Thursday, April 25, 2013

Syukur Alhamdullillah, Rafizi Bersihkan Nama Kerajaan BN, PM dan Isteri Menjelang Hari Mengundi


Rafizi lembu sedang menggelebah teruk sekarang apabila kisah anak ikannya mula menjadi perbualan. Semalam dia muncul dengan satu pendedahan yang sangat-sangat MENGGEMPARKAN untuk mengalihkan perhatian orang ramai terhadap isu moralnya yang mula menjadi perbualan. 

Dia mendedahkan pasal isteri PM ada dua saman AES yang belum dibayar. Sini dan sini

Kah...kah....kah....kah....kah...kah....

Setelah gagal dalam siri fitnah yang lepas-lepas, isu saman pula yang dibangkitkannya....

Apa-apa pun kita perlu ucapkan terima kasih kepadanya.Dalam banyak-banyak pendedahan yang Rafizi lakukan, pendedahan semalamlah yang membuatkan kita betul-betul happy. Kita patut happy kerana pendedahan semalam membantu kita di tengah-tengah kempen pilihan raya yang sedang rancak sekarang.


Pendedahan semalam juga sekali gus menafikan apa yang mereka tuduh dan fitnah terhadap Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah selama ini.

Selama ini mereka menuduh kerajaan BN mengamalkan undang-undang yang tidak adil, undang-undang rimba, double standard, salah kuasa guna dan sebagainya.

Selama ini mereka menuduh Datin Seri seorang yang boros, suka bermewah-mewah , Rosmah paling berkuasa dan sebagainya. Last-last semalam Rafizi telan balik segala kahak mereka.

Jika Rafizi tidak dedahkan kita pun tak tahu yang Datin Seri Rosmah ada kereta Proton Waja. Dan apa yang di dedahkan oleh Rafizi semalam membuktikan bahawa undang-undang atau peraturan yang ada di Malaysia tidak mengenal siapa dan siapa pun tidak boleh terlepas.Sekali gus membuktikan ketelusan kerajaan BN yang memerintah negara.  Bukan seperti Rafizi lembu yang bodoh tahap gaban. Mengaku diri seorang akauntan tetapi undang-undang BAFIA pun tak tahu. Bila kena dakwa pertikai undang-undang pula.

Sekarang kita tidak perlu bersusah payah lagi hendak menerangkan kepada rakyat tentang ketelusan yang di amalkan oleh kerajaan BN. Rafizi dah tolong jawab dan siap bagi bukti lagi.

Soal saman yang belum dibayar oleh Datin Seri Rosmah, kita cuba korek-korek semalam tentang perkara itu. Daripada maklumat yang kita dapat mengatakan Datin Seri Rosmah tidak menyedari kesalahan tersebut kerana belum menerima saman berkenaan sehingga kini.

Rosmah pakai kereta Proton Waja dan ada 2 saman dijadikan isu besar. Bagaimana dengan Pesuruhjaya Pas Perlis yang pakai kereta Porshce dan ada 3 saman AES serta 4 saman trafik yang belum dibayar sehingga kini ?

Semakan di laman MyeG menunjukkan diatas nama Pesuruhjaya Pas Perlis, Hashim Jasin ada 18 saman yang belum dibayar sejak 11 tahun lalu. Sebanyak 7 saman untuk kereta Porshce dan 8 saman untuk sejenis kenderaan lain.

Amacam Rafizi, yang ini tak mau panggil sidang media ke ?

WWF 3000

Tiga saman AES untuk kenderaan bernombor WWF 300 milik Hashim Bin Jasin, Pesuruhjaya Pas Perlis yang belum dibayar

Porshce WWF 3000 - Empat saman polis trafik yang belum dibayar



Jumlah keseluruhan saman trafik sebanyak 15 saman untuk Pesuruhjaya Pas Perlis yang belum dibayar sejak tahun 2002

Jom kita intai saman seterusnya...

WPN 9094-pemandunya nampak seperti lembut-lembut begitu. Siapa agaknya ya ?
Patutlah lembut, rupanya si pemandu adalah Rafizi Ramli. Ada 3 saman AES yang belum dibayar
Sebanyak 9 saman trafik yang belum dibayar oleh si pemandu lembut tersebut.


