Thursday, April 25, 2013

Dah Mula Ugut-Ugut Pula

42 comments:

Anonymous said...

pas celako!

Anonymous said...

Pi mampoih la.hg ingat aku takut ugut mcm tu?.ptuiiii

Anonymous said...

Mmg PAS celako. Kami sdikit pun tak gentar.

Pakcu Rantau Panjang said...

Kalu betul tulisan diatas tu datang dari penyokong PAS nampak benarlah IQ dan minda mereka dah didoktrin dan tak dapat menerima Qada dan Qadar yang AlLah tetapkan...mengucaplah......

Anonymous said...

Mereka dah takut dan tahu akan kalah, hanya yang pengecut akan membuat keganasan sebab dia orang tak boleh kalah, Tapi Allah ada, kita lihat jika mereka akan bertaburan seperti tentera ababil...

Anonymous said...

Pas ramai dr ahlinya fahaman syiah,harap kita berhati2.

hardcore BN supporter said...

lain kalilah...

Anonymous said...

tak betul dah otak diorang ni,..takebeer!!!

Anonymous said...

Pas ramai dr ahlinya fahaman syiah,harap kita berhati2.

Anonymous said...

Masa menang 5 negeri takda plak giler nak ugut org. Takda plak kata spr main kotor. Bahalol.

Anonymous said...

negara kita punya undang2 jadi x payah lah nak ugut2 ke apa..mamat yg post kat FB tu aku ingat klu kena gari mau TERBERAK dlm kain..setakat post2 cam ni dah lah aku sikit pun x GOYANG...

Anonymous said...

Apa plak `jika kami kalah` ...

Memang nak kalah pun.

Tapi ugutan lu gua tak gentar sikit pun. Lu huru harakan negara ini lu ingat PDRM dengan ATM nak tengok je?

Bodoh la lu ...

Silap2 lu mampos kena tembak.

malayoo mudah lupa said...

Itu la strategi depa ...mula2 suruh mansuh kan ISA pastu senang la buat huru hara kat Malaysia ni

Anonymous said...

PUAK-PUAK PAS NI MEMANG CELAKA, HATI BUSUK DAN AMAT JAHAT. KOPIAH PUTIH, JUBAH DAN JANGGUT TU HANYA TOPENG SAJA.

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Spring lah macamana pun...kalau Allah izinkan dapatlah kau perintah negara...kalau Allah tak izinkan makanya tak adalah...terimalah Qada dan Qadarnya...itukan asas rukun iman kalau itupun xdpt ikut sendiri mau ingatlah

Anonymous said...

PAS mmg BAHALOL....ko sgp bersekongko dgn peliwat dan kafir harbi utk menjatohkn kjaan pimpinan org Islam......malah sanggup pulak nak mmbunoh sesama Islam dan mmbiarkan kafir harbi memerintah....ajaran apa yg korng pegang wahai PASesat????

Melayu2 PAS , PKR dan DAP...contoh di ngr selatan Malaysia..krn trpengaruh dgn ke'melayu'an LKY, Melayu2 Spork menyokong PAP, akhirnya mrk disingkirkan stlh SPork jatoh ketgn LKY...

Anonymous said...

Lu igt aku goyang ke..?? Mari le dtg tmpt aku klu lu ank jntan.. takat ugut mcm bapok baik lu tadah bontot kasi anu war tenggek.. pukimak lu...

Anonymous said...

tolong buat laporan polis. tidak boleh dibiarkan. ini merupakan ugutan keatas rakyat dan demokrasi.

Anonymous said...

Elok lah tuu. Bila kalah nanti, suma pentaksub2 PR jadi gila vavi. Tak bole terima kekalahan. Sakit jiwa kena perli kekawan. Apa lagi, merusuh la. Lepas geram. Tapi bila dah melampau, dah angkat parang, acu2 kat org ramai, terus kena sedas kat dahi. Maka kuranglah pentaksub2 PR ni dari bumi Malaysia yg tercinta ni. Amin. . .

