Monday, March 11, 2013

Lagi Media Asing Dedahkan Dalang Kes Di Lahad Datu - Anwar Makin Pening


Seorang pembaca bernama Zamri menghantar emel (link) berhubung berita di atas kepada saya tengahari tadi...

Berita dibawah disiarkan oleh Global Research, sebuah pusat penyelidikan bebas dan organisasi media yang berpejabat di Montreal, Kanada.

Dalam tulisan itu mereka telah menyatakan barat menonjolkan Anwar sejak bertahun-tahun. Anwar Ibrahim selaku ketua pakatan pembangkang di Malaysia telah menghabiskan masa hidupnya dalam perkhidmatan yang barat ada kepentingan. 

Antara yang disenaraikan mereka seperti  ialah ,Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) pada tahun 1998, Pensyarah di School of Advanced Pengajian Antarabangsa di Universiti Johns Hopkins. Dan secara jelas mereka mengatakan Anwar turut menjadi ahli panel NED yang mempunyai kaitan dengan Amerika dan menaja demonstrasi bersih di Malaysia. Kononnya untuk demokrasi sedangkan hakikat yang sebenar untuk memastikan cita-cita politik Anwar dan penajanya tercapai. 

Mereka juga menyatakan pertumpahan  darah yang berlaku di Sabah sekarang melibatkan Anwar Ibrahim selaku proksi barat dalam usaha menjatuhkan kerajaan yang memerintah. 

West Attempts to Install Client Regime in Malaysia

The West has been propping up Malaysian opposition candidate Anwar Ibrahim for years.

Anwar Ibrahim, head of Malaysia’s opposition coalition, which includes the Malaysian Islamic Party (PAS), has spent a lifetime in the service of Western interests. Anwar Ibrahim was Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF) in 1998, held lecturing positions at the School of Advanced International Studies at Johns Hopkins University, was a consultant to the World Bank, and a panelist at the Neo-Con lined National Endowment for Democracy’s “Democracy Award” and a panelist at a NED donation ceremony - the very same US organization whose subsidiaries are funding and supporting Bersih, a faux-pro-democracy Western-funded street movement that in fact was created by, and in the service of Anwar Ibrahim’s political ambitions.

Bersih’s street activism fits into a global pattern of Western-backed “color revolutions,” where meddling in sovereign nation’s political processes to install Western-client regimes is disguised as “democracy promotion.”

Anwar Ibrahim’s affiliations with Malaysian “Islamists,” the already active political subversion his US State Department-funded Bersih movement is sowing in Malaysia’s streets, and his Western backers’ habitual support for terrorism internationally as a geopolitical tool, raises the possibility that his opposition movement is complicit in the conveniently timed militant destabilization Malaysia now faces, only months before 2013′s general elections.

This may be why the Western media refuses to properly cover an otherwise very noteworthy conflict. The fact that these militants are emanating from long-time US ally, the Philippines, and the Philippines’ current role in assisting the US “pivot” towards Asia, and more specifically facilitating a proxy confrontation with China, illustrates the greater regional implications at play. The US intends to install client regimes in Myanmar led by Aung San Suu Kyi, Thailand led by Thaksin Shinawatra’s despotic political dynasty, and in Malaysia led by Anwar Ibrahim. Together, this front will then be turned against Chinese interests as part of a long-planned desire to encircle and contain China.

It will be done so under ASEAN and at the cost of Asia’s stability and prosperity.

The future of Asia hangs in the balance, and therefore conflicts like Malaysia’s battle against armed extremists in Sabah may not be covered by the Western press, but it must be covered by the alternative press. The unhinged insanity that is now spilling blood on Malaysia’s shores, also represented by the West’s proxy Anwar Ibrahim and his attempts to provoke street protests against the ruling government, illustrates just how dangerous the current Anglo-American international order is, and how far its reach extends.

We must identify the corporate-financier interests driving this agenda, – interests we most likely patronize on a daily basis, and both boycott and permanently replace them to erode the unwarranted influence they have used, and will continue to use against people the world over.


Esok bila wartawan tanya Anwar akan kata Datuk Najib yang bayar RM 1 juta suruh wartawan berkenaan tulis. Bila wartawan tanya lagi, Anwar pun jawab, U ULANG I SAMAN U !

Semakin dekat nak pilihan raya semakin banyak yang terdedah ooooo.....

Patutlah mereka nak sangat Datuk Najib bubar parlimen cepat-cepat, kerana dah tak tahan. Sebabnya makin lama makin banyak yang pecah.....

