Wednesday, May 8, 2013

Pas Pengkhianat , Tak Perlu Kerjasama Dengan Mereka


Nak tahu kisah sebenar Pas dikeluarkan dari BN satu masa dulu sila klik di sini

Selain daripada pernah berkerjasama dengan BN, Pas juga pernah berkerjasama dengan Semangat 46 melalui gabungan yang dinamakan Angkatan Perpaduan Ummah, pun lebur juga kerjasama itu. Semuanya kerana sikap Pas yang penipu. Sampai Ku Li bersumpah depan ribuan orang di Kota Bharu bagi membuktikan Pas penipu.

Dalam pak-khatan rakyat pun sama juga. Tanda-tanda nak lebur pun dah ada. Lihat apa yang terjadi masa PRU baru-baru ini. Kerusi PKR letak calon , mereka pun pergi letak calon. Akhirnya terbang kerusi Dun Kota Damansara dan Sungai Acheh. 

Pas memang tak boleh kerjasama dengan mana-mana pihak kerana mereka pengkhianat. Mereka hanya boleh berkerjasama dengan syaitan. Sebab mereka pun dari spesis itu. 

Satu lagi contoh bagaimana Pas mengkhianati rakan mereka yang baru terjadi dalam PRU beberapa hari lepas. 

PRU 12 tahun 2008 BN hanya menang dua kerusi parlimen di Kelantan, Gua Musang dan Jeli. PRU 13 BN tambah lagi 3 kerusi parlimen. Ketereh, Machang dan Tanah Merah. Dimana ketiga-tiga kerusi itu ditandingi oleh PKR. 

PKR kalah semua kerusi parlimen yang ditandingi di Kelantan . Pas satu pun tak kalah sepertimana 2008.

Yang peliknya, kerusi parlimen yang ditandingi PKR kalah, tetapi dun dalam parlimen berkenaan dimenangi Pas dengan majoriti yang selesa. 

1) Parlimen Ketereh - BN menang 974 undi
Dun Kok Lanas - BN menang 169 undi
Dun Melor - PAS menang 2489 undi
Dun Kadok - Pas menang 3097 undi

Dua Dun Pas boleh menang dengan  5586 undi, bagaimana pula parlimen PKR boleh kalah dengan 974 undi ?

2) Parlimen Tanah Merah - BN menang 4227 undi
Dun Gual Ipoh - BN menang 1704 undi
Dun Bukit Panau -  Pas menang 3740
Dun Kemahang - Pas menang 1436

Pas boleh menang di dua Dun dengan 5176 undi, tetapi PKR kalah parlimen dengan 4227 undi. 

3) Parlimen Machang - BN menang 805 undi
Dun Pulai Chondong - Pas menang 919 undi
Dun Temangan - Pas menang 1085 undi
Dun Kemuning - Pas menang 1034 undi

Pas sapu bersih tiga dun dalam parlimen Machang dan menang dengan undi 3038 undi, tetapi PKR boleh kalah parlimen dengan 805 undi. 

Maknanya apa ?

Maknanya ada berlaku pengkhianatan dari kalangan penyokong-penyokong Pas. Mereka boleh beri undi Dun kepada Pas tetapi tidak kepada PKR untuk parlimen. 

Seperti yang kita sedia maklum sehingga hari mengundi pun Pas masih lagi belum menyatakan persetujuan untuk memilih Anwar sebagai PM jika mereka menang. Jadi adalah tidak mustahil calon-calon parlimen PKR disabotaj oleh Pas dalam usaha untuk mengurangkan kerusi yang dimenangi PKR dan mereka ada alasan untuk menolak Anwar sebagai PM. Kemudian jawatan PM dapat kepada Pas...licik...licik....

Tapi malangnya Anwar tak dapat, Pas pun tak dapat, Najib juga yang dapat.....lain kali lah....

Terus terang saya katakan, saya tidak bersetuju untuk Umno adakan sebarang kerjasama dengan Pas. Ianya akan jadi balik asal sepertimana yang pernah berlaku dulu. Pas suka khianat rakan. Umno duduk dengan MCA, MIC, PBB, dan macam-macam parti komponen BN sejak perpuluh tahun tiada apa-apa masalah. Tapi dengan Pas tahan tak lama. 

Kalau nak kerjasama juga, bubar Umno bubar Pas dan duduk bawah satu entiti yang baru. Kalau itu berlaku Insyallah tidak ada apa-apa masalah yang akan timbul. Tapi boleh berlakukah itu ? Saya rasa tak mungkin...

Tak perlu Umno nak fikirkan kerjasama dengan Pas. Kita Umno kuat dan ada 88 kerusi berbanding dengan Pas yang hanya ada 21 kerusi. Mereka nak kerjasama mereka mari kepada kitalah. Bukan kita yang nak perlu terhegeh-hegeh jumpa mereka sampai nak kena ludah dengan Nik Aziz. 

Kata nak ganti Umno, tapi menang 21 kerusi ja....podah chit....

Kita tak perlu Pas untuk BN jadi kuat. Kalau jadi kuat kerana Pas pun ia tidak akan kekal lama. Formula yang terbaik adalah mendapat sokongan semua bangsa. Formula yang BN pakai selama ini sudah betul. Sebab itu Pas terpaksa ikut formula BN. Dulu sebelum ikut formula BN , Pas tak berjaya pun. Selepas ikut formula BN barulah Pas boleh menang di negeri-negeri luar dari Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis.

Kita pula nak ikut formula lama Pas buat apa ? Kita nak undur ke belakang ke ?

114 comments:

Anonymous said...

Macam-macam la ko RBF...
kesian UMNO kalah teruk di selangor.
gelombang anak muda dah tolak UMNO.harap2 aura ini akan dibawak menuju ke kawasan luar bandar di selangor..caranya cukup mudah,perkasakan dakwah islamiah seperti yg rancak dilakukan kerajaan PR selangor.

ko prasan tak ada calon UMNO/BN siap buat banner kata nak imarahkan surau/masjid kalau menang??

baru skarang nak celik mata tentang keperluan dakwah...
dulu leka sangat ber'konsert'...

buat la lagik konsert besar-besaran kat I-City tuh,sampai 5-6 pagi pun takpe...lagi cantik,letak papan tanda "KONSERT INI ADALAH UNTUK AHLI UMNO DAN BN SAHAJA"....

Enjoy la sampai pengsan....

Anonymous said...

MB SELANGOR: Khalid akan kekal sebagai MB Selangor: SPENDERSTOPA

SHAH ALAM – Pas Pusat tidak akan menuntut jawatan Menteri Besar Selangor walaupun Pas Selangor mempunyai kelebihan satu kerusi berbanding PKR di Selangor dalam Pilihan Raya Umum ke13 (PRU13) baru-baru ini.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, demi semangat setia kawan dalam Pakatan Rakyat (PR) bersama PKR dan DAP, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

“Kita (Pas) tidak pernah tuntut, tidak pernah bercadang, tidak berhasrat pun ke arah itu. Kita sudah putuskan untuk kekalkan yang sedia ada (Abdul Khalid). Tunggulah dalam masa seminggu ini akan diumumkan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Semalam, Sinar Harian menyiarkan laporan siapakah bakal memegang jawatan Menteri Besar Selangor memandangkan ketiga-tiga parti mempunyai jumlah kerusi hampir sama, iaitu Pas dan DAP sebanyak 15 kerusi manakala PKR 14 kerusi.

