Wednesday, May 8, 2013

Azmin dan Zuraida Akan Letak Jawatan Jika Khalid Dilantik MB

Patutlah lain macam bunyi twitter Azmin petang ini....

Rupa-rupanya ada udang di sebalik batu...

Nak tahu kenapa ?

Jom baca kat bawah....


Azmin, Zuraida letak jawatan jika Khalid MB

SHAH ALAM: Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan timbalannya, Zuraida Kamaruddin akan melepaskan jawatan masing-masing jika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilantik semula sebagai Menteri Besar Selangor.
 
Menurut sumber PKR, Azmin memberi kata dua itu dalam mesyuarat bersama Ketua Umum parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini setelah Anwar melahirkan kecenderungan melantik semula Khalid mengisi jawatan berkenaan.
 
“Jika ini berlaku (Khalid dipilih), Azmin sedia meletakkan jawatannya sebagai pengerusi dan akan diikuti timbalannya Zuraida yang juga Ketua Wanita PKR pusat,” kata sumber itu.
 
Difahamkan, Anwar sebelum ini merancang meletakkan Azmin menggantikan Khalid selepas didesak penyokong akar umbi sebelum PRU 13 tetapi mengubah fikiran selepas Ahad lalu.
 
Khalid yang menerajui pentadbiran Selangor sejak 2008 mengecewakan rakyat Selangor kerana mungkir melaksanakan manifesto PRU12 membabitkan ibu tunggal, suri rumah dan warga emas yang bangkit memfailkan saman terhadap Khalid dan kerajaan negeri.
 
Sumber itu berkata, Khalid mendesak Anwar agar beliau dilantik semula sebagai menteri besar dan dipercayai mendapat sokongan PAS dan DAP Selangor.
 
Pakatan Rakyat mengekalkan Selangor walaupun pencapaian PKR sendiri merosot apabila hanya memenangi 14 kerusi DUN berbanding 15 masing-masing oleh PAS dan DAP.
 
Difahamkan, PAS dan PKR sudah mengemukakan senarai nama mereka yang difikirkan layak untuk menjawat jawatan menteri besar. Antaranya Azmin Ali dan Khalid Ibrahim dari PKR serta Dr Abdul Rani Othman dan Saari Sungib dari PAS.
 
Pemilihan bagaimanapun akan ditetapkan oleh pucuk pimpinan pakatan pembangkang.
 
Sumber : Antara Pos
 
Ada lagi satu , klik di sini....
 
Di Selangor kecoh, di Kelantan pun kecoh, lagi sibuk nak jadi batu api nak cucuk Najib letak jawatan...
 
Tiada apa yang nak ku katakan melainkan, kah...kah...kah...kah...kah...kah....kah...kah...kah...kah...

40 comments:

Anonymous said...

Isu isu begini lah yang patut dimainkan bloger pro BN

paparkan kebodohan pakatan haprak yang kononya nak memerintah malaysia

Anonymouse said...

Hahahaha ... amacam melayu-melayu Pakatan Keldai DAP? Nampak le sangat lu org ni gila kuasa bukannya nak berjuang untuk rakyat first. Perut sendiri didahulukan.

Pastu DAP boss lu org akan jadi king maker. Eh, DAP yg akan bagi final decision kot. Hahahahaha ... sedarlah wahai melayu-melayu Pakatan Keldai DAP

Anonymous said...

berebut-rebut macam sial...hahahaha

Anonymous said...

Baru MB dah berebut-rebut..kalau PM mau ada yang berbunuhan kot.. Ngeri..

Anonymous said...

Azmin tu tak sedar Tuanku tak suka dia. Nak jadi MB tapi memang bodoh.

Anonymous said...

ALA, JADI SELANGOR TAKKAN BUAT HUDUD LA CAMNI.... pemimpin PAS korang hanya mampu jadi balaci jaga tempat parking kete je ke?

Anonymous said...

