Thursday, April 25, 2013

Nik Aziz, Karpal Singh dan Tun Dr M, Jom Kita Lihat dan Fikir

Tahun dilahirkan : 1931

Usia sekarang : 82 tahun

Nik Aziz terpaksa diusung kerana terlalu keletihan dan tidak mampu untuk berjalan.

Tahun dilahirkan : 1940

Usia sekarang : 73 tahun

Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh jatuh tersungkur dari kerusi rodanya ketika ingin menyampaikan ceramah di hadapan penyokongnya di Taman Jajar, Jalan York di sini malam tadi. Difahamkan, kejadian kira-kira jam 10 malam itu terjadi ketika beliau diangkat oleh beberapa pembantunya ke atas pentas sebelum terjatuh ke lantai pentas - Sinar Online


Tahun dilahirkan : 1925

Usia sekarang : 88 tahun

Tun Dr Mahathir masih mampu meneruskan aktiviti kegemarannya iaitu menunggang kuda.


Antara 3 individu diatas , Tun Dr M adalah yang paling tua. Tetapi di usia yang sedemikian beliau masih mampu untuk menunggang kuda berbanding dengan 2 lagi yang lebih muda daripadanya yang terpaksa diusung dan ditolak. 

Kurang dua tahun lagi usianya nak mencecah 90 tahun, tetapi dia masih sihat dan segak bergaya. Kenapa Allah berikan sesuatu yang begitu istimewa kepada Tun Dr M ? Cuba kita fikir dan kita renung-renungkan. 

Bagi saya, inilah balasan daripada Allah kepada beliau kerana ketekunan, kesungguhan dan keikhlasan beliau untuk memajukan negaranya dan seterusnya menolong rakyat-rakyatnya. Beliau terlalu banyak tolong orang. Jangan kata waktu beliau menjadi PM. Sebelum jadi PM , waktu beliau doktor di Alor Setar pun beliau dah banyak tolong orang. Waktu jadi PM jangan cakap lagilah. Hari ini Allah bagi balasan yang sungguh istimewa untuknya. 

Jangan fikir panjang, jangan termenung panjang-panjang. Ikutlah dan dengarlah cakap Tun Dr M. Undilah BN....

51 comments:

Vecests said...

PKR TERENGGANU KATA HADI AWANG ORANG TUA JIJIK!! >>> http://bnbesut.blogspot.com/2013/04/pkr-terengganu-kata-hadi-awang-orang.html

Anonymous said...

YA..SAYA UNDI BN. IN SYA ALLAH. CUKUPLAH UNDI SAYA PADA PR PADA 2008 LALU. CUKUP SEKALI ITU. SEKIAN

Anonymous said...


Sy pasti undi BN...tolak Parti seks bebas dan parti spender

Anonymous said...

DIA KATA DIA JIJIK DGN TUN. HADI CERMIN MUKA, ORANG JIJIK DGN KAU, KAU TAK SEDAR.NAK JADI PM CAKAP MELAYU KAT PBB?

Anonymous said...

Ada yg berkata menunggang kuda itu sunat. Mungkin aura dari kuda membuatkan kita sihat.

Anonymous said...

InsyaAllah Ayahanda Tun....kali ini sy dan keluarga akan mengundi BN....kami xkan ulang kesilapan BODDO kami PRU12 dulu....

Akibatnya Selangor yg kami sayangi dah umpama anak dara kene rogol dgn pakatan haram JADAH...

Betapa mahalnya kesilapan kami itu xkan kami ulangi dan igtlah rakan2 ....jgn kite gadaikan masa depan negara kite di tangan pakatan...

4 ngr mrk tadbir selama 5 tahun cukup utk mmprlihatkn betapa puak pakatan hny pandai berjanji dan bercakap tapi XRETI buat kerja..yg mrk pandai ialah menyamun, merompak dan mnggadai apasaja yg tlh dibina oleh BN sblm ini...

SAY NO TO PAKATAN HARAM JADAH...

UNDI KAMI SEKELUARGA SERAMAI 5 ORG UTK BN....DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA...

Anonymous said...

saya pertama kali nk mengundi,saya akan undi BN,keluarga sy pun akan mengundi BN

Anonymous said...

MUDAH MUDAHAN TUN M DI BERKATI ALLAH DUNIA AKHIRAT. AMIIIIN

r0 said...

Karpal, dia tak pernah berpura2, except kes sex anwar.

While Nik Aziz, dia suka sangat doakan mende tak baik pada org sedangkan dia sendiri kononnya antara syurgawan. Now, dia doa dia balik pada diri sendiri...