Ridzone silver said...

BERANI DLM ALAM MAYA BLHLA DOL

Ridzone silver said...

BERANI DLM ALAM MAYA BLHLA DOL

Anonymous said...

Polis ? ? tangkat saja hadi awang tu....ugutan
dah ada bukti .....apa lagi...

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Dibawah adalah penjelasan menarik mengenai pergolakan negara Syria yg melibatkn isu Syiah
Sy berharap saudara saudari dapat berlapang dada membacanya dan sila buat rujukan kepada mana mana pakar di universiti2 tempatan atau luar negara mengenai kesahihannya
4 persoalan telah dibentang untuk hari ini...saya akan susuli dengan 7 persoalan kemudian
Maaf jika terdapat kesalahan menaip

11 Persoalan Asas Kebangkitan Rakyat Syria

1.Dimanakah Syria

Syria adalah sebuah Negara yg terletak di bumi syam yg termasuk di dalamnya Palestin,Lubnan dan Jordan. Ia bersempadan dengan Turki,Iraq dan Iran.Beriklim Mediterranean.Menerima cahaya islam seawal zaman sayidina Abu Bakar as-siddiq

2.Siapakah penduduk Syria

Lebih 74% penduduk Syria adalah daripada umat islam yang berfahaman Ahli Sunnah wal Jamaah,manakala 3-4% lagi adalah berfahaman Syiah Nusairiah(Yg dianuti keluarga Basyar).Syiah Nusairiah adalah kepercayaan yang telah difatwakn sesat oleh ramai ulama termasuklah Syeikhul islam Ibnu Taimiyah.Bahkan ibn Taimiyyah ibn Kathir,al-zahabi dan syeikh Abdul Aziz ibn Baz mengharuskn pembunuhan mereka

3.Apakah kepentingan Syria kepada umat Islam

Menurut Syeikh Raed Solleh,Syria adalah pintu masuk kepada pembebasan Palestin.Syria adalah sebahagian daripada bumi syam yg disebut penuh barokah dlm Alquran(Al-Isra:1).Syria telah memimpin ummah melalui kelahiran ramai ulam tersohor seperti imam Al-Nawawi,Ibn Qayyim al-Jauziah,Ibn Rejab al-Hanbali dan ramai lagi.Ulama Mutakhir lain termasuklah Syeikh Dr Wahbah Zuhaili (tokoh Maal Hijrah Malaysia 1430H).Syeikh Abdul Latif al Farfur,Syeikh Abdul Fattah Abu Ghaddah dan lain-lain

4.Siapakah pemerintah Syria masa kini

Sejak tahun 1967, Syria diperintah oleh golongan Syiah Nusairiah melalui rampasan kuasa yang disokong oleh Rusia.Keluarga Assad mula perintah Syria sejak tahun 1970an apabila Hafiz al-Assad memegang kuasa melaui rampasan kuasa.Basyar al-assad menggantikan Hafiz al-assad yang meninggal dunia pada tahun 2000.Perlantikan Basyar adalah melalui pilihan bapanya dan tidak mendapat restu warga Syria sama ada melalui pilihan raya atau referendum yg melibatkn warganegara Syria.Keluarga Assad adalah penganut fahaman Syiah Nusairiah yang telah difatwakan sesat oleh ramai ulama.Antara intipati fahaman mereka ialah menghalalkn arak,menafikan hari kebangkitan dan dihimpunkn,menafikan syurga dan neraka, dan mendakwa Allah SWT menjelma pada Sayidina Ali.Golongan Syiah Nusairiah juga sentiasa memerangi islam dan dikategorikan lebih kufur daripada golongan Musyrikin

Anonymous said...

patutlah pakatan rakyat takut nak tandatangan deklasari pilihanraya oleh transparensi international. rupanya dia nak buat kacau kalau dia kalah.

Anonymous said...

