Tuesday, May 14, 2013

Kecewa Dengan Keputusan, Anwar Mengamuk Di Gelanggang Badminton


Gelak sakan mengenangkan kebodohan Anwar dan orang-orangnya...

Sungguh tak disangka Anwar sebodoh itu dan tak sangka masih ramai lagi rakyat Malaysia yang bodoh pergi percaya kata-kata Anwar.

Macamana nak jadi PM jika sistem pilihan raya di Malaysia pun Anwar tak faham ?

Malaysia bernasib baik wooooo....

Jika tidak minggu lepas kita dah dapat seorang PM yang bodoh dan bangang....

Budak sekolah menengah pun faham sistem pilihan raya kita, tapi orang yang nak jadi PM bodoh piang. 


64 comments:

mat saga said...

betul le tuuuu... anuar bangang...

hanya orang bangang sahaja yang menyokong orang bangang...

ramai tuuuuu orang bangang....

Anonymous said...

bukan bodoh cuma terlebih pandai, sebab perempuan, lelaki pun dia sebat

Anonymous said...

orang bodoh sokong parti bodoh

Anonymous said...

Kiasan terbaekk!

hangkedee said...

NAJIB tak berani Smash.Pak Sheikh non al jub kuat main bola depan belakang.

Anonymous said...

Kesian kan dia dan puak2 dia....

Tipah tertipu.....hahhahaha

LAIN KALI LAH

Anonymous said...

Pakatan takyat pun bukan d daftarkan pun..gila babi nuar juburi ni, Ooop kes melieat bulan depan nak bicara tu sebab dia nak kalih perhatian rakyat pada kes itu..bijak juburi ni..

Anonymous said...

Tahniah bro. Ini contoh paling mudah nak fhm. Sapa2 yg pandai photoshop tolong buatkan poster yg cun pasal kiasan ni, aku nak share kt fb.... nak lawan poster2 fitnah cai2 pr.

Anonymous said...

Kalau tuan puan nk kenal sapa pembangkang dikalangan kita, tgok gelagat depa bila satu2 majlis di adakn, yg jenis negatif dan suka kondem apa yg org lain buat walaupundh ter baik. Tu lh manusia nya...dri yg x sklh sampai yg tggi belajar gaya ttp sama

Anonymous said...

Hari tu masa akk p mengundi, akk nmpak ada puak2 yg bawak tisu

Igatkan kenapa...rupa2 nya akk nmpak ada sorg tu bila kuar dari bilik undi dok pulun kesat jari

Lps tu dok menyalak kata spr tak telus pada hal depa saja nk cri pasai

Nama jer parti islam...

Anonymous said...

anwar bukan bodoh....
dia gila......
dia kempunan.....
nak dok putrajaya....
kan dulu selalu dia round putrajaya masa jadi tpm.....
meroyan sebab kempunan....
berdemo la ngkau sampai bongkok tiga

Anonymous said...

Al-juburi & pencacai2nya merancang.
Allah pun merancang.
Sesugguhnya perancangan Allah adalah
lebih baik.

Sayangnya ada yang dikurniakan mata,
telinga & akal tetapi buta, pekak &
bodoh.

Allah maha besar! Allah maha besar!

Anonymous said...

Anwar ni genius merusuh. Bukan soal masuk akal tak masuk akal.

Kita fokus kita, jangan fokus dia. DAP duk rancang PRU14 dah, kita still terikut-ikut apa mamat gila ni buat dan bahaskan kenapa dia salah, tak masuk akal etc ... dia pun tahu dia salah tapi itu bukan matlamat dia untuk menang berhujah

Anonymous said...

ntah la..mungkin sesuai sangat kalau kita cakap Anwar ni..kecik2 tak nak mampus dan tua menyusahkan orang je..hehehehe

Anonymous said...

SAPA KATA ANUWAR BODOH.
DIA PANDAI APA.
TUN M PUN DIA TIPU.
CINA YANG DOK MENGAKU PANDAI
PUN DIA BOLEH TIPU.
MEMANG DIA PANDAI.
PANDAI TIPU.
SEPANDAI-PANDAI CINA
PUN KENA TIPU DEK ANUWAR.
ANUWAR LU MEMANG HEBAT.
HEBAT MENIPU.