While tun, Dia tak doakan org lain dapat bencana, pecah perut etc. Yg dia doakan Malaysia aman damai, tak kira siapa pun yg jadi PM. And another thing... Kita tahu ke ape yg Tun Doakan dlm Kaabah?

ManBonda said...

Undi saya dan keluarga tetap untuk BN yang telah banyak berjasa untuk Negara ini dan semoga Tun dan keluarga sentiasa didalam keadaan sihat sejahtera hendaknya..amin.

Anonymous said...

Wajah yang bersih dan penampilan yang baik dalam cerminan dalaman.

Bersih didalam bersih diluar.

Kotor didalam kotor diluar.

Semoga Ayahanda Tun dikurniakan kesihatan dan segala doa buruk dibalas rahmat oleh Allah. Amin.

Anonymous said...

keluargaku pengundi BN

tuhla dok ckp mahafiraun mahazalim
sekang tgk muke depa dh bole kenai sapa yg maha firaun

Anonymous said...

Insyallah saya sekeluarga akan mengundi BN. Saya doakan Tun dikurniakan kesihatan yang bekekalan.

cincaluk_ulamraja said...

Tahniah , saya ucapkan kepada mereka di atas nie..saya ada lah bekas pelajar tajaan MARA dan amat2 bersyukur kerana di beri peluang dan bantuan...saya tidak akan mengigit tangan yg membantu saya. Insya allah jikalau kita bersatu utk menjatuhkan puak2 nie..maka jatuh lah mereka...Syukur sbb kita mendapat PM TUN Mahathir, kerana dia saya merasa bangga menjadi rakyat malaysia..

Anonymous said...

Saya juga mendapat tajaan biasiswa sejak tingkatan satu sehingga tamat semua sijil di universiti dalam dan luar negara dengan biasiswa kerajaan, terima kasih Tun, saya sekeluarga akan undi BN.

wak-tze said...

InsyaAllah saya masih mengundi BN...

tetapi RBF selepas ini perlu terus vokal untuk menceritakan yang salah tetap salah dan yang benar tetap benar sebagai peringatan kepada mereka yang menang...

Anonymous said...

Dulu, Kini dan Sekarang ... BN.

Anonymous said...

Allah swt panjangkan umur beliau utk beliau saksikan sendiri segala KEBAIKAN dan KEJAHATAN yang beliau telah lakukan di atas muka bumi ini sebelum nyawa diambil.

Pendidik guru said...

Sebelum pru12 ayahanda tun teraniaya dek kj n d geng. Bila tun keluar umno dan minta kita ajar pak lah n konconya saya sekeluarga ikut serta dgn undi protes.
Saya penuh yakin bahawa pr menang beberapa negeri dan lbh kerusi parlimen atas faktor ini.
Kini Ds najib telah pulihkan umno dan tun kembali menabur bakti dgn wawasan yg cukup jelas.
Kami akan terus bersamamu tun dan umno yg perlu twrus tranfom

Anonymous said...

SAMA-SAMALAH KITA LIHAT SIAPA YANG KENA AMBIL NYAWA DULU KERANA KEJAHATAN MENGADAI KALIMAH ALLAH DAN MENJUAL MARUAH ISLAM.

DON MELAYU said...

betul tu RBF..walaupun dah mencecah usia 88 tahun Tun M masih lagi kuat dan mampu untuk berjalan sendiri tanpa perlu disung oleh sesiapapun..ini lah nikmat kesihatan tubuh badan yang dikurniakan oleh ALLAH S.W.T kerana jasa tun kepada rakyat malaysia dan kesabaran tun menghadapi fitnah yang melanda beliau...

Anonymous said...

Saya Org Johor . Org2 johor setia bersama BN & UMNO sejak 1946 lagi .Dan itu berterusan hingga sekarang .

we choose BN (Better Nation )

bye-bye PR , Johorean don't need you here.

Pengundi Johor said...

Biasanya parlimen aku undi BN, DUN aku undi PAS, tp kali ni dua dua aku undi BN insyaAllah .

Anonymous said...

keluarga saya pun pengundi bn...

hangkedee said...

'Malaysia Boleh'Melayu Mudah Lupa'.kata yang terkeluar dari manusia yang di cerca dgn Maha Firaun dll maha lagi.Apakah kata kata hikmah pok nik.....nabi spt mamat kampongnya..undi pas masuk suleger....82 tahun.23 tahun beri minum air teh untuk ore kelate.Hudud hanya muncul di waktu PRU.

Anonymous said...

