Friday, April 26, 2013

Calon Pas Fitnah Jabatan Kerajaan Bakal Berdepan Saman

Seperti yang selalu saya kata di blog ini, fitnah adalah makanan ruji puak-puak Pas. Kalau tak fitnah orang mereka boleh mati. Sebab itu fitnah jadi perkara wajib bagi mereka. Bangun pagi sarapan dengan fitnah. Tengahari makan dengan fitnah. Malam pun makan fitnah. 

Ini kisah seorang pengembala kambing yang gagal di Kelantan dan kini sedang mencuba nasib di Putrajaya. Malulah dengan Syawal, ayah Ahmad Albab yang juga seorang pengembala kambing, tetapi boleh berjaya dan kaya raya. 

Semalam dia buat kenyataan di harakah....Opsssss sebelum terlupa ada info dari pihak-pihak sebelah kem Pas yang mempertikaikan harakah memberi ruang berita setiap hari kepada pengembala kambing yang gagal, dan ada kalanya sampai 3 berita sehari. Mereka tanya , adakah pengembala kambing gagal itu seorang sahaja calon Pas ? Kata mereka Presiden Pas pun harakah tak beri dapat liputan sampai begitu.

Ahhhh....itu masalah mereka, lantak merekalah..... 

Sekarang kita nak cerita pasal pembohongan pengembala kambing yang gagal....

Dalam satu berita yang disiarkan harakah semalam, pengembala kambing yang gagal itu mengatakan AJK sebuah surau di Putrajaya telah dipecat kerana membenarkan beliau berkempen dalam surau berkenaan. 

KUALA LUMPUR: Calon PAS Putrajaya Datuk Husam Musa menyeru seluruh rakyat Malaysia menggunakan peluang mengundi pada 5 Mei ini untuk membuat perubahan menamatkan politik sempit yang diamalkan Umno BN.

Dalam satu kenyataan di Facebook P-125 Putrajaya, Husam melahirkan rasa sedih dan kecewa dengan satu maklumat yang diterimanya berhubung ada AJK di sebuah surau di Putrajaya dipecat berkuatkuasa serta merta hanya kerana membenarkan beliau mengadakan majlis suai kenal di surau tersebut.

"Hari ini (semalam) saya diberitahu bahawa pengerusi d bendahari surau tersebut telah dipanggil mengadap ketua pengarah Jawi di Pejabatnya pagi tadi dan seterusnya saya diberitahu bahawa semua AJK surau berkenaan telah diberhentikan serta-merta kerana membiarkan saya berta'ruf dengan makmum Surau tersebut.

"Saya mohon pada semua sahabat-sahabat yang baru saya kenali di Putrajaya, penduduk-penduduk Putrajaya dan Seluruh Rakyat Negara Malaysia yang beragama Islam berdoa mohon kepada Allah supaya budaya politik sempit begini ditamatkan pada 5 Mei ini." katanya.

Menurut Husam, beliau ke surau tersebut pada 20 April lalu dan menunaikan solat Isyak di sana sebelum diberi peluang  berta'ruf dengan hadirin didalam surau tersebut.
Harakah daily


Hari ini Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan menafikan perkara tersebut....


PUTRAJAYA 26 April - Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) akan menyaman calon Pas Parlimen Putrajaya, Datuk Husam Musa kerana menyebarkan fitnah menuduh jabatan itu memecat serta merta ahli jawatankuasa Surau Abdul Rahman Auf di Presint 11, di sini.

Pengarah Jawi merangkap Setiausaha Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali berkata, satu laporan polis dibuat hari ini di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya.

Utusan Online

Inilah yang dinamakan bodoh tidak bertempat. Datang Putrajaya nak kaut undi kakitangan kerajaan, kemudian pergi fitnah jabatan kerajaan pula.

Bila tak dapat undi salahkan SPR pula....