Ugutan ini tak boleh di pandang ringan. Polis misti ambil tindakan sabelum terlewat.

Anonymous said...

ini macai umno yg buat ni..ko org semak la...siasat siasat...

Anonymous said...

yang bersuara barangkali memakai tangkal azimat kiriman kiram ibni al karam.
"Fuhhhh..yooohhhhh" kebal sehhh.
Silakanlah membuka langkah sumbang mu. Semoga diantara ajal dan "MAUTmu" yang terdekat ini mendapat sedikit kesadaran. "TakKan MELAYU HILANG di dunia ini".



Anonymous said...

Konfiden giler boleh menang? Tak ingat Allah swt dah ke? Kun fayakun...

Anonymous said...

masa himpunan syamsidar ari tu pon depa kata nak buat 'arab spring'...

last2 berduyun-duyun penganot pas keluar stadium balik masa mat liwat berucap.

kepada penganot pas...korang jangan ingat korang punya pukulan saja...Jangan lupa orang lain pon boleh memukul kamu..

kalau kamu beriman dengan Qada dan Qadar...sila terima keputusan PRU13 dengan iman bukan dengan menunjukkan kemarahan dan kurang ajar kamu diatas ketentuan ALLAH itu.

gen2felda

Anonymous said...

habih, bini2 korang pulak camane? anak2 korang? elok je ugut nak jandakan bini orang, yatimkan anak orang. ingat kitorang tunggul ke hape. entah2 bini & anak korang yg akan kehilangan korang....budus nk ugut2. bongok!!!

Anonymous said...

Ok ....tp org pas harus ingat jika mereka perintah malaysia....tp gagal laksanakan hukum syariah....yg mana dikendaki.....maka jwbnya mata pedang sebagai penebus mungkir janji.....

Anonymous said...

Ni budak2 geng pukul ketua tingkatan je berani buat camni . cuba la cakap dalam tv atau ceramah . kita tengok , sapa yg mendapat dulu . takat tulis dlm fb , jari dalam seluar main telor , baik x payah nk jadi samseng . eh aku lupa . org yg ugut org lain dlm fb , setahu aku , PONDAN saje . kalau JANTAN , Dia berdepan terus . kbai.

hak tuihhh kat muka badigol ni 13x.

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Dibawah adalah penjelasan menarik mengenai pergolakan negara Syria yg melibatkn isu Syiah
Sy berharap saudara dan saudari dapat berlapang dada membacanya dan silakan buat rujukan kepada mana- mana pakar di universiti2 tempatan atau luar negara mengenai kesahihannya
7 persoalan telah dibentang untuk hari ini...saya akan susuli dengan 4 persoalan kemudian
Maaf jika terdapat kesalahan menaip


11 Persoalan Asas Kebangkitan Rakyat Syria..(Sambungan)

5.Apakah yang telah dilakukan oleh keluarga Assad di Syria

Sejak tahun 1970an,Assad memerintah Syria secara kuku besi dan diktator.Sentiasa ulama ditangkap,dipenjarakan dan dibunuh.Kemuncaknya, pada tahun 1982 Hafiz al-Assad telah membunuh lebih daripada 40 000 rakyat muslim Sunni Syria dan memusnahkan lebih 88 buah masjid di Bandar Hamah.Janin turut menjadi mangsa pembunuhan apabila perut ibunya dibelah oleh tentera Assad.150 000 menjadi pelarian.Tahun 2004,Basyar al-assad yang menggantikan bapanya Hafiz meneruskan perbuatan yang sama.Basyar telah membunuh ratusan penduduk muslim di peristiwa berdarah Hasakah dan Qamisyli.Kematian berterusan pada tahun 2008 apabila ratusan banduan muslim yang bangkit melawan tentera Basyar yang memijak mushaf Al-Quran di penjara Soydaiana dibunuh

