Saturday, March 30, 2013

Berebut Kerusi: Pergaduhan Kelima Dalam Tempoh Dua Minggu


Dalam masa dua minggu ini sudah lima pergaduhan yang berlaku di antara mereka gara-gara berebut kerusi....




Kelima, baru berlaku hari ini di Johor pula....



SENAI - Pas Johor menasihatkan PKR dan DAP supaya membuat rundingan bagi mewujudkan ‘situasi menang-menang’ melibatkan perebutan kerusi Dun Johor Jaya.

Ia susulan desas-desus bahawa Penasihat DAP, Lim Kit Siang ingin bertanding kerusi itu selain Parlimen Gelang Patah walaupun Dun Johor Jaya merupakan milik PKR selepas Parti Rakyat Malaysia (PRM) memutuskan untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, kerjasama dan tolak ansur penting memandangkan dasar dan matlamat perjuangan Pakatan Rakyat (PR) adalah sama bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada PRU13.

“Saya harap kedua-dua pihak dapat menyelesaikan perkara ini melalui perbincangan. Kalau sebelum ini kerusi Parlimen Gelang Patah sudah dapat diselesaikan dan pucuk pimpinan telah menyerahkan kerusi tersebut diberikan kepada DAP.

“Jadi tidak salah kalau kerusi Dun Johor Jaya ditandingi oleh calon daripada PKR pula. Ini bermaksud perkara tersebut diambil kira secara ‘win-win situation’. Lagipun pilihan raya sudah semakin dekat ini,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Mahfodz berkata, Pas percaya isu itu juga berkemungkinan sengaja dimainkan dan diperbesarkan oleh sesetengah pihak demi kepentingan tertentu.

“Saya yakin ia dapat diselesaikan dengan secepat mungkin tanpa berlaku pergaduhan. Pas tidak masuk campur. Mungkin isu ini kecil sahaja, tetapi sengaja ditambah-tambah oleh pihak tertentu.

“Lihat sahaja ceramah pihak pembangkang di Pasir Gudang sengaja disabotaj oleh pihak tertentu. Saya percaya kedua-dua parti sudah matang dan saya minta mereka duduk semeja serta bincang elok-elok.

“Jangan gaduh-gaduh kerana misi kita adalah menumpaskan BN. Saya harap perkara ini dapat diselesaikan secepat mungkin,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi DAP negeri, Dr Boo Cheng Hau enggan mengulas lanjut berhubung perkara berkenaan ketika dihubungi Sinar Harian.
Sinar Harian Online

Kah....kah....kah....kah.....berjuang untuk rakyat kononnya.....ptuih ! ptuih ! ptuih !


15 comments:

Anonymous said...

Oiii lebai babi celaka..
Kau lebai ang mengaku islam bukan?
Kau bukan nak tumpas BN tapi kau sebenarnya nak tumpaskan UMNO yang dipimpin oleh orang melayu islam.
Memang kau lebai babi mcm presiden dan murshitul am babi kau tu
Daqsar parti Pas babi anak haram jadah celaka.
hAMBIK KAU PARTI pAS BABI CELAKA LAKNAT.
dASAR PARTI PAS LAKNATULLAH TERDIRI DARI PEMIMPIN BABI MAKAN TAIK DAPIGS LAKNATULLAH

Anonymous said...

RBF

kalau lu ada masa, cuba lu jengah Parlimen Batu Pahat pulak.

Clash of the Titan amongst calon PKR sdg brlangsung.

Lain info lu cri sendri.

Anonymous said...

Lobai BAHALOL PAS......

misi utama nak tumbangkan BN/UMNO...anadaikata dah tumbang yg akan mmrintah ialah Harbi ..kalo peliwat pon yg jadi pm cume sbg boneka krn sgl kemungkaran dia dlm genggaman Harbi DAPig...

Dan lobai2 BAHALOL cume dpt genggam angin kejatohan UMNO/BN shj, pastuh bila Harbi DAPig dah kuat sonang2 korng lobai BAHALOL akan di sepak buang...

