Thursday, April 11, 2013

Manifesto Aku Janji BN Kelantan-Tanah Ngeh dan Nga Akan Dirampas Balik

1 - Hari ini bentuk kerajaan, esok gaji semua imam-imam di Kelantan akan dinaikkan sekali ganda.

2 - Tanah-tanah yang dijadikan ladang rakyat Pas akan ditebus balik dan diberi kepada rakyat yang layak.

3 - Yang ni yang paling sedap didengar. Tanah yang diberikan kepada dua pemimpin DAP Perak, Ngeh dan Nga seluas 10,500 ekar akan dirampas balik.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

13 comments:

Kuntum said...

Hahaha kelas akujanji BN kelantan, 3 ketui je, konfirm PAS kena kebumi. Kalo menang jugak samdol2 PAS tu, xtahu apa lagi nk kata kt org kelantan selain padan muka, korang mmg deserve each other!

Anonymous said...

orang kelantan ni menyemak ja kat KL ni dan yang shock culture pun ada.

Anonymous said...

Parti melayu paling dungu & bahalul,macam mana melayu nak maju...23 thn, habuk pun tak ade. Si tua Nik Ajis mana tahu cakap pasal ekonomi, pelajaran, kewangan, dll. Mulut celupar adalah, kena kencing dgn DAP & PKR pun tap ape, janji dapat kuasa...ptuuiiihhh. memang padan orgn Kelantan dapat air warna kuning..kah..kah..kah...

tokgaru said...

Memang padan muka orang kelantan. Aku jumpa banyak orang kelantan, yang kerja kuli yang kerja pegawai, mentaliti mereka sama jer.

Bila tanya setuju ker Nik Aziz kata Pangkah DAP Dapat Pahala. Dia setuju, dia berhujah DAP sedang membantu Pas untuk memertabatkan islam. DAP bagi berpuluh juta kepada MAIPP sedangkan masa BN dulu bagi sikit saja.

Aku terus diam dan belah. Dalam hati aku berkata " orang macam ni tak dak makna nak diajak berbahas, buang masa ".

Itu menunjukkan betapa jumudnya otak dia. Dia tak boleh nak baca niat sebenar DAP, bodoh macam Nik Aziz juga.

Kepada orang kelantan yang sokong Umno, berazam lah kita wajib jatuhkan Pas dan kita wajib halau Nik Aziz daripada pejabat MB.

Anonymous said...

hok oloh oghe kelate suko sokmo..oghe kelate suko minum air koto..nick najis...

Anonymous said...

Korang jangan kutuk Tuan Guru. Walaupun xda kelulusan ekonomi, kewangan dan lain-lain, tapi percayalah, doa beliau untuk memajukan ekonomi akan makbul. Dia seorang yang kasyaf dan dapat melihat segala kebaikan dan keburukan yang tersembunyi.

bro yul said...

hidup bn....hidup bn...hidup bn...klu orng kelantan x sedar diri lg aku x tahu la bg aku ini manifesto yg terbaikk bn kelantan janjikan...........sedar lah wahai rakyat kelantan hanya bn sajer yg boleh menyelesaiakn masalah yg d hadapi d kelantan skrng terutama skali isu air karat dan hanya bn yg boleh memajukan negeri anda seperti negeri2 yg d bawah pemerintahan nyer....selama 23 tahun pok nik nyanyuk pegang satu habuk masalah pun x selesai yg pok nik tahu pergi ceramah mintak sedekah jer selama 23 tahun....

Rashid Ali said...

i loiiiiike!!!

roh&semangat tanah. said...

Sokong anon 12:50{tokgaru) 100% plus!!! Semoga si-tua kutuk tu tidak lagi dapat berpijak di-bumi yg nyata.

Hamba Allah said...

Hal air tak selesai pon. Penat aku tunggu lebih 20 tahun

Anonymous said...

kalau tak dapat rampas secara baik , naikkan cukai 20 juta setahun kepada yang mendapat tanah lot besar, 5k ekar ke atas

tokgaru said...

Tahun 2008 Keputusan PRU

Kawasan Parlimen - Kejayaan Pas masa PRU12 cuma 35% saja (tanding 63, menang 22) sedangkan DAP mencapai kejayaan 60% (tanding 47, menang 28). Sebab tu yang DAP sayang sangat dekat Pas. Ahli2 Pas banyak tolong DAP capai kejayaan.

Kawasan DUN - Pas menang 84 DUN saja, manakala DAP sapu 73 DUN. Pada hal bilangan kerusi Pas tanding sekali ganda lebih daripada DAP. Kalau bukan kerana sokongan undi dari ahli Pas mampukah DAP nak dapat banyak itu.

Tapi dengan Fatwa terbaru oleh RFM Nik Aziz bukan mustahil DAP akan menang bilangan kerusi yang lebih daripada yang Pas menang untuk Parlimen dan DUN.

Tapi kalau pun Pas tak dapat kerusi sebanyak yang DAP dapat, Pas tak rugi kerana ORANG PAS TAK DAPAT KERUSI tapi DAPAT PAHALA KERANA UNDI SOKONG DAP.

KERUSI hanya untuk dunia, tapi PAHALA untuk guna di akhirat. Itu kata RFM Nik Aziz.

Selamat Mengundi ..

hangkedee said...

Pok nik sudah berumur TUN M dah lamaaaaa dah bersara.Kuasa Allah pork niky masih mahu bertanding.pope kristian pun dah berganti yang baru.bila lagi pok keleante.