Anonymous said...

lagi satu, sebelum mula game pru13 tu aku bersangka baik, semua pemain tahu akan peraturannya,tapi amat malang bagi pemain veteran yang dah berlawan dalam banyak perlawanan pru masih tak tau peraturan perlawanan.....dan ini ditunjukan selepas keputusan pengadil diumumkan.

Anonymous said...

hahhahhaha..TERBAEK!!!!

Dia ingat PRU13 nih macam pemilihan presiden!! Kot kot dia terimiginasi yg Malysia nih dah jadi Republik Msia..tuh sebab dia berangan dgn undi popular keh keh keh...

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Al-Jub memang dah lama bodoh, si LKS Komnis, jugak sama bodoh, tapi, yang paaallliiinnggggg bodoh adalah mereka-mereka yang mendengar yang menyokong Al-Jub & komnis, kali ni banyak sungguh puak cina lah**n*t yang bodoh

Anonymous said...

Lain kali lah....patut tulis 21-19, 12-21, 21-19 baru nampak sikit..hehehe. Najib menang 54 sikit..anuar 59.

Anonymous said...

Sesetengah orang lahir ke dunia sbg perosak tegar bangsa agama dan negara..

Anonymous said...

Dah kemaruk sangat nak jadi PM, dia main redah apa saja point yang ada sebab dia pun tahu yang dok makan hasutannya lagi bangang dari dia ni. Yang cina tu, memang fahamlah sebabkan untuk menjayakan agenda tersirat mereka, Tapi yang pelik orang Melayu pun ada yang termakan. Yang paling tak masuk akal, yang sibuk nak tunjukkan mereka lebih Islam dari yang lain pun sanggup terima kaum nabi luth ni jadi PM mereka. Walhal Dalam Quran sendiri dah jelas amaran utk golongan ini :
"Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi, yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan seksaan itu tiadalah jauh dari orang- orang yang lalim. " (QS. Hud: 82-83)

Anonymous said...

Malangnya Malaysia apabila makhluk dua alam ni terlahir di bumi yg permai ini.. Dia merupakan spesies paling hina & keji yg pernah wujud di bumi Malaysia.. Nyah kau dari bumi Malaysia!!
Kami tak perlukan makhluk sehina kau!

Anonymous said...

Perlukah setiap teruna,lelaki di negara ini Harus..kena..liwat oleh Dsai..baharu mereka akan percaya atau bagaimana..

kitabarua said...

Aper nak heran kerana buta dlm celik,tuli sambil mendengar,kerana kuasa dan duit orang tak kisah pun pasal moral dan peribadi buruk para pemimpin meteka..

Anonymous said...

siapa kata anuar bodoh
Nik Aziz kata anuar cerdik
orang cerdik kita mesti sokong
Kata Nik Azizlah
cerdik tang mana tak tahulah
puas satu, satu kaum dia kelentong
mula-mula orang melayu... kantoi ramai menyesal menyokong beliau dulu
lepas tu orang india pula... kantoi juga

lah ni cina yang cerdik pun boleh
dia tipu....betul juga kata Nik Aziz anuar ni cerdik... cerdik menipu.

macam manalah dato najib nak tunjuk muka kat orang cina yang tak tahu malu yang datang berduyun duyun nak makan macam orang kebuluran. kalau orang asli ok jugalah memang dia orang susah nak makan sedap
kalau tak sokong janganlah datang

Sebenarnya tuhan nak tunjukkan memang kaum ini memang tak boleh dipercayai. Sejak zaman melaka lagi apabila kaum ini membantu orang portugis melalui tongkang-tongkang mereka menyerang kerajaan melaka.

mat terompah said...

.....semenjak zaman Melaka lagi.....adoi sakitnya.....tak sedar2 lagi....untuk survival dia orang sanggup buat apa sahaja. Jual anakpun sanggup. Arwah makcik saya beli tiga orang anak perempuan Cina buat anak angkat kat Hospital Batu Gajah sekitar tahun2 60an.....

