Saturday, May 11, 2013

1Malaysia Kena Tipu Dengan Anwar

Jangan lupa pembohongan Anwar mengenai konspirasi 16 Sept 2008 selepas keputusan PRU-12 pada bulan Mac 2008. Tetapi rakyat hanya menyedari pembohongan tersebut pada 16 Sept 2008, iaitu 6 bulan selepas PRU-12!

Tetapi kali ini pembohongan Anwar disedari rakyat hampir serta merta selepas PRU-13!

Apa buktinya?

Sebelum PRU-13, Anwar telah berjanji akan berhenti daripada berpolitik jika tewas dalam PRU-13. Malah Anwar siap menyatakan akan menjadi pensyarah jika kalah dalam PRU-13.

Dan ternyata rakyat telah menolak Anwar sebagai calon PM pembangkang dalam PRU-13
 
Baca seterusnya di sini

43 comments:

Anonymous said...

Nanti dia kata dia akan berhenti dari politik kalau kalah dari dipilih MP P.Pauh je. Boleh agak dah kelentong dan belit ular sekor ni.

Jokiden NS said...

Sikit hari lagi Amerika pula akan tuduh Nuar penipu... tengoklah, tanda-tanda sudah ada..

Anonymous said...

1. Melayu kena tipu belasan tahun dengan AI (masa dalam UMNO).
2. India kena tipu 4-5 tahun selepas (PRU12) - kg buah pala, kuil etc
3. Cina tengah kena tipu sekarang ni...taktahu berapa lama.

kesimpulannya....AI tipu 1Malaysia

Anak Lenggong said...

Al jaburi ni mana tau malu..janji nya bukan harus ditepati pun sebab dia cuma berjanji dan tak pernah nak menepatinya..cuma bangkai2 hidup melayu daripada PAS dan PKR je yang masih tak reti bahasa..ada bukti nyata video dan halim kata liwat memang berlaku pun dia kata tak buat..ini setakat cakap main air liur je..

aps said...

produk terbaru NAJIB

KETUA PEMBANGKANG PALING BERKESAN DLM PARLEMEN..

SELEPAS NAJIB MENANG PRU13

Anonymous said...

Bukan 1malaysia, 1dunia dah kena tipu dgn mangkuk hayun ni, termasuk la CIA, george soros, Israel, Singapore dan sewaktu dgnnya

Anonymous said...

kahkahkah yg paling best sultan sulu pun kena tipu. SULTAN PUN KENA TIPU!!!!! kahkahkah kah

Anonymous said...


Anwar perosak bangsa. Kaum melayu tunggu apa lagi... Ingat apa jadi pada kerajaan melayu melaka pada 1511 ?
Kerajaan melaka kuat. Oleh kerana ada manusia pengkhinat macam anwar...melaka tewas..JADIKAN ini pengajaran kita sekarang....
HAPUSKAN ORANG INI.... Allah-hu-akhbar.

UBAH ni adalah dari perkataan :
U -- You
B -- Biseksual
A -- Atau
H -- Homoseksual

Ia adalah ciptaan Anwar Liwat ... harap maklum..

Sebarkan ini. t/k

Anonymous said...

1 malaysia kena tipu ngan bn...barang keperluan dah naik harga..sbb kebodohan org melayu tegar yg undi umngok...kah kah kah....

Anonymous said...

Maaf RBF, saya rasa entry blog Rafizi Ramli yang terbaru patut di belasah kaw-kaw.

http://rafiziramli.com/2013/05/an-open-letter-to-malaysians/

Dalam entry tersebut, bukan main dia cerita kisah hidup dia macam hebat sangat mencapai kejayaan. Anda semua percayakah si Rafizi ni mencapai kejayaan tanpa NEP? Tapi bukan main kutuk sistem yang meletakkan beliau ditahap sekarang.

Saya harap para blogger belasah mamat tak sedar diri ni kaw-kaw.

Anonymous said...

ni hah janji2 anuar....korang tengok lepas tu gelaklah puas2..hahahaha http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=81YiSzhWx0o&noredirect=1#!

Anonymous said...

Kah3..ko sbnrnya kena tipu dgn bangsa mata sepet yg majoriti peniaga barangan yg sokong pakatan haram jadah terutama dap..tak nampak lagikah ni permainan mereka??? Ko yg bodoh piang mengalahkan lembu..memang lembu pun...

mykad said...