35 comments:

PAPA GOMO said...

hussam Musa BABI

Anonymous said...

leleksss papa gomo....

cuma anak2 kambing yg kenal bapak kambing jampari bebb...ekekek

sapa2 yg undi husam tu gerenti anak2 kambing...

niaga kambingg pon rogiii....ada ati husam nak jadi mentri kewangan...ekekeke

p/s - papa gomo....bila nak keluarkan video terkam rimo..?? nnt da lepaihh p/raya da tak siyokk...

Anonymous said...

wakakaka papa g0m0 txt first..hussam Musang BABI

Anonymous said...

Ya ALLAH berilah taufiq dan hidayah kepada semua rakyat malaysia, bukakanlah pintu hati mereka agar dapat melihat siapakah yang dipihak yang benar dan siapakah dipihak yang salah. Ya ALLAH aku memohon rahmatmu, terangkanlah hati rakyat Malaysia dalam memberi undi agar undi mereka adalah undi yang tepat demi masa depan waris keturunan kami agar agama Islam terus terbela dan di sanjung tinggi.Ya ALLAH, sesungguhnya Barisan Nasional adalah parti yang dapat membela agama Islam, Umat Islam dan rakyat jelata, berilah limpahan taufiq dan hidayah kepada pemimpin-pemimpin kami yang bakal bertanding sebagai dun dan ahli parlimen agar mereka tetap setia dan mengambil berat tanggungjawab dan amanah mereka pada rakyat. Ya ALLAH berilah kemenangan yang besar kepada Barisan Nasional. Tumbangkanlah parti yang tidak mendokong agama islam dan parti yang membiarkan namamu digunakan sewenangnya oleh kristian di malaysia, tumbangkanlah parti yang menggalakkan maksiat berleluasa, kegiatan gay, lesbian dan pelacuran dan juga segala segi yang melibatkan LGBT, ya ALLAH makbulkanlah doa kami ya ALLAH, amin ya rabbal alamin

Anonymous said...

dan mcm mana biasa, org ramai mula lah tangkap leleh bila ade org PAS guna agama. padahal diorg sendiri pun berzina... PAS paling pandai berlakon warak baik etc ... belajar drp anwar ibrahim la tu.. orr melayu ni bila ckp pasal islam je mula cepat mengelabah, BANGANG sedangkan diorg tak tau sedang ditongeng oleh HUSAM ....

Anonymous said...

Saksikanlah keganasan penyokong BN yang berjaya dirakam------->>> Ohpilihanrayaku

Anonymous said...

Gua sebenarnya tabik ahli2 dan penyokong2 UMNO.

Setiap Ramadhan AJK surau tempat gua jemput penceramah luar untuk sampaikan tazkirah selepas solat tarawih.

Bila time penceramah berpaksikan PAS, mulalah ceramah, celah2 tu kutuk & fitnah kerajaan BN. Gua tengok ahli2/penyokong UMNO malas nak gaduh, mereka angkat kaki dan terus belah. Tak join pun moreh.

Begitulah keperibadian ahli UMNO yang tak mahu memalukan sesiapa pun.

Kalau ikut hati gua, dah lama dah penceramah tu kena penampar gua. Bukannya nak menyatukan tapi memecahbelahkan kaum.

Anonymous said...


“MELAYU: Bangkit- Bersatu - Berubah Bersama PAS/PR”

RAKYAT dah sedar, dah celik huruf, dah educated, dah informatif, dah analitik, dah celik IT/ celik digital, ... dah CELIK POLITIK!

RAKYAT tuntut
----------- PRU BERSIH, ADIL, BEBAS
----------- TADBIR URUS KERAJAAN TELUS, AMANAH, ADIL,
----------- NEGARA DEMOKRATIK,
------------ PENGASINGAN KUASA (SEPARATION OF POWER)-Badan Perundangan, Badan Pemerintahan, Badan Kehakiman
------------ KEPIMPINAN / KETUA yang Patriotik, Berkredibiliti, Berintergriti, Berakauntabiliti & Sayangi Rakyat!

