Monday, April 15, 2013

UMNO Tuntut Mustafa Ali Mohon Maaf Dalam Tempoh 24 Jam

KUALA LUMPUR, 15 April – Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali diberi tempoh 24 jam bermula hari ini untuk membuat permohonan maaf atas tuduhan mengaitkan UMNO dengan penyebaran video lucah yang didakwa menyerupai dirinya.

Menurut Penasihat Undang-undang UMNO, Datuk Hafarizam Harun, beliau telah diarahkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mustafa yang telah mengaitkan nama UMNO terhadap penyebaran video lucah yang tersebar luas sejak 11 April lalu.

“Ini kerana segala tuduhan tersebut sama sekali tidak berasas dan amat serius dengan niat jahat untuk memburuk dan merosakkan reputasi dan imej UMNO terutamanya menjelang PIlihan Raya Umum (PRU) ke-13 pada 5 Mei akan datang.

“Tindakan undang-undang diambil melalui Hafarizam Wan & Aisha Mubarak terhadap Setiausaha Agung Pas berkaitan kenyataannya yang telah diterbitkan oleh hampir ke semua surat khabar utama di Malaysia selain di laman-laman sesawang termasuklah yang dilaporkan dan diterbitkan di portal Malaysiakini bertarikh 13 April yang bertajuk ‘Mustafa letak jawatan SUA Pas’.

“Di dalam artikel tersebut tertulis bahawa beliau mengeluarkan kenyataan berbunyi ‘Ini adalah kebiasaan UMNO, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah… saya adalah mangsa terbaru fitnah UMNO,” ujar Hafarizam.

Tidak cukup dengan itu, Mustafa turut membuat kenyataan umum semasa memberi ceramah di markas PAS Kampung Molek, Dungun, Terengganu dan ianya telah disiarkan oleh akhbar HarakahDaily di bm.harakahdaily.net di dalam Artikel bertajuk ‘Mustafa ceramah di Dungun, dakwa UMNO terdesak’ yang bertarikh 13 April 201.

Di dalam artikel terbut tertulis ‘beliau mendakwa UMNO sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanah air’ dan ‘bagi Mustafa, UMNO bertanggungjawab terhadap fitnah yang dibuat ke atasnya melalui media itu’.

Oleh yang demikian, UMNO telah memberi tempoh 24 jam kepada Mustafa Ali untuk memohon maaf tidak bersyarat dalam bentuk bertulis dan penarikan balik penerbiatan kenyataan berunsuf fitnah tersebut atau kenyataan yang serupa dengannya.

Mustafa juga harus berhenti daripada memberi atau membenarkan apa-apa kenyataan lanjut berunsur fitnah berkenaan isu ini atau mengeluarkan sebarang kenyataan yang serupa dengannya serta menyediakan satu akujanji bertulis bahawa tidak akan menerbitkan dan membenarkan kenyataan berunsur fitnah terbut atau kenyataannya yang serupa dengannya dikeluarkan serta membayar gantirugi bagi kerosakan reputasi yang teruk dan gantirugi terhadap kos dan perbelanjaan yang ditanggung.

Sekiranya Mustafa gagal untuk berbuat demikian maka prosiding mahkamah akan diteruskan tanpa sebarang rujukan kepada beliau termasuk menfailkan injuksi bagi menghalang penerbitan lanjut berkaitan isu ini.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Mustafa berunsur fitnah yang telah membawa maksud :

(i) UMNO yang merancang insiden berkaitan dengan video lucah tersebut;

(ii) UMNO kononnya dengan sengaja mahu membuat video berkaitan dengan video lucah tersebut;

(iii) UMNO dengan sengaja kononnya mahu menyebarkan fitnah dengan menyebarkan video lucah tersebut;

(iv) UMNO kononnya memang bertanggungjawab membuat video lucah tersebut;

(v) UMNO merupakan dalang di sebalik pembikinan video lucah tersebut;

(vi) UMNO adalah dicurigai ketelusannya sehingga sanggup mengunakan taktik kotor untuk menjatuhkan mana-mana individu.  

25 comments:

Anonymous said...

Saman jangan tak Saman...hingga ke titisan sen terakhir dia biar pun yang tinggal nanti hanyalah SELUAR DALAM ..ha ha ha...

Anonymous said...

Bior die papa smpi tinggal spender yg besor tu

Anonymous said...

pak stopa pi la report polis kata umno yg buat video tu. lps tu siasat la sampai ke lubang cacing. berani lah sikit pak stopa.

Anonymous said...

stopa...nape tak report polis?
bior polis siasat sape yg.distribute the fucking cd's..

pitty you...tunnel vission you have only shows that you ignoring the fact that anwarinas team is the main culprit on circulating that videos.

gen2felda

Anonymous said...

macam ni lah Tapar...apa kata awak minta maaf pada UMNO & awak gentle sikit..buat pengakuan memang awak dalam video tu dan awak minta maaf sb masa tu awak pang pang alang kerana baru minum air ketum secawe...amacam Tapar?

