Saturday, October 30, 2010

Kenapa Jatuh Ke Laut Sampai Dua Kali ?


Dua kali dia jatuh ke laut, maka dua kali lah dia melalak menyalahkan BN kerana titi berkenaan runtuh.

Cuba kita semua berfikir, semasa kempen prk Batu Sapi ini boleh dikatakan ratusan orang yang melalui titi berkenaan setiap hari untuk kerja-kerja kempen tetapi titi berkenaan tidak runtuh.

Kenapa titi runtuh semasa Ansari Abdullah berada di atasnya ?

Sebab dia mempermainkan ketayap dengan niat nak memperbodohkan orang-orang kampung.

Setiap kali dia masuk ke kawasan melayu, maka dia akan letak ketayap atas kepalanya kerana nak cari undi, dengan maksud 'kita orang Islam, kena undi orang Islam'. Itulah budaya politik PKR dari prk Teluk Kemang tahun 2000 sehingga kini.

Dia keluar saja dari kawasan melayu, dia buka ketayapnya.

Seorang rakan wartawan memberitahu, tiga hari lepas semasa dia hendak mengadakan sidang media, dia datang dengan memakai ketayap. Selepas itu baru dia teringat ketayap di atas kepalanya, cepat-cepat dia buang kerana tidak mahu dirakam oleh media. Apa muslihatnya ?

Samalah seperti dua keldai Pas di bawah ini, pergi ke Kelantan pakai ketayap, kononnya aku alim. Apabila berada di KL jangan kata ketayap , songkok pun tak pakai.

Din Puduraya pakai ketayap ?
Wa kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...
Din oh Din, hi...hi...hi...hi....
Din, hanya jauhi yang mengenal manikam

4 comments:

Anonymous said...

ada sore budak ite,jadi ime semaye,dio dok paka kopiah,kerano dia hebat....alkalabumalami dia pon ime,mano2 dio buleh jadi ime...kalu jupo ponti pon dia jadi ime...

-don- said...

orang Batu Sapi mesti halau pencacai PKR kalau datang tempat dorang..takut nanti fulus terbang asyik nak baiki titi..calon lain datang, fulus mari..calon PKR datang, fulus pergi...memang bawa sial punya PKR-

Anonymous said...

satu keldai gemok tak "PAS" SRP. Satu lagi "Hanya Din keldai yang kenal 'MANI'kam"....hua,hua,hua,

Anonymous said...

nasib baik putih yang besar bukan warna hitam kat tengah ada bulat putih, kalau tengok sure macam yahudi alim.