Perhatian, lagu dibawah khusus untuk Rafizi. Pembaca lain dilarang sama sekali untuk klik butang PLAY.



42 comments:

Anonymous said...

Kata dulang , paku serpih
mengata orang , DIA paling meelelbih2 !

aiyoo incik rafizi si tukang kira , do believe with karma ?

* 1 jari kau tuding kepada org , 3 jari lagi sediaada menuding balik ke muka kau , rafizi ...

think about it brotha .

Anonymous said...

mangkuk hayun kau rafizi....
saman orang lain lu sibuk....
lu punya saman bila mahu bayar????
cibai punya orang....
menggelupur jer kejenya.....

Anonymous said...

Spendar sendiri kuning berselaput taik kecoh nak citer pasal spendar org len....

Alooo rapussy...check spendar lu sendiri dulu woooo....

Anonymous said...

Siakap senohong gelama ikan sepat
Mula mula cakap bohong lama lama jadi peliwat
Siakap senohong gelama bagi papa
Mula mula cakap bohong lama lama jadilah setopa

Anonymous said...

Rafizi gempen sedang melakukan taktikal Political Character Assasination - Pembunuhan karakter politik....dia akan membuat serangan berterusan ke atas rosmah dan najib manakala anwar menyerang umno....hingga terlupa zip seluar kedua dua mereka sedang terbuka

Anonymous said...

hahahaaaaa ......
hahahaaaaaaa ......
lawak tahap gaban betullah ...
memang mengalahkan raja lawak mega .... super superblah


TQ TUAN TANAH .... RBF .... anda menceriakan pagi ni lepas menempuh jem 1/2 jam

Anonymous said...

aku rasa rafizi kena masuk raja lawak yang terbaru ni..astro cakap ranting penonton dah turun...x berapa lawak peeserta kali ni..mungkin lepas rafizi masuk penonton makin ramai kot hahaha

Anonymous said...

KAH KAH KAH

PENGARAH STRATEGI PKR MEMANG BODOH.

SIBUK NAK PERTIKAI SAMAN ORG..DIA SENDIRI TAK BAYAR SAMAN..KAH KAH KAH

Anonymous said...

RASberry makan taik lah lu.

Harap tuan tanah cari lagi saman2 yg tertunggak PUAK FOOLKATUN ni. DAP/PAS/PKR cari semua jangan satu pun tertinggal.Mesti mau kasik belacan mereka punya muka.

Segala kereta mewah pun kasik tayang biar terkincit cair dan terkentut telo puak PENJAHANAM ni.

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Rosmah pakai waja lama tu. cermin pun tak hitam gelap..

aku rasa rosmah bayar rafizi 2 juta utk keluarkan isu ini la..

muahahhaa

Anonymous said...

si Rapussy ni lawan dgn Rosmah ke dlm PRU ni? ayoyo....

Grand Marquis said...

Rafizi Ramli adalah contoh manusia yang bodoh kerana meninggalkan satu kerjaya yang baik untuk satu kerjaya yang jelek. Dahulu, sekurang-kurangnya masih kerja pengurus di syarikat korporat. Tapi malangnya beliau meninggalkan kerja korporat yang bermanfaat kepada kerjaya tukang cari salah dan aib orang. Degree belajar kat oversea akhirnya melayakkan beliau jadi tukang sekodeng, cari aib untuk memfitnah orang.

Malang dan kasihan sebenarnya kita lihat orang yang bernama Rafizi. Manusia ni sepatutnya berhijrah dari yang buruk pada yang baik. Tapi kalau hijrah kita dari baik kepada yang buruk, amat malanglah nasib kehidupang kita.

Semoga beliau sedar dan insaf yang beliau telah diperalatkan.

Grand Marquis said...

Saya lupa bagi tau, ada seorang blogger PAS totok yang agak popular dikalangan mereka, pernah sekali saya check saman beliau di myeg, jumlah tunggakan saman beliau hampir RM 9000

Selepas beberapa ketika, bila saya check semula, samannya jadi 0.

Macam musykil aje.

Anonymous said...

Sorry bro, keta yg dalam gambar tu bukan keta saya. itu keta UMNO yang menggunakan no pendaftaran keta saya. Dalam gambar keta tu juga bukan gambar saya tetapi pelakon yg dibayar oleh UMNO menyerupai saya. Ini semua fitnah. Konspirasi UMNO. (JAWAPAN STANDARD PUAK2 PA-KHATAN) wakakakakakakakakakakakaka........