Pengerusi PR Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, bakal Menteri Besar Selangor akan diumumkan minggu depan selepas pucuk pimpinan tertinggi PR memutuskannya, individu itu akan mendapat perkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Pemilihan kini tertumpu kepada calon Pas dan calon Melayu-Islam PKR kerana calon DAP tidak tersenarai memandangkan syarat status quo calon menteri besar mesti terdiri daripada calon Melayu-Islam dan mendapat perkenan Sultan.

Walaupun keputusannya akan diumum minggu depan tetapi beberapa nama mula disebut-sebut menggantikan Abdul Khalid, antaranya Abd Rani Osman, Iskandar Abd Samad, Dr Ahmad Yunus Hairi, Sallehen Mukhyi dan Mohd Shafie Ngah.

Anonymous said...

kata ikut Islam ... alih2 nak ludah2 pulak bila sesama Islam nak berdamai ... mcm mana boleh dapat title Tok Guru ni?


Astagfirullah ...

Anonymous said...

Buat ANUS May 8, 2013 at 1:44 PM... tak payah perasan la kononnya yang tolak UMNO tu adalah orang Islam. Yang sebenarnya yang tolak UMNO adalah kalangan kafir. Kini kafir harbi menerima parti PAS... tetapi PAS sendiri tak berani nak jadi ketua negeri. Memalukan... beri jawatan MB pada parti jual pil kuda. Rupenya lagi teruk dari parti UMNO. Macam ni nak kata PAS ganti UMNO??? Pergi mampus la dengan PAS... hakk ptuiihh..

Anonymous said...

Kami mahu PAS sebagai MB Selangor, laksanakan HUDUD di Selangor dengan segera.

-pengundi muda Shah Alam-

Anonymous said...

PAS gabung UMNO mmg takkan terjadi.

menggelupor la blogger2 umno mcm Papagomo,Parpukari,Afiq dan ramai lagik x dpt nk tayang video lucah,gambar lucah dan segala benda lucah lagik...

kesian mereka...

Anonymous said...

smpi ke hari ni, aku masih x faham2 sebhg pemimpin PAS yg berckp psl islam mengalahkn sahabat2 nabi, tpi bile dihulurkn perpaduan, siap nk ludah lagi. Adakah itu akhlak islam? Cer tolong ustaz2 jwb. Knp perlu berprasangka buruk sesama islam? Kalau andaikata didakwa dulu pnh kena tipu, adakah org2 yg menipu die dulu wujud lagi? X maukah bagi peluang kpd org2 baru menghulurkn ukhuwah? Jgn mudah mencebik mulut, tpi dgn DAP yg terang2 tanpa selindung lagi tentang islam, x mau diludah? PASSSSSS....aku pening dgn korang.

Anonymous said...

kihkihkihkih...

sibuk nak masuk campur pasal MB Selangor...sama la korang mcm geng beras JATI dan PERKASAM.

sbb MB Khalid la UMNO/BN terkontang kanting dkt Selangor nih.menggelupor org UMNO nak PAS jadik MB.kalau kena sepenggal lagik TS Khalid jadik MB,mau bungkus UMNO kt selangor nih utk PRU14..

baik korang pergi selamatkan UMNO Terengganu tuh...2008 gaduh nak jadi MB,2013 gaduh lagik berebut nk jadi MB....

kihkihkihkihkihkih....

Cencaluk said...

Salam,

Aku setuju dengan pendapat RBF, Kenapa UMNO perlu bersatu dengan PAS?

Tak ada untung dan tak ada ruginya, UMNO makin kuat bukannya lemah ini fakta.



Mengharap Sinar (Pakngah) said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

PAS MANA ADA TELUR...KAT KELANTAN SAJA DEPA BOLEH GEBABG HEBAT...KAT NEGERI LAIN TUNDUK MENIKUS TAKUT KAT DAP DAN PKR...ACI TENGOKLAH KAT SELANGOR NANTI...DEPA JADI BARUA SAJA WALAUPUN MENANG LEBIH KERUSI DR PKR...

Anonymous said...

DAP dn org2 cina akan jadikan org melayu mcm ..........dan berikut adalah sbahgian dr strategi DAP : "Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam orang asli, macam orang binatang). Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu."....tolonglah wahai bangsaku...jgn bertelagah lagi...ikutilah selengkapnya perancangan mereka disini=>>>
http://pakngahmyblog.blogspot.com/2013/05/malaysia-hak-orang-cina-10-tahun-lagi.html

Anonymous said...

Fakta yang patut diperbetulkan ialah Umno tidak nertanding tetapi BN yang bertanding.

Justeru pihak yang mendapat mandat di Putrajaya ialah BN tetapi bukan Pas/Dap/PKR.

Dalam konteks Selangor, pengundi memberikan mandat kepada Pas 15 kerusi, Dap 15 kerusi, PKR 14 kerusi dan BN 12 kerusi - satu lawan tiga.

Kalau nanti hanya dua pihak bertanding(BN V PR) kedudukan kerusi pasti berubah.

Anonymous said...

yg dikatakan barua DAP ni lah yg berjaya memakmurkan program dakwah.

tak pernah dalam sejarah UMNO/BN buat program dakwah di selangor yg datang melebihi 80ribu orang..


nak harapkan UMNO/BN??konsert jer la...yahuuuuuuuuuuu!!!!

Anonymous said...

nak bagi Ustaz Kazim tibai cukup2 pentaksub totok ni? kata Islam tapi perangai mengalahkan hantu!

p/s: baru lepas dengar ceramah ustaz kazim mengamuk dengan statement certain someone yang kata Rasullullah hanya pemuda biasa macam budak2 kampung! MasyaAllah ... mana dia punya rasa cinta pada Rasul Allah??

Anonymous said...

inilah korang, semua isu pasal konsert saja, betul, ini mmg kelemahan. aku tak suka BN buat konsert, baik buat tadarus alquran atau ambil tokoh2 agama yg disukai buat ceramah terbuka (note: ustaz yg natural bukan ustaz kaki kutuk!)

tapi xda kah kebaikan yg BN bagi pada negara untuk diberikan kredit?? nilaikan ini juga

Anonymous said...

Parti Isle harus membuktikan mereka sememangnya sanggup memikul tanggung jawab MB di negeri Selangor contohnya, iaitu negeri yang mana peratusan pengundi bukan mukmin adalah jauh lebih tinggi berbanding kelantan dan kedah. Kalau tidak macam mana mereka boleh kata mereka ada hati nak tawan putrajaya? Ayuh buktikan!