Anonymous said...

SPR salah kita. Satu kerusi tertinggal utk PR. Kerusi roda karpal tak diambil kira sekali.

Anonymous said...

najib main rally kat net je... nuar main belakang... tu xdpt amek bola tu...

Anonymous said...

Dap hanya dapat 38 kerusi makanya tang mana Dap lebih popular?

Agaknya depa tak reti pakai sempoa kot...bodoh bebenor

Anonymous said...

Kalau pencacai PR baca Utusan, tengok TV 1-9, taklah depa kene klentong.

Depa tak baca Utusan dan tak tengok TV 1-9 kerana pemimpin mereka tak mahu mereka jadi pandai. Depa tak sedar tu.

Dek kerana depa hanya baca Mkini dan haprak daily sebab itu mudah kene klentong.

Macam mana nak selamatkan depa tu?

Anonymous said...

rilek la kalau telus ape nak takut? yang kene takut kalau pecah tembelang jer :p

surecorrect said...

Bukan setakat tu..!

Setelah mendapati dia sudah kalah.., maka si Anwar Al-Juburi telah berguling-guling menggelupur dalam gelanggang badminton. Dia menuduh Umpire tidak kira dengan betul dan para-Linesmen pula telah menipu.

Tidak cukup dengan itu.., si Al-Juburi telah menjerit & melalak di luar stadium bersama para-penyokong dia untuk memburuk-burukan Persatuan Badminton pula.

Begitulah gelagat & sikap buruk si Anwar Al-Juburi. Iaitu sejenis makhluk yang enggan menerima hakikat.., tak reti menerima kekalahan.., dan tidak pernah rasa diri dia yang banyak bersalah..!!

Anonymous said...

AKIBAT SERING BERTANYA PADA POKOK.X TANYA PADA ORANG.
TANYA PD ORANG DIA KALAH!
TANYA PADA POKOK DIA MENANG!
SAMPAI SEKARANG JUAL TEMBERANG!

Anonymous said...

semOGA

SEMua ngo & bloger & rakayat yg mahukan keamanan skrg. MAHU KERJA SKRG..

privoke nuar tu agar tunaikan JANJI. JGN GUNAKAN RAKYAT HALANG BELIAU UTK TUNAIKAN JANJI PENCEN POLITK JADI PENSYArAH LUAR NEGERI..

malu ka tak Malu..

SEGAN KA TAK SEGAN KA

JANJI MESTI DITEPATI

JGN RISAU SELANGOR..KHALID ADA..AZMIN THE POWER CRAZY PUN ADA..KAUM2 cina Pengundi Hantu Rakyat China Datang Naik Tongkang pung ramai..

jgn nak gatai2 kata rakyat TAK MENGIZINKAN HANG JD PENSYARAH..

YUSOF QARDAWI PUN HANTAR SORAT XPAYAH JD PENSYARAH..INI SEMUA AUTA NUAR JUBO..


dong xo pun hantar sorat..hindraf hantar sorat..pendek kata.majority rakyat la...hahaha

'INGAT NUAR JUBO JANJI DITEPATI !!
TUNJUK SIKIT HANG TU SUKA JUGA TEPATI JANJI

BUKAN GUNA JANJI JUST UTK UMPAN UNDI..TAK MALU KA ORG KG SEMUA DAH TAU..

xlama lg dah... nak masuk kubur pulak..bila nak cari carier tetap..asik melalak sana sini..xmaluka..muka hang dgn anjing kurap dah dekat nak sama dah..


Anonymous said...

bukan sekadar PM yang bodoh dan bangang malah seluruh menteri kabinet yang menjahanamkan...PM pertama GAY dari negara Islam yang telah dihalalkan oleh Parti Islam yang mempunyai tiket ke syurga...

Anonymous said...