Saya juga orang johor......mewakili emak bapa adik beradik anak anak ,orang kampung juga seluruh warga johor yg tahu bersyukur dengan rendah diri mendoakan kesejahteraan Tun, semoga panjang umur sihat dan kuat mental......ingin sy tambah bukan saja Tun, isterinya juga panjang umur dan sihat............berkat karisma Tun, adik sy seorang anak kampung telah bergelar doktor perubatan .....kalau boleh minta tun deklamasikan sajak "perjuangan belum selesai" dan "melayu mudah lupa"

Anonymous said...

hidup Tun M, undilah BN

Anonymous said...

Kami sekeluarga dan saudara mara tidak pernah berpaling arah mengundi parti lawan semasa zaman CERAH atau KELAM UMNO/BN.

Selamanya setia dan tidak mahu tergolong dalam golongan MELAYU YG MUDAH LUPA.

Jasa mu sentiasa di hati. Semoga kesihatan dan kesejahteraan bersama mu selalu.

Anonymous said...

Perjuangan Yang Belum Selesai - Tun Mahathir

Langkah, beribu langkah
Ke destinasi yang diimpi
Tiba terhenti, tercari-cari
Haluan arah, yang telah pun musnah
Harapan tak kesampaian

Hina, hinanya diri
Hanya menantikan bantuan
Bagaimanakah ini terjadi
Kerdilnya diri bukan lagi tuan
Inikah rupanya nasib bangsaku

Langkah demi langkah
Biarkah bertatih
Impian kan juga terlaksana
Martabat diri ini, tiadakan bererti
Tanpa usaha, janganlah leka

Mewah negaraku semerbak harumnya
Renjisan keringat oh bangsaku
Teruskan langkah ini
Biarkan ia kekal selamanya...

"Bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
Bukankah sejak zaman berzaman
Mereka menjadi pelaut, pengembara
Malah penakluk terkemuka?
Bukankah meraka sudah mengembangkan sayap

Menjadi pedagang dan peniaga
Selain menjadi ulama dan ilmuan terbilang?

Bukankah bangsaku pernah mengharung samudera
Menjajah dunia yang tak dikenal?
Bukankah mereka pernah menjadi wira serantau
Yang tidak mengenal erti takut dan kematian?
Di manakah silapnya?"

Langkah demi langkah
Biarkah bertatih
Impian kan jadi terlaksana
Martabat diri ini, tiadakan bererti
Usahalah, janganlah leka

Mewah negaraku semerbak harumnya
Renjisan keringat oh bangsaku
Teruskan langkah ini
Biarkan ia kekal sentiasa...

"Hari ini, jalan ini pasti semakin berliku
Kerana masa depan belum tentu menjanjikan syurga
Bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
Dapat membina mercu tanda
Bangsanya yang berjaya"


Ezam Halim said...

PR parti-parti yang diibaratkan melukut ditepi gantang...ada dan tiada sama sahaja, tidak memberikan apa-apa makna. Makna sebenar ketamadunan Melayu dan Islam dan peradaban bangsa hanyalah melalui BN yang diterajui UMNO yang sentiasa memberikan roh dan semangat untuk menjalani kehidupan yang lebih bermakna untuk anak cucu kita yang bakal kita tinggalkan. Moga Allah memberikan UMNO kekuatan dalaman seperti bangsa palestin yang miskin tapi tidak sekali-kali menadah tangan meminta-minta. Amin

Anonymous said...

Kuda yang tun m tunggan itu
dihadiahkan oleh
seorang pembesar arab
aku difahamkan
ia kuda dari baka kuda rasullulah

Anonymous said...

Aminn...

Anonymous said...

We love u Tun. Dulu kini dan selamanya.

bro yul said...

itu bermakna pakatan harami akan tersungkur buat selama lama nyer pada pru kali nie....dan itu lah salah satu bala yg tuhan dah tunjuk pada pok nik nyanyuk dan karpal selam nie...duk mengata kat tun m mcm2 alih2 yg lebih tua sihat dr mangkuk 2 nie..hahaha....

Anonymous said...

Baru dua tiga hari lepas yg duduk atas kerusi roda tu kata Tun racis dan nak saman Tun....Tup2 semalam Allah dah saman dia dulu tercium lantai

Anonymous said...

Amiinn..
Saya sekeluarga juga akan mengundi BN.

Anonymous said...

Saya undi pas pd 2008 kerana kecewa dgn abdullah bodohwi dan menantunye. InsyaAllah saya akan kembali ke BN kali ni.

Anonymous said...

Semoga Allah memberi kesejahteraan pada TUN M..sungguh besar pengorbanan beliau pada rakyat Malaysia..Terima kasih TUN di atas kemajuan dn keamanan Malaysia ini..semesti nya undi saya pada BN..

Anonymous said...