Eh Eh..siapa kata rakyat Selangor tak suka Khalid Berahim? Kalau tak suka masakan majoriti rakyat Selangor yg tongong beri undi pada puak PR yang mempunyai ADUN dlm berbagai bidang kemahiran: Ada Dr, Lawyer, Jurutera, Ustaz, Pemotong Cermin pun ada. Negeri lain dah ada MB/CM Sel dok tunggu apa lagi? Tunggu "telor tembelang" nak "menetas" ke? Lebih baik selesaikan isu lantikan MB daripada mengadaka 'HIMPUNAN HARAM" Tak maluke muka puak-puak PR ni. Memang muka tak tahu malu betullah...Mana taknya? Ada Video/ ada kes "lawatan tak diundang" (masuk pintu belakang)tak mengaku, ada video spenda besar, tak mengaku, ada adingan lumba "sucking the iceless aiscream", tak mengaku juga. Majoriti rakyat Selangor masih pilih dia orang dengan alasan "mereka ni adalah malaikat" / hampir2 masom...Eeeee Jijiknya saya. Tunggulah balasan Allah SWT.

Anonymous said...

anjing kurap keluloq pun tak macam depa.. hakktuihh..

Anonymous said...

laa knapa la menipu mcm nie.takda pun isu letak jawatan azmin ngan zuraidah.menipu je korang nie.kesiannnnnnnnnn.

Anonymous said...

Tk faham lg ke..azmin twit tu kt sape ya..

Anonymous said...

Punca2 yg dianggap enteng/remeh sehingga sukar bn mendapat sokongan:1. Isu rosmah-najib terlalu memandang entenghal ini. Gagal mengambil tindakan saman.rakyat anggap benar psl cincin.2. Isu rasuah-najib ambil pendekatan pelik apabila hanya byk mengambil tindaksn terhadap kakitangan awam yg mhkn juga menyokong beliau,tetapi pd masa sama tidak byk diambil terhadap mereka2 yg kononnya sama korup di kalangan pakatan spt di perak dll melsinkan hanys dilaporkan di blog2 pro kerajaan...hahahaha sgt bodoh ok korg ckp je lebih tp xde tindakan ke mahkamah..jd rakyat percayaaaaa sgt bhw LGE dll adalah suci dan bersih pentadbirannya.3. Isu astro-ya....tolong mengaku isu ini sgt2 sgt lah diambil enteng oleh bn terutamanya menteri rais yatim yg ckp je lebih tp tiada tindakan terhadap astro....rakyat sgt terasa bila hujan x dpt siaran tp kena byr mahal...malah astro tidak dikenakan tindakan langsung!di singapura kerajaan tetap menyaman stesen tv yg gagal menyiarkan siaran langusng bola kpd rakyat...see the different!!!Lama kelamaan rakyat muak dan marah...ia dianggap kroni.4.isu harga kereta-isu ini paling femes bila kerajaan terlalu lama memberi perlindungan kpd proton...harga kereta terlalu mhl dan sistem perbankan yg mengenakn faedah yg x munasabah walopon rata2 mmg blh lg membeli kereta brand oversea...org muda terutama org cina sgt mrh isu ini...jd ia dianggap kronism...5.isu harga rumah-kerajaan gagal mengawal harga rumah...harga melambung krn sekian lama pasaran ditentukan oleh pemaju semata2..rakyat dibiarkan membeli rumah berdasarkn spekulasi semata2 mengenai hartanah yg kononnya kronik kekurangan rumah..sedang kn hakikatnya pemaju dibiarkan menetukan utk membuat spekulasi pasaran hartanan x terkawal...pulak tu konsep jual dulu bina kemudian dibenarkn berleluasa...paling bodoh jd lah isu projek terbengkalai sb bkn seme pemaju btl2 ori..mereka hanya cadangkn 1 kws baru akn dibuka,konon kws itu top...akhirnya x kemana.6.dari isu no.5,paling bodoh akhirnya kerajaan pulak kena selamatkn projek terbengkalai...7.dari isu no. 5, paling sakit hati rakyat dibiarkn membayar pula duit progress projek rumah sedang harga rumah sendiri tak mula byr lg...semua gara2 kerajaan biar konsep jual dulu bina kemudian...bukankah lg molek jika bina dulu jual kemudian dilaksanakn krn tidak akan ada isu rakyat petlu byr duit progress,pasaran hsrtanah lebih teratur mengikut konsep ekonomi demand create supply,tisda lagi penjualan berdasarkn spekulasi,hanya pemaju benar2 berwibawa shj yg blh bina dan jual rumah...rumah lebih berkualiti sb rakyat blh memilih dan menilai dan melihat sendiri...Akhirnya ia menjadi buah mulut dan sakit hati rakyat yg terpaksa tanggung...jd ia akn jd isu kroni kwn2 kerajaan8.kerajaan terlalu memandang enteng isu antarabangsa melalui kacamata rakyat terutama masyarakat islam dlmnisu di syria contohnya...k'jaan gagal memahami denyut nadi org islam,shared value & sentimen..k'jaan tidak bertindak tegas dgn menutup kedutaan syria d malaysia..k'jaan dilihat bongkak...paling bodoh tv3 x habis2 menggambarkan seolah2 peperangan saudara di syria adalah krn pemberontakan utk rebut kuasa?ini zaman internetla...jika kjaan bertindak..mgkn boleh menang lebih besar & x mustahil rampas kelantan...ingat...org kelantan byk d bandar & akses internet...9.gagal ambil tindakan saman terhadap apa2 fitnah yg dilakukan blogger2 pakatan yg terang2 kadang2 bodoh tp berani krn tahu tiada tindakan...rakyat percaya bulat2 terutams yg ada akses internet sekali pon...10. Isu rosmah srkali lagi....tolong lah ubah,Sekarang kerajaan perlu tumpukan kpd pengundi melayu islam yg undi bn...jgn buat bodoh dgn kesilapan yg sama lag dgn terhegeh2 nk berdampingan cina...Bkn x blh langsung,tp berpada2 lah...utamakan isu islamik di peringkat nasional...kerajaan gagal memahami di situ...sb tu bila buat konsert gangnam nmpk bangang di mata melayu islam dan isu kroni di mata pakatan...2 2 pon akan bunuh bn. SILA FAHAMI DENYUT NADI MASYARAKAT MELAYU ISLAM YG UNDI BN..