PM GAY. TIM PM KOMUNIS. MINTAK DIJAUHKAN JAHANAM MALAYSIA. BODOH PUNYA PUAK POLITIK SONGSANG ASYIK NAK BERDEMONSTRASI JE BILA MASA NAK BEKERJA UTK RAKYAT BODOH PUNYA PEMBANGKANG MSIA. RAKYAT DAH PILIH KAMU JADI WAKIL RAKYAT SEPATUTNYA BEKERJA UTK RAKYAT SELAMA 5 THN NI. BUKANNYA ASYIK POLITIK SONGSANG 24 JAM. DUIT RAKYAT MEMBAZIR BAGI PADA YB YG TAHU BEKERJA UTK RAKYAT.

tokgaru said...

Kerana takut kalah pilianraya. Kerajaan setuju mansuhkan ISA. Kerana takut tak dapar sokongan daripada bukan melayu. Kerajaan beri bermacam bantuan yang sebelum ini tak pernah diberi kepada bukan melayu.

Maka akhirnya Umno (BN) menang PRU13. Undi siapa yang memenangkan Umno ? Kalau bukan kerana orang melayu luar bandar bersatu hati mahu Umno (melayu) terus memegang tampuk pemerintahan. Mungkin pada saat ini Datok Seri Najib sudah mengangkat sumpah sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat.

Memang tak boleh nak nafi, bukan melayu khasnya orang cina sebahagian besar tak mahu kepada Umno. Hanya kerana Umno itu melayu.

Bukan melayu khasnya orang cina sepakat tolak BN bukan kerana tak suka kepada BN. Tapi kerana mereka tak mahu Umno menerajui BN.

Sedih dan amat menyedihkan. Pemimpin melayu Pas yang bergelar ulamak, dengan mudah ditipu oleh orang cina. Sampai saat ini mereka masih mendabik dada mengatakan " orang cina undi Pas kerana orang cina boleh menerima perjuangan Pas ".

Ya saya setuju dan tak menafikan. Pada PRU13 orang cina memang terbukti menerima perjuangan Pas. Tapi perjuangan Pas yang orang cina terima bukan lah " PERJUANGAN UNTUK MEMURTABATKAN ISLAM ". Perjuangan Pas yang orang cina terima adalah " PERJUANGAN UNTUK MENJATUHKAN UMNO ".

Perkara ini lah yang LEBAI-LEBAI KAMPONG tak faham. LEBAI-LEBAI KAMPONG melihat sokongan undi oleh orang cina kepada Pas sebagai undi kepada Islam.

Bodohnya, nampak sangat bodoh. Sebab tak masuk aqal, orang bukan islam nak sokong satu tindakan yang boleh memperkasakan agama islam yang pada masa sama bakal menyisihkan agama mereka sendiri.

Satu pertanyaan kepada LEBAI-LEBAI KAMPONG. Jika ada parti politik yang perjuangannya adalah untuk memperkasakan agama krisian dinegara ini, ada kah anda LEBAI-LEBAI KAMPONG akan memberikan sokongan undi sebagai mana yang orang bukan islam berikan undi kepada Pas pada PRU13 baru2 ini ????

Jawapan anda saya boleh agak. Jika anda LEBAI-LEBAI KAMPONG tak boleh memberi undi kepada pihak yang nak memperkasakan agama kristian sedangkan orang2 bukan islam sanggup memberi undi kemenangan kepada Pas yang berjuang untuk memperkasakan agama islam. Di sini nampak sangat jelas LEBAI-LEBAI KAMPONG tidak ada semangat setia kawan yang tulin .. TAK BOLEH DIPERCAYAI.

Maksud saya, kamu LEBAI-LEBAI KAMPONG mahu orang bukan islam menyokong perjuangan Pas untuk memperkasakan islam, tapi kamu LEBAI-LEBAI KAMPONG tak bersedia untuk menyokong perjuangan bukan islam untuk memperkasakan agama kristian. Tidak ada WIN WIN SITUATION. Tidak ada GIVE AND TAKE.