Saya terharu dgn komen2 di atas yg mendoakan Tun, benar janji Allah, didunia dah ditunjukkan kelebihan Tun semoga beliau juga mendpt ganjaran di akhirat nanti. Benar saya menitiskan air bila membaca komen di atas, bukan mendewakan tun, tapi cukup mendoakan kesejahteraan beliau sebagai ulul amri yang istimewa kpd malaysia...

Anonymous said...

HANYA MANUSIA-MANUSIA YANG ADA IMAN DAN MATA AKAL SAHAJA MAMPU MELIHAT APA YANG ALLAH TUNJUKKAN.

Anonymous said...

Sajak Melayu Mudah Lupa ialah sebuah sajak yang ditulis oleh Perdana Menteri Malaysia keempat Tun Dr Mahathir Mohammad semasa Perhimpunan Agung UMNO tahun 2001.

Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya dipijak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya retak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya teriak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya haprak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kelas dua
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya hina
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya sengketa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya derita
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kerdil
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya terpencil
Melayu mudah lupa
Tiada daulat
Tiada maruah
Tiada bebas
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Sejarah bangsanya yang lena
Tanah lahirnya yang merekah berdarah
Ingatlah
Ingatlah
Ingatlah
Wahai bangsaku
Jangan mudah lupa lagi
Kerana perjuanganmu belum selesai...

Kjee said...

Ya Allah panjangkanlah usia ayahnda Tun M. Saya sekeluarga berikrar akan undi BN selama2nya!

Anonymous said...

Naik kuda takpe,,, riadah.. tapi jgn makan pil kuda.....

Marsan Marsolo said...

Tahun sebelum 2008 saya selalu mengundi BN, Tahun 2008 pula, saya tak mengundi kerana kecewa dengan BN tapi tak terlintas nak mengundi PR. Kali ini saya rasa PM Najib dan BN telah membuat banyak perubahan yang baik untuk Malaysia. I'm Back to vote for Barisan Nasional ...

Anonymous said...

PRU 12 yg lalu sya pyokong tegar PAS..amat taksub dgn amanat dn pesanan tok guru sya..UMNO tu kafir..mgelak brsama org UMNO umpama mgelak bjumpa anjing dn babi..tp kini sya mhon mf kpd smua pmimpin dn org UMNO...tnyata anda lebih mulia dn ikhlas dr tok guru2 dn pemimpin dlm PAS utk memprjuangkn Islam..isu demi isu yg timbul....mbuatkn sya sedar..apatah lg tokguru PAS yg kononnya tinggi ilmu agama..boleh tunduk brdiam diri dgn kafir Karpal Singh tu..tnyata pemimpin2 PAS ini tidak bleh diharapkn langsung utk mbela Islam..jauh skali nk dijulang sebagai pejuang Islam..sehujung kuku pn mereka ini x berani bckap mgenai Islam dgn pemimpin DAP tu...mohon smua pyokong2 tegar PAS mcm sya myokong UMNO dn BN bg menegakkan syiar Islam di bumi Msia ini..

Anonymous said...

Aku, bini aku, mak aku, bapak aku, adik aku akan undi BN selagi mereka igt kami yg hidup di kg ni..

Anonymous said...

Saya amat menghormati dan mengkagumi ayahanda Tun. Semoga Tun dirahmati dan diberkati Allah s.w.t sentiasa. Undi kami sekeluarga dari dulu tidak pernah berubah..'BN' adalah pangkahan kami, tiada yang lain selain 'BN'..

Anonymous said...

Ini tipu rekod bukan track record........siap berani bagi track record nik aziz silakan

azlan aini said...

Track pimpinnan Pas kelantan..
1. Memenuhkan jalan raya di kelantan dengan slogan
2. Menjadikan Melayu Umno yang beragama Islam sbg kafir
3. Memungut derma untuk bina lebuh raya
4. Mengadakan pelbagai majlis pecah tanah dan letak batu asas.
5. Menganugerahkan tanah di huluq kelantan kepa rakyat.. Kalahkan skim Felda..
6. Mewujudkwn bandar kota Bharu yang bersih dan selamat
7. Mengizinkan penggunaan kalimah Allah... Letih tangan menaip...aduh.. Lain kali sambung pulak

Kesimpulannya.. Banyak juga jasa puok puok nih..

Anonymous said...

Saya doakan kawan2 semua disini diberikan hidayah dari Allah. Mohon Allah memberikan kita peluang untuk kita memartabatkan negara kita ke sebuah negara yang berdaya maju dan inteleks berlandaskan Quran & Sunnah.
Ameen...

Anonymous said...

disini kite ble menilai walaupon bersebam bagai tp mulut mcm longkang tiada gunenye....tgklah jiwa dan air muka ayahnda tun kite msh bersih berseri ,krn tun berjiwa murni...dan amat2 dsyangi rakyat2 jelata