Anonymous said...

datang ceramah 80k pun dah bising...

Rumah urut haram yang beratus-ratus tumbuh lepas fuckatan memerintah Selangor takde pulak berok-berok PAS bising...

kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

tgk si anon 2.13pm

kan betul..
ada penyokong UMNO mana heran dgn bab2 org melayu yg dah selesa dgn pendekatan dakwah oleh kerajaan PR..

mana heran dan tak ambil kisah bila tgk berpuluh ribu org turun program yg baik2...

org2 umno hanya akan hairan apabila konsert tak dapat sambutan..rugi la duit rakyat,dah bayar artis mahal2 berpuluh ribu ringgit,tp yg datang sikit...

:)

Anonymous said...

Rumah urut tumbuh bak cendawan kat selangor takpe, takde masalah. Pil kuda pun pemimpin PKR la tokannya. Ape nak pikir pasal rumah urut yang berlmbak-lambak kat Selangor tu. Minum air lombong pun rakyat Selangor kisah ape.

Anonymous said...

BEGITU BERBANGGA SUNGGUH DAPAT MENEWASKAN CALUN MELAYU DAN KEKAL MEMERINTAH DI SELANGOR....Yg mencaci yg memaki, yg kena caci & yg kena maki adalah sesama melayu & islam... hebat org melayu nih....

Anonymous said...

Ya, dakwah la juga di rumah urut... tak pun dakwah di dalam jamban jilat aiskrim. Itulah kehebatan PR yang tiada dalam negeri BN..

Anonymous said...

Bila Selangor nak laksanakan hudud ni? PAS dah dapat banyak kerusi DUN, takkan tak berani nak buat hudud lagi. Takut kat DAPig ke?

Anonymous said...

Jangan korang tak tau pulak, kerana kehebatan dakwah PR la banyak yang undi DAP, tu sebab kerusi DAP sama banyak dengan kerusi PAS. Tapi PKR yang jadi MB... lawak.. lawak...

Anonymous said...

majoriti penyokong UMNO disini adalah peminat tegar papagomo..

suka benar topik rumah urut.papagomo kena tahan,x dpt la nk tgk video lucah2 terbaru...

tu yg menggigil/menggelupor sorang2..


nk cakap pasal rumah urut,tp menteri wailayah dulu org cina ke apa??

kat selangor,zaman BN dulu xdak keluarkan lesen rumah urut ke??

baiknya pemimpin UMNO...patut la kempen hari tu siap pasang Banner nak imarahkan surau dan masjid...

UMNO hebat....

Anonymous said...

Anonymous said...
kihkihkihkih...

sibuk nak masuk campur pasal MB Selangor...sama la korang mcm geng beras JATI dan PERKASAM.

sbb MB Khalid la UMNO/BN terkontang kanting dkt Selangor nih.menggelupor org UMNO nak PAS jadik MB.kalau kena sepenggal lagik TS Khalid jadik MB,mau bungkus UMNO kt selangor nih utk PRU14..

baik korang pergi selamatkan UMNO Terengganu tuh...2008 gaduh nak jadi MB,2013 gaduh lagik berebut nk jadi MB....

kihkihkihkihkihkih....

May 8, 2013 at 1:59 PM

--------------------------------

Ini hak kebebasan bersuara, yang ko kecoh sangat tu kenapa? Kami rakyat Selangor yang mahu pemimpin PAS jadi MB, kenapa nak beri pada PKR pulak? Dapat elaun antar komen ke sini ke?

Anonymous said...

BN keluar dan kawal lesen rumah urut, PR biarkan rumah urut haram berleluasa di Selangor. Sama ke camtu?? Ape punye bodoh la macai fuckatan ni....!!!!!

Anonymous said...

duduk area pas buleh ckp besar...cuba lah duduk area dap..rasa2 lah adik hoi..

xmcm.singpork mcm hongkong lah..

kakakah
ko nak ngadubkat sapa..kat dap'
kah kahkah...

Anonymous said...

Udah la rumah urut dibiarkan berleluasa, arak yang dirampas pulak suruh dipulangkan... malu.. malu beb jadi rakyat Selangor ni...

Anonymous said...

ملايو کنا برساتو ايت سهاج اونتوق باڠون کن نݢارا إسلام يڠ ڽات اݢيندا هالوس بڠسا ترسبوت تله ميم بواە کن حاصيل اول

Anonymous said...

udahlah bertekak sesama sendiri..tidak ada untungnya..ini semua ujian dari ALLAH kepada yang mengakunya beragama ISLAM...apa2 pun perbezaan pendapat kembalilah kepada ALLAH tidak kisah PAS atau UMNO..kita disini asyik menyalahkan satu sama lain...masing2 mahu menegakkan diri betul..akhir betul kemana salah entah kemana..waktu sekarang adalah baik kita bermuhasabah diri baik kepada yang UMNOnya, PASnya atau yang tidak memihak kepada mana2 parti...

Anonymous said...

cara islam latu..hang xbaca hadis ka..kuda zaman nabi pun ludah bila dengar nama ameno

Anonymous said...

Itu belum lagi masuk isu sampah yang dah berulat-ulat masih tak diambil. dulu masa alam flora takde masalah sampah pun, siap mereka ade compactor sendiri untuk pungut samaph. Datang fuckatan jadi pemerintah, tukar kontraktor dengan kroni mereka, ambik sampah pun pakai lori biasa 3 tan.

Bila rakyat dah bising, barulah kerajaan fucktan kata kebanyakan kontraktor kroni mereka tu takde kompaktor. Terpaksa la kerajaan negeri sendir yang beli kompaktor kemudian sewa pada kroni-kroni mereka di Selangor. Apa punye bodoh la pemerintah fuckatan ni yang ada, dalam kontrak si kontraktor kene sediakan kompaktor sendiri. Tapi atas 'kebijakan' pemimpin fuckatn di Selangor, kerajaan negeri pulak yang kene sediakan... alahai... nak kata bongok kang marah...!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
cara islam latu..hang xbaca hadis ka..kuda zaman nabi pun ludah bila dengar nama ameno

May 8, 2013 at 2:32 PM

-------------------------------

Udah, mula nak berdakwah ajaran sesat dia tu...

Anonymous said...

Anonymous said...
cara islam latu..hang xbaca hadis ka..kuda zaman nabi pun ludah bila dengar nama ameno

May 8, 2013 at 2:32 PM

-------------------------------

Udah, mula nak berdakwah ajaran sesat dia tu...

Anonymous said...

tujuan beri undi pada sesebuah parti untuk apa?

untuk memakmurkan agama?

untuk dirikan begara Islam?

untuk memakmurkan parti?

untuk memakmurkan ekonomi ummah?

untuk jadi prroksi?

saja seronok tengok kejatuhan umat yang satu lagi?

untuk menutup kebejatan moral pihak tertentu?

