Friday, October 15, 2010

Beza Perjuangan Pas dan Umno

Hari ini saya tidak mahu menulis panjang-panjang.

Saya nak ajak rakan-rakan sekalian berfikir tentang perbezaan perjuangan Pas dan Umno.

PAS - Menggunakan agama dan bangsa untuk kepentingan politik

UMNO - Menggunakan politik untuk kepentingan agama dan bangsa


Cuba fikir-fikirkan betul atau tidak ?

Komen......

20 comments:

Anonymous said...

setuju...tapi saya harap umno dapat tingkatkan pendekatan agama dalam setiap aspek sewaktu anda berkuasa, bukan apa, duuuunia, dunia juga, akhirat pun kena ingat...jqn jadi macam Pakatan rakyat, auta kuat

Anonymous said...

setuju...

Pena Agenoz BERBISIK... said...

Salam Ukhwah

Maaf PAB berkata2 :

SETUJU 110%... Islam itu Perjuangan UMNO...UMNO pejuang islam sebenar

Islam bukan PAS..

Anonymous said...

Sesama agama, gunakanlah agama untuk tujuan keagamaan; gunakan politik untuk tujuan kepolitikan.

Apabila berdepan dengan rakan yang lain agamanya, gunakanlah agama untuk keagamaan tetapi bukan politik; gunakan politik untuk tujuan keagamaan dan kepolitikan.

Dengan itu barulah nampak agama tidak dijadikan batu loncatan sebaliknya berada pada tempat tinggi yakni mengatasi yang lain-lainnya.

Chinglot

Anonymous said...

saya setuju 200 % dengan bro rbf

Anonymous said...

tajam betul pemikiran politik kau

yusof salam said...

rbf
saya termenung setengah jam selepas baca tulisan anda.saya fikirkan balik apa yang anda tulis.ternyata apa yang anda kata betul.cuma saya minta umno tambahkan lagi nilai2 keislaman dalam umno dan jangan abaikan nilai kebangsaan.terima kasih rbf

Anonymous said...

yang aku pasti umno tu islam dan
pas tu pun islam
tapi kenapa pas rela kawan dgn setan dari umno?
mmg aku setuju dgn rbf semuanya sebab pas nak kuasa dan politik

pria malaya said...

babi kau lah ruang bicara fitnah

Anonymous said...

SETUJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

~PakKaramu~ said...

Semua komen adalah mengikut akal, cuba nilai pula mengikut quran dan hadis ! dapat faham lagu mana ?

Anonymous said...

rbf pencacai umno
berapa dapat upah ?

Anonymous said...

walaupun kali ini tulisan saudara pendek ianya meninggalkan seribu satu makna dalam pemikiran pembaca

Anonymous said...

Salam,

Setuju sangat dengan kau bro...Syabas!


RY

dinklang said...

cth terbaik utk perbandingan ialah pria malaya & anon4:35pm...xde tatasusila bila bg komen...pas adlh parti bernama ISLAM tp bukan ahli2nyer..perangai xmcm terdidik dgn ISLAM!

Anonymous said...

setuju!!!!!! untuk agama islam hadhari.

VoidDance said...

Menarik bila ada yang komen memuji RBF mengutarakan pendapat ini. Kamu tahu, perkara ini sudah berzaman orang bicara dan tidak akan habis sampai bila-bila.

Semua orang mahu menunjukkan diri mereka benar dan tidak ada yang akan mengaku sebaliknya. Bila orang yang bersetuju di sini menjawab setuju, kita awal-awal tahu mereka adalah penyokong UMNO dan begitu juga sebaliknya orang tidak setuju.

Soalan ini sebenarnya retorik politik; matlamat menghalalkan cara baik dari pihak UMNO mahupun dari pihak PAS. Sama macam Ahmad Nisfu bertanya kepada Ros selepas dia pakai bedak;

"Sekarang aku sudah pakai bedak, cantik tak?"

Kalau tidak faham, tidak mengapa.

Anonymous said...

memang setuju... itulah matlamat perjuangan UMNO, agama, bangsa dan negara.. tapi awas dengan pemimpin yang tidak jujur dan ikhlas..

komen je said...

PAS - Menggunakan agama dan bangsa untuk kepentingan politik

UMNO - Menggunakan politik untuk kepentingan agama dan bangsa

saya setuju dengan rbf 100%. bagi umno tiada politik tak jadi program masjid, bantuan kepada rakyat miskin, sumbangan anak yatim dan sumbangan hari raya dan mendahulukan terima kasih pada umno baru syukur. bagi umno agama dahulu dianggap politik contoh jika agama kata haram pilih pemimpin kafir itu politik, sumbangan iklas bulan puasa 'nak beramal pun kena bayar" sedekah atau jamuan dimasjid "masjid macam hotel" beramal pada umno mesti kena rasmi oleh yb, adun dan sebagainya ada pula konsert amal. jika dilihat paparan blog rbf menampakkan politik (sungguh buruk)dahulu agama boleh jalan tak menampakkan adanya kepentingan agama, habis cam ne..setiap perbuatan kita akan disoal kemudian hari...harap maaf

Anonymous said...

mohon utk letak link ni dlm fb...