17 comments:

Anonymous said...

teruskan bongkar...biar rakyat tau sape pengkhianat negara...biar rakyat hukum dlm PRU13 kelak...

Anonymous said...

U ulang i saman...u ulang i saman...wakakakakaka....amacam Nuar al juburi...ada berani saman ka???

manjung said...

aku rasa nak ludah je bangsat ni...woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Anonymous said...

Rasanya skrg neh jubor ngan kote ANUwar dah berdarah woooo....peluru berpandu yg di lepaskan kebanyakkannya U TURN kat dia balik..

Anonymous said...

u ulang, i saman u....

Erk.. saman tu hanya terpakai pada Utusan, Berita Harian dan TV3 je.... sebab banyak "tipu", kalau akhbar/media lain yang laporkan I tak saman sebab apa yang mereka tulis BENAR-BENAR belaka...

Anonymous said...

Masuk utusan la..blog ni xbyk yg baca...

Anonymous said...

BILA NAK SAMAN MEDIA2 LUAR NI..

JAGUH KAMPUNG JE? ANUGERAH TUHAN SETAKAT JAGUH KAMPUNG JE?


WAAKAKAKAKAKAKAKAKAKA

Anonymous said...

Banyak kes saman yg Anwar dah menang tapi lebih menjurus kepada kesilapan teknikal dalam laporan yg ditulis. Ianya tidak pula menafikan akan isu sebenar tentang apa yg berlaku memang terjadi. Contoh kes menyokong Israel baru2 ni..Utusan kalah kerana melaporkan kenyataan BBC tapi dalam terjemahan bahasa malaysia yg dikatakan lari dari konteks sebenar. Tapi jika kita baca balik kenyataan BBC dalam bahasa inggeris kita sendiri boleh faham apa yg dimaksudkan.

Anonymous said...

nampaknya wikileaks juga menceritakan tentang dajjal yang sama sbg dalang..

makin ramai yang pecahkan lubang nampaknya..

Anonymous said...

Lubang jubor dajjal dah mula mengalirkan darah, bukan org sontot, tapi dia sontot sendiri.

Sebab tu kotenya bengkok ...

Anonymous said...

Ko org sume cite psal dubor bdoh la u owg

Anonymous said...

Kalau dah tahu dalang sebenarnya mari kita ramai2 hukum pembangkang pada PRU13. kalau babe nak sokong jugak jangan di bahagian pemilihan Parlimen cukup la bahagian adun jer.Tak sanggup Negara tergadai dgn org yg lebih Zalim.

Anonymous said...

U ulang I liwat u...
u ulang I balas isteri u...
U ulang I booking u...
U ulang I rogol u...
U ulang I bayar u... eehhh silap daa

paktam said...

Dia menang kerana registrar yang memilih hakim yang berada falam poketnya.

Jokiden said...

Dah tahu Malaysia nak mengadakan PRU apahal pulak dia masuk menceroboh sekarang ini. Tunggulah selepas PRU kelak. Nilah akibat tidak sabar, salah perkiraan dan silap perhitungan..

Anonymous said...

Apa pulak cherita passi dubor pon tak boleh...

Dlm quran pon ada cherita dubor dan juga larangan main jubo...

Sodom dan gomora pasal jubo pon ada dlm quran...

Apa yg lu anon 1.14 merepek nih...

gereh asin said...

ai takkn org pro bn semua kat cni takut dgn anwar kot.korang kate die main jubor.korang lg shit..snggup susah2 berblog nk tentang org yg main jubor kn..cm pengecut je..korang tak ckup aman ke di bwh pimpinan najib? knapa tak accuse die main jubor masa kne pnjara dlu? ha?? knpa ? takut sbb die dh kluar pnjara, kroni smua kantoi? bukak mata la wahai rakyat malaysia ku.jgn kerana br1m, kerana najib rajin trun padang, salam2 ngn bini korang, korang senang2 pangkah bn..belajarlah mengkaji walaupun sedikit.belajar sejarah.belajar ekonomi,undang2.jgn duk baca newspaper je..dh la bca utusan.aku dlu pro bn gak.tapi sejak aku berhenti baca akhbar n media2 bn, aku kaji sendiri, aku dh nmpk di mana jalan yg lurus, kau kne berhenti sejenak dan keluar dari kotak.masa tu kau akn sedar sendiri tanpa ade org mmpengaruhi ko.pk la untuk anak cucu ko akn datang...mase tu mungkin ko dh mati..tapi ko pk la mcm mane diorang nk survive mase negara dh teruk.kite selamatkan sekarang sebelum terlambat beb.