Saya tulis ini kerana nak beritahu kepada LEBAI-LEBAI KAMPONG (termasuk lah yang bergelar Elite di bandar) bahawa orang cina undi Pas pada PRU13 bukan kerana mereka sokong islam, tetapi kerana mereka nampak ini lah peluang untuk menyahkan (eliminate) Umno atau melayu dari tampuk pemerintahan negara.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, MUSTAHIL PAS DAPAT MENGUASAI KERAJAAN.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, DAP YANG AKAN MENGUASAI KERAJAAN.

Saya terlalu yakin TAKDIRNYA PR MENANG PRU13, ANWAR ADALAH MERUPAKAN PM BANGSA MELAYU BERAGAMA ISLAM YANG TAK LEBIH SEBAGAI BONEKA SAHAJA.

Saya ingin bertanya, JIKA ANWAR JADI BONEKA, BONEKA KEPADA SIAPA ? KEPADA PAS ? ATAU KEPADA DAP ?

Hanya LEBAI-LEBAI KAMPONG saja yang tahu JAWAPAN NYA ....

tokgaru said...

Perpaduan Melayu

Saya rasa cukup lah nak ajak Pas berdamai dengan Umno. Cukup lah. Jangan buang masa. Tak akan berjaya selagi ada bulan dan matahari. Mungkin Allah dah takdirkan Umno dengan Pas tak akan bersatu, Umno dan Pas tak akan menjadi satu. Seperti mana Allah dak tetapkan Islam dan Kristian tidak akan bersatu, dan tidak akan menjadi satu, walau pun Hadi Awang dan Nik Aziz bekerja keras mati2an untuk menjadikan Islam dan Kristian adalah satu melalui perkongsian tuhan yang sama (Allah).

Tinggalkan Pas, biar lah mereka, nampaknya mereka selesa dengan DAP, jangan diganggu kerukunan hubungan persaudaraan dunia akhirat Pas-DAP.

Kalau Karpal Singh kata " Langkah Mayat " untuk Negara Islam. Saya percaya Nik Aziz dan Hadi Awang juga sanggup kata " Langkah Mayat " jika kita masih mendesak Umno dan Pas disatukan.

Saya rasa, kita ada banyak NGO Melayu/Islam. Ayuh kenapa tidak kita satu kan orang melayu melalui NGO, NGO mungkin lebih berupaya daripada parti politik. Orang cina menyertai bermacam2 parti politik tetapi mereka bersatu melalui NGO mereka. Mereka dah buktikan kepada kita dalam PRU13.

Tidak dinafikan kita perlu kepada parti politik yang memperjuangkan kepentingan melayu. NGO sepatutnya menyedarkan orang melayu, parti mana yang boleh diharapkan membela melayu. Menjadi atau tidak ahli kepada parti tidak penting, yang penting bila tiba pilihanraya undi parti yang kita yakin boleh menjaga melayu.

Pada PRU13, orang melayu luar bandar dah buktikan. Mereka tak jadi ahli mana2 parti atau mereka jadi ahli parti tertentu, tetapi bila nak undi mereka buat perkiraan untuk menyelamatkan melayu daripada hilang kuasa politik di Tanah Melayu, lantas mereka memenangkan Umno.

Sakit hati saya dengan jawapan2 daripada Nik Aziz (nak ludah muka orang Umno) dan Hadi Awang (Umno seperti orang yang sedang lemas dalam laut) bila diajukan soalan perpaduan Umno-Pas. Mereka berdua sangat sombong, sangat ego dan sangat takabbur. Saya rasa SETAN pun tak lah se sombong, se ego dan se takabbur Hadi Awang dan Nik Aziz.

Anonymous said...

dia perasan dia menang sebab depan belakang pun dia boleh jumping smash!!! vavi2 bodo yang sokong dia pun ikut je...mmmuahahahahaha

tokgaru said...

Sebenarnya yang betul2 kecewa dengan keputusan PRU13 adalah orang cina. Sebab mereka memang nekat nak UBAH pada kali ini. Bila berjaya UBAH maka separuh kuasa politik dah dalam tangan mereka. Tak lama selepas itu PRU14 confirm DAP mengetuai kerajaan secara terang-terangan. PRU13 mereka masih malu2 berselindung disebalik Anwar.

