Tuesday, October 12, 2010

Mustaffa Kamil Di Perlecehkan Rahimi

Sungguh memalukan...

Seorang calon Timbalan Presiden diperlekehkan oleh seorang budak yang berusia 23 tahun.

Mustaffa Kamil dua hari mempersoalkan siapa yang membawa Rahimi masuk bekerja dengan Anwar.

Tanpa mengambil masa yang panjang semalam Rahimi meminta Mustaffa bertanyakan perkara itu kepada Anwar sendiri.
Perkara yang paling menyeronokkan adalah apabila Rahimi memperlekehkan Mustaffa seperti berikut

Tujuan individu berkenaan mengeluarkan kenyataan seperti itu semata-mata kerana terdesak untuk meningkatkan populariti yang kini berada pada tahap rendah walaupun cuba meniru gaya Anwar berucap.

Katanya, ini kerana sokongan kepada individu itu telah merosot hingga kalah pada pilihan raya umum lalu dan terbaru, tewas pada pemilihan peringkat cabang.

"Jadi dia terdesak untuk meraih populariti. Walaupun dia telah cuba sedaya upaya untuk meniru gaya Anwar dalam ucapan dan perbualannya, popularitinya masih lagi di tahap yang sangat rendah," katanya.

Malu...malu...

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, Mustaffa Kamil adalah orang yang tergolong dalam golongan poyo (perasan lebih) di dalam PKR.

Dia rasa hanya dia yang terbaik dan tiada orang yang lebih baik daripadanya. Dia rasa dia hebat, tetapi bertanding pilihanraya tak pernah menang. Bertanding dalam jawatan dalam PKR di kawasan sendiri pun dia kalah. Lagi dia ada hati nak bertanding Timbalan Presiden.

Saya nak bercerita sikit tentang manusia poyo yang glamor dengan nama Muskam dikalangan orang-orang PKR.

Dalam pru lepas dia bertanding dua kerusi di Perak. Di Parlimen Pasir Salak dan Dun Sg Manik. Alhamdullilah, dia kalah di kedua-dua kerusi berkenaan.

Manakala ramai-ramai rakan-rakannya yang lain menang dan mereka dapat menubuhkan kerajaan di Perak.

Mustaffa Kamil resah gelisah, ini kerana dia sudah terbayang-bayangkan kerusi MB. Dia bawa satu 'proposal' kepada Anwar kononnya dia layak jadi MB walaupun tidak menjadi adun. Anwar ketawa terbahak-bahak. Saya telah menulis perkara ini setahun setengah yang lepas. Anda boleh membacanya di sini.

Kepada mana-mana rakan yang belum melihat isi kandungan akuan bersumpah yang dibuat oleh Rahimi anda boleh melihatnya di sini.

Saya telah lihat keseluruhannya dan saya telah membacanya berkali-berkali dan bagi saya , saya menerima pakai kandungan akuan tersebut dan saya mempercayainya.

Saya akan mengulas isi kandungan akuan tersebut berperingkat-peringkat kelak.


2 comments:

Anonymous said...

biasalah mangkok ni perasaan lebih, bila cakap ada gaya gay, tapi isi kosong mcm babi makan, bising je lebih, smp tahi sendiri dia makan....

halim said...

Mustaffa Kamil ni orang kampung aku, Kampung Gajah..atau lebih tepat lagi Bendang Besar..rumahnya dekat dengan rumah mak apak aku..Kalau dari luaran adik beradik dia mmg baguus2..pendidikan tinggi2 belaka, cuma kakak sulung dia kurang sikit..yang lain semua lulusan universiti dalam dan luar negara. Tapi keluarga Pak Ayub ni sebenarnya sombong2 belaka (dibaca : tak mesra orang kampung),mungkin orang kampung bukan dalam kelas mereka kot, apa pun aku rasa Tapa (mak apak aku panggil dia dengan nama tu) sepatutnya tak yah terlibat dengan Anwar Ibrahim ni dan kadang2 aku juga tak faham kenapa lah yang dia tiru dan ikut gaya Anwar Ibrahim ni..dia bukannya orang bodoh, orang pandai2 tapi dengan mudah dipengaruhi oleh Anwar Ibrahim..Ntah la, moga2 Tapa dan adik beradiknya (Ruzi,Zul,Azmi,Amin, Leman,Khairun dan Ipin) sedar akan perjuangan abangnya..InsyaAllah