Anonymous said...

Pas ganti umno? Kah kah kahak...nak jadi MB pun takut..ada hati nak jd PM?

Anonymous said...

Saya rasa DSAI buat prhimpunan ada sebab.. 1. Untuk menutup jumlah kerusi yang tewas...2. Untuk menunjukkan dia masih lagi relevan (kira org x lupakan dia)..cubalah bayangkan kalu DSAI mendapat penyokong seperti umno..yg x suka berdemo..bertolak ansur..pemikiran rasional...saya percaya..mati kutu dia..

Cencaluk said...

Salam,

Aku rasa macam pernah aku lihat derama rebut kuasa ini tapi dimana ya?


Hah.....hah....hahhhhh..... hahahaa... khak..tuiiiiii..

Kat bangkang dari longkang rupanya.

Betul lah apa yang dikatakan seniman ni memang peka mereka boleh baca dan dramakan sebelum perkara tu terjadi.

Macan arwah P. Ramlee..... banyak dialognya kena dengan situasi yang terjadi sejak 2 - 3 tahun kebelakangan ni..


Anonymous said...

siapa menteri besar selangor terletak perkenan tuanku sultan selangor tuaku berkenan org tu lah jadi mb kalau tak bekenan hantar lah berapa banyak pun nama tak jadi khalid terlalu lemah dalam pentabiran nya tidak dapat kawal exco dia yg lepas banyak bantahan dan saman terhadap kerajaan negeri selangor kemukinan pkr terlepas jwatan mb kalau ikut keadilan mesti bagi jawatan mb kepada pas itu terpulang kepada tuanku sultan selangor siapa tuanku berkenan.

Anonymous said...

Meskipun janji untuk punahkan Umnu tidak terkota tetapi satu janji lain telah dikotakan!

Apa dia?

Pok Nik dah berundur...janji dikota! Hooray...manusia pegang pada tali, heh heh.

LKS, Roy dan kak One bila lagi?