Jokiden NS said...

Hahaha... banyak pulak bantuan percuma yang BN terima daripada budak lombut ni menjelangnya hari mengundi 5 Mei.

Bantuan secara tidak langsung ini akan membuatkan budak lombut akan di maki pulak oleh abang keras nya.

Anonymous said...

Mohamad Rafizi Bin Ramli....Bekas pelajar terbaik keseluruhan MCKK (Ahli panel pemilihan adalah Prof Madya kangkung Anuar Berahim)...dek kerana ingin menjadi bandahara yg setia kepada rajanya sanggup merendahkan darjatnya ke tahap najis yg hina.....tukang cari cerita fitnah dan skodeng
Memalukan warga MCKK yg sepatutnya melahirkan tokoh negarawan

Anonymous said...

Kaya beb Pesuruh jaya PAS ni..naik keta PORche ..patutla sibuk nak turun kan harga kete dia n rafussy nak tambah koleksi kete guna wit tabung dari ahlinya....hampasssss...saman punya byk tak bayor siap posing mcm sipan lg dlam keta..wakakakakaka...

Anonymous said...

Tq Rafizi. Anda membuktikan yang Rosmah bukannya "untouchables". Anda juga membuktikan yang sistem perundangan di Malaysia tidak memilih bulu (tidak ada kena mengena dengan bulu tersangkut di renkung Mat Sabu yek).

anakbochek.

Anonymous said...

mmg bodoh mcm lembu rafizi..kah kah kah

tokgaru said...

Saya sokong bila Kahalid Ibrahim kata Hudud tak sesuai untuk Malaysia. Syabash Khalid, awak bercakap betul2 menggunakan kepala yang berotak. Sedangkan para pemimpin dan ulamak Pas bercakap menggunakan kepala lutut. Sebab itu mereka di hina oleh pemimpin DAP tak habis2. Nik Aziz sebut Hudud, Karpal Singh kepak macam tu saja. Hadi Awang sebut Hudud, Lim Kit Siang kepak macam dia kepak batang keladi saja. Terbaru Haron Din tersebut Hudud, Anthony Siew Fook, sergah terus diam.

Itu pun mereka muka tak tahu malu masuk kampong duk bohong lebai2 kampong kononnya DAP terima islam sebab tu DAP sanggup guna lambang bulan dalam PRU13 ini.

Apa nak buat lebai2 kampong yang sememangnya jumud kepala otaknya boleh percaya.

tokgaru said...

" Jika sekali pun PAS mahu meminda Perlembagaan Persekutuan, DAP atau PKR tidak akan sama sekali membenarkannya " Karpal Singh.

Syabash Karpal. Anda berani. Anda Jujur. Anda berterus terang.

Sedangkan para pemimpim Pas dan para ulamak Pas menjelajah segenap kampong memberitahu lebai2 kampong bahawa " DAP sanggup guna lambang bulan dalam PRU13 menandakan DAP menerima islam yang diperjuangkan oleh Pas "

Lebai2 kampong pun percaya kerana mereka tak tahu apa satu berkenaan Perlembagaan Negara Malaysia.

Kasihan lebai2 kampong ..

Anonymous said...

euwwww....mcmana ni nyah...taktik mak x berkesanla...habisla lps ni nyah ... ketua mak mesti panggil mak ni...apa mak nk jawab ni nyah... tolongla mak ni nyah...(rayuan bapok tua)hihihihi

لف توف™ said...

Satu contoh anak Melayu yang mendapat banyak kebaikan/bantuan (persekolahan, pekerjaan, kehidupan) dari pemerintah di bumi bertuah. Tak tahu untuk berterima kasih. Hidup dengan penuh penentangan. Dulu hobinya lain. Sekarang hobinya membuat fitnah. Nak habaq kat dia fitnah tu berdosa besaq pun dah tak guna sebab fitnah tu mengenyang dia. Nauzubillah.

Anonymous said...

Rafizi....hati yang BUSUK, KOTOR, PENDENDAM,...tah sembahyang pun idak?????

Anonymous said...