Fakta untuk renungan. Perhimpunan Protest PRU13 ... siapa yang paling ramai hadir, CINA kan ? Silent Protest PRU13 .. berhimpun dalam bilangan yang kecil memakai baju warna hitam (baju orang mati) ... siapa yang terlibat, CINA kan ?

Memang sah, orang cina yang paling kecewa. Tapi yang kelakar tu, ada dua tiga ekor melayu, entah dari mana sesatnya, sama2 turut berhimpun.

Melayu melayu melayu ... apa lah nak jadi kepada korang.

Anonymous said...

tupai pun pandai....akhirnya?

Anonymous said...

DAP PKR PAS sangat bangang mereka dah sampai tahap kronik. Kali ini ape juga kehendak trees stupid ni jgn kerajaan layan. Martabatkn org melayu kt kg yg byk sokong bn. Bantu ape yg patut kementerian khas utk pembangunan org melayu perlu diwujud semula spya org mlayu terus terbela. Org cina jgn dibantu kerana DAP akan bntu mereka dan perlu diingat kaum cina dh terlebih kaya duduk dimalaysia. Ramai yg berhimpun pakai baju hitam krn menyambut lim kit siang akan mati xlama lg.

Anonymous said...

Di Kota Damansara:

BN kalahkan PKR dalam 3 set permainan: 0-21; 21-19; 21-19. Jumlah mata BN:42; Jumlah mata PKR:59.

BN juga mengalahkan Pas: 5-21; 21-18; 21-16. Jumlah mata BN 47 dan jumlah mata Pas: 55

Dengan ini adalah diumumkan bahawa Pas dan PKR muncul sebagai pemenang dengan mengalahkan BN di undi popular.

Dari segi mata pula, PR mendapat dua mata sementara BN 0 di Kota Damansara.

Dari segi kerusi: BN1 Pas 0, PKR 0 dan PR 0.

Keputusan muktamad ialah: Pas, PKR dan PR menang sorak di Kota Damansara tetapi Kota berkenaan berpindah ke tangan BN.

Anak Lenggong said...

Buakn sahaja Nuar Brahi yang bodoh tapi ramai dikalangan pengikutnya turut bodoh sekali sedangkan rakyat daripada negara luar pun menghormati dan memahami kaedah politik yang digunapakai di Malaysia:-

Politik Malaysia sangat jelik?

PEMILU (Pemilihan Umum) atau Pilihan Raya Umum (PRU) di Malaysia sudah pun berakhir sebenarnya. Kemenangan jelas milik parti pemerintah diketuai bapak Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak).

Sebaliknya oposisi (pembangkang) di Malaysia oleh bapak Anwar dengan kerjasama Lim Kit Siang seorang Cina, kalau di Jakarta, ia seakan-akan Cina totok (konvensional) begitu.

Amat menjelikkan demokrasi ala-Malaysia kerana pemenangnya sudah jelas kepada team bapak Najib, mengapa perlu lagi bapak Anwar sibuk-sibuk bikin porak-poranda negara sendiri.

Seharusnya terima saja keputusannya. Ternyata bapak Anwar tidak punya perasaan kenegaraan yang tinggi, dia sendiri mengkianati rakyatnya.

Bapak Anwar harus menerima hakikat yang mana Malaysia bukan pengamal sistem Presiden. Jika Malaysia mengguna pakai sistem Presiden seperti di Indonesia atau di Amerika Syarikat, ya memang benar undi paling banyak dikira sebagai pemenangnya.

Misalannya, bapak Jusuf Kalla melawan bapak Susilo Bambang Yudhoyono, ternyata bapak Susilo menerima undian paling terbanyak maka sudah jelas bapak Susilo menjadi Presidennya.

Di Malaysia tidak begitu, kerana Malaysia mengguna pakai sistem Komanwel dan British Democracy. Makanya mana-mana parti yang menang walaupun tidak majoriti undinya, parti itu dikira pemenangnya. Kerana majoritinya dilihat kepada partinya, bukan kepada manusianya.

