Sunday, May 5, 2013

Orang Cina Tak Sabar-Sabar Nak Tumbangkan BN

Saya difahamkan oleh rakan-rakan yang membuat liputan di beberapa tempat sekitar Lembah Klang, mengatakan rata-rata pusat mengundi sejak awal pagi lagi di dominasi oleh pengundi-pengundi cina.

Dulu orang-orang cina jarang ambil tahu sangat pasal politik ni.....nak mengundi pun mereka malas. Sekarang mereka berduyun-duyun daftar mengundi dan dengan penuh semangat pagi-pagi lagi dah berada di pusat mengundi.

Tak sabar-sabar mereka nak tumbangkan BN nampaknya....

Saya selalu cakap dengan rakan-rakan saya, pilihan raya kali ini adalah peperangan antara cina dengan melayu. Cina nak tumbangkan BN dan melayu masih bersama BN. 

Sebab itu lagi daripada awal kita dah jangka kita tidak akan menang di kerusi-kerusi yang pengundi cina majoriti, terutamanya kerusi-kerusi bandar. 

Mereka undi atau mereka tak undi kita jangan bimbang, kita tetap akan tubuh kerajaan. Dalam keadaan paling buruk sekali pun kita tetap dapat tubuh kerajaan dengan majoriti mudah. Dapat 112 kerusi cukup untuk tubuh kerajaan.

Lepas pilihan raya kalau Najib masih lagi nak bagi itu bagi ini kepada mereka, aku pula yang akan jadi tukang balun Najib. 

30 comments:

Anonymous said...

yes saudara kita gunakan saluran ini utk repair BN.. klu diaorg nak g undi keluarga aku 100% kt BN tolong ubah.

Anonymous said...

Ini la dilemma pemimpin BN. BN parti yang banyak tolak ansur demi kemakmuran negara. Kadang2 dan kerap, tolak ansur itu di balas dengan racun.

Adalah pasti majoriti org2 Cina akan menolak BN di bandar2. Walhal, terjadinya bandar2 dan keuntungan yang di nikmati adalah hasil dr kerja kerajaan BN dan polisi2nya. Ada juga org Melayu dan Islam yang tidak mengenal sejarah atau budi dan akan mengundi atas dasar emosi. Sekiranya akal digunakan akan tentu pakatan akan dikuburkan. Mana kan boleh 3 parti yang berlainan prinsip akan dapat bekerjasama. Sedangkan di hari penamaan calun pun di dapati mereka bersanggah sesama sendiri , inikan pula waktu menjadi pemimpin negara? Sekiranya anda beragama Islam, manakan anda boleh mengundi calun dr parti yang membelakangkan agama dan aqidah demi satu undi?

Setengah orang berpendapat kita perlu memberi peluang kepada parti selain dr BN. Secara amnya, yea, kenapa tidak. Tetapi biarlah yang menggantinya suatu parti yang lebih baik, yg kita tahu akan bekerjasama dan yg akan memelihara Perlembagaan Negara. 5 tahun adalah masa yg lama. Dan menoleh kepada pihak pembangkang, ternyata mereka bukan alternatif yang terbaik.

Undi BN

-antiemosi-

Anonymous said...

Tutup sekolah cina

Anonymous said...

BN sudah berubah. tapi pas pkr dap pemimpinny masih yang lama lagi..apa ha. kita ubah pas par dap pru13. undi BN. supaya otai-otai dalam pas pak dap pencen.

Anonymous said...

Ya...masa utk najib pujuk cina da cukup.... 5 tahun dipujuk dan diberikan segala y termampu... tapi andai sekiranya cina enggan bersama BN, selamanya mereka akan begitu di masa akan datang... Jadi tiada guna terus memanjakan mereka wpon semua y ada pada kita habis diberikan kepada cina sekalipon.... aku sokong utk menentang pihak y terus memanjakan cina.

Anonymous said...

Sapa menang pun cina tetap untung. Melayu je tak sedar lg..bagi gula2 sikit dah bersorak. Kampung tergadai tak sedar.

Anonymous said...

org cina sebnarnya tak ada masalah...mereka kaum yg kaya ..mungkin ada sebilangan yg miskin...

Dulu mereka bersama BN dalam MCA..

Tapi bila Anwar dan DAP memasukkan racun, fitnah, kebencian dan menggangu hak org melayu kepada generasi muda cina, maka inilah yg berlaku...

yg muda ini akan mempengaruhi org tua mereka...

Sebenarnya, mereka mendapat informasi yg salah dan minda mereka telah dirosakkan oleh DAP dan Anwar termasuk agen yahudi..

Tapi, tak apa... hati hati manusia didalam control Allah yg maha besar...Dia boleh membolak balikkan hati manusia..

Insya allah mereka akan insaf..

BN akan menang besar kali ni ..insya allah

Anonymous said...