Marilah berbelanja di mydin......duit yg kita keluar akan pergi ke zakat berbanding dgn berbelanja di kedai sepet.....kerajaan banyakkan kr1m

Anonymous said...

Anwar Ibrahim belum puas hati, angan-angan nak jadi PM, tapi DAP lantik jadi Ketua Pembangang sahaja...

Anonymous said...

ahoi anon 12.58.. lu saja buta mata ka? kalau ada kenaikan harga mesti dah ada pengumuman la. kalau ada yg naik suka suki tu puak2 tokey2 DAP la tu... suku sakat lu juga dalam askar kacang merah.

Anonymous said...

JUBUR = JANTAN UDAH BETINA UDAH ROMEN

tokgaru said...

Siapa rakyat malaysia yang tak kenal Anwar ? Siapa rakyat malaysia yang tak tahu kisah moral Anwar ? Saya berani berkata 80% rakyat malaysia kenal Anwar, 80% rakyat malaysia tahu kisah moral Anwar. Yang 10% lagi tu adalah rakyat malaysia yang masih dalam buaian dan lagi 10% yang masih dalam alam kanak2 (todler).

Kisah moralnya ? Sama ada nak percaya atau tidak. Kalau seseorang itu berada dipihak yang tak suka Anwar, dia akan percaya. Tetapi jika seseorang itu berada dipihak yang memerlukan bantuan Anwar untuk mencapai cita2 politiknya, maka dia dalam keadaan terpaksa akan membuat kenyataan umum bahawa isu moral Anwar adalah Fitnah.

Para ulamak dalam Pas telah memaksa diri mereka untuk membuat kenyataan bahawa moral Anwar bersih. Dan saya 100% yakin, andai isu moral Anwar ini dibangkitkan dalam keadaan Anwar masih dengan Umno, ulamak2 Pas yang sama ini lah juga yang akan menjaja keburukan Anwar serata pelusuk kampong dan bandar, bukan kerana hendak mengaibkan Anwar tetapi adalah kerana hendak mengaibkan Umno.

Begitu juga dengan isu video sex Mustafa Ali. Mustafa Ali wajar melakukan 1000 kali sujud syukur kepada Allah swt kerana Allah swt telah menyelamatkannya hanya kerana dia masih dengan Pas. Cuba bayangkan jika pada waktu video itu tersebar Mustafa Ali bukan bersama Pas lagi, dan pada masa itu Mustafa Ali adalah Setiausaha Agong Umno, entah2 Allah swt pun tak mampu untuk menutup mulut2 ulamak Pas untuk menjaja kisah video sex Mustafa Ali kepada rakyat di kampong2.

Saya bangkitkan hal ini sebagai nak tunjukkan kepada rakyat malaysia terutamanya orang melayu, betapa berpengaruhnya ulamak dalam pemikiran politik bangsa melayu. SESUATU YANG NAMPAK "HITAM" JIKA DIKATAKAN "PUTIH" OLEH ULAMAK, DIANYA AKAN DITERIMA SEBAGAI PUTIH OLEH SELURUH ORANG MELAYU WALAU PUN MATA MEREKA SENDIRI NAMPAK BENDA ITU HITAM. Begitu juga jika sebaliknya. Dan kerana pemikiran dan penerimaan orang melayu yang semacam inilah maka ulamak2 seperti Nik Aziz, Hadi Awang dan ramai lagi hidup segar bugar dalam pesada politik negara ini.

Adakah pernah orang cina dan india, meminta fatwa daripada Tok2 Sami mereka dalam hal2 yang menyentoh isu moral pemimpin politik mereka ? Tak siapa pernah mendengar ...

Keputusan PRU13 membuktikan bahawa orang melayu dipihak pembangkang is being misguided by their ulamak bila Pas dapat 21 kerusi, sedangkan DAP dapat 38 kersui.

Siapa yang lebih cerdik dalam menggunakan aqal ? Adakah melayu Pas ? Adakah cina DAP ?

Saya ingin tegaskan Anwar Tak Tipu Rakyat, tetapi rakyat khasnya orang melayu yang meredhokan diri mereka di tipu. Jangan salahkan Anwar, tapi salahkan figura2 yang berpengaruh dalam kehidupan orang melayu .. Siapa mereka ?

Anonymous said...

Orang gila je yg taksub dgn aljuburi ni...x sedar diri..putar belit dunia..anak isteri habis diputar...