PRU13.... Rakyat bersatu .."titik perubahan"... bye2 UBN!

Anonymous said...

UMNO sedang NAZAK?

cari talian hayat.... perkudakan semua institusi awam yang sepatutnya PROFESIONAL & NEUTRAL ..... tapi diugutpaksa mengikut telunjuk kuasa autokratik UMNO/BN ............. kesian penjawat awam... ditindas untuk matlamat 'politik kepatian UMNO' .................. antaranya:

1- spr---- senarai pengundi jadian?
2- spr---- tipuan undi pos?
3- spr---- undi berulang/ beberapa kali?
4- pdrm--- kilang fitnah/ugutan/konspirasi?
5- jpn--- IC pendatang asing?
6- jpelajaran negeri/ ppd --- gertak 'tukar' para guru?
7- kpt-ipta -- gertak/tindas pelajar?
8- rtm --- media tukang karut?
7- utusan sex 1msia, berita haring, tabloids -- umno's spin doctor?,
8- institusi masjid-- kerahan ajk2 & pegawai2 masjid untuk 'bai'ah' kpd pm & umno?
9- umno's link company (ulc) & glc-- sponsor 'politik wang & rasuah politik'?
9- majis fatwa --- "haramkan" aktiviti demo aman rakyat, "halalkan" aktiviti 'samseng umno?
10- institusi istana -- umno's biased & wrongly advised?
11- mahkamah--- political biased judgement?....
12- felda, kwsp, ..etc -- suntikan modal nak tutup pemborosan, penyelewengan, korupsi, liabiliti negara, dll?
13- ..... tambah sendiri ............


UMNO sedang TERBAKAR dan KARAM!,...
umno KARAM! umno KARAM! umno umno KARAM! umno KARAM!....

Wahai umat! cepat2 lari dari UMNO! .... nanti kau orang turut KARAM!... selamatkan diri! selamatkan diri! selamatkan diri! selamatkan diri!......

PRU13... bye2 UBN! Insya Allah selamat!

Anonymous said...

insyaallah pru 13 BN akan menang besar sb semua org dah buka mata...dah xmkn dgn muslihat PR yg byk berbohong...saya dulu pun undi pas kali ni tidak lagi..keluarga saya semua dah kalih ke BN...hidup BN..hnya BN yg dpt membela rakyat...

d0n said...

Totok pas hari ni buat masjid besi putrajaya tu mcm bapak dorang punya rumah. Memekak takbir dlm masjid lepas habis solat jumaat. Mcm dah takde orang lain nak solat. Takde adab.

Anonymous said...

Hukum ambil gambar n.ajis dan husam masam tu 1000 kali ganda lebih besar dari pahala solat sunat atau baca Quran kata totok pas. Kalau dapat salam n.ajis lak habis gugur dosa.

Anonymous said...

Kat tempat sendiri tak boleh bina Masjid. Mari tempat org buat kecoh. Dan reti pulak nak solat kat tempat cantik. Masjid yang ada pun tak maintain. Karpet masam,tandas meloyakan.

Anonymous said...

Husam ni memang suka jadi batu api... dulu masa kastam kelantan tangkap orang seludup beras dia kata Kastam jahat suka tangkap orang... dah memang kerja kastam tangkap orang seludup...kalau Husam jadi menteri kewangan tak adalah hasil negara sebab seludup dihalalkan .... Itulah Husam seorang yang punya hati yang BUSUK, KOTOR dan BATU API yang suka cucuk supaya orangramai benci kerajaan...

Anonymous said...

Amin...