Anonymous said...

buat anon 1.44 @ balaci pr...toksah perasan bagus sangat konon rakyat tolak umno/bn...korang dapat undi dari kapir sbb tu menang! apa pun kerusi umno naik dari 79 kpd 88..so maknanya apa?

gelombang cina tolak bn berlaku di seluruh kawasan cina...tahniah kpd pas dan juga anon 1.44 kerana berjaya melemahkan ketuanan melayu di perkekutuan tanah melayu...aku harap anak cucu dapat merasai nikmat menjadi melayu diperintah kerajaan kapir!

Anonymous said...

sebelum PRU,caci maki khalid gereja,nik ajis ulamak sesat,PAS Parti Ajaran Syaitan...

lepas PRU,mintak perpaduan..mintak MB Selangor dari PAS.

LALANG SEJATI....

Anonymous said...

pas sblum dpt kuasa jihat syahid syurga neraka

lps dpt kuasa ..rumah urut apa salahnya..

zaman nabi ada pelacuran, zina..xpecaya ada hadis ..dtg pd rasullulah aku berzina..lalu sabda rasullullah...

pas hebat ..tak pun papa hebat

Anonymous said...

pas sblum dpt kuasa jihat syahid syurga neraka

lps dpt kuasa ..rumah urut apa salahnya..

zaman nabi ada pelacuran, zina..xpecaya ada hadis ..dtg pd rasullulah aku berzina..lalu sabda rasullullah...

pas hebat ..tak pun papa hebat

Anonymous said...

pada saya, tak payahlah kita nak ajak pas bersatu.....tetapi jgnlah kita menyerang pas...yg perlu kita tewaskan ialah dap. Dengan cara ini kita tak akan bercakaran sesama Islam dan kita boleh memberi tumpuan pada golongan sasaran kita....dah2 le tu, tanpa pas, UMNO masih lagi mendapat sokongan org melayu Islam dan golongan bumiputera lain. Terbukti kita tak memerlukan pas....ambil pengajaran bagaimana pas terhegeh2 bekerjasama dgn dap tp akhirnya ditolak oleh sesetengah org pas dan ditolak sepenuhnya oleh dap....Biarlah Kelantan dikuasai oleh pas, kita juga sepatutnya menyokong agar selangor dpt MB dikalangan org Pas yg betul2 kuat pendirian, bukan yg boleh diperkuda oleh dap dan pkr...

Anonymous said...

ramai kecoh pasal undi cina..siap kata undi kafir.lawak la korang2 nih..

FAKTA YG KORANG BUAT2 LUPA:
dulu masa gelombang PRU1999,undi CINA /BUKAN MELAYU adalah penyelamat BN ketika itu.

bangga UMNO ketika tu...Cina adalah sahabat sejadi BN..skarang?????korang gelak la sendiri...

Anonymous said...

2.42 hassan bukan sebarang hassan ..
dia sarjan hassan dendam dgn komunis masih dihati..

barulah betui apa hajat dihati..hampir tiap2 mlm ambush tempat hiburan..masa tu aku punyala happy.. pi tangkap org islam buka puasa kat gereja.. ini semua kerja betul..

disebabkan undi ....hassan ali dibuang...
haram hakikatnya gerakan islam nak kuasa atas tiket politik demi undi..habis satu jihat pun xdpt buat..

tp dok canang jihat jihat

Anonymous said...

2.42 hassan bukan sebarang hassan ..
dia sarjan hassan dendam dgn komunis masih dihati..

barulah betui apa hajat dihati..hampir tiap2 mlm ambush tempat hiburan..masa tu aku punyala happy.. pi tangkap org islam buka puasa kat gereja.. ini semua kerja betul..

disebabkan undi ....hassan ali dibuang...
haram hakikatnya gerakan islam nak kuasa atas tiket politik demi undi..habis satu jihat pun xdpt buat..

tp dok canang jihat jihat

BILA DPT KUASA SESATKAN UMAT ISLAM. APSALAHNYA MAKAN DIGEREJA BUKAN MAKAN BABI PUN..ZAMAN NABI PUN ADA ZINA, ARAk UTK ORG B.ISLAM BOLEH DIJUAL DI 7-11..

belum lg:..apa salahnya gereja guna kalimah Allah..

NI DAH TERUK DARI MUNAFIK !

mustaqim abdul rahman said...

insya allah kalau saya ada peluang dan umur berjumpa nik aziz saya akan suarakan seperti ini.... "sebagai hamba ALLAH saya menyampaikan pesan ALLAH dari al-quran bahawa setiap islam itu bersaudara, adalah lbih baik kita patuh pada ALLAH dan mencari jalan menyatukan semua umat Islam di Malaysia tanpa kira latar belakang mahupun parti"....saya amat berdoa dia ludah saya....dan saya akan katakan...demi ALLAH aku terima penghinaan ini atas tanggungjawab aku sebgai hambamu......dan saya akan beritahu pada pengikut2 najiz masa tue......tuan2 boleh lakukan apa sahaja terhadap saya tetapi bukan terhadap agama ALLAH..... insya ALLAH kalau ada umur dan ada kesempatan...tapi nak suh saya cari dia takpe laa...kalau ALLAH jodohkan kami bersua...insya ALLAH...

Anonymous said...

Jangan cakap banyak. Aku nak tengok macam mana hebatnya PAS mampu membenteras kilang-kilang arak, sarang-sarang maksiat dan laksanakan hudud di Selangor. Akan ku tunggu!Jangan pulak nanti kejadian rampas arak tapi bila dijerkah dek Cina lintang pukang pulangkan semula :) Selamat berjaya PAS! Anda hebat! Bersihkanlah Selangor dari segala gejala maksiat!

Anonymous said...

yg kecoh kt klantan puak2 husam tu xnk plak anjing2 pr nie heboh...

Anonymous said...

skrg nak bagi bukti pd cina...tanpa dia pun bn buleh menang..skrg ko dah terperangkap dgn dap dap sekali...

ibarat ...anuar kata seranggg...berbondong cina semua percaya melayu kat dpn...sampai2 nak naik bkt...melayu BN dah atas bukit keliling...semua Melayu nampak cina nak bunuh melayu..


cina hoi..jgn terhegeh2 nak tukar mesia jd singpura tanpa persetujuan org melayu...

Anonymous said...

2.48..


skrg nak bagi bukti pd cina...tanpa dia pun bn buleh menang..skrg ko dah terperangkap dgn dap dap sekali...

ibarat ...anuar kata seranggg...berbondong cina semua percaya melayu kat dpn...sampai2 nak naik bkt...melayu BN dah atas bukit keliling...semua Melayu nampak cina nak bunuh melayu..


cina hoi..jgn terhegeh2 nak tukar mesia jd singpura tanpa persetujuan org melayu...