Rafizi kena pwned. Bodoh la. Kata Pakar Strategik. Takkan tak check dulu saman2 awak dan orang2 awak sendiri sebelum nak spin. Sekarang dah kena batang hidung kawan awak dan diri sendiri. Sekarang sapa nampak bodoh? Awaklah Rafizi. Tarak baca punya orang. Kepala lutut jugak pakai. Sekarang gaji kasi potong. Pi belajar balik menipu secara pandai. haha

Daddy Cool said...

pada mulanya rafizi mungkin bangga dengan apa yang dia dah lakukan,dengan pendedahan yang dia buat dia ingat di dapat menaikkan lagi kemarahan rakyat kepada BN..dia nak ttup isu email gay dia,dia hentam rosmah..last2 pusing punya pusing dia terbelit diri dia sendiri..

terima kasih kepada Rafizi kerana berjaya membuktikan yang kerajaan pimpinan BN tidak kira bulu,salah tetap salah..2 saman apa lah sangat,tapi kalau dah sampai berpuluh2 tu....ermmmm....

Anonymous said...

Rafizi lembu dan lembulah kau selama-lamanya...adalah lebih baik kau teruskan kerjaya gay kau tu...tak sapa kesah.....bikin malu majikan papa gay kao saja la.....
Nuar Jubo.

V Roslee said...

hahahaha padan muka rafizi

pipoq said...

Rosmah bawak paling laju 108Km/J je ? laju lagi Rafizi..hahaha

Anonymous said...

Ni kalau pr menang boleh kaw tim ni....

Anonymous said...

Kaya jugak orang orang pas ni ye...

bro yul said...

apa punyer bodoh la si rapussy nie ye...mengata kat orng tp kena kat batang hidung sendiri nie la masalah nyer bila gay bercakap x tengok kiri kanan main hetam jer alih2 diri sendiri pun ada saman x d bayar...memalukan...muahaahaha....

Anonymous said...

sapa korang2 yg ada akaun malaysiakini tu tepek sebiji penampar dengan entry RBF yg cun ni. geram rasanya..

skodeng said...

inilah yg dikatakan.. tepuk air didulang, terpercik dalam lubang idung sendiri... meludah ke langit, jatuh betepek balik kat lubang idung ko... belilah cermin yang besar sikit, hari2 kita kena cermin diri dan muhasabah diri.... nilai diri sendiri dulu.

Anonymous said...

kikiki... rupanya kaya jugak pemimpin pakatan ni. porche tu bro. ingatkan miskin sbb usung tin biskut ms ceramah... tipah tertipu tipah tertipu...

Anonymous said...

pakai kopiah nak porche..bkn nk dengki..pas ditindas di zalimi..betul ke??? Hahaha pesuruhjaya PAS memg cibai..duit duit dimana kau duit..cuba kita siasat mana dtg duit cibai sekoq ni..hahhahahhha..tibai

Anonymous said...

Rafizi Rapussy ngata orang tapi lu sendiri beselepet taik..banyak lagi lu punya cerita..satu hari lu mesti jatuh..jatuh kaw kaw..masa tu gua sorak sorak sorak sorak sorak sorak sorak..bukan kawan tapi lawan ekkekkekkekkeke.

I Am a Full-Time Housewife said...

Betul ke Rafizi Ramli ini Chartered Accountant. Entah-entah Chartered Accounting Technician pun tak agaknya. Bodoh sangat....

I Am a Full-Time Housewife said...

Pembetulan : Certified Accounting Technician. Bukan Chartered Accounting Technician. Maklumlah suri rumah sepenuh masa....

Anonymous said...

bak kata pepatah melayu yg Rafizi lupa....semut d seberang laut nampak, bapa gajah d depan mata x nampak....dia ingat dia seorg bole check saman org...lembu punya sotong

Anonymous said...

iskhh2 patut pon berlumba2 org masuk pas. betulah2 kata2 pemimpin pas nih sapa msuk psa dia bagi ilmu. ILMU TIN MILO a.k.a KARUNG GUNI BERAS siap ada no siri hehehe, kira anti penyelewengan lah tu lawak2. itu pasal dUstard Look Man sampai mati pon dgn pas kini dan selamanya. pakai porshe gak Look Man ngan dUstartdjah Habby sudahnya nih.