6.Bagaimanakah kebangkitan rakyat Syria bermula

Kebangkitan rakyat Syria bermula hasil daripada kezaliman melampau tentera Basyar kepada mereka pada Mac 2011.Peristiwa ini tercetus apabila polis Basyar menangkap dan menyeksa 10 orang kanak-kanak yang menconteng di dinding sekolah mereka dengan ayat “rakyat-rakyat mahukan sistem dijatuhkan”.Kanak-kanak itu dicabut kukunya dan ada yang mati.Ibu bapa yang datang menuntut anak-anak diberikan jawapan supaya menganggap sahaja anak-anak mereka telah mati oleh polis Basyar.Polis itu berkata jika mereka hendak kanak-kanak itu dikembalikan,ibu bapa berkenaan mestilah memberikan anak-anak gadis masing-masing.Kebiadapan polis Basyar yang dilaporkan media tersebar di kalangan penduduk, 15 Mac 2011, hampir 1000 orang berkumpul di Huram menyuarakan bantahan secara aman.Basyar menjawab dengan menghantar tentera dan menembak mati daripada udara seramai 14 orang. Sejak itu rakyat terus bangkit menyuarakan bantahan melalui himpunan aman di seluruh Syria

7.Apakah yang tentera lakukan kepada rakyat Syria

Bantahan aman rakyat muslim Syria dibalas dengan penangkapan,penyeksaan dan pembunuhan di luar batas kemanusiaan oleh tentera Basyar.
Hingga Januari 2013, lebih daripada 50 000 rakyat Syria yang telah dibunuh.
Pelbagai bentuk seksaan yang dikenakan. Ada yang meninggal di timbus hidup-hidup,digergaji,di bom,ditembak dan dikerat lehernya.Pembunuhan tidak membezakan samada ia bayi,kanak-kanak,wanita atau orang tua yang tidak berdaya.Ratusan ribu rumah musnah dibom.Akhirnya, lebih empat juta penduduk muslim Syria menjadi pelarian dalam negeri Syria dan di luar Syria.Antara kezaliman terbesar tentera Basyar ialah menimbus hidup-hidup rakyat Syria yang tidak mengucapkan Basyar adalah tuhan


P/s Setakat ini cuba anda analogikan persoalan-persoalan ini dengan posting dan ayat-ayat ugutan yang dihantar oleh penyokong puak tersebut

Anonymous said...

by hook or by crook, PR mesti kena menang. Cara demokrasi atau demo-crazy, PR tak boleh kalah.

Anonymous said...

Apa lagi Menteri Amaran?
Nak tunggu mereka merusuh spt di Lahat Datu baru nak ambil tindakan?
PDRM jgn tunggu laporan polis baru nak bertindak. Preemptif la sedikit. Tangkap aje biar jadi pengajaran pd yg lain yg bercita2 nak turut serta.
Tuduhkan samdul di atas menderhaka kpd Yang Dipertuan Agung dan kenakan hukuman gantung.
Jika ada peguam dari Pakatan Rakyat nak terhegeh2 membela samdul ni, kenakan peguam itu tindakan yg sama kerana bersubahat!
Hak keamanan dan keselamatan majoriti rakyat mestilah didahulukan!

Anonymous said...

The crook is tryin his new hook , he took a look but he dont know where he put the hook....he stepped on the hook that his crook friend hooked and fell down on the big wok till the crook cooked.....crazy is fun beibei !!!!!

Anonymous said...

The crook was tryin his new hook but he dont know where he put the hook..he took a look but cant find the hook ...he stepped on the hook that his crook friend hooked until he fell down on on the big wok till the crook cooked......crazy is fun beibei !!!!!!

Anonymous said...

puak2 PAS PIS PUS ni mana ada telor..klau ada pn mgkin sbiji ja..simpan utk bini2 diaorg...

Anonymous said...

Cina dap tengah ketawa besar sebab melayu telagah sesama sendiri. Pas bido dah menari ikut rentak siulan cina dap. Tapi ramai ahli pas yg dah sedar dari pukau pas extremist yg sekongkol dengan cina dap extremist.