Anonymous said...

Spender besar ni nak tabah dosa fitnah UMNO pulak skg siap kau tabah lagi bala kaalu tak minta maaf

Anonymous said...

Sendiri gatal telpon dan bawa pompuan untuj berzina, itu pun UMNO yg paksa. UMNO juga yg dpersalahkan. Sendiri yg tuo kutok tak sedor diri, kote sendiri yg gatal, UMNO juga yg dprrsalahkan. Air kote sendiri yg tembsk berdas das dalam puki pompuan simpanan, sendiri yg puas, sendiri yg nikmat, orang lain yg dpersalahkan sama sprrti Si Gay Tuo kutok Nuar Jubori. Inilsh spesis2 keparar, bangsat dan lahanat dari Fuckatoon Haramjadah.

Anonymous said...

Pi mampos la tua kutuk...dah terang2 buat zina nak salahkan UMNO.

Alasan paling mudah hanya menunding jari kearah org lain.

Sedar la sikit..hebat sangat ker org MALAYSIA nak buat teknik CGI, sedangkan hebat2 Hollywood pun nampak filem tersebut asli atau tidak. Ini muka kambing Gurun PAS tutuh betina siapa yg hebat sgt nak buat teknik CGI?...

Ko rasa dgn tunding jari kearah org lain, ko boleh lepas?...kat dunia ko lepas ler..kat dalam sana nasib ler...

Kalau dah dasar gila dan ketagih burit..Nik Ajis pun belasah jugak...tak caya suruh Artis2 cun malaysia kangkang depan dia...

PAS - Puak Amal Sex

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

SYABAS UMNO!!

TINDAKKAN YANG AMAT WAJAR!!

MELAYU BARUA DAP KOMINIS LAKNAT MESTI DI AJAR!!

DAP KOMINIS MESTI HANCURKAN!!!

Anonymous said...

Saman si Hadi Awang Sial tu sekali!!

Anonymous said...

Mcm ni la yg ditggu.ni cerita sj lebih action tarak.x mintak maaf setel kat mahkamah.ada chance la nak siasat video tu sape org nya.

Pak pung pak mustape,ada brannnnnn???

Anonymous said...

aku kalo dpt peluang jumpa setopa, aku nak tanya satu jee....

yg dia pakai tu spende ke gebo.... ekekekekkeke...

boby

Mat Cendana said...

Tengok cara Mustafa dan PAS masih nak cuba putarbelit, nampak desperate betul. Dia cuba nak divert focus kepada "Umno terlibat dalam hal ni".

Okay, kalau ye pun Umno terlibat, PERSOALAN UTAMA masih belum dijawab - Siapa orang dalam video tu? Mustafa atau bukan Mustafa Samada Umno ke, Barack Obama ke, bukan isunya.

Anonymous said...

Celako stopa spender guna duit tabung milo ke.......macai Pas tlg derma bnyk2 bleh stopa langgan pelacur lg....

mat saga said...


tu laaa...

lain kali fikir dulu sebelum cakap...
asal jadi benda tak elok je umno...

asyik kata perangkap umno jee... macam mane nak perintah negara kalau asyik masuk dalam "perangkap" jee...

bntube said...

Video seks: Anwar dakwa Najib terlibat

Anonymous said...

Harap dapat pautkan http://www.bntube.tk
blog saudara dah saya pautkan

Jom sama-sama berkempen untuk kemenangan BN pada Pru13 ini
Terima kasih

Anonymous said...

Spender tu nanti boleh lelong..harga tinggi beb...

Anonymous said...

Kita cadangkan kalau Umno nak saman jangan Mustafa Ali sorang saja, saman juga Hadi Awang Video Besi.

Siasat pun tidak, tup tup kata Umno yang buat. Betul2 Besi la Hadi Awang ni. Sebab Besi mana ada otak untuk fikir.

atas pagar said...

Yang paling bodo piang adelh pganut2 hampas... duk pakat bria derma dlm tin milo tiap kali ceramah.. derma jihad knon... bingai.. last2 kantoi duit derma tu buat byr puki haram... amekawww... ni la jihad pas.. dia dpt sedap..korg dpt ape..? Tu pn x celik2 lg..? msih duk bela penzina... ni la yg d pnggil bodo piang btingkat2.. ade otak tu guna la.. bkn simpan dlm SPENDER...

saiful anuar said...

Kepada semua, berfikirlah.. Jangan ikut nafsu.. Syaitan itu musuh kita yang terang lg bersuluh.. Setiap masa, niatkan dalam hati kita (YA ALLAH, TUNJUKKAN LAH KEBENARAN) seberapa byk yang boleh kerana ALLAH senantiasa mendengar.. Harus diingat, bahawa ALLAH tidak pernah lalai kepada setiap hamba - hamba NYA walaupun sedetik..

