Thursday, October 28, 2010

MPSJ Hadkan Parking Satu Jam Sahaja

E mel kiriman pembaca yang bernama Azizul.



Salam 1 malaysia bro,

Di sini saya ingin memohon agar bro dapat meyiasat ketirisan atau kezaliman mpsj dalam urusan pembayaran parking di usj 10

Baru2 ini saya ditugaskan di usj 10 saya seperti biasa menyediakan syiling untuk membayar parking dgn menggunakan mesin yang disediakan oleh mpsj.

YANG TIDAK MEMUASKAN HATI SAYA IALAH:-

KADAR PARKING = RM0.50/sejam

Kadar maksima bayaran di mesin pula hanya pada angka rm0.50sen

Ini menimbulkan kesukaran bagi pengguna kerana terpaksa berulang alik ke mesin dan kereta setiap 1 jam kerana mesin yang disediakan tidak menerima pembayaran melebihi 1 jam. Bayangkanlah kalau kita berurusan melebihi satu jam tentu kita akan disaman sedangkan bukan kita tidak mahu membayar untuk masa yang lebih tapi dihadkan untuk setiap 1 jam.

Kadar saman yang dikenakan juga agak tinggi.Saya tahu mpsj menjalankan tugas tapi sudahlah menyusahkan untuk membayar parking dengan menggunakan wang syiling di hadkan pula pada kadar waktu yang cukup tak munasabah.Jadi kepada kita pengguna yang tidak diberi pilihan melainkan berulang alik ke mesin dan kenderaan setiap jam.

Kadang lambat 5-10 minit surat saman dah terpacak kat wiper kereta arghhhh. Adakah ini satu konspirasi syarikat pengendali mesin parking dengan mpsj supaya senang mereka nak menyaman kenderaan untuk mengejar keuntungan lebih melalui saman parking. Kalau majilis bandaran lain contoh-mbpj pengguna diberi pilihan untuk membayar parking hingga kadar maksima rm5.00 sehari mengapa tidak MPSJ?

Bayangkan bro kalau 1 hari ader 300 petak parking 25% nilai pada pandangan saya sure kena saman kerana dalam masa 10 minit saya lihat pegawai mpsj meyaman tidak kurang 3-4 keping saman depan mata saya..

Sekian…terima kasih harap bro dpt ketengahkan isu ini demi mengelak ramai yang kena saman tak pasal2 kerana terlewat 5-10 minit membayar parking.

Azizul

Harap saudara Azizul atau pembaca lain tidak bersangka buruk kepada MPSJ sebelum mereka menjelaskan perkara sebenar.

Pelbagai kemungkinan boleh berlaku, mungkin mesin bayaran parking rosak atau pelbagai kemungkinan lain.

Bagaimana pun jika benar apa yang didakwa saya pun tidak bersetuju. Bagaimana orang nak kerja jika setiap jam perlu ke mesin bayaran parking ?

Harap MPSJ dapat jelaskan perkara ini demi mengelak salah tanggapan orang ramai terhadap MPSJ.

3 comments:

Anonymous said...

ini ahli majlis punyer keje la ni.dorg yg srh buat sistem mcm 2.

Anonymous said...

ydp adnan sudah jadi org suruhan PR,siap boleh label surau umno dgn surau pas.tu psl jadi mcm ni.
abis sume rumah org umno yg dah di renovate nak diroboh
rumah org pas dibela...pening punya ydp

Anonymous said...

ya betui.. aku pon dengar perkara yg sama.. yg busuk mpsj.. pd hal belakang tabir org tak tau...