Hal ini sebenarnya amat remeh dan memalukan jika tidak difahami. Masakan bapak Anwar dan oposisinya tidak mengetahui hal-hal seperti ini.

Saya sendiri pelajar jurusan undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di Gombak, saya tidak faham mengapa bapak Anwar tidak bisa menerima keputusan rakyatnya sendiri.

KENEGARAAN

SISTEM kenegaraan Malaysia agak pelik, kerana semasa saya belajar di sana, saya lihat rakyatnya yang keturunan Cina, tidak kiralah Cina totok atau Cina moden, tidak menghormati bahasa negaranya.

Saya biasa ketemu orang Cina yang tidak pandai berbahasa Malaysia. Walhal kami di Indonesia, orang Cina mahupun yang totok Cina wajib mengguna pakai bahasa Indonesia.

Saya fikir, bapak Najib harus menekankan bidang-bidang seperti ini, kenegaraan yang utuh akan menghasilkan negara yang kukuh.

Namun begitu, pihak oposisi khusus bapak Anwar harus berubah, jangan terlalu mementingkan diri sendiri, kerana ia kelihatan sungguh jelik kepada seorang yang selalu bercakap pasal demokrasi di Jakarta.

Berilah contoh yang baik.

S. SUDARION,

Blok M, Kabayoran, Jakarta Selatan.

Anonymous said...

Pada kedudukan mata 19-17 dalam set ketiga satu overhead smash ala ala misbun sidek betul2 jatuh diatas garisan gelanggang anwar.penjaga garisan menunjukkan isyarat bulutangkis masuk tp anwar tak puas hati.perlawanan terhenti selama 2minit.

Pada kedudukan 20-19 ketika kedua duanya bermain dijaring, anwar telah menghantar bola tanggung,dengan satu lompatan yg cukup tinggi ala ala kungfu hustle najib telah melepaskan satu pukulan smash yg maha kencang sehingga bulutangkis berserta bulu2 hidung anwar sekali masuk dalam mulut anwar.

Anonymous said...

hehe ulasan ko mantop ler bro.anon 1.48..tringt aku mase Piala Thomas dulu.. huaaaa...rindu2 zaman Malaysia aman dlu

Anonymous said...

Alhamdulillah.. Tuhan selamatkan kita dr dpt Pii Emm bodoh dan pengotor tu.. biar di gila.. lama2 dia akan betul2 gila.

Anonymous said...

kebetulan BN menang di damansara, kalau tidak Pas dan PKR akan isytihar masing-masing dapat 5+1 kerusi di Selangor? pander sungguh mereka!

Anonymous said...


Bila parlimen mula bersidang, kita tengok Pak Sheikh datang ke tidak.

Kalau dia datang maknanya dia memang jenis muka tak malu!!

Ada sapa2 nak bertaruh!!!

Saya pilih "datang".

Anonymous said...

Nampak sangat kebodohan Anwar. Terlalak lalak terjerit jerit dgn cerita undi popular. Ini soal memilih wakil rakyat setempat. Jumlah pengundi tu biasalah ada tempat ramai ada yg kurang. Dia org pun ada hak memilih wakil. Alah pengundi berdaftar ada 13 juta je. Cina yg paling ramai turun dah tentu semua undi DAP. Patutnya Semua lebih umur 21 layak automatik. Kita ada 28 juta penduduk tahulah rakyat mengajarnya. Sayang sbb banyak program kerajaan yg berjaya.

tokgaru said...

Terima kasih kepada SEMUA MELAYU kerana telah MEMENANGKAN UMNO pada PRU13.

UMNO kena ingat BUDI MELAYU. Melayu di luar bandar ramai yang PERLU BANTUAN. UMNO nak masuk bertanding lagi pada PRU14 kan ? UMNO kena ingat siapa yang telah memenangkan UMNO.

Jangan lupa peribahasa ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA.

Anonymous said...

Sekarang dah nampak org cina tak sokong BN memerintah so ape lg hapuskan saja sjkc tuka kpd sekolah kebangsaan buat pe nk bagi muka kt cina mereka bukan mengenang jasa pun. Martabatkat bhs melayu psl kita duk kt msia bkn CHINA.