Ketahuila Lobai2 BAHALOL bhw Harbi DAPig sgp brsekongkol dgn krng bkn krn korg bijak tapi krn korg BAHALOL dan sgp di perANJENGkan...

Anonymous said...

tulisan anon 1.58 cam cibai.

pointless

orang baca pun naik menyampah dgn umno.

bagi point lah baghal

baru orang nak baca pun tau apa kau nak sampaikan... kalau kau melalut serupa samseng, srupa lembu, orang nanti lari

Anonymous said...

Bagus, aku rasa itulah bahasa yang molek buat lobai BABi tu, mereka ni dah boleh di diplomasi lagi sudah karat hijau dah, apa lagi yang boleh dibuat dengan puak 2 BABi ni, sedangkan yang benar dikatakan salah yang salah dikatakan benar, kemut jubor putus najis itulah peribahasa untuk puak2 ni, ko anon ni macam PM Dollah dulule nak berdiplomasi sangat las las negara huru hara.

Anonymous said...

blom time UMNO/BN umum calon lagik..

kat selangor,Zul Kulim dan Hassan Ali adalah penceramah terhebat utk pihak UMNO(sbb dah xde pemimpin/pemidato hebat dlm umno)..tp nak ke UMNO bagi laluan???

p/s:bile dgr ucapan/ceramah pemimpin utama UMNO selangor,mengantuk rasanya.tak bertenaga,lemau,lepas tu ulang benda sama dkt setiap tempat ceramah....keadaan jadik meriah bila time makan2 jek.hilang mengantuk.stereotaip umno dari dulu.

Anonymous said...

Memang lebai pasa haramjadah babisial sanggup nak hancurkan sesama bangsa dan ugama sanggup jilat jubur kit siang terang-terang dap tolak islam.

Anonymous said...

Anon 4:47 PM

Mmgla ceramah UMNO/BN mengantok sbb TAK ADA FITNAH, MAKI HAMUN DAN PEMBOHONGAN.....

Korng puak pakatan mmg dah terdidik dgn kata nista, cercaan , carut marut serta penghinaan thdp org len...maklumla tugas syaitan dah di amek oleh puak korg...

Anonymous said...

Perasan kali ni boleh menang besar lagi. Pasal gila kuasa kerusi dah berebut. Dulu tak da siapa pun mau pasal dah tau tak menang.

Dengan sial yang teruk dan berterabur di semua negeri yang di perintah PR. Tok sah lah berebut lagi. Memang korang akan lingkup!

Anonymous said...

matlamat nak tumbangkan bn...lpas bn tumbang..bergaduh rebut jawatan..
lpas tu negara lingkup kalau parti pemerintah bergaduh sesama sendiri..
jahanam celaka punya pembangkang..
dorang ni x fikir nasib anak cucu..
janji bn tumbang..anak cucu pandai2 la nak hidup..

Anonymous said...

Niat pun dah lari. Macamana nak perintah negara. Itulah sebabnya ulama2 pondok dan ngo2 islam tolak pas. Haram mengundi pas kerana bersekongkol dengan kafir harbi yang memang tamak dan haloba. Pkr pula hanya pentingkan diri sendiri. Tiadanya untuk membangunkan ummah, rakyat dan negara.

Anonymous said...

Hallo Dr Mahfoz, Pesurohjaya Pas Johor.

Elok lah lu kencing dalam lu punya ketayap dan takung lu punya air kencing kemudian lu cermin lu punya muka dalam lu punya air kencing.

Siapa lu mahu nasihat sama DAP. Dalam PR selama ini siapa yang jadi driver dan siapa yang jadi pasengger ? Cakap guna kepala maa, jangan guna kepala lutut .. boleh ?

Hj Ariffin

k said...

dgr ada org pas kata musa hassan msk pas
musa hassan kata tunjukka borang msk pas'..

jaga2 lah kita fitnah sedap mulut makin berleluasa..

Anonymous said...

celaka penganut pas nie..
-pak lang ghani

Anonymous said...

Lagi satu umno pandai buat kerja bkn pandai wat ceramah je utk penuhkan tabung PAS tu