Anonymous said...

ramainya nk jadi pejuang Islam dalam UMNO...

tp kena sambutan hari raya najib aritu ada menari2 plak....
yg kat bawah tgk semua tepuk tangan.

ooo,itu lah cara islam sambut Syawal.

apa khabar pejuang Islam UMNO,Zulkifli Nordin?harap UMNO selangor jangan pinggirkan pejuang2 hebat sebegini.sbb dalam UMNO Selangor,bab2 dakwah ni suara slow sangat...

PRU14 nanti,gabungan Dr.Hassan Ali,Zul Nordin dan Ibrahim Ali pasti akan membuatkan UMNO hebat mcm cite Ultraman...

Anonymous said...

Anonymous said...
ramai kecoh pasal undi cina..siap kata undi kafir.lawak la korang2 nih..

FAKTA YG KORANG BUAT2 LUPA:
dulu masa gelombang PRU1999,undi CINA /BUKAN MELAYU adalah penyelamat BN ketika itu.

bangga UMNO ketika tu...Cina adalah sahabat sejadi BN..skarang?????korang gelak la sendiri...


May 8, 2013 at 2:48 PM

------------------------------------

Fakta yang anjing macam ko patut tau.

Tahun 1999, Tun Mahathir telah menyelamatkan ekonomi Malaysia dari kerosakan yang dilakukan oleh Al-Juburi. Perniagaan Cina yang hampir yang lumpuh telah diselamatkan oleh kerajaan atas kebijaksaan Tun Mahathir dan Tun Daim. Dan kerana itu kaum Cina telah berterima kasih dengan memberi undi solid kepada BN.

Tahun 2008-2013, ekonomi Malaysia juga telah dibaik pulih oleh Najib dari kemelesetan yang disebabkan oleh Amerika, perniagaan Cina juga sedikit sebanyak tidak terjejas kerana kebijaksanaan Najib membendung mesalah ekonomi dari terus melarat dengan mengumumkan pakej ransangan ekonomi. Tapi apa yang kaum Cina beri untuk Najib?? Itu pun nasib baik takde peniaga cina yang mampus bunuh diri sebab tak cukup makan atau jatuh bangkrap. Mereka tak bunuh diri, tapi nak 'bunuh' Najib dan BN....

Bukak la mata ko tu... 1999, cina membalas budi, tahun 2013 cina membalas tuba... angkara Al-Juburi laknatullah...!!!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
ramainya nk jadi pejuang Islam dalam UMNO...

tp kena sambutan hari raya najib aritu ada menari2 plak....
yg kat bawah tgk semua tepuk tangan.

ooo,itu lah cara islam sambut Syawal.

apa khabar pejuang Islam UMNO,Zulkifli Nordin?harap UMNO selangor jangan pinggirkan pejuang2 hebat sebegini.sbb dalam UMNO Selangor,bab2 dakwah ni suara slow sangat...

PRU14 nanti,gabungan Dr.Hassan Ali,Zul Nordin dan Ibrahim Ali pasti akan membuatkan UMNO hebat mcm cite Ultraman...

May 8, 2013 at 3:16 PM

--------------------------------

Dalam PR dakwah hebat sangat ke? Tu sebab dakwah dalam jamban sambil jilat aiskrim dan dakwah bersama Aishah Baby dalam bilik hotel pun dapat sambutan ye?

Dakwah pukul 3 pagi dalam bilik hotel bersama bini orang pun pemimpin PR berani buat.... Kesian ade macai buta mata, buta perut dan sakit otak camni...

Anonymous said...

anon 3.19pm

anda sorang lagi pejuang program lucah seliaan Papagomo.Tahniah.

Dalam kepala otak asyik guna point benda lucah.

kesian plak tengok..kempen 2008 guna lucah,kempen 2013 pun melucah lagi.

harap banyak lagi video lucah akan keluar di blog2 pro-UMNO..baru dpt top hits tiap2 bulan.silap2 ranking no.1....

Anonymous said...

meskipun tumbang tetapi Zul Nordin dan para sahabat yabg keluar Pakatan sedikit sebanyak telah membuatkan PR terlopong pada PRU 13. terimalah kenyataan ini meskipun pahit.

aps said...

kalu ada gabungan lebih baik dari bn ...kita undi lain

setakat ni pilih PR mudarat agama bangsa dan ada kemungkinan perang saudara..

PILIH BN ADA KURANG SKET MALAH MUDARAT KURANG UTK 3 main point tu

babi jadi haram sebab mudarat lebih dari manfaatnya..

ulamak2 pondok dah setuju pilih pr haram atas konsensus syurak mereka..

dulu masa pas bertaring tajam pasal islam pilih pas terlebih afdal dari umngok..aku dulu duduk rumah jemaah pas..

Anonymous said...

betul kata TGNA.. UMNO memang kene ubah drpd semangat kebangsaan kepada islam...Bersatulah wahai umat islam...Kembalilah kejalan ALLAH Umno..

Anonymous said...

Anon 3.31pm

siapa yg terlopong?
PR ke Zul sendiri yg terlopong?

bukan main berlagak dan riak Zul Nordin cakap depan reporter yg dia akan duduk kerusi parlimen shah alam pada 6 Mei 2013.

mana la Zul Nordin..dah 3 hari x muncul2 pun kat shah alam.FB page yg promot dia hari2 pun nampak gaya macam dah tutup.

nasib baik penduduk shah alam yang MAJORITINYA MELAYU ISLAM menolak orang yg riak dan bercakap besar mcm nih...

Alhamdulillah

Anonymous said...

dilema memilih diantara dua kebathilan ...

PR & BN

sbb aku anti DAP, maka undi aku g BN.

Anonymous said...

YANG WARTAWAN UTUSAN PUN SATU. NAK TANYA PENDAPAT NIK AZIZ TU BUAT APA? DIA BUKAN MB KELANTAN LAGI. LUPAKANLAH NIK AZIZ. DIA DAH TAK BERAPA BETOI BILA TAK LAGI DILANTIK JADI MB.

Anonymous said...

siapa yg terlopong?
PR ke Zul sendiri yg terlopong?

bukan main berlagak dan riak Zul Nordin cakap depan reporter yg dia akan duduk kerusi parlimen shah alam pada 6 Mei 2013.
___________________________________
anwar xmelopong gak ke???bukan main lagi anwar ckp die pm pada 6mei 2013...sudah nye petang 6 mei najib yg angkat sumpah jd pm...kuikuikui...

Anonymous said...

pas nk wat program agama kt selangor 7 hari 7 malam pn dap xmarah pn...tp kalo nk bawak hudud ke dlm dun n pentadbiran negeri...jgn mimpi la...ade brani ke pas???

Anonymous said...

skrg pr dh dpt 2/3 dun selangor..so bole la pinda undang2 tubuh negeri utk bawak masuk draf hudud...plz ye pas tolong wat...

Anonymous said...

Dalam Pakatan Rakyat, sekali lagi menjadi bahan pecacai yang dipandang dengan penuh curiga dan waspada adalah PAS.