Anonymous said...

kuburkan pas,kuburkan dap,kuburkan pkr.nik aziz korup,anwar korap,mustafa zinah.....dah tua tak tahu malu,anwar zinah liwat,dah tua tak tahu ..malu.................kera jaan pas kelantan gertak tukar kaki tangan yang pro UMNO,rampas tanah rakyat ,kesian orang asli........harakah m.kini.......tabur fitnah,meloyakan........cermin parti sendiri,paku dulang paku serpih.....mengata orang,mereka yanglebih haprak.........Pilih Barisan Nasional untuk kejayaan dan ketenangan jiwa.Dengar ceramah pas kita pulang kecewa,benci dan tiada ketenangan.

Anonymous said...

Masjid tepi jalan Kelantan...air berkarat...tandas busuk...karpet hapak....berhabuk....nape HUSAM tak ubah tu selama 23 thn perintah Kelantan bersama Tok Guru dia tu..orang Kelantan agaknya tak kisah semua tu asal ada nama Islam kot....ish..ish...ish...

Anonymous said...

aduh cepat sangat kantoi ni...undi yg dia dpt dari fitnah ni..jika beliau menang PRU ini..takkan berkat.

Anonymous said...

Onani 9:23 PM n 9:26 PM

Yg dok pukol2 org smp ke budak kecik pon kene pukol tuh puak mane kalo xpuak mike...tergamak memukol budak umor 11 tahun krn xsokong PAS...tergamak memukul org sehingga mati krn sikap biadap puak mike...

Budaya samseng mmgla puak mike yg juarainya...tgk jer masa BERSHIT dulu..puak mike umpama segerombolan BINATANG yg kemain lagi bangga merusuh dan memukul serta mnyepak anggota keselamatan...

Pemilihan dlm parti puak mike jugak penoh dgn tipu muslihat...tgk jer DAP, PKR malah PAS pon sama ...penoh dgn politik wang...smp DAP nyaris di haramkan...nak uruskan parti sendiri pon BODDOW ada hati nak tudoh kjaan xreti nak mngurus ngr...

Anonymous said...

Kalau pembangkang menang, siaplah orang Melayu jadi sepak terajang orang kafir jer! Dengan boss Melayu boleh juga runding, kalau kena boss kafir, jadi barua, sengeh jer ler...! Yang berjawatan kena buat kerja bodoh, gaji kena sekat sekat, yang pangkat rendah pindah sana , pindah sini, yang malas kena buang kerja serta merta, pilih kasih dalam bangsa kafir berleluasa....minta simpang...undi BN insyallah, nasib anak cucu terjamin lebih baik

Anonymous said...

Pilih la husam masam tu... Nanti tony phua arah kurangkan kakitangan kerajaan.... Nak kurangkan kekuasaan orang melayu dalam kerajaan... Nah ambik..

Anonymous said...


Husam Kambing..

Anonymous said...

dah agak dah lautan import hehehe.. tgk rupe pon adoiai.. tapi btul2 gila penyokong2 taksub pas nie. langsung tak tau adab dlm masjid.

Anonymous said...

macai2 taik umngok dah meroyan dan sakit hati sbb putrajaya dah nk jatuh kat tgn pas..ko org tu bodoh sgt..org sekarang ni dah cerdik..dah muak nk sokong bn atau bangkai negara...aku kat putrajaya sebagai kakitangan kerajaan akan menyokong penuh calon pas...biar mampos bn..kah kah kah..sakit hati x????kah kah kah..

Anonymous said...

Kasi mampos husam & tok garu engkau tu tu dulu..dah lama dah..habuk tarak..menyemak kerajaan negeri je..hehehe!

Anonymous said...

Ishhh kesianya noh... Husam tu hebat weyh.. Yang p kutuk awat... Tengok la smpai bawak ulamak tokong hindu bg ceramah... Kira hebat la tuh... Ini kali lah jahanam pas pis pus...

Anonymous said...

sesapa yang komen menutuk UMNO & BN kat sini tu memang kompom dah terminumlendir nuwa babi tu... tula pasal...musam husa punya kambing lagi cerdik pada diorang ni.