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C).....kak Rosmah kena pakai tudung, PR x ada isu lagi pasal kak Rosmah slps ni..

Anonymous said...

Allah mampu melakukan apa saje. Tok guru. Dlm nak berhujah jgn tak berfikir.

Allah maha Esa. Kalau dia nak tutup mulut malah lebih dari tu pun boleh.

tokgaru said...

Rata2 ahli politik Umno kata, " Pengundi Cina Kena Tipu Dengan DAP ". Adakah itu membawa maksud " Cina Tipu Cina ".

Saya rasa kenyataan semacam ini hanya untuk nak sedapkan hati sendiri saja. Nak gambarkan parti DAP ini kaki tipu. Tak macam tu kut ? DAP tak akan sama sekali tergamak nak tipu cina bangsa dia sendiri.

Saya sikit pun tak rasa pengundi cina kena tipu baik dengan DAP atau PKR atau Pas. Mereka buat pilihan bukan kerana terpengaruh dengan janji Pas nak laksanakan hukum islam yang akan berlaku adil kepada semua kaum dan agama. Mereka buat pilihan bukan kerana tepengaruh dengan janji Anwar nak Hapus PTPTN, Hapus Tol, Minyak Turun, Kereta Murah dan bermacam2 lagi tawaran menarik dari Anwar.

Mereka buat pilihan kerana janji yang dibuat oleh DAP kepada mereka. DAP tak buat janji bodoh macam yang Pas dan PKR buat, janji yang tak masuk aqal pada orang cina tapi masuk aqal pada orang melayu. Dan DAP tak pernah menyebut janji kepada pengundi cina itu dalam bahasa yang Hadi Awang faham atau dalam bahasa yang Anwar faham.

Saya sangat yakin, janji DAP kepada pengundi cina adalah, " Jika Lu Undi BN (Umno, MCA, Gerakan, MIC, PPP dan SUPP), Sampai Mati Pun Kita Tidak Akan Dapat Menguasai Politik Malaysia ".

Dan kerana janji DAP itu, maka sudah terang lagi bersuluh, semua kawasan bandar sudah dalam tangan DAP. Saya pernah sebut satu masa dulu, " selagi ada bulan dan matahari maka selama itu lah DAP akan menang di Penang ". Hari ini ianya benar. Alhamdulilah, melayu2 kampong dan luar bandar telah bertindak menggagalkan cita2 DAP dengan menolak Pas yang sudah terang lagi bersuluh dipergunakan oleh DAP untuk mengecilkan majoriti kerusi Umno dalam parlimen.

Memang kalau melayu luar bandar dan melayu kampong tak tolak Pas pada PRU13 hari itu, Malaysia sudah pasti akan dapat PM Anwar Ibrahim, TPM1 Lim Kit Siang dan TPM2 Hadi Awang. Dan saya tak takut nak kata, " Umno tak akan bangkit2 lagi dah selepas itu ".

Kenali lah siapa DAP ? Akui lah bahawa DAP itu lebih dalam segala2nya dibandingkan dengan Pas dan PKR. Jika anda insaf tentang kelebihan yang ada pada DAP, anda akan terpaksa bersetuju dengan kenyataan saya, " jika Umno tersungkur pada PRU13 itu hari, Umno tak akan bangkit2 lagi dah selepas itu, dan Pas tak kemana dalam kerajaan Pakatan Rakyat "

Ini buktinya : DAP 38, PKR 30 dan Pas 21.

Pertanyaan : Siapa yang paling ramai dalam barisan kabinet ? Siapa yang akan mengetuai portfolio2 penting ?

Kalau ada orang Pas yang ingin mematahkan hujah saya ini, saya alu2kan ...

tokgaru said...

Fahamkah orang2 Pas kenapa Lim Guan Eng mengamuk sakan menyalah Pas Kedah kerana gagal mempertahankan Kedah daripada dirampas oleh BN.

Saya juga walau pun tak menyokong PR, tetapi berasa seolah2 Pas Kedah telah mengkhianati DAP dan PKR. Mungkin atas sifat Azizan yang sederhana dan tidak menyimpan dendam terhadap barisan kepimpinan Umno Kedah. Buktinya, lihat lah, bila Azizan terlantar sakit di HPP, siapa yang paling awal datang menziarah beliau, boleh dikatakan semua pemimpin Umno Kedah sampai lebih awal daripada pemimpin Pas sendiri.

