Saturday, October 16, 2010

Kah..Kah..Kah..Shamsul Iskandar Buat U Turn

Ternyata juak-juak PKR memang jenis tak kuat iman dan tidak teguh pendirian. Samalah seperti bos mereka, Anwar Ibrahim Al Juburi. Pantang tengok jantan yang jambu mulalah dia tutuh.

Begitu juga dengan situasi dalam pemilihan PKR kali ini. Dulu tak nak bertanding, kemudian bertanding. Dulu nak bertanding jawatan lain, sekarang jawatan lain pula.

Contoh pertama adalah Khalid Ibrahim, peringkat awal dulu kata tak minat bertanding jawatan Timbalan Presiden. Minggu lepas dia panggil sidang media umum nak bertanding. Hari ini dia umum pula tak nak bertanding. Apa punya bangang ? Kesian wartawan-wartawan kena tipu dengan Khalid.

Contoh kedua pula adalah Shamsul Iskandar, bulan lepas dia panggil sidang media dan umum tak akan pertahankan jawatan Ketua Amk dan dia akan bertanding jawatan Naib Presiden.

Tiba-tiba hari ini dia umum nak bertanding jawatan Ketua Amk pula. Bukan setakat wartawan-wartawan yang ditipu olehnya, ahli-ahli PKR satu negara pun ditipunya. Cabang-cabang PKR bagi pencalonan kepadanya kerana memikirkan dia nak bertanding dan dia antara calon yang mendapat pencalonan tertinggi untuk jawatan naib. Hari ini dia tipu semua cabang PKR yang bagi pencalonan kepadanya . Padan muka !

Firasat saya mengatakan karier politik seorang manusia yang bernama Shamsul Iskandar sudah berada di penghujungnya. Dia akan kena mandi cukup-cukup dengan pemuda-pemuda PKR dalam pemilihan kelak.

Kalau rasa kuat dan hebat bertandinglah jawatan naib wahai Shamsul. Kenapa tiba-tiba takut ? Selama ini bercakap besar, bila ada peluang masuk gelanggang lari lintang pukang.

2 comments:

Sampul Kecil said...

Si katek ni pandai menipu je..
semua dia nak spin..
Udah la tu..
Beri sumbangan kepada rakyat dulu..
Jawatan bukan penting pon..

Anonymous said...

Bukanke ada gambar dia terkencing dlm seluar?
Biasalah tuh, PuKi-R ada ketua defacto yg suke main lobang tahik kan?
Ketua kencing berdiri,
anakbuah kencing dlm seluar.