Tuesday, April 30, 2013

Sinar Harian Jelaskan Isu Sokong Calon PKR


Semalam saya ada tulis perkara berkenaan di sini

Sinar Harian sudah tampil menjawab perkara itu....

Berikut jawapan pihak Sinar Harian
"Kami menemui calon yang bertanding dan memberi sokongan tidak mengira parti sesuai dengan slogan, 'Sokong Pemimpin Adil & Berwibawa'," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai isu calon Dun Batu Tiga, Rodziah Ismail menerusi laman sosial twitternya yang menyebut, Sinar Harian memberi sokongan kepadanya sebagai calon pilihan dan kenyataan tersebut disiarkan sebuah blog, semalam.

Charl Fitri berkata, unit promosi yang bermula sejak Selasa lalu tidak hanya memberi tumpuan kepada satu pihak sahaja.

"Kita bukan hanya bertemu beliau (Rodziah) sahaja, malah dalam masa seminggu ini, unit promosi sudah menemui lebih 10 calon bertanding daripada pelbagai parti.

"Kempen ini akan berterusan di mana, bukan hanya tertumpu kepada politik malah semua organisasi termasuk di sekolah, pejabat dan lain-lain lagi," katanya.

 Sinar Online
Rupa-rupanya calon PKR diatas memberi gambaran yang tidak betul seolah-olah pihak Sinar hanya datang menyokongnya. Mungkin dia dah terdesak sangat kot, sampai nama akhbar pun digunakan untuk meraih undi.

16 comments:

zakzak said...

haritu bila Dr. Juanda umumkan dia sokong BN, x pulak Sinar Harian keluarkan berita tu...Mungkin takde wartawan SH, tapi boleh je kot source dari akhbar2 lain. x kan la x boleh.

Jadi Sinar Hairan pulak aku rasa akhbar neutral nih...

Anonymous said...

Remaja mengaku dicabul dihadapan PM--------->>>> PilihanrayaPRU13

Anonymous said...

dah lama boikot Sinar xHarian ni...batu api je lebeh..

Anonymous said...

boleh percaya ke? sinar harian tu nak cover line jee...aku sikit pun tak caya...

Anonymous said...

Pembaca yang bijak dan prihatin tahu menilai.

Anonymous said...

Boikot sinarkah adilkah

Anonymous said...

pem0hong besaq la sinar harian ni..igt pembaca b0do..dah lama dah sinar harian d0k s0kong pembakang,x yah d0k c0ver line sgt la..

Anonymous said...

takut tak laku la turrr...

Anonymous said...

Sinar Harian tu adik bongsu Harakah...

Anonymous said...

Riak ikan di air sudah tahu jantan betinanya

Anonymous said...

Masyarakat nak kualiti. Kalau asyik main sensasi muka depan, muak dibuatnya.

Anonymous said...

Ya..betul...sinar harian ni bknnya telus sangat..kadang2 patut dijadikan berita tak siarpun..tapii kalau berita bohong sejengkal jadi sedepa deme siarkan plak...

azlan aini said...

Walaupun rego dio murah dan pejabat s khabar nih kat belakang rumoh aku .. Tp aku dah lama boikot s khabar nih..

Anonymous said...

sinar harian ni pun boleh tahan , kaki putaq lebeh .

Anonymous said...


“MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK MAKAN WANG TOKONG (DESA JAYA, KEPONG)


“MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK MAKAN WANG TOKONG (DESA JAYA, KEPONG)

尊敬的女士, 先生们
马华鹅麦主席叶金福律师办事处(Taman Desa Jaya, Kepong) 是欺骗女人的办事处,吃寺庙钱的律师……
请女士, 先生们,莫得到欺骗

Tuan-tuan dan Puan-puan yang di hormati sekalian,
Pejabat Peguam, ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang berada di Taman Desa Jaya, Kepong, inilah satu pejabat tipu Wanita, makan duit tokong dan lain-lain.
Harap Tuan-tuan dan Puan-puan mengambil perhatian supaya jangan kena jerat.

Ladies and gentlemen in all respect,
Attorney Office, head of MCA Gombak YIP KUM FOOK which is in Taman Desa Jaya, Kepong, office of cheating women, eating money temple and etc.
Ladies and Gentlemen take note that be down by loop.

By Mr Yee

Anonymous said...

Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT GOMBAK