Tunggu ajelah kucing bertanduk, kik kik

Anwar macam mana?

ha, ha yg itu ada tugas belum bereh.

Apa dia?

Bersih 3.4 coming!

Buat apa?

ha ha Prep untuk Tsunami Korea 2018?

Anonymous said...

tolong!!! wall FB saya tsunami sedang melanda dengan 90% status kempen hitam blackout.

Anonymous said...

hari tu naik teksi dari lapangan terbang ke kl, driver teksi penyokong pr. dia kata, dia mau khalid sbg mntri besar sebab dia telah menunjukkan kemantapan pemerintahan selangor 1 penggal sebelum ini. Rani dia tolak sebab baik dan lembut sangat. Azmin pun dia tak mau sebab masih muda...

Anonymous said...

hati hitam cinak latu...melalak melolong padan muka..

ada hati duduk Tanah Melayu...buat cara...

dah tak suka buleh blaa

Anonymous said...

Letak la jawatan, no hal pun.

Anonymous said...

Khabarnya Pas mengidam jadi MB di Selangor.

Bukan PKR saja yang tak nak Pas jadi MB. Rakyat Selangor pun tak nak jua. Selangor tu negeri maju beb, bukan macam Kelantan. Boleh dekat Pas, dia tukar Selangor daripada negeri yang maju kepada negeri yang semacam dengan Kelantan.

Walau pun Umno tak menang, saya lebih suka PKR rule the state daripada nak bagi dekat Pas. Minta maaf gua tak confident langsung.

Bab nak tentukan sapa rule the Selangor state, gua sokong Anwar jika dia letakkan orang PKR. Azmin Ali kan ada, dia 10 kali lebih layak daripada Dr Rani sebagai MB.

Sorry la kawan2 daripada Pas, gua tak confident sama parti lu orang la, Selangor bukan Kelantan tau, Selangor sedang bergerak pada gear 5 sedangkan Kelantan masih pada gear 3.

Cabai Melaka

Anonymous said...

Korang berebut lah sementara boleh. Tu pun nasib baik Perlembagaan Negeri menghalang cina daripada jadi MB. Jika tidak dah tentu Ronie Liu lah calon yang paling layak.

Nak buat macam mana, orang melayu di Selangor tak berapa cerdik aqal macam orang2 melayu di Kelantan juga. Terima jer la ....

Cabai Melaka

Anonymous said...

azmin dh fikir nk jd presiden pkr..tu yg wat statement mcm tu...advance yb nie tau...

Anonymous said...

Khabarnya Perhimpunan Kebangkitan Rakyat di Selangor hebat.

Untuk kesejahteraan negara. Kita minta orang2 cina jangan masuk campur. Biar lah Anwar himpunkan melayu lawan sama melayu, melayu lawan sama polis melayu.

Kita minta orang cina jadi penonton dari tingkap2 rumah masing2 saja. Yang nak kena tembak melayu, yang nak kena belasah melayu, yang nak kena gas pemedih mata melayu.

OK lu orang cina pergi cari wang banyak2 sebab lu orang belum cukup kaya lagi, tak macam orang melayu mereka sudah kaya raya.

Cabai Melaka

Anonymous said...

tak payah letak jawatan...pasal...video jamu aiskrim masih menunggu utk tayangan perdana...nak letak jawatan konon...hahaha

Anonymous said...

azmin nak jadi mb

nuar nak jadi pm

dua 2 gila kedudukan.

nafsu kuat.

tp x ngaku buat

Anonymous said...

Tahniah kepada Pas Pulau Pinang.

Khabarnya Datok Salleh Man YB N11 Permatang Pasir lekat dalam senarai exco regim DAP Lim Guan Eng.

Mungkin itu petanda Pas ada peluang jadi MB di Selangor. Mungkin itu tanda kehadiran Pas dalam PR dihargai oleh DAP dan PKR.

Syukur kepada Allah.

tokgaru said...

Apa pun saya tabik dengan para pemimpin Umno dari atas sampai bawah, tak putus2 mereka menziarahi Azizan mantan MB Kedah di hospital. Itu lah bezanya Islam cara Umno dengan Islam cara Pas.