Anonymous said...

MAKLUMAT VIDEO SEKS MUSTAFA ALI SENGAJA DIBOCORKAN PADA PIHAK UMNO


PENULIS sebenarnya tidak begitu gemar menulis perkara yang bakal didedahkan di bawah ini kerana ianya jelas tidak akan membantu perjuangan Pakatan Rakyat dan parti komponennya mencapai kemenangan dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Tapi demi matlamat perjuangan yang lebih besar, penulis rasa terpanggil untuk mendedahkan perkara ini sebelum ianya menjadi barah yang bakal memusnahkan Pakatan Rakyat dari dalam.

Sumber memaklumkan kepada penulis akan tindakan segelintir pemimpin dalam PAS (yang biasa digambarkan UMNO sebagai golongan ‘Anwarinas’), yang mengugut Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapha Ali dengan ugutan berbaur ‘pendedahan memalukan’ untuk memaksa beliau memberikan sokongan kepada ketua Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pada pemerhatian golongan ini, Mustapha Ali adalah satu-satunya pemimpin kanan PAS yang masih tinggal serta tidak sehaluan dengan perjuangan Anwar dalam Pakatan Rakyat setelah Hasan Ali (dipecat) dan Nasharudin Mat Isa (dikalahkan untuk jawatan Timbalan Presiden).

Malah dikatakan bahawa Mustapha Ali secara terbuka menolak Anwar sebagai ketua Pakatan Rakyat tapi hanya bersetuju Anwar sebagai Perdana Menteri, jika Pakatan Rakyat berjaya menguasai Putrajaya dalam pilihanraya umum akan datang.

Tindakan Mustapha Ali dilihat bakal menggagalkan kesatuan dan kesepaduan Pakatan Rakyat sebagai sebuah komponen politik yang mampu memberikan cabaran kepada Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya akan datang. Apatah lagi bila Mustapha Ali juga mempunyai pengaruh yang besar terhadap Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Maka itu golongan ini berpendapat, sesuatu perlu dibuat agar Mustapha Ali akan sentiasa mengikut telunjuk mereka dan pendekatan yang dipilih ialah dengan memanipulasi ‘kelemahan’ Setiausaha Agung PAS tersebut.

‘Kelemahan’ Mustapha Ali yang disebutkan di atas itu ialah merujuk kepada ‘kegemaran’ pemimpin tersebut menggunakan khidmat China Doll.

Difahamkan bahawa banyak maklumat mengenai aktiviti ‘gelap’ Mustapha Ali ini telah diketahui dan kini menjadi bualan panas di kalangan pemimpin tertentu dalam Pakatan Rakyat.

APATAH LAGI BILA PENULIS MENDENGAR, SEBAHAGIAN DARIPADA MAKLUMAT INI TELAH DIBOCORKAN DENGAN SENGAJA KEPADA UMNO UNTUK DIGUNAKAN DALAM KEMPEN PILIHANRAYA UMUM AKAN DATANG, BERTUJUAN MENAMBAHKAN TEKANAN KEPADA MUSTAPHA ALI.

Disebutkan juga bahawa, jika Mustapha Ali masih berkeras menolak kepimpinan Anwar, golongan ini akan memastikan semua media PAS tidak mempertahankan beliau dalam menghadapi serangan dari UMNO tersebut.

Itulah strateginya yang telah dirancang golongan berkenaan dan disampaikan kepada penulis. Sejauh mana benarnya dakwaan ini, penulis tidak pasti.

Walaupun penulis mengalu-alukan sokongan tidak berbelah bagi dari parti komponen Pakatan Rakyat terhadap Anwar, itu tidak bermaksud penulis ‘redha’ dengan pendekatan seumpama ini.

Penulis pernah merasa sendiri jerit perit mempertahankan Anwar dalam finah video seks yang didedahkan Trio Datuk T dahulu, dan penulis tidak mahu ada lagi pemimpin Pakatan Rakyat yang berdepan dengan situasi yang sama.

Dalam masa yang sama juga, penulis menggesa Mustapha Ali tampil dengan kenyataan menafikan ada terlibat dalam perbuatan seumpama itu, dengan kadar yang segera kerana setelah mendengar sendiri dari sumber, penulis yakin ada asas untuk beliau menjawab.

Anonymous said...

spenda pakai...sarung kote tak pakai. Datin tak geli ke suami setan macam ni bawak balik kote yg dah di celup dalam puki sundal?? Adoiii...pas tu tolong cover si jalang tua keladi - - bersepekat dalam maksiat!! Rugggiiiii- suami syok main senyap2 ko termenung di rumah sorang diri. Buang masa .Kasi makan racun aje.

Anonymous said...

pihak pembangkang suka menuduh UMNO sesuka hatinye kerana UMNO ini pihak yg jarang melawan balik..tu sbb mereka berani menuduh sebarangan...nah! sekarang...saman dia wahai UMNO...sokong!!