Saturday, April 6, 2013

Lagi Ayat Quran Digunakan Untuk Mengaut Duit Orang Ramai

Musim mengutip duit orang ramai telah bermula...

Sekali lagi ayat Quran dipermain-mainkan untuk mengeliru dan menipu orang ramai.

Lihat poster di bawah bagaimana ayat Quran digunakan oleh mereka untuk mengaut duit orang ramai.



Kepada orang Pas pergilah derma kepada parti kamu. Nantikan sembahyang kamu sia-sia sahaja dan tidak mendapat pahala. Nik Aziz kan dah kata orang Pas yang sembahnyang tetapi kedekut tidak dapat pahala. 

“Bukan senang adik kakak, mesti ikhlas kerana pahala bukan senang hendak dapat. Begitu juga orang PAS sembahyang, tapi kedekut, juga tidak akan dapat pahala”

Antara Pos

Kepada orang ramai yang bukan ahli Pas pula saya nak pesan sikit. Janganlah kamu belanja harta bendamu kepada pihak yang menggadaikan kalimah Allah kepada agama lain. Dan janganlah kamu belanjakan harta bendamu kepada pihak memecah belahkan umat islam , dan janganlah kamu belanjakan harta benda mu kepada pihak yang menjadi hamba abdi kepada parti DAP , yakni musuh islam selama-lamanya. Dan janganlah kamu belanja harta bendamu kepada pihak-pihak yang bekerjasama dengan syaitan.

Jika kamu hendak belanja harta benda kamu yang lebih, pergilah cari fakir miskin, anak-anak yatim, sumbanglah kepada masjid dan surau serta jalan-jalan lain yang diredhai Allah. Janganlah sesekali kamu terkeliru antara islam yang sejati dengan sebuah parti ajaran syaitan yang menggunakan nama islam untuk menipu masyarakat. 

Ingat saudara-saudariku sekalian, syaitan adalah sejahat-jahat makhluk dan mereka tidak pernah berputus asa untuk menyesatkan umat Muhammad SAW. Mereka boleh datang dalam pelbagai cara yang tidak kita sedari samada dengan bertanduk, berbogel, memakai kot,  hatta memakai jubah dan serban sekali pun. Janganlah sesekali kita terperangkap dengannya....

13 comments:

Anonymous said...

Di Kelantan,
Parti Angkut Skeleng (Syiling)

Anonymous said...

Kepada seluruh rakyat Malaysia..JANGAN! BAGI 1 UNDI PUN PADA PAS!

Anonymous said...

pas= parti angkatan setan...pasal sokong liwat dan zina....

Anonymous said...

Tabung jihad apa kebendanya kalau duit tabung habis di songlapnya...duit banyak tambah bini baru...dah ada bini baru, tak cukup lagi, balun pulak bini orang...ini la akibatnya berkawan dengan mat kunyit dan pencacai2 PuKiR....

Anonymous said...

klu iye pun nak sedekah..cukup banyak rumah anak yatim..punyalah ramai fakir miskin..punyalah berlambak masjid dan surau..bla bla bla..yang itu semua lg layak dpt wang sedekah drpd sebuah parti politik..jgn lupa kes pemimpin pas beli kereta sport mewah tempoh hari..

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

. Argentina. Memang pendidkan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi di negara berkeaan seperti pelajar harus membayar kos pengakutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarnya telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam universiti. 9 daripada 10 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan kaya.

2. Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki university, selebihnya akan terpiggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

3. Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:

"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes." Rujuk link pada komen saya dibawah.

" Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

4. Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Kita perlu bayar untuk sesuatu yang percuma.

5. Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka.Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya. Dan Malaysia hanya mengenakan 10% bayaran untuk pendidikan tertiaty (universiti, kolej) dengan 90% disubsidi kerajaan.

6. Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimun. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawini sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit kat Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi?

Anonymous said...

kenapa ada 2 tabung? tuan lain lain kah?

To Live Again said...

Woi BANK ISLAM BERHAD kot..Bukan ker Bank Islam 2 umno yg buat..Pas kata umno tk penah buat apa utk Islam kan..Puiiii muka tak malu..

2 Maybank 2 kan bank conventional yg puak pembangkang kata Bank yg terpalit dn bergelumang dgn riba.Apesal ko bukak dgn bnak riba??Korang nk subahat dgn riba jugak ker??

Anonymous said...

Pas mmg parti bodoh dan org2 yg menjadi tunjang pun lg bodoh. Bodoh dlm pemikiran. Gila kuasa. Ya ALLAH hancurkanlah dan porak perandakanlah parti PAS d muka bumi malaysia bermula d kelantan. Kelantan kubur pas

Anonymous said...

Siap bagi ayat Quran lagi. Tak guna blajr ke Jordan Mesir dan sbg nyer salah guna ajaran agama untuk politik.

Anonymous said...

Jangan marah Nik Aziz wei bila dia kata " sembahyang orang Umno tak dapat pahala ". Betul orang Umno ada yang sembahyang tapi tak dapat pahala. Sebab bukan semua orang Umno agama islam. Sama macam Pas, bukan semua orang Pas sembahyang dapat pahala. Ahli Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) mereka jadi ahli Pas, ada cina dan ada india, ada agama budha, ada agama hindu dan ada agama kristian.

Nak tanya Nik Aziz ahli DHPP boleh dapat pahala ka jika mereka sembahyang ????

Anonymous said...

PAS ---> Parti Artis Semalaysia .BODOH PAS !