Islam cara Umno walaupun dikatakan Kafir, dikatakan solat tak dapat Pahala, dikatakan tak masuk Syurga, tapi orang Umno tak berseteru dengan sesama islam sampai ke alam kubur.

He he he. Nak tanya dan nak belajar Islam cara Pas dengan Nik Aziz. Saya ni malas nak sembahyang tapi Syurga mahu. Mace mano nak buat Tokguru weiiii ... ?

mat rambo said...

Allah sahaja yg Amat mengetahui Segala Kebenarannya..

Anonymous said...

Tak kira lah siapa yg dpt MB....Yang penting saman drp ibu tunggal,pengguna air dan yg lain2 dapat diteruskan terhadap kerajaan negeri Selangor...tungguuuuuuuuuu.....

Anonymous said...

Azmin main opera cina ke apa nih?

Anonymous said...

Kesian lar dgn korang nie. Buta mata dan buta hati. Yang halal jadi haram, yang haram jadi halal. Yang munafik cuba memperkecilkan ulamak. Kesian....

Anonymous said...

Cadangan untuk Najib, Anwar, Ambiga dan semua puak bertelagah...

1. PRU 13 dibatalkan dan pilihanraya baru PRU 13 2.0 diadakan. Belanja untuk mengadakan PRU ini diberikan oleh semua parti politik, kira bahagi sama semua parti yang nak bertanding. Jangan guna duit rakyat, sebab mereka yang nakkan pangkat & nak jadi ketua..

2. Di uruskan oleh pihak berkecuali iaitu PBB dan keselamatan oleh Pasukan Pengaman PBB. Kalau tak adil & telus lagi tak tahulah. SPR & pasukan Polis kan dikatakan tak boleh dipercayai.

3. Dakwat kekal digantikan dengan memotong jari sesiapa yang telah mengundi. 2 jari sebab tidak adil bagi OKU yang kehilangan jari. Pasti selamat sebab pasti tiada yang dpt mengundi 2 kali apabila jarinya telah dipotong.

4. Dibuka pada semua rakyat termasuk bayi dan penjenayah. Pilihanraya ini adalah untuk semua rakyat Malaysia, jadi mesti berlaku adil pada semua rakyat Malaysia.

5. Untuk mengelakkan undi hantu, dapatkan khidmat bomoh, pawang, singseh, exorcism, dan segala kepakaran menghalau hantu. Semua pendatang dari Bangladesh, India, China, Myamar, Indonesia dsb dikehendakki meninggalkan Malaysia sebelum hari mengundi. Tindakan tegas termasuk menghanyutkan mereka ke dalam laut boleh diambil jika mereka masih berdegil.

6. Kerajaan baru yang dipilih mesti membuat aku janji untuk
a. Hapuskan semua hutang rakyat yang mengundi termasuk hutang bank, kereta, rumah dsb
b. Hapuskan semua tol serta-merta.
c. Pelajaran percuma sepanjang hayat. Peperiksaan dan sijil tak perlu lagi sebab semua rakyat tidak kira usia mesti diberi peluang melanjutkan pelajaran secara percuma biarpun berpuluh kali gagal. man ada makna sijil, diploma atau ijazah.
d. Harga minyak dan barang keperluan asas diturunkan harga semuanya bermula dengan harga RM1.00. Sebarang kenaikkan harga mesti mendapat kelulusan & persetujuan 80% wakil rakyat.
e. Bahasa baru di reka oleh Dewan Bahasa untuk mengantikan Bahasa melayu, Tamil atau Mandarin atau Tionghua atau Kantonese. Untuk menjimatkan masa, bahasa Middle Earth dari Lord of the Ring atau bahasa Klingon dari Star trek boleh dijadikan bahasa rasmi.
f. Lain-lain perkara boleh dicadangkan oleh pembaca lain.....

Senyum satu sedekah & juga dikatakan boleh mengubat jiwa yang luka....

Anonymous said...

Jadi ke si tua kutuk tu letak jawatan? Macam x jer selagi x dpt jd pm hahaha

aj

Anonymous said...

