Saturday, October 9, 2010

Pemuda dan Puteri Terasa Hati Dengan Ku Nan

Pemuda dan Puteri UMNO kesal dan kecewa dengan tindakan Setiausaha Agung parti itu, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang membuat kritikan terbuka terhadap kedua-dua pergerakan itu melalui media. Klik di sini

Wa !

Kah !

Kah !

Kah !

Kah !

Kah !

Wahai Ketua Pemuda dan Ketua Puteri, tolong ikut tiga langkah yang saya nyatakan di bawah ini.

1) Ambil tempurung kelapa dan kencing dalam tempurung tersebut.

2) Selesai kencing, sila tilik wajah anda dalam air kencing itu.

3) Setelah nampak wajah anda dalam air kencing tersebut, sila tanya diri anda , perlukah aku kecewa ?

Yang mana satu Ketua Puteri, yang sebelah kanan atau yang baju merah sebelah kiri ?
Manakala yang tengah pula tak hormat Presiden. Datuk Seri Najib sedang sibuk memberi kenyataan media, manakala dia pula sibuk dengan telefon bimbitnya.
Gambar ini dirakam semasa sidang media DS Najib selesai Mesyuarat MT dalam bulan Ramadhan lepas.

Kepada sahabat sekalian, saya akan menulis perkara ini kemudian. Sudah lama sebenarnya saya berhajat nak menulis pasal Puteri Umno tetapi sentiasa tidak berkesempatan.

Sebelum itu, jika anda semua ada pendapat atau pandangan mengenai kedua-dua sayap yang tidak berfungsi ini sila hantarkan komen atau e mel kepada saya rbf_501@yahoo.com.

Hidup Ku Nan !

Hidup Ku Nan !

Hidup Ku Nan !


5 comments:

Bulletinsite said...

ni puteri ngan pemuda ni kan..

dah la sombong.. bodoh plak tu!!

wmu350 said...

saya sokong kenyataan KU NAN...memang betul pun apa yg dia kata.....

ketua puteri tu tak faham dan tak reti apa yg KU NAN maksudkan.....

tu lah dah terlajak pandai tapi tak cerdik......muka2 mengejar jawatan dah tak mampu nak diselindung pasal tu sayap umno jadi lesu..kerana yg memimpin pun hanya takat 304 je yg pilih apa..barangggggg.....!sapa nak sokong....yg 304 tu pun bertaut bukan untuk kepentingan rakyat tapi kepenting perut sendiri,kalau tak masakan ada ketua pemuda negeri meroyan beri amaran kat ds najib untuk jawatan kat boss dia...

sebagai ketua pemuda umno peringkat cawangan saya langsung tak terasa hati dgn statement KU NAN...malah amat memahami dan menyokong stamemnt itu ditujukan bukan kepada ahli tetapi kepada beberapa kerat muka2 kecewa yg bertungkus lumus untuk menag jawatan parti dulu adalah muka nak jatawan....nah ambik ko..!

hilbert said...

Salam 1Malaysia RBF,

bagi saya sayap Ketua Pemuda UMNO betul-betul berkesan semasa era DS Anwar Ibrahim sebagai boss mereka(ini harus diakui walaupun kini Anwar kita sudah tidak suka) serta semasa era DS Najib sendiri, TS Rahim Thamby Chik..mereka sangat bertenaga dan berani serta tangkas dlm berdepan dgn cabaran didepan MANAKALA Puteri UMNO pulak pada ingatan saya ianya betul2 gah sewaktu DS Azalina Datuk Othman sebagai ketuanya iaitu masa tu Tun Dr M masih lagi PM..

Wake UP! said...

Siapa makan cili, dialah rasa pedas. Kalau apa yang Ku Nan cakap tak betul, awat terasa?

Anonymous said...

Salam tuan blog...

aku tak nk komen pemuda... semua org dah tau.. tgu die letak jawatan atau kalah teruk dlm oemilihan.. sama jugak dgn menteri amaran...

puteri... masa pemilihan aku dah agak dah.. jenis tergedik2 atas pentas mcm baru menang oscar... tgu nk buat keje .. tak de la... takat nk menang.. pgg jawatan.. pastu tayang pakai baju pink lip lap lip lap... kata organisasi besar.. nampak mcm puteri islam sekolah menengah jer... buat malu betul la...

Aku nk tanya.. berapa byk program puteri yang hang pa dah buat... jgn kira program syok sendiri hangpa... dah bape byk university hang pa terjah.. nk lawan musibat PAS... hancur.. duk la kat atas syok sendiri... yang melingkup UMNO nie jenis mcm hangpa la..,