Dan sekali lagi juga cakap-cakap-cakap awal tentang kemaruknya pemimpin PAS untuk mewujudkan sebuah kerajaan perpaduandengan Barisan Nasional.

Persoalannya ialah adakah benar yang PAS memang tidak boleh dipercayai sehinggakan Azmin Ali perlu menyindir dan memberi kata dua kepada PAS Selangor?

Mengapa PAS yang mempunyai jumlah kerusi yang sama dengan DAP perlu diberi amaran sedangkan yang paling banyak mendatangkan masalah adalah wakil rakyat PKR.

Yang paling tidak boleh dipercayai adalah PKR dan yang membawa paling banyak masalah juga datangnya dari PKR.

Anonymous said...

Eh, bukan ke Anwar dah jadi PM masa 16 September 2008 yang lalu. Sekarang 6 Mei pun Anwar masih tetap jadi PM?

Alamak... aku bermimpi je la... kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

ramainya nk jadi pejuang Islam dalam UMNO...

tp kena sambutan hari raya najib aritu ada menari2 plak....
yg kat bawah tgk semua tepuk tangan.

ooo,itu lah cara islam sambut Syawal.
_____________________________________
ala menari je....anwar pn penah cakap ronggeng sikit je..xde ape2 pn...xkn lupe plak ade amoi joget kt pentas puak2 kopiah pas melopong tgk kt bawah...

Anonymous said...

Najib dah jd PM.

tapi pegang rekod paling teruk dlm sejarah BN.

dulu bukan main tolak pak lah.
skarang turn Najib plak merasa cakap2 belakang.bila cakap2 belakang dah merabak,mula ada pakat2 nk suruh turun..tp nak ke Najib turun??jgn harap...

eh,Zul Nordin tu awat yg terus senyap.baru kalah skali,relax la brader...mayb lepas ni kalo jadi calon,kena up "Saya Konfiden 200% Menang"....

Anonymous said...

Dapat kerusi 2/3 kat selangor pun belum tentu PAS akan bawak usul hudud ke DUN sebab telor pemimpin-pemimpin PAS semuanya kene rantai sama pemimpin PGayR dan DAPig.... pemimpin PAS hanya akan berani kalau ade unit anjing merah berkawal je...

Dalam sidang DUN Selangor, kesemua anjing tu tengah enak nikmati juadah. Tak peduli pun pasal hudud ke negeri islam ke pusat urut ke...

Anonymous said...

Kesian mamat pencacai PR tu, tak habis meroyan dia pada Zul Nordin...

kah kah kah kah kah kah...

Dia kalah PRU pun, dia tetap jadi peguam. Anwar kalah PRU, terpaksa minta ehsan dari DAP untuk jadi ketua pembangang...

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

yang kutuk prestasi Najib tu, saja nak sedapkan hati sendiri sebenarnya ...

kah kah kah

Anonymous said...

Najib berjaya jugak naikkan kerusi UMNO dalam PRU... anwar dan hadi awang pulak??

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Ala, Gerakan 1MMNRU la konon. Bukannya datang dari pemimpin UMNO pun.... syok sendiri punye gesaan..

Anonymous said...

Najib dah jd PM.

tapi pegang rekod paling teruk dlm sejarah BN.
_____________________________________
hadi awang n anwar xnk suruh berundur ke???kedah pas kalah..perlimen kurang kerusi dr 2008...najib je ko bising ye...

Anonymous said...

TERBARU! PAS AKAN TUTUP KILANG ARAK DAN RUMAH LACUR DISELANGOR PADA HARI PERTAMA ANGKAT SUMPAH JIKA JADI MENTERI BESAR, HARI KEDUA LAKSANAKAN HUDUD, HARI KETIGA MENGISLAMKAN 4/5 AHLI DAP.

Anonymous said...

TERBARU! PAS AKAN TUTUP KILANG ARAK DAN RUMAH LACUR DISELANGOR PADA HARI PERTAMA ANGKAT SUMPAH JIKA JADI MENTERI BESAR, HARI KEDUA LAKSANAKAN HUDUD, HARI KETIGA MENGISLAMKAN 4/5 AHLI DAP.


-----------------------------------

Tunggu lagi 5 tahun, dalam manifesto bukan janji fuckatan kat Selangor akan keluar agenda tersebut. Tahun 2013 ni, mereka nak kayakan kroni mereka dulu...

Anonymous said...

Najib dah jd PM.

tapi pegang rekod paling teruk dlm sejarah BN.
_____________________________________
hadi awang n anwar xnk suruh berundur ke???kedah pas kalah..perlimen kurang kerusi dr 2008...najib je ko bising ye...

-------------------------------

Depa mane reti nak berundur, dah tua nak mampus masuk lubang kubur nanti baru la ada istilah berundur tu.. kah kah kah kah kah kah..

Hadi Awang kalah teruk di Terengganu tahun 2004 dulu apsal tak berundur pun?? Cakap jela dari balaci PR tu...

Anonymous said...

TERBARU! PAS AKAN TUTUP KILANG ARAK DAN RUMAH LACUR DISELANGOR PADA HARI PERTAMA ANGKAT SUMPAH JIKA JADI MENTERI BESAR, HARI KEDUA LAKSANAKAN HUDUD, HARI KETIGA MENGISLAMKAN 4/5 AHLI DAP.

TAKBIR 3x...

Anonymous said...

HEBAT DAKWAH PORK NICK TERHADAP PENGANUT AGAMA ISLE NYA...

KOTA BHARU 8 Mei - Akibat berkelakuan samseng, tiga penyokong Pas dipenjara tiga hari dan denda sebanyak RM1,500 oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Hukuman itu dijatuhkan oleh Majistret Nik Habri Muhamad setelah tiga penyokong Pas terbabit mengaku bersalah atas pertuduhan melakukan khianat dengan memukul, menendang van kempen Barisan Nasional (BN) dan mengoyakkan poster-poster parti pada kenderaan terbabit.

Kejadian berlaku dua hari sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Ahad lalu dan tertuduh ditangkap sehari kemudian.

Mereka turut berdepan hukuman tambahan penjara tiga bulan sekiranya gagal membayar denda ditetapkan.

Anonymous said...

Kalau Pak Hassan tidak kena tendang keluar dan Ostat Nash tidak disabotaj oleh parasit tentunya keptusan PRU 13 memihak kepada Pas.

Nasi dah jadi bubur...nak buat apa? ha ha korang makan sendirilah.

*dalam ati pak Hassan...kalau aku tak kena tendeng...dengan aku-aku turut kemaluan. kah kah kah

Anonymous said...

TERBAIK BRO, ANALISIS YANG TAJAM

GUA BACA PAGI TADI DALAM BH PUN TERGAMAM APA YANG NIKAZIZ CAKAPKAN. TAKKAN KITA NAK TUDUH REPTER MENIPU KAN? SANGGUP LUDAH MUKA. INDAH SUNGGUH BAHASA. BAHASA JIWA BANGSA BRO

WARGA BATU GAJAH

Anonymous said...