Uishhh pedasnyer cabaiii

aj

shawn said...

sekarang ni kalau nak menilai rakyat-rakyat yang biasa ni cukup senang. kalau sokong bn kita dah tahu tahap iq dia mcm mana. ntah datang dari ulu tembeling kot. mcm tak pernah jumpa komputer dan internet. kalau ada komputerdan internet pun stakat buka fb, chat dan main game. tak baca langsung artikel2 ilmiah ni. satu lagi kita boleh jangka sama ada dia budak hingusan yg suka menyibuk hal2 politik atau warga emas yang setiap 5 tahun sekali bangun pagi terus ke pusat mengundi dan memangkah bn. tak pun ada mak bapak dia memang ahli JKKK atau balaci ketua pemuda umno cawangan. orang mcm ni mmg payah sikit nak diberi kesedaran. nak tunggu malaikat turun ajar satu persatu baru faham. balik2 balik cerita pertahankan hak melayu. nik aziz dgn anwar ibrahim tu cina/india ke sampai tak boleh nak pertahankan melayu. aku lebih yakin cina dap pertahankan hak melayu/bumiputera daripada melayu dalam umno sendiri. zaman sekarang ni bukan dapat apa pun kalau jadi melayu... dulu ada biasiswa melayu/bumiputera, bank bumiputera, tanah rezab melayu dikawasan bandar. sekalang ni tinggal uitm je. kalau anak dapat peluang, adalah harapan dapat manfaat status melayu bumiputera tu. kalau beli rumah atas tanah rezab melayu, ada peluang dapat manfaat status bumiputera sebab bangsa lain tak boleh beli. tapi harga rumah pun melambung dah macam beli sparepart kapal selam ape cite? kalau beli rumah atas tanah pajakan atau pegangan bebas, dapat diskaun 7%-15%.dapat la manfaat status bumiputera. korang tak tau ada developer cina bagi diskaun pada pembeli cina lebih murah 20% daripada yang diiklankan. kena tipu lagi... kalau ada duit, boleh masuk asb... kalau ada duit la sbb cina tak boleh beli asb... aku nak tanya sikit. semua fenomena ni berlaku semasa zaman pr memerintah malaysia ke? DEB berpuluh tahun pun, pegangan ekuiti bumi putera dalam malaysia 20 lebih peratus je. sedangkan cina dah setuju agihan ekonomi diorang sanggup bagi sampai 30% selebihnya akan bersaing secara sihat. pegangan ekuiti cina sampai ke akar umbi rakyat. pegangan ekuiti bumiputera 20% lebih tu yang dapat orang politik, dan kroni2nya je. orang yang bapak dia jadi balaci ketua pemuda umno cawangan, satu haram pun tak dapat. usahkan saham dalam bskl, saham dalam koperasi ibu tunggal pun belum tentu ketua pemuda umno bagi... bila ada pemimpin pakatan datang untuk bagi ceramah dan kesedaran, belum apa2 apa dah tolak. tolak bukan sebab apa. tapi tolak sebab orang yang macam ni, iq dia tak berapa tinggi. orang mcm ni mmg tak suka berfikir dan tau mahu berfikir. orang mcm ni lah 'rakyat' dambaan umno dan bn. dalam al-quran pun ada bayak sebut tentang orang yang tak mahu berfikir ni. orang ni la kot... bila kita tak tau dan ada orang nak beritahu kita, apa salahnya kita dengar dulu. bukan suruh percaya pun tapi beri peluang pada diri sendiri untuk membuat penilaian yang adil dan saksama. Allah beri kita akal untuk berfikir dan membuat keputusan terbaik. gunakanlah akal tu sebaiknya.

shawn said...

sekarang yang tinggal dalam diri orang melayu, hanyalah akidah islam. hakmilik melayu/bumiputera dah lama terhakis dan menghilang semasa pemerintahan umno kutti.

Anonymous said...

tu dia balaci al juburi meluah perasaan...

Anonymous said...

hoi shawn penjilat jubor anuar ko merepek ape ni setan langsung x de kena mengena ngan posting...

jawatan kosong said...

jawatan kosong