Anonymous said...

Kalau bedminton senang kira.

Anonymous said...

IBU SEGALA TIPU......

Anak murid said...

Tumpang ucap selamat boleh ? Selamat Hari Guru, peace no war to all cikgu cikgu seluruh Malaysia, cikgu BN ke, Pakatan ke, Bebas ke, Non Partisan ke, Selamat mendidik anak bangsa menjadi manusia berguna, tahu bersyukur tahu berterimakasih !

Anonymous said...

Anwar Ibrahim bukan sahaja bodoh dan banggang tetapi juga gila. Sebagai orang Islam pula Anwar sudah jauh tersasar. Dalam Al-Quran jelas menyebut ' Wamakaru makarullah, Wallahu Khairul makiriin' - Sebagai manusia kita hanya boleh merancangan tetapi perancangan Allah itu lebih hebat dan mengatasi segalnya. Anwar Ibrahim juga sudah tidak lagi mempercayai Qada' dan Qadar Allah seperti yang termaktub dalam Rukun Iman.

Anwar Ibrahim juga kelihatan amat tertekan kerana terpaksa berhadapan dengan 'AHLONG' yang telah memberi banyak bantuan kewangan kepada dengan dijanjikan 'pulangan' lumayan. Hari Ahlong2 tersebut sedang menuntut 'hutang' dari Anwar Ibrahim. Semoga Anwar Ibrahim disambar petir ketika sedang syok menabur tohmah dan fitnah. Wallahulam.

mtk

Anonymous said...

Huhu...bodoh tahap piang rapu....mmg bodoh si anwar..lbih baik dunia terbalik dr si juburi ni jd pm....

Anonymous said...

mohon share

mat tarbus said...

anwar dah meroyan sebab dah lama tak dapat jubur...

Anonymous said...

Alahai korang ni, anwar kata dia bertanding main bowling 10 games sama Najib la...

Berapa Najib menang games pun tak kira la sebab 4 games terakhir Anwar kasi strike sambil mengutip mata penuh 300 jatuhan pin tau. Najib time tu baru dapat kutip 100 jatuhan pin setiap game je.

Game awal-awal tu, anwar pergi ngorat-ngorat chinadoll dulu, tu yang tumpuan pada game tak berapa menjadi, lepas game keenam dia ambil rehat yang lama sikit, ntah ape dia buat dengan chinadoll tadi wallahualam...

lepas balik dari berehat la prestasi dia menjadi sampai dapat perfect game 4 game berturut-turut. Lepas kira jumlah semua jatuhan pin anwar dapat lagi banyak dari najib walaupun 6 games pertama najib yang conquer... dalam game bowling tentu la anwar yang menang kan kan...

Pandai-pandai pulak korang kata diorang main badminton....:P

Anonymous said...

Isu sebenarnya ialah bantahan terhadap kerusi2 yg kalah,dan bkn undi popular.Undi popular cuma membuktikan rakyat menyokong PR wlaupun tewas dlm pilihanraya.Xda sapa suruh PR diumum pemenang krn undi popular.Menggunakan analogi badminton td ialah PR mempertikaikan 2 set yg dimenangi BN krn ada pengadil dan penjaga garisan yg main tipu.Bola in kata out....Ada saja yg sengaja xnk faham dan takut,lalu undi popular dijadikan isu...Peace...semoga admin jelas dgn jwpn ini.

nolsaeho said...

Sebenarnya KALAH BUAT CARA KALAH. Toksahlah dok mendabik dada.

Anonymous said...

BN perlu lebih memikirkan strategi untuk terus kekal. Dalam 5 tahun pihak pembangkang akan sentiasa buat RnD untuk memenangi PRU14. Satu lagi Blog ini kelihatan begitu mengagungkan seks kerana hampir semua iklannya menjurus kearah mendapatkan seks hebat. Bimbang ini akan menggambarkan keperibadian admin dan pembacanya yang majoritinya penyokong UMNO. Nanti digelar pula UMPORNO.