Tuesday, April 30, 2013

Penting dan Tolong Sebarkan Segera-Kegiatan Mencalit Jari Telah Bermula.

Seperti yang kita ramal, seperti yang kita jangka dan seperti yang kita duga.

Di Hulu Langat, Selangor hari ini ada sekumpulan pijak-pihak tertentu pergi ke rumah penduduk kampung untuk mencalit jari pengundi.

Tolong sebarkan segera ke semua peringkat dan tolong sampaikan kepada kawan-kawan, sanak saudara kita, agar tidak membenarkan jari mereka dicalit dengan apa-apa warna sehinggalah hari mengundi kelak.

Jari hanya akan dicalit apabila kita mengambil kertas undi dalam saluran tempat kita mengundi nanti.

Puak-puak iblis ini cuba sedaya upaya mereka untuk menimbulkan kekacauan dan kekecohan dalam PRU ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

21 comments:

hardcore BN supporter said...

apa yg nak kecohkan sangat ni???minta pihak berkuasa PRU13 buat pengumuman kat semua saluran tv termasuk saluran tv swasta tentang isu ini....

Anonymous said...

Bilik Gerakan BN telah menyebarkan taktik gampang penyangak ini sebelum penamaan calon lagi. Dakwat yg digunakan tak mungkin sama dgn yg diguna SPR. Biar dia calit semua jari termasuk jari kaki sekali. Lepas tu tenyeh dakwat tu kat muka diaorang. Baru padan muka. Namun utk selamat...calit jer kat jari kanan. No hal.

Anonymous said...

dekat selama perak pun dapat makluman ada kes ini berlaku belum pasti siapa yang jadi dalangnya

azlan aini said...

Kalau ada yg datang nk calit jari keluarga aku.. Aku nk beri kayu saiz 1 * 2 dua tigo das atas dahi dia..hhehe..

Anonymous said...

sapa yg dok bagi idea bodoh suruh pakai indelible ink...yg SPR dok layan sapa suruh...sekarang dah timbul masalah yg bukan2..memang idea bodoh...yg bagi idea memang ada agenda jahat yg tersembunyi...pihak SPR yg setuju guna indelible ink teramatlah bengong nak mampos...sepatutnya pihak SPR dari awal2 lagi jangan dilayan idea penggunaan dakwat kekal itu...penggunaan dakwat kekal hanyalah utk negara2 mundur yg mana tidak kesemua rakyatnya memiliki dokumen pengenalan diri...

Anonymous said...

Katanya dawat tu akan hilang dlm masa 3 hari,jd klu kena calit hari ini, maka Jumaat nanti hilanglah...ape nak kecoh kita undi hari Ahad!

Cuma waspada klu2 dicalit pd hari Khamis...

Anonymous said...

Berani dia calit jari keluarga aku....belum sempat dia buat aku calit muka mereka dulu sampai jadi orang minyak

Anonymous said...

Hari ni pun puak ijau duk kecoh kata dakwat tu boleh dicuci pulak.

Anonymous said...

dakwat kekal ni tahan seminggu beb!!

Anonymous said...

Sebenarnya puak yg nak buat kecoh isu calit jari ni senang saja....sebelum pegi undi dia ambil gambar jari tangan dulu lepas tu pegi undi dan jari pun dicalit...bila balik depa ambil gambar jari yg dicalit...gambar yg selepas dicalit diletakan sebelum dibasuh dan gambar sebelum dicalit akan dikatakan selepas ianya dibasuh....jadi gambar ini akan dihebahkan melalui alam maya agar puak mereka yg bahlol donkey ni akan pecaya habisan sebelum pihak SPR sempat buat siasatan terperinci...pihak berwajib lebih berhati hati kemungkinan sebegini boleh berlaku kerana ada pihak yg akan cuba mengambil kesempatan PRU ini.....

Warga Prihatin

Anonymous said...

kata ada isteri askar buat laporan polis dakwat boleh hilang dibesar2 di fb...

Anonymous said...

Poyo jer RBF ni...

Anonymous said...

MALAON 2 ekor PKR ni tak habis2 dgn kerja keji nak bodohkan rakyat .

wahai rakyat malaysia ! jangan kalian sesekali lupa dengan PERBUATAN tian chua & nurul Izzah !!!!


pastikan mereka Kecundang dengan teruk kali ini . BERFIKIRLAH DENGAN RASIONAL & DI SAMPING BERDOA MEMOHON PERTOLONGAN ALLAH , sebelum anda bergerak ke pusat2 pembuangan undi .

Unknown said...

kalau dtg umah aku nnt aku calit ngn minyak dagu..hahahahhahahaa

Anonymous said...

Semalam kat tv nurul izzah dan tiancheng buat mcm tersengih2. Anak pak nuar ni puji2 SPR walhal kita tau dia pura2. Semoga Allah lindung petugas2 SPR. Amin.

Anonymous said...

Aku pun harap semua petugas spr dan pasukan keselamatan diberi latihan,dilatih dan ada kontigensi plan untuk menghadapi sebarang kemungkinan....muka tu garang dan cengih sikit...jangan senyum tak tentu pasal...sapa yg banyak mulut dan nak buat kecoh palitkan dan pangkahkan muka mereka dgn dakwat hitam tu sebagai tanda dan kenangan abadi bahawa mereka pernah membangkang dan bukti bahawa warganegara yang tak berguna.

