Wednesday, March 6, 2013

Presiden Filipina Pun Percaya Ada Dalang Di Sebalik Tindakan Puak-Puak Sultan Sulu Ceroboh Sabah


Seperti yang kita kata sebelum ini bahawa mesti ada dalang disebalik tindakan puak-puak kiram menceroboh Sabah menjelang pilihan raya umum. 

Di Filipina pun Presiden negara itu sendiri percaya ada kepala konspirator disebalik tindakan tersebut. 

Dalam satu kenyataan dua hari lepas, Presiden Benigno Aquino III berkata apa yang berlaku bukan datang secara sendiri oleh pihak sultan sulu, tetapi percaya ada konspirasi di sebaliknya. 

Katanya, Jamalul Kiram menghadapi penyakit buah pinggang dan nak biayai kos rawatan dialisis dia sendiri pun tak mampu sehingga dibantu sebuah badan amal di Filipina. Bagaimana pula dia boleh sewa bot-bot laju dan hantar anggota tenteranya ke Sabah untuk menawan negeri itu ? 

Sedangkan segala-galanya memerlukan kos termasuk membiayai makan minum askar-askarnya....

Berikut adalah kenyataan Presiden Filipina yang dipetik dari http://www.philnews.com
President Benigno Aquino III on Monday reiterated his administration’s theory that the ongoing crisis in Sabah was the result of a conspiracy, and not solely the handiwork of Sultan Sulu Jamalul Kiram III and his followers. He vowed to hold liable those who had deliberately put the lives of thousands of Filipinos in Sabah in harm’s way.

Aquino said Kiram III's group won't be able to launch such action in Sabah without conspirators, whom he said were critics of the government. He also suggested that the conspirators were the ones who financed the voyage of Kiram III's followers to Sabah. 

Aquino suggested that Kiram III didn’t have money to bankroll the voyage to Sabah because the expenses for the latter’s dialysis were being shouldered by the Philippine Charity Sweepstakes Office (PCSO).

May sakit si Sultan Jamalul Kiram, kailangan niyang mag-dialysis. ‘Yong dialysis, tinutulungan siya ng PCSO [Sultan Jamalul Kiran is sick, he needs to undergo dialysis. He is being helped by the PCSO for his dialysis.] So even in terms of attending to his own health, he really needs assistance,” the President said.

“I’m told that renting a boat, a sufficiently large boat to go to Sabah costs about a hundred thousand pesos. And there were two boats and one speedboat that [were] used by this group. So funds, the food, money siguro dito left behind, ‘yong concerted criticisms all point to a conspiracy,” he added.

Di Filipina Aquino III sudah tentu ada musuh politiknya untuk menjatuhkan kerajaan beliau. Di Malaysia pun sama juga. Ada musuh politik untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Najib.

Jadi adalah tidak mustahil jika musuh Aquino bekerjasama dengan musuh Najib untuk menjatuhkan lawan masing-masing dan menggunakan Jamalul Kiram sebagai alat. 

Dalam pilihan raya presiden yang lepas Aquino III mengalahkan siapa ? 

Nak tahu klik sini

Di Malaysia siapa kawan baik kepada orang yang kalah di tangan Aquino III ?

Nak tahu klik sini

Semua dah tahu kan ?

Sekarang pakat-pakat fikir.....

5 comments:

Anonymous said...

Ini semua mahu menjatuhkan aku yg layak sebagai PM, aku yang tiada dosa malah kalis dosa dan pernah ditabalkan oleh bini aku sebagai anugerah tuhan kepada Malaysia, dan aku juga ditabalkan sebagai Imam mahadi oleh pengikut aku sendiri - walaupun dia ditangkap khalwat dengan isteri orang pada pukul 2 pagi dalam hotel, pertabalan beliau ada asasnya.

Anwar Ibrahim

Anonymous said...

xpayah pikir panjang pon dah tau...sbb sapa lagi dlm Malaysia yg begitu HADAP sgt nak jadi PM..dan gejolak nafsu yg xtrtahan2 tuh shingga sgp mngucar-ngacir negara, menggadai agama dan mngkhianati bangsanya sendiri...

Makhlok ciptaan Allah yg paling hina ialah yg sgp mngkhianati agamanya, bangsanya dan negaranya....semog makhlok itu di laknati Allah krn khianat yg xtrhingga pada semua...

Jom kite lupuskan pengkhianat agama, bangsa dan negara ..keturunan dia dan sekutu2 dia...

Anonymous said...

jika benarlah berita bahawa pengawal peribadi nuar tu berasal dari filipina..tidak mustahil pengawal peribadi dia tu pengikut atau penyokong MNLF. jadi bayangkan mamat2 tu dibawa ke sana ke sini di Malaysia..mesti tahu sedikit sebanyak pasal Malaysia kan?
maka semuanya nampak berkaitan antara satu sama lain kan? dan dalangnya tak lain tak bukan dia sorang lah..

Anonymous said...

Dah sakit...sepatutnya bertaubatlah..buat ibadat byk2..ini tidak ...suruh rakyat pergi perang !...kata perpatah BERSULTAN DI MATA BERAJA DI HATI

Anonymous said...

Kalau kat Negara China, pembelot macam Anwar ni dah mati di tangan firing squad dah.

Kalau kat Iran, orang macam Anwar ni sah akan gena gantung dengan kren di tengah2 bandaraya KL.

Tapi rakyat Malaysia jangan lah buat macam tu. Kejam dan tak bertamadun.

Apa kata kita pancung dia melalui kertas undi pada PRU13 nanti. Bila dia kalah, selamat lah kita rakyat Malaysia sebab dia tak dapat nak jadi PM.

SangKancil