Byk isu yg dorg xdapat jawab n enggan jawab..sgt berisiko utk bg peluang memerintah negara...undi mereka yg meyakinkan

Anonymous said...

Ini bukan pertarungan Cina & melayu , tapi pertarungan rakyat & UMNO yang tak bermaruah. Ini kalilah

Anonymous said...

Setuju. Leaps in balun Najib kalau dok bagi muka kat depa sgt....dah emulate dengar kaum ni...

Anonymous said...

lantaran drpd itu..masih ada berbaki bbrapa jam serulah kaum keluarga, sahabat handai dan yg sama waktu dgnnya..undilah BN
dah cukup utk mereka kaum cina walaupun bukan semua mcm tu..

Anonymous said...

Anon 12.12

PAS tu bermaruah sgt ke ikut telunjuk DAP? Undi PAS = Undi DAP = Undi KOMUNIS.

Anonymous said...

PRU kali ini akan menunjukkan sikap orang Cina setempat samada mereka bersedia bertolak ansur dengan orang Melayu atau mereka ingin membolot semua untuk kaum Cina sahaja.

Orang Melayu sudah lama bertolak ansur dan aku tak nak kaum lain pijak kepala lak.

Anonymous said...

Sebenarnya ramai Melayu yg berkhayal dan hanya pandai cakap UBAH itu UBAH ini...SAMA RATA sana..SAMA RATA sini.

Tak sabar menunggu Hg kereta TURUN mendadak kerana dari tadi lagi mereka yg berada di Pondok Pakatan Rakyat tak putus putus berkongsi majalah kereta dan mula memasang angan angan membeli BMW X6 & Range Rover Sport...

Saya hanya tersenyum ketika diberikan air mineral dan berdoa agar mereka Berjaya miliki kereta yg mereka idamkan esok hari.

*tak sabar nak jumpa diorang disurau subuh nanti.

Anonymous said...

Betul Bro, kalau Najib tak mahu perbetulkan perkara ni, kita pula balun BN! Aku undi BN hari ni kerana sayang dan cintakan agama dan Bangsa aku jer... Kalau nak harapkan calon yg diletakkan ni, mmg penggal lepas pun fail! Harapkan nama jer menantu Tun Ghafar! Tak ada wawasan langsung! Nasib baik aku pandangkan Najib yg banyak berusaha!

Anonymous said...

Yg tokey jual kete cina.ingat cina nak untung skit ke...lawak saper yg percaya.
Lepas ni jgn bg muka kat depa.kalo x bersama bn

Anonymous said...

Irb lepas pilihanraya kena keje lebih sikit korek cukai tertunggak dari cina cina ni. Usik periok nasi diaorag ni baru dia tau. Tu supermax boss tu ingat dia kaya dap bagi

Anonymous said...

Ni semua start dgn Badawi/KJ kasi muka. Pastu Najib gabra kena follow jugak, lebih-lebih lagi pasal bagasi dia Kak Rosmah tu berat sangat (kalau kira beg naik commercial flight sure kena surcharge riban-riban).

Apa-apa pun didoakan agar BN menang degan cemerlang hari ini.

Oh ye ... bila BN menang, Kak Rosmah please support your husband instead of sabotaging him. Kasi jaga awak punya perangai tu ye.

Anonymous said...

jadi pkr bermaruah kah? maksiat sini sana..!

jadi pas bermaruah kah? jual agama, munafik dan pelindung penzina!

jadi dap bermaruah kah? mengira pun tak pandai..gag order sini sana..racist tahap syaitan..

bodoh punya pencacai2 pr!!!

YB Raz said...

perangi cina habis habisan

Anonymous said...

Org melayu dan bumiputera rasional spt saya takkan biarkan..

Anonymous said...

Alhamdullila..hujan rahmat kat sini..hara semua tempat huja..supaya tadak buat rusuhan....seblum hujan tadi budak motor bn dok harrash geng pkr yg llu lalang....depa dah sabar lama..masa berkmpen geng bn langsung tak berarak...geng pas meriah bawak bendera tak kirs laki pompuan...ronda jalan2 sampai tengah mlm.....amin hujan rahmat..yg penting tak mahu adayg terkorban.

Anonymous said...

Betul tu TuanHaji sebabtu Yong sanggup berkereta beratus km.untuk mengundi di Cameron Haighland ,kawan lama Yong turun dari Penang.........kes tak tukar alamat laaa niiii........Tapi best juga,ngundi sambil melancong..........CH dah tak sedingin dulu........

Anonymous said...

Tanpa disedari pembangunan dan kemajuan menolak Melayu jauh dari kuasa.Jika dilihat di Kelantan, pembangunan yang perlahan menguntungkan PAS.Dibandar besar BN tewas. Apakah pembangunan bandar besar ibarat menggali kubur sendiri? Maka perlu difikirkan bagaimana untuk mengekalkan kuasa tanpa menolak pembangunan. Mungkin Taib Mahmud ada jawapannnya.