Anonymous said...

maaf cakap..negara kita bnyak dengan konsert-konsert mungkar,melalaikan muda mudi,brgaul lelaki dan wanita. Harap ada perubahan dimasa hadapan. sangka baik dengan semua org.Tahniah Ustaz Fahtul Bari.

Anonymous said...

Aku sokong BN! Mak Ayah aku sokong BN! Abang Kakak aku sokong BN! Pakcik Makcik aku sokong BN! Atuk Nenek aku sokong BN! Pasai apa kami sokong BN? Sebab BN kerajaan terbaik yg pernah wujud kat muka bumi ni. Cakap serupa bikin! Depa tau buat kerja! Bukan mcm puak satu lagi yang dok pung pang pung pang salahkan org lain, ketiak sendiri busuk x perasan + malas buat kerja!

Anonymous said...

BELUM APA2 LAGI DAH MENIPU..KITORANG TAKKAN UNDI HUSAM!

el halim said...

Kawan-kawan sekelian, cakap berdegar2 degar kat sini tak guna. Mari kita keluar mengundi pada 5 Mei ni..ramai-ramai lingkupkan Pakatan Rakyat..tewaskan Anwar Ibrahim, Tewaskan Nik Aziz, Tewaskan Lim Kit Siang, hantarkan Lim Guan Eng ke neraka..undi kita menentukan survival agama, bangsa dan negara. Sepatutnya kita sedar dalam tempoh lima tahun ni kita sudah mendaftar (jika belum mendaftar sebagai pemilih) kerana DAP begitu berusaha keras mendaftarkan pengundi baru cina, dan aku nampak ia berhasil. Tapi orang melayu ini terlalu selesa, waktu gawat politik sekarang pun masih tak tahu nak pilih siapa. Saya memilih BARISAN NASIONAL

Anonymous said...

Rata2 pengundi2 Putrajaya bijak dan tahu kedudukan mereka. Mereka perihatin keadan semasa setempat.

Sukar untuk mengalih perhatian keselesaan penduduk2 disini.

Untuk membohongi menipu menupulasi pengundi2 disini agak perit.

Pengundi2 Putrajaya bukannya bangang dan senang diperbodohkan.

Jadi untuk Husam Musa diterjunkan untuk mengubah keadaan disini agak nustahil. Apa yang Husam Musa bolih buat sebaik sahaja saja diterjunkan ke Putrajaya.

Walaubagaimana selamat berjaya dalam perjuanganmu.

Anonymous said...

Aku nak ucap perkataan perasan kepada macai PR sebab syok sendiri. Katanya UBN nak karam tapi aku lihat mereka makin kuat aje malah PR nakin kecundang, pengindi makin lari.. Kalau setakat nak tuduh macam senarai yang korang bagi berlambak la, tapi itu semua tak dak bukti, yang ada banyak kaitangan kerajaan sokong pembangkang yang segan kerja dan kaki bodek.. mereka ini yang merosakkan imej kakitangan kerajaan BN yang setia, dedikasi dan amanah. Pegi belahlah dengan korang punya senarai, aku lihat lima tahun PR perintah negeri semua bermasalah besar, belum lagi 50 tahun lebih macam BN. Agaknya kalau bagi korang 5 tahun lagi mau terlingkup Malaysia dibuatnya..Hua huaahua..

Anonymous said...

JAWI akan saman HUse Kambing tk lama lagi atas kenyataan BOHONG dan BERNIA JAHATNYA.. org MUNAFIK penipu mcm ni ke org Putrajaya yg cerdik pandai nk beri undi???

Wakil pd parti sesat-PAS!

Anonymous said...

Cai PR Haram,
jgn nk bohong lah tmbah dosa.. SPR sudah beri peluang 2 bulan kpd semua pihak termasuk org awam utk bersihkan senarai pengundi data 2012, tp[ malang sekali tksampai 50 aduan dna bantahan. Tiada pula nama2 besar yg dtg untuk buat bantahan, amna dia Ambiga PAria?