Nik Aziz berundur sesudah Nik Abduh dapat kerusi besar. Fakta.

Soalan:

Kalau Pak Yim menang di Pasir Mas, apakah Nik Aziz akan berundur?

Anonymous said...

Itu kata orang tengah marah. Kalau dah sejuk takkan dia tergamak nak ludah muka orang Umno.

Saya syorkan PM Najib hantar wakil daripada Umno untuk cuba2 sembang pasal perpaduan umat melayu islam dengan Nik Aziz. Sekarang dia bukan MB lagi dah, dah tentu tak perlu nak ikut protokol lagi.

Masa wakil Umno nak pergi tu ajak sekali wartawan surat khabar arus perdana dan wartawan TV3 dan TV1. Kalau Nik Aziz nak popular semula, biar lah dia ludah muka wakil Umno yang dihantar oleh PM Najib, masuk paper dan keluar kat TV3 dan TV1 lagi.

Saya percaya ramai orang nak baca kisah Nik Aziz meludah orang Umno, dan semua orang nak tonton candid shot Nik Aziz sedang meludah orang Umno.

Ikhlas, saya minta PM Najib tolong usahakan kearah perpaduan melayu islam. Hanya Nik Aziz yang boleh melembutkan hati orang2 Pas yang takut kepada orang2 Umno. Hantar lah rombongan Umno berjumpa Nik Aziz untuk bincang perpaduan.

Ahli Umno Tua

Anonymous said...

dap tak diludah pulak. Padahal kebangsaan tidak, isle pun tidak. Heran sungguh.

Anonymous said...

Tsunami Mukmin V Arus Songsang

Kenapa Selangor dan Terengganu menongkah arus yakni tidak mengikut pola pengundian majoriti mukmin?

Jawapannya mungkin ada pertaliannya dengan pembudayaan hedonisme dan psikik pengundi kategori mentah.

Apabila mereka yang mentah ini ketahui (menerusi pendedahan media, video dan audio) bahawa insan yang mereka pangkah selama ini iaitu Mat Gombak Selangor dan Mat Spender Ganu tidaklah sebersih yang disangka, tindakan mereka tidaklah sebagaimana tindakan yang diambil oleh pihak mentah dan pihak yang telah lama 'makan garam'di lain-lain negeri.

Bagi pihak yang telah matang tentunya akan rasa tertipu apabila insan yang diberikan kepercayaan (undi) rupa-rupanya indah khabar dari rupa.

Bagi pihak yang mentah, kalau insan yang dipangkah kerana percaya terhadap kebersihan moralnya tetapi kalau semua itu hanyalah indah khabar dari rupa (sebenarnya kotor), mereka tidak akan menelannya kerana mereka tidak ada upaya untuk telan kepahitan.

Justeru, perbezaan reaksi terhadap pendedahan isu moral di Selangor dan Terengganu maka terjadilah fenomena menongkah arus di Selangor dan Terengganu sebaliknya Tsunami mukmin melanda lain-lain dari itu.

Anonymous said...

Tsunami mukmin bertembung dengan Tsunami Dap...ia menghasilkan keputusan ini:

133 BN

89 PR

Anonymous said...

Bagi aku senang ja..lantak pi kat selangok yg kononnya rakyatnya celek politik tapi sebenarnya amat2la bongok..media ka tv ka takyah sentuh langsung bab depa ni..biaq depa hidup dgn cara depa sendiri..umno kena fokus pd negeri yg telsh memenangkan bn seperti kedsh..pengelih..jhr..n9..melaka..trggu..phg dan sabah sarawak....dan satu lg tak payah dok cerita sgt bab masalah pakatan ni kat tv....lama2 dah porak peranda kat selangok tu baru depa jilat ludah balik..

Anonymous said...

Dakwah pas ngan pkr bkn betul pun. Byk terpesong dan sesat..nak tau nape pengundi ank muda pro ke pembangkang..sbb dah berangan2 nak pakai kereta basar dan mewah..dengan minyak murah..tanpa perlu byr tol...nak masuk u percuma..tak payar bayar satu sen..nak dapat rawatan hospital percuma..malah pas ada nsk beri insentif perkawinan rm 1000 seorang..amboii...seronok makan gula2 yg ditabur pr..dasar melayu pemalas..sepatutnya sedar diri utk kuatkan bangsa supaya tidak diratah sewenang2nya oleh bangsa lain..dgm memelihara hak istimewa deme. Bagi saya ceramah2 pas pun banyak yang melalaikan...bkn ada isi pun. Malah membutakan pengikut2nya yg jahil dan jumud...

Anonymous said...

Baik dgr konsert dari mendengar ceramah2 fitnah , merapu dan sesat..penuh cacian dan umpat keji dan kadang2 terpekik terlolong macam dirasuk iblis..

Anonymous said...

tak bagi sokong DAP, tapi bagi sokong MCA plak... tak pelik ke korang nih? last2 yg ketinggalan melayu jugak..

Anonymous said...

Nampaknya kuda-kuda dan keldai-keldai Pakatan DAP dah timbul balik setelah beberapa hari menghilang kerana kuciwa kalah; dan lebih kuciwa lagi kerana penat ditunggang serta ditoron kaw-kaw oleh DAP.

Kuda-kuda dan keldai-keldai Pakatan DAP ni timbul balik selepas diberi makan rumput oleh boss-boss DAP diorang la tu ;-) heehaw heehaw heehaw

Anonymous said...

Apalah bodoh sangat3 ko ni..itu lah cina.tau??? Tak boleh dipercayai..

Anonymous said...

Ala nik aziz pun boleh dtg sambut harijadi karpal..siap makan kek berkrim lagi...

Anonymous said...

Melayu bernama Anwar Ibrahim serta konco-konconya pun tak boleh dipercayai jugak.

Terang-terang depa ni PATUNG-PATUNG bernyawa yg di remote control oleh DAP je

Anonymous said...


Umat Islam nak hudud di Selangor..

Anonymous said...

Hudud hanya mainan mulut PAS bila nak pilihanraya, lepas pilihanraya hudud simpan dulu dalam poket. Yang dikeluarkan lepas pilihanraya adalah karung guni mintak duit.

Kalau betul nak buat hudud, siasat video seks Mustafa Ali dengan telus dulu. Kalau betul Mustafa Ali berzina dan hudud dijatuhkan ke atasnya, serta-merta aku akan sokong PAS hingga ke akhir hayat. Amacam ade brani ke pencacai-pencacai haprak PAS suruh pemimpin korang laksanakan hudud di selangor?

Anonymous said...

apeda pas nih? kata nak ganti umno, tapi nak jadi MB selangor pun takut. camne nak jadi PM nih? adoyai..

Anonymous said...

RBF = Provocateur Agent
Korang tak yah layanlah...RBF provok tu. Memang itu pun kerjanya agent. Mau kasi pecah belah, huru- hara di kalangan PR. Hanya orang tolol saja yg termakan hasutan si RBF nih!