Anonymous said...

Celaka punya pencacai PAS ..ingat kau siapa? MALAIKAT MAUT KE? nak ugut-ugut orang..ko orang tu yang patut sedar..setiap hari MALAIKAT MAUT menjengah dan menatap wajah korang yang suka mengugut orang lain..sedar dan insaflah lah wahai Penggadai Agama Islam (PAS)..kami bukan budak-budak yang mudah ko takutkan..Insya'Allah waris-waris Kiai Salleh(Selempang Merah) takkan gentar seinci pun dengan ugutan pengecut dari manusia yang taksub kepada PAS ,DAP dan PKR seperti korang.Ptuihhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Dibawah adalah penjelasan menarik mengenai pergolakan negara Syria yg melibatkn isu Syiah
Sy berharap saudara dan saudari dapat berlapang dada membacanya dan silakan buat rujukan kepada mana- mana pakar di universiti2 tempatan atau luar negara mengenai kesahihannya

10 persoalan telah dibentang hingga hari ini...saya akan susuli dengan 1 lagi persoalan terakhir kemudian
Maaf jika terdapat kesalahan menaip

11 Persoalan Asas Kebangkitan Rakyat Syria..(Sambungan)

8.Apakah pandangan ulama pada kebangkitan rakyat Syria

Kebangkitan rakyat Syria bukanlah hasil dorongan daripada mana-mana pihak atau negara.Kebangkitan rakyat Syria adalah satu tuntutan nurani untuk membebaskan diri dan negara daripada cengkaman pemerintah yang zalim.Hal ini ditegaskan dalam Resolusi Muktamar Masa Depan Syria anjuran Rabithah Ulama Syria di bawah pimpinnan sheikh Muhammad Ali as-Sobuni di Istanbul pada 1-3 Julai 2012 melalui kenyataan “Muktamar menegaskan bahawa kebangkitan rakyat Syria dari segenap sudutnya adalah kebangkitan yang haq,menentang kezaliman,kebangkitan yang adil menentang kejahatan dan permusuhan,kebangkitan untuk kebebasan melawan pelampau,diktator,kerosakan ,pembunuhan dan pencerobohan,serta kebangkitan tuntutan yang bebas,adil dan terhormat yang berkait dengan asas ummah dan indentitinya dan memelihara kesatuan bumi Syria serta rakyatnya dan menegakkan kemerdekaannya yang penuh “.
9.Siapakah Tentera Pembebasan Syria

Tentera Pembebasan Syria adalah sekelompok daripada rakyat Syria yang bangun mempertahankan diri mereka dengan menggunakan persenjataan.Mereka kemudian disertai oleh tentera Basyar yang telah berpaling tadah kerana tidak sanggup bersama bersepakat dengan Basyar untuk terus membunuh ribuan rakyat Syria demi mempertahankan pemerintahan Basyar yang zalim,penuh penyelewengan dan bersifat kuku besi.Dengan kuasa Allah SWT, Tentera Pembebasan Syria sedang memperolehi pelbagai kemenangan dalam perjuangan mereka.

10.Apakah kekalahan Basyar melegakan Israel

Ramai pihak beranggapan demikian atas kejayaan lakonan Basyar dan sekutunya,Syria bersempadan dengan wilayah Palestin yang dijajah Israel.Tanah Tinggi Golan yang merupakan kawasan Syria juga telah ditawan oleh Israel pada tahun 1967 melalui Perang Enam Hari.Sejarah mencatatkan bahawa sejak pemerintahan keluarga Assad di Syria, tiada satu misi pun untuk pembebasan Palestin dilancarkan daripada Damsyik.Bahkan,Syria mempunyai perjanjian untuk membekalkan air kepada Israel.Hakikatnya,Irsael dan Amerika Syarikat lebih yakin bahawa Basyar lebih dipercayai untuk tidak membawa ancaman berbanding kerajaan yang ditubuhkan secara demokratik di Syria