Anonymous said...

Dulu-dulu kaum cina x memikirkan sangat pasal politik kerana mereka sibuk bina kekayaan untuk bangsa mereka yang diterjemahkan hari ini.
Setelah kekayaan yang dikumpulkan dari dulu hingga hari ini dan apabila telah banyak hak milik telah mereka kuasai maka sekarang ni la masanya mahu kuasai politik malaysia kerana mereka tak memerlukan pertolongan kerajaan kerana mereka dah memiliki kekayaan yang dikumpul bertahun. Maka mereka menunjukkan kepada orang melayu mereka telah ada segalanya dan yang paling utama mereka mengajar bangsa mereka merapatkan kekuatan mereka dengan kekukuhan mereka bersatu atas apa yang mereka telah lihat iaitu MELAYU telah berpecah sesama MELAYU dan tidak bersatu dalam menjaga KAUM MELAYU.

Anonymous said...

kerajaan HARUS mula memandang tentang populasi penduduk di kawasan bandar yg dikuasai oleh bangsa cina ini. dirikan lebih banyak penempatan melayu di bandar2. pengaruh spy mrk tetap mengundi di tempat tinggal masing2. tumpukan pd pembangunan insfrastruktur lebih dari yg lain. tak perlu gula2 mana2 kaun secara keterlaluan. lahirkan lbh ramai peniaga melayu yg memonopoli semua aspek termasuk import barangan direct dr negara asal. jdkan melayu pemborong bsr yg menangbil terus dr sumber, jgn melalui cina atau kaum lain. cari jln agar melayu dpt teknologi pembuatan terutama dlm bab pembinaan dan sebagainya. gunakan jabatan/kementerian yg ada utk perkasakan semula melayu terutama dlm aspek perniagaan disamping bidang2 lain. jgn lagi beri tumpuan pd satu2 kaum. sekolah2 cina/mengikut kaum perlu secara perlahan2 disekat dr byk pertumbuhannya. tumpukan pd melahirkan lbh ramai melayu yg berkemahiran tinggi. k/tgn kerajaan perlu dipantau sentiasa spy sama2 melahirkan melayu berjaya. ubah sikap kpd aktif & amanah dlm bekerja. 5 thn yg ada gunakan dgn sebaiknya utk naikkan semula entiti melayu utk berjaya

Anonymous said...

telah terbuka , TEMBELANG puak tersebut , untuk "membunuh" dominasi kaum bumiputera semenanjung , sarawak dan sabah .

saya gembira BN berjaya membentuk kerajaan persekutuan semula , walaupun sakit hati , buat pertama kali nya , kerusi parlimen tempat saya mengundi tumbang kpd pakatan haram sejak pertama kali (P150 & N24 ). Telah 55 tahun kedua2 kerusi ini dipertahankan oleh perikatan & BN (umno & mca ) , tetapi semalam , tewas juga . ini semua berpunca dari undi sabotaj cina muda yg pada awal pagi sudah berpusu2 memenuhi pusat2 pembuanagan undi di sini . calon melayu & Cina BN telah mereka tumpaskan , walaupun kami pengundi2 mmelayu sedaya upaya mempertahankan kerusi2 tersebut , tetapi di sebabkan masih ada lagi pengundi2 melayu yg berpecah belah , ini lah harga yg kamiharus terima .

Anonymous said...

Aku pun sama. kalau masih najib nak bagi berjuta2 imbuhan dan kesenangfan untuk puak cina bandar lagi... aku akan maki cukup2.... dah lah tu... tolong melayu luar bandar pulak....

Hidup Melayu Islam said...

Saya pun terasa juga walaupun saya dari selatan iaitu Singapura sebabnya kedua ibu bapa saya orang Malaysia dan saya Melayu Islam.Dan juga simpati pada PM Najib sebabnya pengundi Cina majoriti tidak undi BN,sebabnya angkara DAP yang menghasut dan menjanjikan bermacam2 pada pengundi Cina.Pada pemikiran dan pendapat saya PM Najib perlu lakukan sesuatu dengan bijaksana sebelum jadi macam Singapura,dimana orang Melayu dipinggirkan dan ditindas cukup cukup.Lagi teruk sekarang dah banyak orang luar seperti philippine,myanmar,india,cina indonesia,india,cina PRC dan lain lain memasuki pasaran kerja dengan mudah.Ini menyukarkan lagi orang Melayu yang tamat Perkhidmatan Negara mendapatkan kerja yang mereka sukai walaupun orang Melayu Singapura kelulusan tinggi.Kalau pun dipanggil temuduga selalunya tak berjaya atau tunggu dihubungi telefon.

Hidup Melayu Islam said...

Hello saudara,nak jadi macam Singapura ke.Ingat ingatlah UMNO kan parti Melayu Islam,nak jadi macam PKMS ke yang sudah tumpul kerisnya dan tak berguna lagi.