Lim Kit Siang dah datang kah ? Lim Guan Eng ada datang ka ? Karpal Singh macam mana ? Anwar Ibrahim tak tahu ka Azizan dah hilang 2 belah kaki ?

Anonymous said...

bnyknye melayu yg bodoh sokong umngok..kepala hotak masih dibelenggu zaman penjajah...bodoh piangnya melayu kah kah kah...

tokgaru said...

Isu MB Selangor.

Patutnya Khalid bagi lah peluang kepada Azmin pulak. Tengok macam mana dia nak urus tadbir negeri Selangor. Dengan Khalid kita dah tahu dah, hasilnya jenoh kerajaan Selangor nak naik turun makamah jawab saman daripada rakyat.

Kesian ngan Azmin, kena tipu hidup2 ngan Anwar. Sampai pencen la ko tak akan dapat nak jadi MB bro.

tokgaru said...

bnyknye melayu yg bodoh sokong umngok..kepala hotak masih dibelenggu zaman penjajah...bodoh piangnya melayu kah kah kah...

Anon May 12, 2013 at 12:09 PM

Ko ni bukan orang melayu, ko tak layak nak kata melayu bodoh piang. Rasis ....

Anonymous said...

Nuar mmg kata nak berhenti, tapi dia kata oleh sebab terlalu bnyk penipuan dlm PRU kali ni, jadi dia nak jadi hero membanteras gejala ni semua. Poyo! Jap nak keluarkan kahak hijau!

Anonymous said...

Kita semua kena tipu....orang UMNO kena tipu dgn Najib & the gang....orang PR kena tipu dgn Anwar & gerombolan.....hahahaha...padan muka kita semua rakyat marhaen.....YB semua dapat gaji...dapat elaun tiap-tiap bulan....errr....kita dapat apa??? RM500 setahun....hahahaha...bijak-bijak...dulu, kini dan selamanya....

tokgaru said...

PRU 13 dah selesai. Siapa menang siapa kalah dah pun kita ketahui. Yang menang senyap. Manakala yang kalah tak habis2 menyalahkan orang lain. Yang kalah arak rakyat berhimpun sana sini.

Pernah kah anda bertanya pada diri anda, adakah jika puak yang kalah ini akan menghimpunkan rakyat buat protest PRU13 andai kata mereka menang dan berjaya membentuk kerajaan ? Jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai ... sila lah tanyakan soalan ini kepada diri anda.

Siapa sebenarnya yang tak dapat terima kekalahan. Adakah rakyat atau pemimpin ? Rakyat, siapa juga yang menang, kalau dianya seorang penjual nasi lemak, maka hari2 seterusnya dia tetap menjual nasi lemak. Sedangkan pemimpin, kalau dianya sebelum ini penjual yong tau fu, jika dia menang sudah tentu lah dia tak perlu menjual yong tau fu lagi, jika sebelum ini dia angkut barang jualan dengan sebuah van buruk, maka selepas menang jadi wakil rakyat tentu lah dia mengharapkan memandu mercedes, jika sebelum ini dia tinggal di rumah PPRT, maka selepas menang jadi YB tentulah dia tak selesa lagi tinggal dirumah PPRT, rumah banglo 2 tingkat jadi idaman.

Terus terang saya kata, yang bodoh, yang lembu, yang kaldai adalah rakyat yang membuang masa menyertai himpunan protest PRU13 yang dianjur oleh Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang setiap hari diserata tempat. Rakyat yang bodoh, yang lembu dan yang kaldai ini sanggup tinggalkan berniaga, tinggalkan pekerjaan kerana nak tegakkan demokrasi tulin.... kononnya.

Sedangkan Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang turun ke perhimpunan protest PRU13 dengan harapan dapat menumbangkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya, untuk membuka laluan bagi membolehkan Anwar Ibrahim menjadi PM, Lim Kit Siang menjadi TPM1 dan Hadi Awang TPM2.

Wahai rakyat malaysia, jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai, tolong lah renungkan apa yang saya tulis ini.

Pertanyaan saya. Jika Anwar mahu membuat road show protest PRU13 ini dari negeri ke negeri, ada kah anda sanggup ikut beliau menjelajah ke setiap negeri sebagai tanda sokongan anda terhadap pejuangan demokrasi tulin ?

