Thursday, October 14, 2010

Sembilan Di Tahan ISA, Mana Lilin ?

Polis menahan sembilan individu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana disyaki terlibat dalam kegiatan penyeludupan warga asing ke negara ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, tujuh daripada mereka merupakan kakitangan Jabatan Imigresen manakala dua lagi ialah warga asing.

Kesemua mereka ditahan dalam operasi pada Ahad lalu sehingga semalam

Sumber: Utusan Online

Mana lilin ?

Mana DAP ?

Bila mahu pasang lilin ?

14 comments:

Anonymous said...

lilin kepala bapak DAP ...
DAP kapir harbi yang kronik ...

Anonymous said...

Minta maaf bro, lilin dah habis. Permintaan mengatasi bekalan. Semua itu disebabkan amalan baru (khurasihat) dalam masyarakat. Terima kasih kepada juak-juak Pas, PKR dan DAP kerana mempopularkan budaya baru hinggakan pengilang lilin tak menang tangan untuk memenuhi permintaan.

Anonymous said...

diorang tunggu isteri dan anak-anak orang yang kena ISA tu minta bantuan baru pembangkang akan buat majlis junjung lilin.

PenjawatAwam said...

RBF,

kami penjawat awam terutama yang bertugas dlm agensi bawah kementerian dalam negeri sudah sedia maklum sebelah kaki kami berada dalam ISA semasa menjalankan tugas yang diamanahkan. kalau didapati bersalah, maka akan dikenakan ISA.

mempolitikkan isu ini adalah suatu tindakan yang kurang bijak. harap tuan tidak mengapi-apikan mana-mana pihak demi kepentingan politik.

biar mereka yang ditahan kerana kesalahan mereka itu insaf dan dijadikan pengajaran. tidak perlu menghasut atau mencabar mana-mana pihak untuk memasang lilin memperjuangkan apa-apa hasrat juga.

kami faham tujuan saudara untuk melihat reaksi pihak tertentu terhadap keadaan ini tetapi tuan juga perlu tahu, hukuman ini telah sedia maklum terhadap kami semua. ianya suatu penghinaan kiranya ada pihak yang mahu menggunakan keadaan ini demi kepentingan politik.

sekian.

Anonymous said...

tahanan melayu memang sudah pasti orang2 yang jahat!

tahanan bukan melayu memang sudah pasti tidak bersalah.

Anonymous said...

nak ada lilin apa ke benda bukan geng depa yang kena ....

Anonymous said...

October 14, 2010 9:23 AM,

Meskipun duit adalah segala-galanya namun usah kerana duit manusia itu kemaruk jadi pagar yang makan padi.

Sebelum jadi pagar yang makan padi, fikirkan apa impaknya kepada martabat diri, keluarga, bangsa dan agama.

Anonymous said...

Penjawat awam,

Ni bukan pemasaalahan politik

sahaja,tapi melibatkan keselamatan

negara dan rakyat.

Sebelum polis sumbat kakitangan

awam dalam ISA,biasanya polis

buat pemantaun rapi dan berbulan

bulan.Bukannya mudah nak tangkap

seseorang dan sumbat dalam ISA.

Penjawat awam dan mereka yang

sealiran dengannya telah dibayar

dan diamanahkan untuk

melaksanakan sesuatu tugas.

Dan sewajarnyalah amanah itu

dipikul dengan penuh rasa

tanggungjawap.Sekiranya merasakan

duit gaji tak cukup kerana nak

hidup mewah sila letak jawatan

dan tubuhkn syarikat mengurus

kemasukkan warga asing.

Kami nak tanya sesuatu.

Bagaimana pak2 itam yang tak

nampak macam student pun bolih

bersepah sepah masuk Malaysia?

RAKYAT MENDAPAT KESUSAHAN YANG

BANYAK KERANA ADA KAKITANGAN YANG

TIDAK AMANAH,SEPERTI KAWAN2

SAUDARA YANG DUDUK DALAM ISA TU..

So,berkhidmatlah dengan jujur dan

amanah...

PenjawatAwam said...

October 14, 2010 11:27 AM & October 14, 2010 1:49 PM

Terima kasih. Kita tahu mengenai amanah itu. Baca betul-betul apa yang ditulis. Kami bukan persoalkan amanah. Kami cuma mahu RBF lebih sensitif dan tidak mempolitikkan isu ini. Itu saja. Mereka yang salah, tetap bersalah dan wajar disumbat masuk ke tahanan ISA. Biar ianya jadi pengajaran. Tapi janganlah guna isu ini untuk tujuan politik. Tidak sesuai.

Anonymous said...

si PenjawatAwam nie sama akal ngan boss TNB

Mana Lilin? politik apanya.. ada puak yg berguling2 tu bagi tau ISA tu tak patut untuk siapa? yg berdemo sana sini sinun tak mau ISA khas untuk siapa? sebelah kaki ke.. ijung jari kaki ke.. kalau nak hapus ISA patut pilih2 ke? dulu menyalak tapi sekarang sepi pulak..

Anonymous said...

PenjawatAwam said...

October 14, 2010 11:27 AM & October 14, 2010 1:49 PM

"Terima kasih. Kita tahu mengenai amanah itu. Baca betul-betul apa yang ditulis. Kami bukan persoalkan amanah. Kami cuma mahu RBF lebih sensitif dan tidak mempolitikkan isu ini. Itu saja. Mereka yang salah, tetap bersalah dan wajar disumbat masuk ke tahanan ISA. Biar ianya jadi pengajaran. Tapi janganlah guna isu ini untuk tujuan politik. Tidak sesuai."

October 14, 2010 2:16 PM

Komen:

Selama ini siapa yang banyak politikkan isu k/tangan awam? Siapa yang buat bising isu membabitkan kerjaya kamu? LKS and the geng, bukan?

Tang tu ada ke kamu tegur YB LKS: "Please latuk don't politicize our periuk nasi, bla, bla"? Kalau tidak adakah LKS pada kamu tidak menyentuh apa-apa dan kalau ianya LKS makanya semuanya dibolehkan?

Tetapi, bagi kami, berbanding LKS, lebih baik kami yang membuat teguran secara ikhlas dan membina. Jadinya dalam isu yang kamu kurang senang ini, siapa yang tidak "fair", kamu atau kami?

Anonymous said...

BRAVO PENJAWAT AWAM, KEBIMBANGAN AWAK TENTANG TINDAKAN KURANG WARAS BLOGGER JUAK UMNGOK INI ADALAH BENAR, SEMEMANGNYA BALACI2 YG MENYOKONG KENYATAAN rbf SAMA TIDAK WARAS!

Anonymous said...

Anon,

Kalau suruh orang nyalakan lilin adalah tindakan yang tidak waras makanya kenyataan kamu itu terkena pada kamu, Pas, DAP dan PKR. Kamukan tahu kamu dan mereka saja yang banyak pasang lilin kebelakangan ini? he he

Anonymous said...

ANON 12.47, DAH TERANG2 DIKATAKAN CUMA MENYOKONG KENYATAAN PENJAWAT AWAM, JADI KAMU TU CUBA WARASKAN FIKIRAN BACA KENYATAAN DARI PENJAWAT AWAM SAHAJA, KENYATAAN FITNAH rbf TU TAKDE FAAEDAHNYA UNTUK DISOKONG MAU PUN DI ULAS, CEH!