Anonymous said...

pas bacul. pas hanyalah anjing dap. komen saya sebelum ni adalah betul iaitu pas akan cakap semangat setiakawan. senang saja nak predict pa kerana mereka retorik saja lebih.

Anonymous said...

PAS tak mampu nak jadi ketua sebenarnya. Tu sebab relakan tokan pil kuda dan assmin jamban jadi ketua negeri Selangor. Malu sungguh dapat pemimpin PAS begini..

Anonymous said...

Tapai masalahnye sekrang pemimpin nko tu pelakon filem lucah...nko plak pemuja pelakon lucah...bangang punye manusia...oopps bukan bangang sbb tu memang tabiat dan habitat nko...bagi nko zina adalah perkara biasa xperlu di perbesarkan...kan..kan...laknatullah...

Anonymous said...

Errrr...mana pgi mat sabon...tokey kambing jamnapari si mat kusam tu pun g mana ekk...kata dah duplicte kunci putrajaya...ehhh...dua2 mamat ni malu2 kucing plak main aci nyorok balik pokok bunga kat putrajaya dgn balik tunggul balak...kah3...

Anonymous said...

Ubn sakit hati cina tak ramai undi bn tu marah sangat tu semua kutuk cina paling teruk utusexla kalau cina sokong bn macam mcm zaman mahathiaq dulu apa yg yang umno tak kutuk pas pada hal pas orgnya islam umngok pun islam,tapi umno kutuk pas macam pas tu pengkianat padahal pas nak kembang kan islam,cuba perati betul betul adakah mca kutuk dap atau gerakan macam umno kutuk pas,hampa kata apapun kat tok guru tak ada kesan kat klantan dan terengganu sebab tok guru dan tanam islam dah sgt kuat di klantan dan terengganu jadiapapun kat malaysia dua negri tu kapiaq tak boleh jajah ,luka tok guru di sebabkan umngok memang tak boleh di lupa kan ,satu hari nanti siapa yg menhina tok guru dgn kata kata kesat akan cari kubur tuk guru nak minta ampun tapi masa tu dah terlambat,jawapla di padang mahsyar ,mcm parpukarini taktau la ni islam pada nama je kut nama pun dah macm hindu.208 terimakasih pada cina salahksn hindu,2013 terims kasih pada hindu salah kan cina p14 hindu tsk dak cina tak dak dah prepare ke nak salah ksn siaps pula org asli?

Anonymous said...

Meskipun janji untuk punahkan Umnu tidak terkota tetapi satu janji lain telah dikotakan!

Apa dia?

Pok Nik dah berundur...janji dikota! Hooray...manusia pegang pada tali, heh heh.

LKS, Roy dan kak One bila lagi?

Tunggu ajelah kucing bertanduk

Anwar macam mana?

ha, ha yg itu ada tugas belum bereh.

Apa dia?

Bersih 3.4 coming!

Buat apa?

ha ha Prep untuk Tsunami Korea 2018?



Anonymous said...

Bukan. kawe rase, sebab orang kelantan dok leh terima PKR...sebab tu mereka beri Undi pada UMNO...Mungkin serangan blogger-blogger UMNO pada PKR boleh dianggap berjaya sebab orang-orang PAS pun enggan undi mereka.

Anonymous said...

cuba minta audit tengok setiap duit derma yang orang bagi dalam ceramah org pr bangga sangat..

berani tak diorang nak bagi audit?

Anonymous said...

Kita tak bacha hadis yang beribu2 tu . Tuan guru dah jumpa hadis dan sunah nabi tu. Muslim di Bolehkan ludah meludah...lagi banyak meludah lagi bagus....sadaqa rasulallah....

Anonymous said...

Anon 12.39, Allah maha kaya, kedua2 tok guru kau di Kelantan dan Terengganu dah tak de kuasa, terimalah kada dan kadar seadanya.

Anonymous said...

Bukan banganglah anon 11.43, salah tu, BODOH dan TOLOL seperti DAP kata, perfect.

Anonymous said...

ingat tak kisah Nabi saw yang selalu diludah oleh seorang yahudi tua setiap kali Nabi saw lalu depan rumah dia?

mamat tu ikut perangai yahudi tu kot? hehe

Anonymous said...

Cerita pasal Negara Islam dan Hudud ni cerita bermusim. Dia nampak tak relevan dah selepas PRU. Kalau nak dengar cerita Negara Islam dan Hudud hangpa semua kena lah tunggu 5 tahun dari sekarang.

Sekarang Pas dan Nik Aziz mana ada sebut Negara Islam dan Hudud lagi. Modal tu tak berapa laku masa PRU baru2 ni, orang melayu dah ramai yang celik dan cerdik sebab tu lebih ramai orang melayu yang undi BN daripada yang undi Pas.

Kalau semakin ramai melayu undi Pas tak kan lah Pas hanya dapat 21 kerusi saja merosot daripada 2008 sedangkan DAP menambah kerusi kepada 38.

He he he. Cerdik2 Nik Aziz kena kencing juga dengan Karpal Singh.

Cabai Melaka

Anonymous said...

UMNO dengan sendiri dapat 88 Kerusi Parlimen. Kalau campur dengan kerusi Parlimen Melayu di Serawak dah jadi 94 kerusi.
Yang Pakatan Teruja sangat macam menang tu mengapa. DAP 38, PKR 30 dan PAS 21. JUKLAH 89.
Malu lah muka sikit. Tak belajar ilmu hisab ke disekolah.

Anonymous said...

PAS bila dengan UMNO begitu angkuh mendabik dada. Dia sahaja yang betul. Di Selangor menang majoriti tetapi diam seribu bahasa dek DAP & PKR. Rata2 semua menyalahkan PAS atas kekalahan di Kedah. DAP sendiri melabelkan PAS seperti x boleh diharap. Mana perjuangan yang selalu dilaungkan2 itu? Peluang dah terhidang depan mata tapi menyorok macam tikus. Selangor terlalu banyak tempat maksiat ini peluang anda PAS untuk perbetulkan.

Anonymous said...

Kat kelantan yg da berpuluh tahun pegang pun x terlaksana hududnya, nik aziz smp pucat gg bila adun pas selingkuh dgn bini org pas jugak, ni kan pulak kat selangor yg br ni derang menang kalahkan pkr 1 kerusi jer. Memang x la jawabnyer kennnn

Nor Rimah said...

Setujuuu!!!!!

Anonymous said...

erm...cian kami kt kelantan...sy nk hbs blajr nnt..xmau la kje kt luar negeri..tp kt kelantan xdek bende..cian kn...ye la..kalo nk bahagia kt akhirat..kena cari bekalan kt dunia jgk..kena ade pendapatan yg best..amalan pun akn jd best..d kelantan ape ade???tolonglah buka peluang pada org yg nk kje yg ngeri sndiri cm saya ni..sudah cukup sudah la pas...huhuhu