Saranan saya. Ikut lah jangan tak ikut. Tinggalkan anak isteri anda. Tinggalkan perniagaan anda. Tinggalkan pekerjaan anda. Atas nama menegakkan demokrasi yang sejati. Sila kan sebab tak siapa boleh melarang anda.

Anonymous said...

Anwar sebenarnya sangat2 takut untuk menghadapi Saiful pada Julai nanti...sebab itu dia guna alasan PRU13 utk huruharakan keadaan..

malayoo mudah lupa said...

Ada komen kat atas tadi ada mamat tu kata yg sokong UMNO tu suma bodoh macai dan mcm2 lagi....kesian datuk nenek moyang kau ekk mereka pun mungkin termasuk dlm kategori yg kau kata kan tadi dan kau di lahir kan dari lobang macai bodoh bila dan besar kau bodoh kan balek...malang sungguh ada anak atau cucu yg mcm ni

Anonymous said...

i want mydin at sereman, i want mydin kat kuala pilah, no more giant or econsave..harga barang mydin kat melaka sangat murah kalau dibandingkan ngan giant dan econsave. mat hasan, please buka satu mydin kat senawang.

Anonymous said...

Dah rezeki dia berjuta-juta....rezeki kita RM500 setahun, nak buat macamana...dah takdir kita macam tu

Anonymous said...

Org mcm nih dh x tau ape nk tulis. Knowledge pon x ade..tu sbb carut sakan

hangkedee said...

Oi babi cina pegang Ekonomi.mereka guna medium naik harga barang untuk jatuhkan kerajaan lah bodoh Barua Dapig.

Anonymous said...

Penyokong pr banggang ..percaya pa jugak ai cakap ..langsung tak boleh nilai betul ke tak apa ai cakap... guna otak la..masa mengundi tamat lepas tu kira undi masa di saluran ada wakil calon di situ...pengundi msauk tempat mengundi boleh nampak wakil calon nama no siri petugas cakap dengan kuat..senarai pengundi di satu-kawasan di pamerkan .jumlah pengundi tempat tersebut sama dengan senarai yg di pamerkan spr sebelum itu.. kenapa bodoh sangat penyokong pr ni ...mata je celik tapi hati buta

Anonymous said...

sorry off topic sat... depa dok kecoh ada org buang kertas undi kat t'ganu... minta pencerahan sat...

Anonymous said...

melayu memang bodoh, bila ramai rakyak filiphina yang beragama islam tinggal disabah dalam masa yang lama dan diberi kerakyatan malaysia, ada melayu buat kecoh kononnya mereka disyaratkan undi bn. Tapi bila ramai rakyat republik china yang bukan islam mendapat kerakyatan malaysia, macai melayu ni tak cakap apa pun diam je..

Anonymous said...

Anwar semua penipu. Anwar agen semua. Agen 007. Yang baik bn and najib.???? Pi jalan la macai bn. Bn zalim

Anonymous said...

Anon 11:25 PM

BN Zalim tang mana dkt hang? cuba habaq mai sat.

Anonymous said...

Salam semua, Aku ne perempuan n ofcoz aku cetek ilmu politik, ekonomi dan sebagainya. Tp tu berubah bila dkt pru, aku suka politik sbb Ex aku keja hentam bn. Undi bn barang naik. Untungla dapat bapak gaji besar apa la. Tak puas dgn tu. Aku di panggil macai. Aku sokong bn pun aku bkn leh kerja kerajaan. Bila aku nak defend diri dikata aku lawan. Bila bn menang lagi teruk aku kena tempias, dikata org bn bodoh. Percaya tv3suku. Surat khabar tipu. Anwar diangkat org yg OK dr najib dan mahathir. Sebab soal peribadi anwar jgn disentuh katanya.Bila aku nak bukti ada blackout cakap google la. Setakat ni aku dgr dr org. Tp aku tak pernah jumpa video atau gambar blackout. Bagi aku anwar mmg pandai tarik org muda untuk provoke mcmni n pandai dia satukan melayu cina india untuk tentang kerajaan sedia ada. Soal peribadi aku kesimpulan nya dia kata pi cari sesama macai. Tak da gaduh. Sabar je la kalo dah otak ekstrem pr... redha ja..

Anonymous said...


ABÇ + BBC = BCL

BANYAKKAN KR1M & MYDIN

mohd nasir said...

Nanti anwar cakap saya di bayar umno untuk menerus kan kerjaya politik..

Anonymous said...

ceo celako celako celako