Friday, May 6, 2011

Kos P/Raya Pilih Ketua Kampung Di Selangor Lebih Mahal Dari Kos PRN Sarawak

Si cina komunis yang celaka inilah yang menyebabkan Teoh Beng Hock bunuh diri kerana terlalu banyak sangat mengarahkan TBH menipu dalam mengendalikan projek-projek untuk memberikan keuntungan kepada DAP dan dia sendiri.

Dia suruh TBH menipu sebutharga, tipu invoice dan sebagainya. Tapi semuanya telah kantoi selepas TBH bunuh diri dan peluang untuk dia dan DAP buat duit dengan cara menipu terhalang seketika.

Kini dia muncul kembali untuk menipu dengan satu rancangan baru, pilihanraya untuk memilih ketua kampung.

Malaysiakini semalam melaporkan kenyataannya yang mengatakan kos untuk pillihanraya memilih ketua kampung bagi satu kampung di Selangor adalah RM 100-200 ribu.
Katanya, terdapat 78 kampung baru dan "lebih 360" kampung Melayu di Selangor.

Pilihan raya itu dianggarkan bakal menelan belanja antara RM100,000 hingg RM200,000 untuk setiap kampung, kata ADUN Seri Kembangan itu.

Malaysiakini
Apa ke jadahnya ni ?

Nak pilih ketua kampung pun perlu belanja sebanyak itu ?

Tak logik langsung kosnya sebanyak itu. Tak lain tak bukan semuanya itu hendak menipu. Dia akan guna modus operandi yang sama sebagaimana dia suruh TBH lakukan sebelum ini.

Kampung melayu ada 360 dan kampung baru ada 78 = 438 kampung.

Katanya kos untuk satu kampung RM 100-200 ribu.

Kita kira secara purata RM 150 ribu untuk satu kampung. Kalau 438 kampung berapa jumlahnya ? RM 65.7 juta !

Kalah SPR !

SPR mengendalikan p/raya untuk sebuah negeri iaitu Sarawak pun tak habis RM 50 juta. Itu sebuah negeri yang besar dan SPR terpaksa sewa pesawat serta helikopter. Sini

Tapi di Selangor, kos untuk pilihanraya pilih ketua kampung boleh cecah RM 65 juta. Gila !

SPRM perlu ajar cina komunis lahanat itu cukup-cukup. Dulu berpunca daripada dia menipulah sampai TBH bunuh diri dan huru-hara satu negara.

Sekarang nak menipu lagi.

11 comments:

Anonymous said...

Biar betul RBF. Mahalnya harga utk demokrasi kampung.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

gila punya pembohong cina ini....pasal apa nak buat pemilihan jawatankuasa kampung sampai cecah ratusan ribu?

aku baca 3 kampung dimulakan sebagai perintis...ketiga-tiga kampung tersebut adalah kampung baru cina....maka jumlah untuk projek ini sahaja menelan 6ook....

canteknya strategi penyusunan nak songlap wang rakyat selangor dimasukkan tabung DAP....dah la buat papan iklan bodoh sampai 600k...cibailah cina ini

Anonymous said...

tgk komen kat mkini

Anonymous said...

Haram Jadah betul......

Anonymous said...

Memang CELAKA CINA BABI ini, PAS apa diam aja, jadi pak TONGGOK aja ke babi DAP ini buat sesuka hati!!!!

Cencaluk said...

DAP dah terdesak maklumlah projek JUDI BOLA masa PIALA DUNIA yang lepas banyak kantoi so masa ni le nak kena cari dana nak pilihanraya yang harapkan si EAN rahsia dah bocor. Tukang ubah invoice dan baucer dah bunuh diri so cara baru rembat duit dari setiap acara dan projek kerajaan nergeri selangor dapat RM0.20 hingga RM2 pun OK le tu.

Bak kata pepatah sikit-sikit lama-lama jadi bukit.....

Anonymous said...

Mereka nak pilih ketua kampung yang menyokong pakatan rakyat sebelum PRU 13. Selama puluhan tahun Selangor dibawah BN tidak kecuh pun pilih ketua kampung. Kenapa MB PKR tidak umumkan sendiri perkara ini?. Boleh percaya ke taktik yang digunakan oleh YB DAP?.

Anonymous said...

saudara RBF,sememangnya ini lah cara para pemimpin DAP 'menipu' rakyat.Ambil sedikit sedikit dahulu untuk memperkasa kan parti.Gunakan alasan untuk pembangunan dan sebagainya.Kalau di'songlap' kira kira 10% sahaja dari kos pemilihan ketua kampung di Selangor tu misalnya pun dah memcecah berjuta juta ringgit.
Lihat sahaja pendedahan di dalam kes TBH,sememangnya DAP mengaku mengambil 10% dari sebutharga untuk projek di negeri Selangor ni..fikir fikirkan lah....

Anonymous said...

pas dpt gak duit sbb tu depa sayang sgt kt dap....kalu dgn umno ...pas x dpt duit pasai tu pas nak join umno..

Anonymous said...

kau nak bising pasal berapa dap balun... tapi kau tak kisah party penyangak amngok dan bee end pulun duit rakyat berbilion bilion... ah...mungkin dia orang ni melayu jadi kau yang melayu bodoh ni pun kata tak pe... dan pasal dap tu org cina kau bising riuh nak tunjuk bodoh dan bebal engkau...

sangap...

Anonymous said...

hahahahahahahahahahahahahhahahaha

dasar gila babi betul

-pengembala