Tuesday, October 5, 2010

Pemuda Umno Tak Profesional Atau Tak Cerdik ?

Pemuda Umno nak buat majlis penyampaian penghargaan kepada bekas-bekas ketua mereka dalam majlis hari raya sayap-sayap Umno jumaat ini.

Anwar Ibrahim adalah bekas Ketua Pemuda Umno Malaysia.

Tetapi Pemuda Umno tidak mahu memberi penghargaan kepada Anwar, katanya ia janggal dan tidak sesuai kerana Anwar telah menyertai pembangkang.

Itu pasal saya tanya seperti tajuk di atas. Tidak pro atau tidak cerdik.

Saya tentang perkara itu.

Nantikan ulasan saya dalam masa satu ke dua jam lagi.

6 comments:

Anonymous said...

tengok kepala, macam tu lah badan hingga ke ekornya..... hmmmmmmm

Mat Kilau said...

siapa kata pemuda umno cerdik... makin merapu ada la....

kalau cerdik dah lama dah pemuda buat usul tak percaya kat ketua dia...

mungkin ada dua kemungkinan laa...
sama ada pemuda tak cerdik atau penakut@tak ada telur...

kalau alasan tak ada telur elok la pemuda ikut nasihat tuan husin lempoyang dulu.... makan telur setengah masak banyak-banyak....

Anonymous said...

x kanlah hanya disbbkan anwar, pemuda kena batal majlis wahai rbf?
hanya disbbkan anwar, pemuda x boleh nk buat apa? (mmg pemuda ni haram x buat apa pun)
hatta sebarang majlis pun? awat, umno kebuloq sangat ka dgn nuar? (kalau mcm tu eloklah dibubarkan saja Umno, sbb bung nuar dah tiada, serupa mcm kata rbf, bubarkan saja majlis tu kalau nuar x da)

walaupun pemuda sekarang lemah dan bengap, sesuatu tindakkan tu kenalah relevan. x perlulah seorang yg rendah moralnya dijulang. pemimpin adalah ikon bg sesebuah negara sehinggalah individu. jika manusia yg moralitynya dipersoalkan diberikan anugerah, apalah pula pandangan remaja2 atau generasi baru.

"bagus jgk jd bisexual. walaupun bisexs, negara tetap mengiktiraf kami dari segi lain. so apa salahnya kan?"... persoalan itu mungkin terbit disanubari para remaja, kanak2, malah mungkin anak rbf sendiri... "apalah salahnya mempersoalkan hak Melayu, nuar pun boleh dpt anugerah dr parti yg kununnya melindungi Melayu" boleh jd saru kepala kalau mcm ni kakaka...

x perlulah kita menonjolkan seorang petualang agama, bangsa dan negara. cukup2lah dgn kebebalan kita selama ni. kalau manusia seperti ini juga mahu dianggkat dan diberi penganugerahan, apakata angkat sekali komunis sbg pejuang yg menentang british (bkn british saja, sampai rakyat biasa pn depa bunuh). boleh rbf?

ni nak menang ka x nak menang ni?
-ash-

ruang bicara faisal said...

kpd ash

saya menghormati pandangan anda. saya ada pandangan, anda ada pandangan.

cuma saya betulkan sedikit fakta anda.

saya tak pernah minta majlis tersebut dibatalkan. saya kata pm tak patut dtg. takut2 kesilapan yg dilakukan pemuda terjangkit kpd pm

Anonymous said...

kalau semua nak kena tunggu nuar, angkat saja nuar jd PM.... habis cerita....

ini sampai ketahap nk buat majlis pun ada masalah...apakehainye yop?

ya pendapat masing2. sy juga menghormati pendapat saudara rbf, tapi biar la relevan. sampai ketahap manusia mcm tu pun nak bg recognition, menatang apa? ya pendapat masing2, tapi soalan ni aku tanya balik pd blogers2 yg selalu dok tanya benda ni masa lalu...
"nak menang ka tidak ni?"

lupakanlah hal nuar tu wahai Umno... hidup mesti diteruskan...
-ash-

Anonymous said...

batalkan aje pemberian anugerah tu. takde makna pun.