro, I told you kan semalam.kakah bewok ni mmg kuat belawok.patut demo wak print screen entry dio sebelum ni.ha ha.nk buat hikayat macam RPK.menulis seolah dia hadir dalam majlis tersebut padahal hanya dengar cakap orang lain.dulu bukan main bersahabat dgn ibrahim ali,loning kutuk xingat.sesedapa bapak dia je main2kan nama ibu datuk pa.kawe xbaco blog bajingan ni.elok baca blog tubelawak dari blog mso.ha hadia ni dgn husam pun dia ade dendam peribadi sbb kes kambing janapari.ha ha.penulis lalang

Anonymous said...

MSO..Dah tua tapi masih bodoh..
Elok berhenti menulis dan dapat kurangkan dosa.Cari kerja lain la..

Anonymous said...

maklumla dah berumur mata pulak rabun tak nampak huruf...tu la ejaan jadi tunggang terbalik...itulah kesannya akibat terlalu sangat mengadap depan komputer sampai biol dibuatnya..

Anonymous said...

sayuti + pandikutty =
sayutipandikuttik.

Anonymous said...

Kelmarin dulu nu nuar kongkek china doll, kelmarin dulu nu nu nu nuar tibai jubor Saiful, kelmarin dulu nu nu nu nu nuar tibai jubor Rahimi, kelmarin dulu nu nu nu nu nu nu nuar tibai jubor Rashid, kelmarin dulu nu nu nu nu nu nu nu nuar tibai jubor Azizan, kelmarin dulu nu nu nu nu nu nunu nu nu nuar tibai Shamsidar kelmarin dulu dlu dlu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nuar tibai MSO ????

Siapa kata mulut tak ada pasangan?? tanya itu Nuar , pasti dia jawab ada tiga , di bawah mulut ada sepasang mulut, satu depan satu belakang !!!

tarak caya??? tanya itu anu arrrrr

Faith Ajar said...

Sy komen pun tak disiarkan...apa punya dol mso nih::

anti bohmau said...

bagi puak2 pkr/pas/dap apa saja pembohongan mrk adalah kebenaran demi menegakkan belalai ketua umum mrk!

mso ni terpaksa bersungguh2 membela ketuanya krn sudah tergadai body...

anti bohmau said...

awie,

kelamarin dulu balik sana nu!!!!

hahahahaaaaa!!!!

a.misni said...

MSO harus bertaubat

Anonymous said...

Mamat ni belawok kohong (besar punya pembohongan..takrifan ore kelate)..

Pak Nik Chica Kbg Kerian