Anonymous said...


“MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK MAKAN WANG TOKONG (DESA JAYA, KEPONG)


“MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK MAKAN WANG TOKONG (DESA JAYA, KEPONG)

尊敬的女士, 先生们
马华鹅麦主席叶金福律师办事处(Taman Desa Jaya, Kepong) 是欺骗女人的办事处,吃寺庙钱的律师……
请女士, 先生们,莫得到欺骗

Tuan-tuan dan Puan-puan yang di hormati sekalian,
Pejabat Peguam, ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang berada di Taman Desa Jaya, Kepong, inilah satu pejabat tipu Wanita, makan duit tokong dan lain-lain.
Harap Tuan-tuan dan Puan-puan mengambil perhatian supaya jangan kena jerat.

Ladies and gentlemen in all respect,
Attorney Office, head of MCA Gombak YIP KUM FOOK which is in Taman Desa Jaya, Kepong, office of cheating women, eating money temple and etc.
Ladies and Gentlemen take note that be down by loop.

By Mr Yee

Anonymous said...

Dear everyone,
Careful of YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) because this man is cheating and disturbing of many people’s wives, and also cheating of Buddhist Temple (SAMNAK SAMBODHI)’s money.
Recently, many people know in what he”yip” did, please stay far from him. He is lawyer, Datuk, MCA Chairman and etc. or everyone can research at Website “YIP KUM FOOK”
Loh Guan Lye
Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

Anonymous said...

尊敬的女士, 先生们
马华鹅麦主席叶金福律师办事处(Taman Desa Jaya, Kepong) 是欺骗女人的办事处,吃寺庙钱的律师......
请女士, 先生们,莫得到欺骗

Anonymous said...

http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html

LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES

To all Malaysians respected,

respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

Thank you,
SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous said...

Dear Devotees,

Before I commence of my letter-writing toward. All of you, I would like to inform all of you that I am not satisfy with the lawyer, Dato YIP KUM FOOK (MCA chairman Gombak) due to his bad inspirit impressions because he sent an inspector to come to our SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia to arrest me without any good reason, moreover, the lawyer, YIP KUM FOOK is not satisfy with Chief monk.

When the Chief monk had me to go to his Temple already and he went away and left me alone to take care until Chief monk come back to the Temple first and he also told me not to leave the Temple if any committees or the chairman want to chase me out, you don’t leave the Temple at all understand? Then I said, alright? To the chief monk! On the second Day, YIP KUM FOOK(MCA Man) came to our Temple and talk to me. He tired to make some inquiry from me and he asked me, where I come from? I told him that I came from Penang.

Then, I told to the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) that the chief monk came to Penang and fetch me and invited me to accompany him to go to his temple in K.L. I am not aware that YIP KUM FOOK(MCA chairman Gombak) is not in a good terms with the chief monk, chief monk already in this way, YIP KUM FOOK try to create trouble with me unnecessary. That is why, the lawyer want to chase me out of the Temple. Then I asked the lawyer, why you want to chase me out of the temple? Moreover, the Temple is not belonging to you, UNDERSATAND? Then, I asked him, who are you? I don’t know you at all, you have no right to chase me or control me at all, UNDERSTAND? You are just like a layman only. Do you know the regulations that any the chairman or committee cannot control the monks and the Nuns at all, also UNDERSTAND?

I scolded him like that. Then the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) is not satisfy with me and he told me that he will called the police to come to the Temple and arrest me. I told him to go ahead and called the police to come and arrest me. I won’t run away, I said to him like that. I have done nothing wrong toward you, why you want to arrest me? He said, he doesn’t like me to stay here. I asked him, why? Again. After this he got very angry with me, then he phoned up to the police and the police came to the Temple and told me to leave the Temple.

I told to the inspector of the again, I am sorry, I won’t leave the Temple because the chief monk had instructed me not to leave the Temple without his consent, UNDERSTAND? Then the inspector told me to leave, again. I told him I cannot leave the Temple because the Chief Monk hasn’t come back yet. This time, the inspector got very angry with me and he took out his handcuff and try to threaten me, then I immediately show off my hands for him to lock me up but he scare, then again, the inspector told me leave the Temple again but I still don’t want to leave the Temple.

Then I phoned up to the chief monk again and I told him that the inspector insisted want to arrest me, you better come back to settle the case for me. After this incident, Chief Monk came back to the Temple and take me to go to another temple and stay their. That’s all about this incidents! Last of all, I would like to inform all of you, that no committees or the chairman can control all the monks and Nuns at all also UNDERSTAND? “They are higher than the King,” also! So how can the laymen, the committees and the chairman to control them: – EVEN THE KING ALSO RESPECTED THE MONKS AND NUNS. Why the chairman doesn’t respect the monks and nuns? They will carry the sins later on, UNDERSTAND?

Yours in Dhamma

Ven. Phra Piya Thammo
Penang, Malaysia

FORWARDED BY SRI LANKA BUDDHIST SENTUL, KUALA LUMPUR